Fiat Seicento (600) opinie, oceny użytkowników, Fiat Seicento (600) spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Fiat Seicento (600)

Liczba ocen: 132

Średnia ocena:

6.86/10

Fiat Seicento (600) spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 6.78/7.29 -.--
trasa 5.11/6.11 -.--
cykl mieszany 6.70/6.68 -.--

Seicento (600)

OCENY FIATA SEICENTO (600)


Ogólna ocena:  

4/10


Ocena średnia 4+. Samochód jak samochód-przeznaczony raczej do model rodziny 2+1, gdzie dziecko jest w wieku góra 3 lat. Nie zdarzyło mi się nigdy nie dojechać do celu-samochód jest do tego zaprojektowany, czyli do poruszania się z pkt A do pkt B bez zbędnych szaleństw. Możliwo...
Opinia o układzie napędowym:
Oceny fizycznie prawdziwe. -> Elastyczność na skrzyni S`kowej jest tylko na trasę. W mieście trzeba przeciagać by móc gdziekolwiek zdążyć. -> Silnik to stara jednostka z lat 60`tych z trochę lepszym wałkiem rozrządu niż w uno. Awaryjność jej jest znikoma jak się pilnuje pods...
Opinia o komforcie:
-> Resorowanie bez obciążenia-przy sprawnych amortyzatorach nie ma problemów. -> Resorowanie z obciążeniem-tragedii nie ma ale CZUĆ słaby silnik. -> Fotel przedni-tragedii nie ma póki gąbki są świeże. Trzeba sobie tylko dobrze ustawić to nie ma efektu bolących pleców i pupc...
Opinia o nadwoziu:
-> Przestrzeń z przodu-więcej miejsca niż w pandzie[kto w ogóle zalegalizował ten pojazd i położenie wybieraka biegów], -> Z tyłu nie siedzę, chodź współtowarzysze nie narzekali(ale nie są bardzo wysocy), -> Wygoda obsługi-wszystko na miejscu, ciężko coś zepsuć, urwać....
Opinia o układzie jezdnym:
Otóż nie będę owijał w bawełnę i wychwalał jak większość tych komentarzy, tylko solidnie podejdę do tematu: -> Prowadzenie auta: nie jest źle, nie jest dobrze, jednym zdaniem pisząc-średnio. Mam sprawne fabryczne zawieszenie [amortyzatory(p-70%,t-87%)]; samochód dobrze tłumi n...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Wady: - małe bezpieczeństwo w razie wypadku - spadek mocy przy większym obciążeniu - słabe hamowanie po dłuższej jeździe Zalety: - proste i tanie w naprawie usterki - niezawodność - komfort jazdy (ze względu na małe rozmiary) - parkowanie bezproblemowe (jak wyżej) - dużo pr...
Opinia o układzie napędowym:
Średnia elastyczność silnika, jeśli chcemy się żwawo poruszać, biegi należy zmieniać często. Autko dość szybko się rozpędza, ale wyprzedzanie przy mocy 55KM (1.1 MPI) zalecane jest przy braku pasażerów. Czym więcej obciążenia, tym auto porusza się ociężalej. Od około 80 km/h a...
Opinia o komforcie:
Resorowanie bez obciążenia bez zastrzeżeń, z obciążeniem - słabiej, głównie z tyłu. Fotele przednie i tylne są dość wygodne nawet przy dłuższych trasach (100-150km), ale trzeba je dobrze pod siebie "dopasować). Przy dłuższych trasach zalecane przerwy. Na tylnej kanapie siedzi ...
Opinia o nadwoziu:
Ilość miejsca z przodu - bez zastrzeżeń, nawet, gdy obecni są pasażerowie jadący z tyłu. Siedzący z tyłu mają mało miejsca na nogi, w dłuższych trasach będzie to przeszkadzać. Brak zamykanego schowka - nie ma tragedii, ale przecież dolny schowek po stronie pasażera mógłby mieć k...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko przyjemnie się prowadzi. Zaraz po zakupie przez kilka dni czułem się niepewnie - samochód przechyla się na zakrętach, ale obecnie już nie odczuwam z tego powodu dyskomfortu, auto pewnie trzyma się drogi. Zawieszenie miękkie, ale na dziury trzeba używać, w końcu to tani fiat. Wspoma...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

5/10


Jeżeli Seicento to tylko z silnikiem 1.1 fire. Zamiast SC 900 wolałbym Tico z lepszym silnikiem i lepszą niezawodnością. Samochód dość awaryjny ale nigdy nie miałem problemów z dostępnością części czy zbyt wygórowaną ceną.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność przeciętna. Jeżeli chcesz wyprzedić sprawnie TIR-a trzeba żyłować silnik na trójce. Silnik jest wg. mnie zbyt słaby (słabszy niż np. w Tico) na dodatek więcej pali .Niewiele mniej niż wersja 1.1 która ma o wiele lepsze przyśpieszenie. Silnik po przekroczeniu 110tys.km. z...
Opinia o komforcie:
Amortyzacja jest dla mnie zadawalająca jak na tę klasę. Fotele są zbyt wąskie i nie trzymają na boki. Wyciszenie jak najbardziej ok.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu miejsca na prawdę jest pod dostatkiem. Z tuły to już prawdziwa katorga. Mogą tam podróżować tylko dzieci lub osoby dorosłe na którkich trasach. Bagażnik zbyt mały tylko na niewielkie zakupy ale tylne siedzenie świetnie czasem spełnia rolę dodatkowego bagażnika :) Materiały s...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie bez zarzutu. Hamulce są wg. mnie zbyt słabe. Tylko zaraz po wymianie tarczy i klocków są wystarczające.Parkowanie - bajka.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


Auto godne polecenia jednak nie na długie trasy. Jest bardzo ekonomiczne, sekwencyjny wtrysk gazu sprawia że auto spala średnio ok 6,5 litra gazu/100km przy dosyć ciężkiej nodze(podane w podpunkcie powyżej spalanie jest dla gazu), spalanie średnie benzyny ok 6l/100km. Spalanie przy bardzo os...
Opinia o układzie napędowym:
Jak na tak małe auto, silnik w zupełności wystarcza. Na przyspieszenie od 0-80 nie mogę narzekać nawet całkiem niezłe fury zostają z tyłu jak wciskam mocniej gaz. Od 80-120 jest już naprawdę kiepsko. No cóż w końcu to tylko samochód miejski.
Opinia o komforcie:
Komfort podróżowania dosyć niski, ale czego można wymagać od samochodu za 10 tyś zł. Z pewnością znacznie lepiej niż w maluchu czy Cinquecento, ale nie jest to auto na bardzo długie trasy. Dziennie przejeżdżam ok 110 km i nie narzekam, ale nie wyobrażam sobie spędzić pół dnia za ki...
Opinia o nadwoziu:
Pozostawię ten podpunkt bez komentarza...
Opinia o układzie jezdnym:
Jeżeli chodzi o układ prowadzenie auta to jest ok, może nie jak w autach z wyższej półki ale nie narzekam. Układ kierowniczy- przydałoby się wspomaganie... Hamulce- miałem kilka sytuacji w których przydałby się ABS. Duży plus parkowanie (auto jest małe i wszędzie się zmieści)
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Auto badzo dobrze nadaje sie dla jednej lub dwóch osób. Jest to samochód typowy dla młodych ludzi oraz dla trasie dom-praca bądź jezeli jedziemy załatwić jakies sprawy w mieście. Jest mały, wiec wszedzie sie zmieści. Silnik jest wystarczający i auto szybko sie zbiera. Przy wiekszej iloś...
Opinia o układzie napędowym:
Przy prędkościach do 120km/h auto sprawuje sie dobrze. Dobrze sie prowadzi. Przy wyższych prędkościach traci stabilność. Auto ewidentnie przystosowane do jazdy miejskiej (szybko zbiera sie przy ruszaniu) bądź na średnich dystansach. Dosyć spore obroty kiedy silnik jest zimny.
Opinia o komforcie:
Samochód idealny dla jednej dwóch osób. Zachowuje swoją dynamikę i fajnie sie prowadzi. Przy dużych prędkościach niestety jest głośno w samochodzie.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria bardzo dobrze sie trzyma. Oczywiscie ocynk, blacha nie gnije i jest dobrze zabezpieczona przed ptaszkami oraz słońcem i warunkami atmosferycznymi. Wadą niewątpliwie jest mały bagażnik - jedna średnia torba turystyczna + jakas reklamówka. Dostępność do panelu kierowcy dobra. Regu...
Opinia o układzie jezdnym:
Dla jazdy miejskiej idealne auto. Jezeli jest miejsce na parkingu to na pewno sie zmieścisz. Bardzo dobra widoczność z przodu i z tyłu.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 27


ŚREDNIE OCENY FIAT SEICENTO (600)

