Ford Focus opinie, oceny użytkowników, Ford Focus spalanie 2.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Ford Focus

2.0

Liczba ocen: 27

Średnia ocena: 8.81/10

Ford Focus spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.96/10.40
7.33
trasa
7.21/9.00
6.40
cykl mieszany
8.41/10.00
6.77

Oceny FORDA FOCUS

2009-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Auto o nowoczesnej jak na owe czasy linii nadwozia i wnętrza. Bardzo praktyczne i w miarę wygodne auto klasy C, nie drogie w eksploatacji. Ma małe mankamenty jak każdy samochód. Punkt odejmuję za słabe blachy. Gdyby nie te blachy to - auto idealne dla rozsądnej rodziny.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 16V 130KM to najlepszy silnik do tego auta. Jest elastyczny w każdej prędkości obrotowej. Już od 1800 obr/min można śmiało przyspieszać (jak diesel). Silnika na wolnych obrotach ani nie słychać ani nie czuć. Trochę gorzej jest po przekroczeniu 3000 obr/min. Silnik słabo wycis...
Opinia o komforcie:
Jak już wcześniej pisałem auto podskakuje. Przy obciążeniu mam wrażenie, że dobijemy. Fotele przednie - REWELACJA. Żadnego zmęczenia, bardzo dobre boczne trzymanie, długość siedziska w sam raz (wzrost kierowcy 172 cm). Z tyłu jeszcze nie jechałem więc pozostawiam puste. Wyciszenie - p...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu - bardzo duża i nie krępująca ruchów. Z tyłu - na pierwszy rzut oka jest ... chyba mało miejsca na nogi dla wyższych osób. Wygoda - trzeba się przyzwyczaić do włączania wycieraczek (inaczej niż w innych autach) przednich i tylnej. Regulacja elektrycznych lusterek je...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta rewelacyjne, pewne, precyzyjne, bez niespodzianek. Trochę za bardzo podskakuje mimo sprawnych amortyzatorów. Autko nie wychyla się na zakrętach. Jest trochę za niski przez co czasem można zostawić gumowy spód zderzaka na wyższym krawężniku. Niestety jest to samochód niż...

Mariusz2010-02-17

Ogólna ocena:

10/10

Doskonały kompakt, ze świetnie dobranym silnikiem, hamulcami i układem jezdnym. Wysoka niezawodność. Wystarczająco miejsca dla 4 osobowej rodziny. Kompaktowe "auto dla ludu" z pewnością nie dorównuje jakością wykończenia, prowadzenia i dynamiką temu Fordowi. Jeżeli w przyszł...
Opinia o układzie napędowym:
136KM i moment obrotowy ponad 320Nm pod maską w kompaktowym aucie to coś, co zupełnie mi odpowiada. Taka moc daje mi pewność, że pod pedałem gazu mam zapas mocy, który pozwoli mi zareagować w sytuacjach "awaryjnych".
Opinia o komforcie:
Jedyne, czego można się tutaj przyczepić to hałas w kabinie. Co prawda nie jest źle, ale mogłoby być trochę lepiej ;-) Świetne fotele przednie z dobrym trzymaniem bocznym. Tylna kanapa, jak w kompakcie zawsze jest trochę mała.
Opinia o nadwoziu:
Na tylnej kanapie wystarczająco dużo miejsca nad głową i na nogi (Mam 185cm wzrostu). Na naszych drogach wycierają się progi w dolnych rogach, tylnych drzwi. Trzeba też zwrócić uwagę na blachę pod chlapaczami. Drobne kamienie które dostaną się między chlapacz, a blachę potrafią zro...
Opinia o układzie jezdnym:
Doskonałe prowadzenie i trzymanie w zakrętach. Czasami, przy skrętach na bardzo nierównej nawierzchni, słychać stuki w układzie kierowniczym.

