Opinie o samochodach Fiat Linea
Liczba ocen: 17
Średnia ocena: 7.59/10
Fiat Linea spalanie (l/100km)
Oceny FIATA LINEA
Fiat Linea Dynamic 1.3 Multijet 90KM 2007r. 20 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne,...
Opinia o nadwoziu:
Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwal...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasi...
Fiat Linea Dynamic 1.4 0KM 2007r. 7 000km
Ogólna ocena:
3/10
Opinia o układzie napędowym:
Montowany silnik 1.4 77 KM całkowicie nie radzi sobie z masą i wymiarami auta. Głośny, paliwożerny i pozbawiony dynamiki. Psuje całą przyjemność z jazdy. Najgorszy jest w sumie brak alternatywy dla tego motoru. Fiat oferuje jeszcze jedynie 1.4 T-Jet i 1.3 M-Jet za dopłatą ca 10 KPLN. A ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie miękkie, wręcz "gumowate" mocno buja nadwoziem. Z obciążeniem jest jeszcze gorzej. Na przednich fotelach dużo miejsca, z tyłu też nie najgorzej tylko brakuje troszkę miejsca nad głowami. Środkowe miejsce - tylko na krótkich dystansach. W środku raczej głośno lub b...
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli idzie o miejsce dla pasażerów czy bagażu to tego nie zabraknie. Jakość użytych materiałów mocno przeciętna. Plastiki łatwo się rysują, gumy płowieją. Drobne elementy wnętrza skrzypią po 7 tyś. km. Dodatkowo ciągle coś się psuje. "Wyszły" gumowe rynienki z dachu...
Opinia o układzie jezdnym:
Dużą zaletą jest "twardo" zestrojony układ kierowniczy. Koło kierownicy działa z wyraźnym oporem odpowiednim do prędkości z jaką podróżujemy. Samo zawieszenie jest mocno przeciętne. Głośne na nierównościach. Nazbyt miękkie, mało sprężyste powoduje, że auto ma niską k...
Fiat Linea 1.4 78KM 2009r. 90 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
78 KM w dosyć ciężkim samochodzie to troszkę za mało. Auto raczej dla spokojnych kierowców. Przy podróżowaniu przez jedną osobę jest w miarę przyzwoicie, ale z pełnym obciążeniem trzeba uważać przy wyprzedzaniu. Elastyczność silnika na dobrym poziomie. 3 bieg w zakresie 20-80 km/h,...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy na przyzwoitym poziomie. Pokonywałem tym samochodem jako kierowca odległości rzędu 1000 km w ciągu dnia np. KATOWICE-GDAŃSK-KATOWICE. Nic nie można zarzucić. Autko raczej zachęca do dalszej jazdy, niż zmusza do odpoczynku.
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest wystarczająco. Każdy powinien znaleźć dla siebie optymalne ustawienie foteli. Miejsca z tyłu nie brakuje, nawet wysoka osoba będzie podróżowała bez problemów. Obsługa samochodu dosyć prosta, wszystko na właściwym miejscu i pod ręką. Karoseria sztywna, trwała. 9...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się bardzo dobrze. Przy prędkościach powyżej 110 km/h jest trochę podatne na boczny wiatr. Ciasne zakręty można przejeżdżać dość szybko, ponieważ Linea nie ma tendencji całowania asfaltu lusterkami. Układ kierowniczy działa dość precyzyjnie. Hamowanie jest na przyzwo...
Fiat Linea DYNAMIC 1.3 KM 2007r. 80 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
bardzo krotki 1 bieg i duża turbodziura wpływają na przyśpieszenie 0-100 ale da się z tym żyć i można nauczyć się niwelować niedostatki mocy przy niższych obrotach.jak się już wrzuci 3 bieg to zaczyna się zabawa:)większość samochodów zostaje daleko w tylem, 80-120 czyli wszelkie w...
Opinia o komforcie:
dosyć twarde zawieszenie dobrze tłumi nierówności, bardzo wygodne fotele przednie, wystarczająca ilość miejsca z tyłu dla 2 dorosłych osób o wys do 180 cm. silnik jak już się trochę rozgrzeje co następuje po ok 6-7 km chodzi cicho, spory szum opon, małe szumy powietrza, komplet pasaż...
Opinia o nadwoziu:
materiały w tej klasie ok, możliwość aranżacji niewielka, trochę przeszkacda umiejscowienie nisz na butelki 0,5l, mały otwór bagażnika
Opinia o układzie jezdnym:
samochód jest wąski wciśnie się wszędzie, długość nie przeszkadza, b. dobre lusterka boczne, prowadzi się stabilnie i spokojnie nawet przy prędkościach powyżej 130km/h
Fiat Linea 1.4 KM 2009r. 63 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Nie jest to auto sportowe. Pojedzie tyle ile pozwalaja na to przepisy w Europie. Jak ktos chce sie scigac ze swiatel, na 3/4 mili, lub na autobahnie to niech kupi Ferrari jak go stac. To auto do wygodnego przemieszczania z pkt A do B w ramach przepisow dotyczacych predkosci.
Opinia o komforcie:
Przy polskich drogach troche dobija zawieszenie. Jest troche glosne i niezbyt komfortowe, jednak bardzo tanie przy naprawach ktore nie zdarzaja sie czesto bo jest dosc wytrzymale. Po 4 latach nic w zawieszeniu nie robilem. Auto bardzo wygodne zarowno z przodu jak i z tylu. Samochod plynie. Przydalyb...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzen dla kierowcy i pasazera dosc spora. Tylna kanapa wygodna. Bagaznik bardzo duzy z mozliwoscia rozloszenia kanapy 30/70 przstrzen ladunkowa wieksza o 150%. Wnetrze uslane plastikami ktore jednak nigdy nie halasuja. Grube drzwi sprawiaja ze jest duzo miejsca na lewy lokiec kierowcy. Zmienic ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi sie wygodnie. Szeroki zakres regulacji kolumny kierownicy we wszystkich plaszczyznach to wygodne udogodnienie.