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 42.42% głosów 56
Raczej tak 43.94% głosów 58
Trudno powiedzieć 5.30% głosów 7
Raczej nie 6.06% głosów 8
Nie 2.27% głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.0/10
Układ kierowniczy
6.9/10
Hamulce
7.1/10
Parkowanie
9.3/10
Napęd
Elastyczność
6.2/10
Skrzynia biegów
6.6/10
Silnik
7.1/10
Przyspieszenie 0-100km
6.0/10
Przyspieszenie 60-120km
5.7/10
Przyspieszenie 80-120km
5.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.4/10
Resorowanie z obciążeniem
5.8/10
Fotele przednie
6.3/10
Fotele tylne
5.2/10
Jazda z kompletem pasażerów
4.2/10
Wyciszenie
4.9/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
6.7/10
Przestrzeń z tyłu
4.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
6.4/10
Bagażnik
4.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
5.3/10
Możliwość aranżacji
5.0/10
Karoseria
6.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.2/10
Widocznośc do tyłu
7.6/10
Widoczność w lusterkach
6.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.6/10
Elektronika
5.4/10
Naprawy
Niezawodność
5.5/10
Koszty napraw
5.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 34
Napęd 18
Nic 13
Spalanie 12
Widoczność 8
Wentylacja i ogrzewanie 3
Komfort jazdy 3
Inne 3
Układ jezdny 2
Wnętrze 1
Nadwozie 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 23
Wentylacja i ogrzewanie 13
Spalanie 12
Inne 10
Komfort jazdy 8
Awaryjność 7
Wnętrze 5
Napęd 3
Widoczność 3
Nadwozie 2
Układ jezdny 2

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Fiat Seicento (600) brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Daewoo Matiz.

  Fiat

  Seicento (600)

  Daewoo

  Matiz

Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Seicento (600)

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Łukasz (barthezz)

liczba głosów: 61

Fiat Seicento (600) van spi 1100 8V R4 54KM 1999r. brak danych

Ocena ogólna
Ocena średnia 4+. Samochód jak samochód-przeznaczony raczej do model rodziny 2+1, gdzie dziecko jest w wieku góra 3 lat. Nie zdarzyło mi się nigdy nie dojechać do celu-samochód jest do tego zaprojektowany, czyli do poruszania się z pkt A do pkt B bez zbędnych szaleństw. Możliwości tuningu są dość wysokie-począwszy od swapu, po profesjonalny KJS. Wszystko rozchodzi się o fundusze. Ogólnie z całym sercem mogę polecić. Można wybrać cieniasa z tym samym silnikiem-kasta i elementy są takie same. Co komu się bardziej podoba. Przebieg w dniu zakupu(styczeń`08) - 169 tyś. Dziś(koniec`08) minimalnie powyżej 200 tyś. Jak widać wróciłem cały i zdrowy-jak w reklamie :-) i jeżdżę dalej.

Układ napędowy
Oceny fizycznie prawdziwe. -> Elastyczność na skrzyni S`kowej jest tylko na trasę. W mieście trzeba przeciagać by móc gdziekolwiek zdążyć. -> Silnik to stara jednostka z lat 60`tych z trochę lepszym wałkiem rozrządu niż w uno. Awaryjność jej jest znikoma jak się pilnuje podstawowych rzeczy. Plusem jest bezkolizyjny rozrząd. Największym plusem jest dość niskie spalanie. Minusem jest plaga standardowych awarii: UPG spowodowana przez zatarty wiatrak chłodnicy lub niesprawny termostat, cieknąca uszczelka klawiatury zaworów. Reszta (uszczelniacze czy uszczelka miski) zużywa się systematycznie wraz z coraz większym przebiegiem lub przez olej z zbyt dużą ilością środków myjących. -> O przyspieszeniu nie będę dyskutować. Samochód jest za wolny na szybką trasę[autostrada czy droga szybkiego ruchu]-strach tym cokolwiek wyprzedzać(mój egzemplarz jest 100% sprawny). Fizycznie rozpędza się do 90-110km/h powyżej się zaczyna toczyć-sprawdzone wiele razy na różne sposoby(z przeciąganiem do odcinki, jeżdżenie tylko momentem obrotowym, po emerycku). Po prostu 54KM to na dzień dzisiejszy taczka.

Widoczność
->Przednia szyba-widoczność perfekt, widać wszystko co potrzeba. ->Tył-już gorzej ale idzie przywyknąć. ->lusterka-boczne mała tragedia w ich ustawieniu by widzieć dostatecznie dobrze bez martwego pola, wewnętrzne w tym wypadku pomaga najwięcej.

Komfort
-> Resorowanie bez obciążenia-przy sprawnych amortyzatorach nie ma problemów. -> Resorowanie z obciążeniem-tragedii nie ma ale CZUĆ słaby silnik. -> Fotel przedni-tragedii nie ma póki gąbki są świeże. Trzeba sobie tylko dobrze ustawić to nie ma efektu bolących pleców i pupci. -> Fotel tylni-osobiście nie wiem-nie siedzę, ale kolega z tyłu raz siedział to powiada, że lepiej niż z przodu. -> Jazda z kompletem pasażerów-jeśli chodzi o możliwości jezdne to patrz punkt drugi. -> Wyciszenie-do około 75km/h nie stwarza problemów, powyżej hałas rośnie.

Nadwozie
-> Przestrzeń z przodu-więcej miejsca niż w pandzie[kto w ogóle zalegalizował ten pojazd i położenie wybieraka biegów], -> Z tyłu nie siedzę, chodź współtowarzysze nie narzekali(ale nie są bardzo wysocy), -> Wygoda obsługi-wszystko na miejscu, ciężko coś zepsuć, urwać. Jednym zdaniem opiszę-Ślepy znajdzie wszystko gdzie trzeba, -> Jakość materiałów-dostateczna. Nie zwracam uwagi na pierdoły w postaci gdzieś coś potrzeszczy na naszych drogach bo musi-takich dziur to nigdzie indziej nie ma, -> Aranżacja-jeśli chodzi o potencjalny styling to jest dużo opcji-wystarczy przejrzeć forum www.seicento.pl , Mnie osobiście nie potrzeba niczego więcej w wyglądzie zmieniać, -> karoseria - standardowo dobrze wykonana. Zdarzają się egzemplarze idealne i skorodowane. Wszechobecny ocynk nie chroni w 100% przed rdzą i nie jest panaceum na jej likwidację. Należy co roku konserwować profile, podłogę środkami pokroju tectyl firmy valvoline to blacharz długo nie będzie musiał zaglądać. ->Korozja-Natomiast jeśli wystąpi korozja to głównie w miejscach takich samych jak w cieniasie-na progach w łączeniu błotnika przedniego, na błotnikach tylnych i podszybiu, rzadko podłoga.

Układ jezdny
Otóż nie będę owijał w bawełnę i wychwalał jak większość tych komentarzy, tylko solidnie podejdę do tematu: -> Prowadzenie auta: nie jest źle, nie jest dobrze, jednym zdaniem pisząc-średnio. Mam sprawne fabryczne zawieszenie [amortyzatory(p-70%,t-87%)]; samochód dobrze tłumi nierówności lecz jego spreżyny pozostawiają wiele do życzenia-buja się to na zakrętach jak opętane i strach tym wchodzić w jakikolwiek zakręt. -> Układ kierowniczy nie stwarzał problemów, szybko się kręci sterem mimo braku wspomagania, -> Hamulce składajace się z fabrycznych elementów są średniej jakości, co prawda staje zawsze ale po paru dłuższych i częstych hamowaniach ma się wrażenie jak by ciut słabiej działały, a płyn, tarcze, klocki, pompa, serwo i korektory nowe. -> Parkowanie samochodu nie stwarza żadnych problemów, wszędzie się wmieści.

Naprawy
Nic nie zepsuło się poważnego. Same części eksploatacyjne, które uległy zużyciu. Bajki o wiecznym abonamencie u mechanika u fiata to można włożyć między książki-jeżdżę około 30 tyś rocznie więc wiem. Mechanika mam znajomego (polecam-Waldemar Schmidt), więc czego nie zrobię samemu to jemu mogę powierzyć w ciemno. Mało takich fachowców zostało-30 lat w zawodzie.

Wentylacja i ogrzewanie
->Ogrzewanie jest dobre-jak się silnik i płyn nagrzeje (relatywnie szybko) to grzeje dobrze. Mrozy nie są groźne. Wentylacja natomiast prawie żadna-w upałach trzeba okno ciut uchylić.

Elektryka/elektronika
Nie zauważyłem problemu z elektryką w samochodzie. Jak się wszystko wymieni-żarówki i nasmaruje wazeliną techniczną wszystkie styki to nie ma absolutnie żadnych problemów.

Pełna opinia o Fiat Seicento (600) van spi 1100 8V R4 54KM 1999r. brak danych »

Zobacz również opinie:

Fiat Seicento (600): bus, coupe, hatchback, liftback, sedan (limuzyna), van

Fiat Seicento (600): benzyna, benzyna+gaz

Fiat Seicento (600): 0.9, 1.0, 1.1, 1.4, 1.6

Fiat Seicento (600): 2011, 2008, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998