2011-02-15

Ogólna ocena:

8/10

Bardzo udane auto. Za małą kase można mieć bardzo fajnie wyposażony kompakt. a to zawieszenie to rewelacja , prowadzi sie na prawde sztywno i sportowo ... każdy zakręt to frajda tym autem ...
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo elastyczny do setki 9.3 więc nieźle , ale za to 60 - 120 na 3-ce to sprint wskazówki ..... 80 -120 na 5 biegu około 13 sekund to dobry wynik jak na 130 koni
Opinia o komforcie:
Troszkę słychać wiatr przez uszczelki oraz prace zawieszenia na wybojach .. ale to nie jest limuzyna tylko kompakt ...
Opinia o nadwoziu:
U mnie jest spokój ale zdarza się rdza na rantach drzwi i bagażnika. Miejsca bardzo dużo jak na kompakt , szczególnie z tyłu. Bagażnik przeciętny , materiały twarde ale nie skrzypią - dobre spasowanie i montaż.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobre zawieszenie , super na szybkie zakręty. precyzyjny układ kierowniczy. Silnik bardzo mocny z dołu i w środku obrotów , troszkę brakuje na górze .... Ale ogólnie bardzo fajnie się jeździ bo ciągnie ładnie już od 1900 RPM

2008-02-17

Ogólna ocena:

10/10

idealne auto z idealnym silnikiem. Oby Ford dalej udoskonalał ten samochodzik. I może mocniejszy Diesel. Idealnie byłoby 150KM w dieslu.
Opinia o układzie napędowym:
Idealny silnik do takiego samochodu. Naprawdę pocisk na kółkach dla bardziej doświadczonych kierowców.
Opinia o komforcie:
Tu mniej punktów gdyż inwestowałem w silnik a nie w komfortowe wyposażenie. Dlatego polecam zastanowić się nad lepszymi fotelami. Poza tym w porządku
Opinia o nadwoziu:
Super samochód z małą (niestety ilościa schowków) Niska nota dla jakości materiałów bo niestety w podstawowych wersjach i tapicerka i plastiki nie są najlepsze.
Opinia o układzie jezdnym:
Wręcz idealny. Jedynie problemy z prakowaniem gdyż widoczność do tyłu jest ograniczona. Ale da się do tego przyzwyczaić. Poza tym wzór który trudno wyprowadzić z równowagi.

2010-07-15

Ogólna ocena:

10/10

Tą wersję chciałem mieć. Żadnego diesla. Naprawdę między bajki włożyć gadanie o nieokomiczności 130 konnych dwulitrówek. Zwykła obsługa jaką należy przeprowadzać nie jest czymś nadzwyczajnym.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik zdecydowanie jednym z najlepszych jednostek napędowych. Rzeczywiście, w przypasku pęknięcia przewodu elastycznego płynu chłodniczego sprawdza się zasada 2 cylindry pracują, a 2 chłodzą. Doskonałe rozwiązanie.
Opinia o komforcie:
Bez większych uwag.
Opinia o nadwoziu:
Doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia.
Opinia o układzie jezdnym:
Należy mieć baczenie na zużywanie się klocków hamulcowych.

Średnie oceny FORD FOCUS

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
62.96%
głosów 17
Raczej tak
37.04%
głosów 10
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.2/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
9.1/10
Skrzynia biegów
8.5/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
9.2/10
Przyspieszenie 60-120km
9.1/10
Przyspieszenie 80-120km
9.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
7.7/10
Fotele przednie
8.2/10
Fotele tylne
7.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.9/10
Wyciszenie
7.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.9/10
Przestrzeń z tyłu
8.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.7/10
Bagażnik
8.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
8.1/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.6/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.7/10
Elektronika
5.8/10
Naprawy
Niezawodność
6.1/10
Koszty napraw
4.9/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Układ jezdny
7
Napęd
4
Komfort jazdy
4
Niezawodność
4
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
5
Nic
5
Komfort jazdy
3
Inne
2
Nadwozie
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Wnętrze
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Ford Focus brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Astra.

Ford Focus

Ford Focus

Opel Astra

Opel Astra

Najciekawsza opinia użytkownika o Fordzie Focus

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 105

Ford Focus 2000 16V 130KM 1998r. kombi

Ocena ogólna

Auto o nowoczesnej jak na owe czasy linii nadwozia i wnętrza. Bardzo praktyczne i w miarę wygodne auto klasy C, nie drogie w eksploatacji. Ma małe mankamenty jak każdy samochód. Punkt odejmuję za słabe blachy. Gdyby nie te blachy to - auto idealne dla rozsądnej rodziny.

