Opinie o samochodach Fiat Cinquecento
1993r.
Liczba ocen: 23
Średnia ocena: 6.78/10
Fiat Cinquecento spalanie (l/100km)
Oceny FIATA CINQUECENTO
Fiat Cinquecento 0.7 31KM 1993r. 94 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Przy prędkości 60 km/h na trójce już wchodzin na wysokie obroty, a na 4 biegu jeszcze się dławi. Problemy z biegiem wstecznym - nie zawsze chce wskoczyć i trzeba albo kilka razy wrzucić inne biegi, albo popuścić sprzęgło, przegazować i dopiero wtedy wskoczy. Dwójka nieco trzeszczy przy...
Opinia o komforcie:
Gdy jedzie sam kierowca to auto jest dość wygodne. Zawieszenie dość twarde, chociaż u mnie gdy przez 11 lat jeździł praktycznie tylko kierowca (poprzedni właściciel) to zawieszenie obniżyło się jednostronnie o około 7 cm. Gdy jedzie się z pełnym bagażem czuć twardość amortyzatoró...
Opinia o nadwoziu:
Jak na samochód klasy mikro dysponuje on sporą ilością miejsca z przodu, niestety kosztem kanapy tylnej, gdyż brakuje miejsca na nogi przy maksymalnym odsunięciu foteli przednich. Umieszczenie zegarów umożliwia ich odczyt bez dłuższego oderwania wzroku od drogi. Gorzej jest natomiast z wł...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się bardzo przyjemnie. Bardzo stabilnie jedzie na trasie. Płynnie wchodzi w zakręty, chociaż mam pewne zastrzeżenia co do przechyłu na ostrzejszych zakrętach. Jest on nieco zbyt odczuwaly. Na uwagę zasługuje układ kierowniczy, który bardzo lekko pracuje mimo braku wspomagani...
Fiat Cinquecento 1.2 75KM 1993r. 205 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
skrzynia abarth'a 5 biegów bardzo precyzyjna, elastycznośc zadowalająca dzięki niskiej masie i ładnemu rozwijaniu obrotów już od ok 2 tys
Opinia o komforcie:
resorowanie twarde, zero komfortu. przednie fotele kubełkowe (niewygodne ale dobrze trzymają), tylnych siedzeń nie ma tak jak i wygłuszeń. Jazda z kompletem pasażerów tylko tam gdzie nie ma policji.
Opinia o nadwoziu:
z tyłu masa miejsca bo nie ma kanapy, bagażnik nie istnieje, materiały nieprzyjemne, możliwośc aranżacji wnętrza to ustawienie fotela przód-tył i zapięcie pasów. karoseria na 10, bo niepozorna :)
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie na równym ok (obniżony + 3cm dystanse) za to komfort na 1+, układ kierowniczy mógłby dawac lepsze wyczucie, hamulce zbyt słabe jak na silnik 1.2, parkowanie bardzo proste ale brakuje wspomagania czasem.
Fiat Cinquecento 0.7 35KM 1993r. 90 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
Jest to troszeczkę lepsza alternatywa dla 126p - czego tu wymagać.
Opinia o komforcie:
Ogólnie nieźle. Słabe resorowanie przy pełnym obciążeniu - ale wtedy dobrze trzyma się drogi.
Opinia o nadwoziu:
Ktoś kto przesiądzie się z "malucha" od razu odczuje przestrzeń. Bagażnik prawie nie istnieje, ale zawsze można rozłożyć tylną kanapę. Karoseria nie rdzewieje !
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce przednie rewelacja ! Może nawet zbyt mocne jak na takie małe auto. Prowadzenie o.k., parkowanie - idealnie.
Fiat Cinquecento 0.7 31KM 1993r. 111 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Trzeba bardzo dbać o silnik aby chodził bez zarzutów
Opinia o komforcie:
Z kompletem pasażerów ciężko ruszyć bardzo słabe przyspieszenie
Opinia o układzie jezdnym:
Jeżeli niewyważone koła lub mała usterka ukł kierowniczego bardzo czuć na kierownicy
Fiat Cinquecento 0.7 31KM 1993r. 111 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Trzeba bardzo dbać o silnik aby chodził bez zarzutów
Opinia o komforcie:
Z kompletem pasażerów ciężko ruszyć bardzo słabe przyspieszenie
Opinia o układzie jezdnym:
Jeżeli niewyważone koła lub mała usterka ukł kierowniczego bardzo czuć na kierownicy
Średnie oceny FIAT CINQUECENTO
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Fiat Cinquecento brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda CX-5.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Cinquecento
użytkownik: Łukasz
liczba głosów: 110
Fiat Cinquecento 700 31KM 1993r. hatchback
Ocena ogólna
Jest znacznie wygodniejszy od Fiata 126p, nie tylko z racji większej ilości miejsca czy też wysokości dachu, ale z racji wspaniałego układu ogrzewania i większej stabilności na trasie, zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów. Niewielkie gabaryty sprawiają, że auto praktycznie zmieści się wszędzie w mieście. Łatwo nim zawrócić. Niestety problem pojawia się w przypadku parkowania na wzniesieniu. Hamulec ręczny działa dość nieregularnie, a linka hamulca łatwo ulega rozciągnięciu, a przy dłuższym użytkowaniu ulega korozji i łatwo się zrywa. Auto posiada ręczne ssanie, więc co bardziej niedoświadczeni muszą go najpierw wyczuć zwłaszcza zimą.