Średnie oceny FIAT LINEA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Fiat Linea brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Renault Thalia.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Linea
użytkownik:
liczba głosów: 117
Fiat Linea Dynamic 1300 Multijet 90KM 2007r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Linea z silnikiem diesla 1.3 Multijet musi być przemyślanym wyborem. Na obecne standardy 90 konny diesel nie powala osiągami, ale za to jest super ekonomiczny. Duży bagażnik i spore wnętrze - to są niewątpliwe zalety tego samochodu. Auto kierowane na potrzeby rodziny. Cieszy oko, ale mierzi typową dla fiata nieproporcjonalnością nadwozia co widać tylko z przodu. W sumie linea zdecydowanie wyróżnia się z tłumu. Fiat zrobił kawałek dobrego samochodu. Nie mam kompletnie żadnego odczucia, że jeżdżę fiatem. To zupełnie inna bajka stylistyczno - techniczna. Tylko znaczek na kierownicy przypomina mi, że to włoska robota. Fiat wreszcie dorósł. Zachował swój włoski rodowód ale i stał się poważnym producentem samochodów.
Układ napędowy
Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, że jest tak mała pojemność. W mieście niestety silnik odbiera radość z jazdy. Trzeba mieszać biegami ze względu na turbodziurę. Fabryczne 13,4 do setki to żadna rewelacja. Dużą zaletą jest za to ekonomiczność i niskie opłaty z tytułu OC.
Widoczność
Grube słupki i mocno wysunięty kokpit dają fajne pierwsze wrażenie. W sumie kierowca będzie zadowolony z widoczności w przód, i na boki a lusterka boczne dadzą duże poczucie komfortu obserwcji przestrzeni za samochodem. Cofanie do tyłu - raczej mizernie. Często wychylam się przez otwarte drzwi, bo długi odwłok jest kompletnie nie wyczuwalny w cofaniu. Ogólnie jednak jest OK. Tylna szyba wystarczająco szeroka i wysoka aby pattzeć w lusterko wsteczne.
Komfort
Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne, sprzyjają długim podróżom. Tylna kanapa również bardzo wygodna a co najważniejsze nie siedzi się w dołku jak w większości samochodów. Przestrzeń na nogi bez zarzutu. Przestrzeń nad głową - z tyłu raczej przeciętnie dla osób o wzroście 180cm i więcej. Ładna linia dachu nie sprzyja pasażerom tylnej kanapy.
Nadwozie
Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwala się cieszyć wnętrzem i prowadzeniem. Bagażnik naprawdę spory (500l), ale wąska gardziel nie sprzyja zakupom w sklepach RTV i podobnych. Można się zdziwić gdy zabraknie dwóch centymetrów aby wcisnąć pudło. Na wakacje z rodziną - bez zarzutu. Jakość plastików - boki twarde, kokpit twardy, na drzwiach nie wielkie skrawki tapicerki. W sumie cudów nie ma, ale całość robi dobre wrażenie i jest miła dla oka. Szczególnie w połączeniu ze skórzaną kierownicą. Na pewno można lepiej, ale Linea w wersji Dynamic nie ma się czym powstydzić. Nic nie skrzypi.
Układ jezdny
Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasie samochód nie przeszkadza w jeździe. Wspomaganie świetnie wyważone do szybkiej jazdy i zarazem manewrowania na parkingu.
Naprawy
Samochód nowy więc narazie nic się nie zepsuło. Oby tak dalej. Zaletą jest banalna ale praktyczna cecha: można samemu zmienić żarówki we wszystkich lampach i to bez potrzeby łamania rąk w trzech miejscach.
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna daje radę. Silnik po nagrzaniu oddaje z zapasem dużo ciepła. Ale zanim się nagrzeje (jeśli wogóle w mieście mu się to uda szczególnie w mroźne dni), to rewelacji nie ma.
Elektryka/elektronika
Wszystko działa narazie bez zarzutu. To raczej prosty samochód więc żadnych fanaberii tu nie ma. Ostatnio jednak komputer pokładowy mnie zaskoczył, bo stwierdził komunikatem, że przepaliła się żarówka w podświetleniu tablicy rejestracyjnej i to nawet pomimo wyłączonych świateł. Miał skubaniec rację. Życie poprawiają pewne zabiegi ergonomiczne. Odblokowujesz centralny zamek - automatycznie zapala się oświetlenie wnętrza. Z góry tuż przy lampkach oświetlenia wnętrza kierowcy i pasażera świecą się pionowo w dółdwie bursztynowe diody i subtelnie w nocy oświetlają rejon konsoli i lewarka skrzyni biegów. Taka drobnostka, a cieszy. Podświetlenie regulacji lusterek, manipulatorów elektryki otwarcia szyb. W sumie to chyba standard jak na obecne czasy, ale życie ułatwiają.
Zobacz również opinie:
Fiat Linea: hatchback, sedan (limuzyna)
Fiat Linea: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Fiat Linea - ogłoszenia , Fiat - forum użytkowników, Fiat Linea - średnie ceny
Fiat - tapety na pulpit, Fiat - konfigurator felg, Fiat - tanie opony,
Używane auto części, Fiat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie