Opinie o samochodach Ford Focus
2001r.
Liczba ocen: 31
Średnia ocena: 8.19/10
Ford Focus spalanie (l/100km)
Oceny FORDA FOCUS
Ford Focus 1.8 90KM 2001r. 180 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenia do 100 km/h nie jest może rewelacyjne ale za to elastyczność jest naprawdę dobra a ta jest najważniejsza przy wyprzedzaniu zwłaszcza w tym silniku bo od niskich obrotów już ciągnie aż miło.
Opinia o komforcie:
Niestety wyciszenie tego samochodu nie jest jego mocną stroną. Również wygoda na tylnych siedzeniach na dłuższe trasy nie za dobra. Z tyłu kanapa w ogóle nie jest wyprofilowana i siedzi się jak na taborecie.
Opinia o nadwoziu:
jak dla mnie to przestrzeni jest w tym samochodzie wystarczająco jedynie plastiki mogły by być lepsze ( łatwo je zarysować )
Ford Focus Trend 1.6 Zetec-SE 100KM 2001r. 105 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ma wystarczający moment obrotowy tylko w zakresie 3000 - 5000 obrotów / minutę. Nie ma sensu kręcić go wyżej bo auto już nie jedzie. Spalanie ~8l / 100 km - akceptowalne.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie Bilstein + Eibach, więc nie oceniam seryjnego zawieszenia.
Opinia o nadwoziu:
Nie za bardzo rozumiem kwestię aranżacji, ale kwiatków i firanek nie wożę.
Ford Focus trend 1.8 1.8 TDDi 90KM 2001r. 190 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
90 konny silnik w zupełności wystarcza aby rozbujać autko, w miarę dynamiczne, wyprzedza się bez większych problemów, duży moment obrotowy ułatwia wjazdy pod górkę.
Opinia o komforcie:
Wygodne fotele kierowcy i pasażera, lekko kubełkowe trzymają w zakrętach.
Opinia o nadwoziu:
Autko w środku wygodne i ergonomiczne, brak jedynie możliwośći jakiejkolwiek aranżacji, (problem z instalacją CB), za mało schowków, brak podświetlenia głównego schowka, brak linii prostych w wykończeniu.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto trzyma się na drodze jak na szynach. Układ kierowniczy wygodny - daje wyczuć powierzchnię drogi. Troszkę za mały promień skrętu.
Ford Focus kombii 1.8 90KM 2001r. 172 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Dynamiczny silniczek na 90 kucyków zbiera się pięknie nawet załadowany. W porównaniu do Vcety B 1,7TD 82koniki to Fordzik (Foczka mk1) to rakieta. Bardzo ekonomiczny.
Opinia o komforcie:
Polecam warto go kupić ja nigdy nie chciałem Forda a tu zaskoczenie kupiłem i jestem zadowolony.
Opinia o nadwoziu:
Polecam blachy ocynk cichutko pracuje wyciszenie świetne zawieszenie pracuje bez zarzutu.
Opinia o układzie jezdnym:
Świetne autko mimo opinii że ford nic nie wart. Jedynym minusem jest to że ma niskie zawieszenie i podjazd pod krawężniki jest utrudniony. Gdyby był wysokości Opla Vectry B było by cacy.
Ford Focus 1.8 TDDI 90KM 2001r. 176 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik elastyczny i oszczędny. Przy ekonomicznej jeździe zszedłem do 5.3l/100km w cyklu mieszanym i trochę klimy. Przyśpieszenie przyzwoite jak na tak duże auto i 90KM silnik. Na autostradzie 190km/h daje radę. Ale optymalnie 160/170 i spokojnie można jechać.
Opinia o komforcie:
Szału nie ma. Ale tragedii też nie. Miejsca jest dość. Resorowanie w miarę. Przy solidnym obciążeniu dość siada. No i przy dużych prędkościach jest głośno.
Opinia o nadwoziu:
Wizualnie auto jest bardzo ładne. Bagażnik po złożeniu tylnych siedzeń jest naprawdę duży i długi. Wiem bo korzystałem przy przeprowadzce. Rewelacja!
Opinia o układzie jezdnym:
Generalnie ok. Mały skręt pozwala na dość łatwe jak na kombi parkowanie. Bardzo dobra widoczność!
Średnie oceny FORD FOCUS
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Ford Focus brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Astra.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fordzie Focus
użytkownik: Michał
liczba głosów: 142
Ford Focus Trend 1600 Zetec-SE 100KM 2001r. hatchback
Ocena ogólna
Gdyby nie drobne przypadłości i słaby silnik (chociaż w zupełności wystarcza on większości kierowców [100 KM, 150 Nm]) auto dostałoby 10. Zawieszenie i układ kierowniczy zasługuje na 10, komfort również. Ogólną ocenę obniża również średniej jakości elektryka i szansa na szybkie zużycie delikatnego zawieszenia i droga jego naprawa.
Układ napędowy
Silnik ma wystarczający moment obrotowy tylko w zakresie 3000 - 5000 obrotów / minutę. Nie ma sensu kręcić go wyżej bo auto już nie jedzie. Spalanie ~8l / 100 km - akceptowalne.
Widoczność
Widoczność do przodu OK, poza parkowaniem: nie widać końca maski więc nie można ocenić odległości; trzeba parkować na wyczucie. Tył nie jest pionowy, więc też nie do końca wiadomo gdzie się kończy.
Komfort
Zawieszenie Bilstein + Eibach, więc nie oceniam seryjnego zawieszenia.
Nadwozie
Nie za bardzo rozumiem kwestię aranżacji, ale kwiatków i firanek nie wożę.
Naprawy
Nie przeprowadziłem żadnych napraw, brak usterek. Wymiana paska rozrządu droga, bo konieczny jest demontaż jednej z podpór silnika.
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo, że silnik nagrzewa się szybko ciepłe powietrze dociera do nawiewu nieco później. Klimatyzacja OK.
Elektryka/elektronika
Słaba stabilizacja napięcia na wolnych obrotach, widocznie przygasające światła nawet przy minimalnym spadku obrotów poniżej nominalnych (po zdjęciu nogi z gazu obroty nieco spadają poniżej nominalnych - standard w Fordzie Focus). IMO to powoduje częste przepalanie się żarówek (średnio 1 na 2 miesiące).
Zobacz również opinie:
Ford Focus: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Ford Focus: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Ford Focus: 1.0, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.5
Ford Focus: 2012, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1994, 1991
Sprawdź także:
Ford Focus - ogłoszenia , Ford - forum użytkowników, Ford Focus - średnie ceny
Ford - tapety na pulpit, Ford - konfigurator felg, Ford - tanie opony,
Używane auto części, Ford - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie