Fiat Linea opinie, oceny użytkowników, Fiat Linea spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Fiat Linea

Liczba ocen: 17

Średnia ocena:

7.59/10

Fiat Linea spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 7.75/7.00 6.40
trasa 6.28/6.30 5.03
cykl mieszany 7.12/6.50 5.63

Linea

OCENY FIATA LINEA


Ogólna ocena:  

9/10


Linea z silnikiem diesla 1.3 Multijet musi być przemyślanym wyborem. Na obecne standardy 90 konny diesel nie powala osiągami, ale za to jest super ekonomiczny. Duży bagażnik i spore wnętrze - to są niewątpliwe zalety tego samochodu. Auto kierowane na potrzeby rodziny. Cieszy oko, ale mierzi ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne,...
Opinia o nadwoziu:
Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwal...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasi...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

3/10


Piękna linia karoserii, dużo miejsca w środku, pakowny bagażnik. Sztywny układ kierowniczy i dobre hamulce to zalety tego auta. Fatalny silnik, kiepska jakość montażu i mocno przeciętne materiały wykończeniowe. Auto nie jest jednoznaczne w ocenie. Być może to choroby "wieku dzieci...
Opinia o układzie napędowym:
Montowany silnik 1.4 77 KM całkowicie nie radzi sobie z masą i wymiarami auta. Głośny, paliwożerny i pozbawiony dynamiki. Psuje całą przyjemność z jazdy. Najgorszy jest w sumie brak alternatywy dla tego motoru. Fiat oferuje jeszcze jedynie 1.4 T-Jet i 1.3 M-Jet za dopłatą ca 10 KPLN. A ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie miękkie, wręcz "gumowate" mocno buja nadwoziem. Z obciążeniem jest jeszcze gorzej. Na przednich fotelach dużo miejsca, z tyłu też nie najgorzej tylko brakuje troszkę miejsca nad głowami. Środkowe miejsce - tylko na krótkich dystansach. W środku raczej głośno lub b...
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli idzie o miejsce dla pasażerów czy bagażu to tego nie zabraknie. Jakość użytych materiałów mocno przeciętna. Plastiki łatwo się rysują, gumy płowieją. Drobne elementy wnętrza skrzypią po 7 tyś. km. Dodatkowo ciągle coś się psuje. "Wyszły" gumowe rynienki z dachu...
Opinia o układzie jezdnym:
Dużą zaletą jest "twardo" zestrojony układ kierowniczy. Koło kierownicy działa z wyraźnym oporem odpowiednim do prędkości z jaką podróżujemy. Samo zawieszenie jest mocno przeciętne. Głośne na nierównościach. Nazbyt miękkie, mało sprężyste powoduje, że auto ma niską k...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Auto godne polecenia. Przestrzeganie interwałów wymiany oleju, pasków i innych części zużywających się prowadzi do niezawodnej eksploatacji. Słabszy silnik odwdzięcza się trwałością. 90000 km bez wycieków i innych problemów. Elektronika niezawodna. Komfort jazdy na przyzwoitym poziom...
Opinia o układzie napędowym:
78 KM w dosyć ciężkim samochodzie to troszkę za mało. Auto raczej dla spokojnych kierowców. Przy podróżowaniu przez jedną osobę jest w miarę przyzwoicie, ale z pełnym obciążeniem trzeba uważać przy wyprzedzaniu. Elastyczność silnika na dobrym poziomie. 3 bieg w zakresie 20-80 km/h,...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy na przyzwoitym poziomie. Pokonywałem tym samochodem jako kierowca odległości rzędu 1000 km w ciągu dnia np. KATOWICE-GDAŃSK-KATOWICE. Nic nie można zarzucić. Autko raczej zachęca do dalszej jazdy, niż zmusza do odpoczynku.
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest wystarczająco. Każdy powinien znaleźć dla siebie optymalne ustawienie foteli. Miejsca z tyłu nie brakuje, nawet wysoka osoba będzie podróżowała bez problemów. Obsługa samochodu dosyć prosta, wszystko na właściwym miejscu i pod ręką. Karoseria sztywna, trwała. 9...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się bardzo dobrze. Przy prędkościach powyżej 110 km/h jest trochę podatne na boczny wiatr. Ciasne zakręty można przejeżdżać dość szybko, ponieważ Linea nie ma tendencji całowania asfaltu lusterkami. Układ kierowniczy działa dość precyzyjnie. Hamowanie jest na przyzwo...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