Układ napędowy
Przy prędkości 60 km/h na trójce już wchodzin na wysokie obroty, a na 4 biegu jeszcze się dławi. Problemy z biegiem wstecznym - nie zawsze chce wskoczyć i trzeba albo kilka razy wrzucić inne biegi, albo popuścić sprzęgło, przegazować i dopiero wtedy wskoczy. Dwójka nieco trzeszczy przy wbijaniu. Silnik gdy jest zadbany to pracuje wzorowo. Gaźnik mechaniczny FOS jest niestety podatny na wilgoć szczególnie w zimie. Gdy zbierze się w nim woda to traci obroty (tj. na wolnych przygasa, a na trasie trzeba mocno dusić gaz). Problem ten znika po dolaniu 200 ml denaturatu do pełnego zbiornika paliwa. Przyśpieszenie bardzo dobre jak na silnik 704. Do 60 śmiga jak burza. Niestety na 4 już gorzej. Tak od 60 - 70 jest odczuwalny spadek mocy i momentami ma się wrażenie, że silnik się dławi. Najlepiej czuje się przy 90 km/h. Powyżej 100 już trzeba mocniej otworzyć przepustnicę by dociągnął do 130. Brakuje 5 biegu z modeli 900 i sporting.
Widoczność
Szyba przednia bardzo szeroka, umożliwia dokładną obserwację drogi i jej poboczy. Z tyłu widoczność bardzo dobra, choć wymaga dokładnego wyregulowania lusterka tylnego. Powierzchnia szyby tylnej jaką obejmuje wycieraczka jest zadowalająca. Lusterka tylne mogły by być nieco większe, lecz na ogół wystarczają.
Komfort
Gdy jedzie sam kierowca to auto jest dość wygodne. Zawieszenie dość twarde, chociaż u mnie gdy przez 11 lat jeździł praktycznie tylko kierowca (poprzedni właściciel) to zawieszenie obniżyło się jednostronnie o około 7 cm. Gdy jedzie się z pełnym bagażem czuć twardość amortyzatorów. Fotele przednie bardzo wygodne, nawet w długiej podróży. Z tyłu nieco gorzej, z powodu braku zagłówków. Przy komplecie pasażerów odczuwalny jest spadek dynamiki. Samochód jest stosunkowo słabo wyciszony. Przy niższych obrotach plastikowe elementy rezonują generując nieprzyjemne dla ucha brzęczenie.
Nadwozie
Jak na samochód klasy mikro dysponuje on sporą ilością miejsca z przodu, niestety kosztem kanapy tylnej, gdyż brakuje miejsca na nogi przy maksymalnym odsunięciu foteli przednich. Umieszczenie zegarów umożliwia ich odczyt bez dłuższego oderwania wzroku od drogi. Gorzej jest natomiast z włącznikami wycieraczki tylnej, światła przeciwmgielnego, elektrycznej szyby, układu ogrzewania oraz radiomagnetofonu. By dotrzeć do wycieraczki trzeba dość daleko sięgnąć do włącznika. Podobnie z ogrzewaniem. Najtrudniej jest regulować radiomagnetofon, gdyż jest on umieszczony dość nisko. Bagażnik jest wystarczający by pomieścić 2 pełne torby podróżne. W razie potrzeby można złożyć tylne oparcie by powiększyć ilość miejsca. Kanapa tylna nie jest dzielona więc jej otwarcie eliminuje praktycznie tylne siedzisko. Fotele przednie można swobodnie regulować i w razie potrzeby opuścić oparcie, by utworzyć miejsce do leżenia. jakość materiałów pozostawia sporo do życzenia. Plastiki są niskiej jakości, po kilku latach eksploatacji widać oznaki płowienia. W trakcie eksploatacji ich mocowania ulegają osłabieniu co sprawia, iż przy niskich obrotach "brzęczą". Co do blacharki to muszę przyznać, iż zabezpieczenia antykorozyjne są bardzo dobre, gdyż po 16 latach eksploatacji widoczne są tylko zaczątki rdzy przy zawiasach drzwi.