Układ napędowy

Silnik 2.0 16V 130KM to najlepszy silnik do tego auta. Jest elastyczny w każdej prędkości obrotowej. Już od 1800 obr/min można śmiało przyspieszać (jak diesel). Silnika na wolnych obrotach ani nie słychać ani nie czuć. Trochę gorzej jest po przekroczeniu 3000 obr/min. Silnik słabo wyciszony. Skrzynia biegów w wersjach z 2.0 silnikiem są lepsze. Mam porównanie ponieważ mam Focusa 1.6 i 2.0. Skrzynie z silnikiem 1.6 mają mało precyzyjne skrzynie (wsteczny wbijamy jak w Polonezie i tak samo wchodzi) czasami wsteczny nie wejdzie do końca i trzeba dociskając lewarek spuszczać sprzęgło wyczuwając czy "wskoczy". Przy wersjach 2.0 wsteczny wbijamy jak w 1.6 dodatkowo podnosząc pierścień jak w Oplu. Te skrzynie montowane są np w Mondeo 2.0 i są precyzyjne. Jeszcze nie zdarzyło mi się mieć kłopoty se skrzynią w 2.0 mimo, że 1.6 ma przejechane tylko 77 tys km. Polecam silniki 2.0 16V 130 KM !!!

Widoczność

Ja jestem przyzwyczajony, że parkuje "na lusterka". Nie odwracam się do tyłu więc lusterka są niezbędne. Duże, długie lusterka dają dobrą widoczność do tyłu. Nie mam problemu z parkowaniem. Również przód auta jest do wyczucia. Nie ma z tym problemów.

Komfort

Jak już wcześniej pisałem auto podskakuje. Przy obciążeniu mam wrażenie, że dobijemy. Fotele przednie - REWELACJA. Żadnego zmęczenia, bardzo dobre boczne trzymanie, długość siedziska w sam raz (wzrost kierowcy 172 cm). Z tyłu jeszcze nie jechałem więc pozostawiam puste. Wyciszenie - przy większych prędkościach słychać i zawieszenie i silnik. To należało by poprawić. Auto nie czuje, że ma obciążenie. Nawet kpl. pasażerów nie robi wrażenia na mocy samochodu. Przy równomiernym rozłożeniu masy (dorośli z przodu a dzieci z tyłu) auto prowadzi się znakomicie.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu - bardzo duża i nie krępująca ruchów. Z tyłu - na pierwszy rzut oka jest ... chyba mało miejsca na nogi dla wyższych osób. Wygoda - trzeba się przyzwyczaić do włączania wycieraczek (inaczej niż w innych autach) przednich i tylnej. Regulacja elektrycznych lusterek jest trochę nie na miejscu (można urwać regulację przy nieostrożnym wystawianiu ręki np przy płaceniu za parking). W wersji 4 el szyby wszystkie mają funkcję auto (automatyczne od i dosuwanie szyb beż konieczności trzymania klawisza). Brakuje mi termometru, który można spotkać nawet w starej Corsie B w standardzie, a przydaje się bardzo. Pozostałe urządzenia bez zarzutów. Jakość materiałów pozostawia dużo do życzenia. Jak dla mnie plastiki, które na pierwszy rzut oka powinny być miękkie są ... zaj...ście twarde. Miękkości znajdujemy tylko na boczkach drzwi. Plastiki nie rysują się i nic nie odbija się w przedniej szybie (chyba, ze wyplakujemy kokpit). Aranżacja wnętrza - praktycznie - żadna. Typowa dla kombi składana tylna kanapa do zupełnie płaskiej podłogi i przesuwane przednie fotele. Karoseria - Fatalna sprawa dla całej gamy samochodów FORD-a. Korozja dopadnie nawet najlepiej zabezpieczonego Forda.

Układ jezdny

Prowadzenie auta rewelacyjne, pewne, precyzyjne, bez niespodzianek. Trochę za bardzo podskakuje mimo sprawnych amortyzatorów. Autko nie wychyla się na zakrętach. Jest trochę za niski przez co czasem można zostawić gumowy spód zderzaka na wyższym krawężniku. Niestety jest to samochód niższej klasy więc i wyciszenie zawieszenia nie jest OK. Słychać np. po czym jedziemy.

Naprawy

Awaryjność - praktycznie żadna. Tylko eksploatacyjne części (paski, klocki, oleje, elementy zawieszenia - żyjemy w Polsce). Części na pozytywnym poziomie cenowym nawet w serwisie.

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie jest super. Wentylacja - po wymianie filtra przciwpyłkowego jest OK.

Elektryka/elektronika

Żadnych problemów z elektryką. Być może dlatego, że nikt niedoświadczony nie grzebał. Autem zajmował się serwis do końca więc nie ma problemów z autem również w tek kwestii.

Zobacz również opinie:

Ford Focus: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Ford Focus: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Ford Focus: 1.0, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.5

Ford Focus: 2012, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1994, 1991