nadspodziewanie dobrze, spodziewałem się niskiej dynamiki związanej z pojemnością silnika i wad typowego fiata czyli kłopoty z alternatorem rozrusznikiem, mało trwałego zawieszenia psujących się drobiazgów we wnętrzu samochodu a tu proszę.. albo mam dobry egzemplarz albo fiat poprawił ...
Opinia o układzie napędowym:
bardzo krotki 1 bieg i duża turbodziura wpływają na przyśpieszenie 0-100 ale da się z tym żyć i można nauczyć się niwelować niedostatki mocy przy niższych obrotach.jak się już wrzuci 3 bieg to zaczyna się zabawa:)większość samochodów zostaje daleko w tylem, 80-120 czyli wszelkie w...
Opinia o komforcie:
dosyć twarde zawieszenie dobrze tłumi nierówności, bardzo wygodne fotele przednie, wystarczająca ilość miejsca z tyłu dla 2 dorosłych osób o wys do 180 cm. silnik jak już się trochę rozgrzeje co następuje po ok 6-7 km chodzi cicho, spory szum opon, małe szumy powietrza, komplet pasaż...
Opinia o nadwoziu:
materiały w tej klasie ok, możliwość aranżacji niewielka, trochę przeszkacda umiejscowienie nisz na butelki 0,5l, mały otwór bagażnika
Opinia o układzie jezdnym:
samochód jest wąski wciśnie się wszędzie, długość nie przeszkadza, b. dobre lusterka boczne, prowadzi się stabilnie i spokojnie nawet przy prędkościach powyżej 130km/h
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Autko do spokojnej bezpiecznej jazdy tani w eksploatacji ladna linia nadwozia powoduje ze trudno w nim upatrzec stylistyke fiata
Opinia o układzie napędowym:
Nie jest to auto sportowe. Pojedzie tyle ile pozwalaja na to przepisy w Europie. Jak ktos chce sie scigac ze swiatel, na 3/4 mili, lub na autobahnie to niech kupi Ferrari jak go stac. To auto do wygodnego przemieszczania z pkt A do B w ramach przepisow dotyczacych predkosci.
Opinia o komforcie:
Przy polskich drogach troche dobija zawieszenie. Jest troche glosne i niezbyt komfortowe, jednak bardzo tanie przy naprawach ktore nie zdarzaja sie czesto bo jest dosc wytrzymale. Po 4 latach nic w zawieszeniu nie robilem. Auto bardzo wygodne zarowno z przodu jak i z tylu. Samochod plynie. Przydalyb...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzen dla kierowcy i pasazera dosc spora. Tylna kanapa wygodna. Bagaznik bardzo duzy z mozliwoscia rozloszenia kanapy 30/70 przstrzen ladunkowa wieksza o 150%. Wnetrze uslane plastikami ktore jednak nigdy nie halasuja. Grube drzwi sprawiaja ze jest duzo miejsca na lewy lokiec kierowcy. Zmienic ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi sie wygodnie. Szeroki zakres regulacji kolumny kierownicy we wszystkich plaszczyznach to wygodne udogodnienie.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 z 4


ŚREDNIE OCENY FIAT LINEA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 52.94% głosów 9
Raczej tak 29.41% głosów 5
Trudno powiedzieć 0.00% głosów 0
Raczej nie 5.88% głosów 1
Nie 11.76% głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.3/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
7.2/10
Napęd
Elastyczność
6.8/10
Skrzynia biegów
7.9/10
Silnik
7.4/10
Przyspieszenie 0-100km
5.9/10
Przyspieszenie 60-120km
5.9/10
Przyspieszenie 80-120km
5.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.6/10
Resorowanie z obciążeniem
7.4/10
Fotele przednie
8.8/10
Fotele tylne
7.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.9/10
Wyciszenie
7.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.8/10
Przestrzeń z tyłu
8.2/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.8/10
Bagażnik
8.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.4/10
Możliwość aranżacji
6.8/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.6/10
Widocznośc do tyłu
7.0/10
Widoczność w lusterkach
9.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.1/10
Elektronika
9.2/10
Naprawy
Niezawodność
8.6/10
Koszty napraw
7.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Nadwozie 4
Komfort jazdy 3
Inne 3
Spalanie 1
Niezawodność 1
Układ jezdny 1
Widoczność 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 4
Napęd 4
Widoczność 2
Awaryjność 1
Nadwozie 1
Inne 1
Spalanie 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Fiat Linea brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Fiat Grande Punto.

  Fiat

  Linea

  Fiat

  Grande Punto

Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Linea

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: linea@poczta.onet.pl

liczba głosów: 86

Fiat Linea Dynamic 1300 Multijet 90KM 2007r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna
Linea z silnikiem diesla 1.3 Multijet musi być przemyślanym wyborem. Na obecne standardy 90 konny diesel nie powala osiągami, ale za to jest super ekonomiczny. Duży bagażnik i spore wnętrze - to są niewątpliwe zalety tego samochodu. Auto kierowane na potrzeby rodziny. Cieszy oko, ale mierzi typową dla fiata nieproporcjonalnością nadwozia co widać tylko z przodu. W sumie linea zdecydowanie wyróżnia się z tłumu. Fiat zrobił kawałek dobrego samochodu. Nie mam kompletnie żadnego odczucia, że jeżdżę fiatem. To zupełnie inna bajka stylistyczno - techniczna. Tylko znaczek na kierownicy przypomina mi, że to włoska robota. Fiat wreszcie dorósł. Zachował swój włoski rodowód ale i stał się poważnym producentem samochodów.

Układ napędowy
Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, że jest tak mała pojemność. W mieście niestety silnik odbiera radość z jazdy. Trzeba mieszać biegami ze względu na turbodziurę. Fabryczne 13,4 do setki to żadna rewelacja. Dużą zaletą jest za to ekonomiczność i niskie opłaty z tytułu OC.

Widoczność
Grube słupki i mocno wysunięty kokpit dają fajne pierwsze wrażenie. W sumie kierowca będzie zadowolony z widoczności w przód, i na boki a lusterka boczne dadzą duże poczucie komfortu obserwcji przestrzeni za samochodem. Cofanie do tyłu - raczej mizernie. Często wychylam się przez otwarte drzwi, bo długi odwłok jest kompletnie nie wyczuwalny w cofaniu. Ogólnie jednak jest OK. Tylna szyba wystarczająco szeroka i wysoka aby pattzeć w lusterko wsteczne.

Komfort
Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne, sprzyjają długim podróżom. Tylna kanapa również bardzo wygodna a co najważniejsze nie siedzi się w dołku jak w większości samochodów. Przestrzeń na nogi bez zarzutu. Przestrzeń nad głową - z tyłu raczej przeciętnie dla osób o wzroście 180cm i więcej. Ładna linia dachu nie sprzyja pasażerom tylnej kanapy.

Nadwozie
Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwala się cieszyć wnętrzem i prowadzeniem. Bagażnik naprawdę spory (500l), ale wąska gardziel nie sprzyja zakupom w sklepach RTV i podobnych. Można się zdziwić gdy zabraknie dwóch centymetrów aby wcisnąć pudło. Na wakacje z rodziną - bez zarzutu. Jakość plastików - boki twarde, kokpit twardy, na drzwiach nie wielkie skrawki tapicerki. W sumie cudów nie ma, ale całość robi dobre wrażenie i jest miła dla oka. Szczególnie w połączeniu ze skórzaną kierownicą. Na pewno można lepiej, ale Linea w wersji Dynamic nie ma się czym powstydzić. Nic nie skrzypi.

Układ jezdny
Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasie samochód nie przeszkadza w jeździe. Wspomaganie świetnie wyważone do szybkiej jazdy i zarazem manewrowania na parkingu.

Naprawy
Samochód nowy więc narazie nic się nie zepsuło. Oby tak dalej. Zaletą jest banalna ale praktyczna cecha: można samemu zmienić żarówki we wszystkich lampach i to bez potrzeby łamania rąk w trzech miejscach.

Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna daje radę. Silnik po nagrzaniu oddaje z zapasem dużo ciepła. Ale zanim się nagrzeje (jeśli wogóle w mieście mu się to uda szczególnie w mroźne dni), to rewelacji nie ma.

Elektryka/elektronika
Wszystko działa narazie bez zarzutu. To raczej prosty samochód więc żadnych fanaberii tu nie ma. Ostatnio jednak komputer pokładowy mnie zaskoczył, bo stwierdził komunikatem, że przepaliła się żarówka w podświetleniu tablicy rejestracyjnej i to nawet pomimo wyłączonych świateł. Miał skubaniec rację. Życie poprawiają pewne zabiegi ergonomiczne. Odblokowujesz centralny zamek - automatycznie zapala się oświetlenie wnętrza. Z góry tuż przy lampkach oświetlenia wnętrza kierowcy i pasażera świecą się pionowo w dółdwie bursztynowe diody i subtelnie w nocy oświetlają rejon konsoli i lewarka skrzyni biegów. Taka drobnostka, a cieszy. Podświetlenie regulacji lusterek, manipulatorów elektryki otwarcia szyb. W sumie to chyba standard jak na obecne czasy, ale życie ułatwiają.

Pełna opinia o Fiat Linea Dynamic 1300 Multijet 90KM 2007r. sedan (limuzyna) »

Zobacz również opinie:

Fiat Linea: hatchback, sedan (limuzyna)

Fiat Linea: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Fiat Linea: 1.3, 1.4

Fiat Linea: 2009, 2008, 2007