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo przyjemnie. Bardzo stabilnie jedzie na trasie. Płynnie wchodzi w zakręty, chociaż mam pewne zastrzeżenia co do przechyłu na ostrzejszych zakrętach. Jest on nieco zbyt odczuwaly. Na uwagę zasługuje układ kierowniczy, który bardzo lekko pracuje mimo braku wspomagania. Sprawia to że pojazd jest bardzo zwrotny, co w połączeniu z krótkim nadwoziem czyni go idealnym w ruchu miejskim małych miasteczek z wąskimi uliczkami. Auto jest drobne więc zmieści się w praktycznie każdą lukę na parkingu. Hamulce mogłyby być lepsze. By auto wyhamowało z prędkości 70 km/h trzeba niemalże maksymalnie wcisnąć pedał.
Naprawy
Części te musiałem wymienić, bo poprzedni właściciel wiele lat nie wykonywał w nim żadnych większych napraw. Np. akumulator miał 9 lat w chwili zakupu. Poza tym samochód jakieś 4 miesiące przed zakupem stał na dworze nieużywany i zawilgotniał. Podczas przeglądu okazało się, iż chłodnica była skorodowana, a hamulce przednie działały nierównomiernie. W kwestii cen miałem mieszane uczucia, np. chłodnica warta była 180 zł a za 200 mogłem kupić malucha. Na szczęście znajomy mechanik przekonał mnie,ze to jest dobra inwestycja i auto jeździ jak nowe. Potem okazało się, iż ceny podzespołów są o wiele niższe, niż pojazdów zachodnich tej samej klasy. do dzisiaj nie miałem żadnej awarii. Jedyną regularną usterką jaka się pojawia to awaria żaróweczki niskiego poziomu paliwa. Z "niewiadomych powodów" zawsze po przejechaniu jakiś 500 km włącza się skubana (he he) i muszę to "naprawić" zostawiając jakieś 110 zł na stacji benzynowej.
Wentylacja i ogrzewanie
W posiadanym przeze mnie modelu wentylacja zasługuje na gromkie brawa. Gdy w chłodne dni szyba przednia zaparuje, to po włączeniu najwyższego przełączenia (tj.3) szyba jest już po ok. 20 sekundach czysta, a do tego podmuch jest tak silny, iż nawet szyby boczne są częściowo odparowane. Przełącznik 2 bardzo szybko nawietrzy cały samochód zaś przełączenie 1 wystarczy by utrzymać szybę przednią w stanie niezaparowanym. Ogrzewanie także 1 klasa. Gdy na trasie silnik się rozgrzeje, można wyłączyć wentylator i sam pęd powietrza wystarcza by utrzymać ciepło.
Elektryka/elektronika
W posiadanym przeze mnie modelu nie ma wprawdzie elektronicznego gaźnika firmy Aisan lecz układ zapłonowy od 16 lat ten sam nigdy nie zawiódł. Co do elektryki, to w grudniu 2008 wymieniłem świece i przewody WN. Izolacja tychże przewodów mogła by być lepsza, bo relatywnie szybko kruszeje, a gdy auto przez 4 miesiące stało nieużywane, to wilgoć spowodowała zaśniedzenie przewodów. Świece, które miałem przed wymianą to Bosh WR7DC, które wytrzymały ładne 5 lat, bo poprzedni właściciel zamiast je wymienić, to je czyścił z sadzy i szlifował. Obecnie mam też Bosh, ale już jakiś nowszy model. Mam też niewielkie problemy z tylną szybą elektryczną. Okazało się, że 3 dolne przewody nie grzeją i szyba jest nie w pełni odszroniona.
Zobacz również opinie:
Fiat Cinquecento: cabrio, coupe, hatchback, inne, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van
Fiat Cinquecento: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Fiat Cinquecento: 0.7, 0.9, 1.1, 1.2, 1.9
Fiat Cinquecento: 2007, 2001, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1985
Sprawdź także:
Fiat Cinquecento - ogłoszenia , Fiat - forum użytkowników, Fiat Cinquecento - średnie ceny
Fiat - tapety na pulpit, Fiat - konfigurator felg, Fiat - tanie opony,
Używane auto części, Fiat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie