Opinie o samochodach Ford Fusion
1.6
Liczba ocen: 1
Średnia ocena: 8.00/10
Ford Fusion spalanie (l/100km)
Oceny FORDA FUSION
Ford Fusion 1.6 100KM 2003r. 77 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność silnika na dobrym poziomie. Po mieście da się jeździć spokojnie na czwartym biegu. Jeśli chcemy od auta czegoś więcej, musimy mieć na obrotomierzu 3000 rpm. Silnik robi wrażenie wyrywnego. Dość energicznie i nieliniowo reaguje na wciśnięcia gazu. Moim zdaniem w takich aut...
Opinia o komforcie:
Niestety - w tej kategorii nie jest za dobrze, aczkolwiek tragedii nie ma. Do 3000rpm silnik zwyczajnie sobie cichutko mruczy. Gdy nie przyspieszamy, w ogóle go nie słychać. Dodam, że dźwięk silnika jest bardzo przyjemny, czysty i pozbawiony niepotrzebnych rezonansów z wydechu. Od 2800rpm, g...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni w autku nie brakuje. Brakuje za to co najmniej jednej otwartej wnęki w desce rozdzielczej, gdzie można byłoby położyć cokolwiek. Tak, by można było sięgnąć po to w czasie jazdy, a nie patrzeć w dół. Poza tym mankamentem, jest fajnie. Schowek swą pojemnością onieśmiela n...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie jak na auto o tym prześwicie można uznać za bardzo dobre. Jadąc nim można zapomnieć że prowadzimy dosyć wysokiego UAVa. To zapewne zasługa sztywno zestrojonego zawieszenia.
Średnie oceny FORD FUSION
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Ford Fusion brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Fiesta.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fordzie Fusion
użytkownik:
liczba głosów: 92
Ford Fusion 1600 100KM 2003r. hatchback
Ocena ogólna
Przede wszystkim zauroczyłem się w jego uniwersalności. Jest wysoki, więc wypady na bezdroża, do lasu, czy niekontrolowane zjazdy na pobocze przebiegają bezstresowo. Na szosie i autostradzie jest równie fajnie. Sztywno, dość pewnie, bezpiecznie. Cenie fakt, że wspomaganie nie wspomaga nas przesadnie. Tylko tyle, by łatwo nam się kręciło. Ale nie tyle, byśmy mogli robić to jednym palcem. Dzięki temu czujemy, co aktualnie droga chce zrobić z naszym samochodem. Jedynie promień skrętu, sory, ale mógłby być nieco mniejszy. Takim czymś jak Nubira w kombi parkuje mi się lepiej i szybciej.
Układ napędowy
Elastyczność silnika na dobrym poziomie. Po mieście da się jeździć spokojnie na czwartym biegu. Jeśli chcemy od auta czegoś więcej, musimy mieć na obrotomierzu 3000 rpm. Silnik robi wrażenie wyrywnego. Dość energicznie i nieliniowo reaguje na wciśnięcia gazu. Moim zdaniem w takich autach prosi się szósty bieg. Jazda z prędkością powyżej 130 kmh wiąże się z dość dużymi obrotami silnika i hałasem. Byłoby też ekonomiczniej. Biegi zestopniowane dość równo i dobrze. ECU dość dobrze radzi sobie z nieprzewidzianymi obciążeniami silnika na biegu jałowym. Pełzanie w korku nie wymaga szczególnej uwagi, by nie zgasić silnika. Za to klimatyzacja delikatnie, aczkolwiek odczuwalnie zabiera żwawość silnikowi.
Widoczność
Z przodu - nic do zarzucenia. Słupki - wiadomo, muszą być grube, ale tu nie przesadzono. Z tyłu kierowcy bez intuicji i wyobraźni mogą mieć problem - grube słupki narożne skutecznie zasłaniają co nieco. Lusterka boczne nieco maławe, raz już nadziałem się na martwy punkt.
Komfort
Niestety - w tej kategorii nie jest za dobrze, aczkolwiek tragedii nie ma. Do 3000rpm silnik zwyczajnie sobie cichutko mruczy. Gdy nie przyspieszamy, w ogóle go nie słychać. Dodam, że dźwięk silnika jest bardzo przyjemny, czysty i pozbawiony niepotrzebnych rezonansów z wydechu. Od 2800rpm, gdy silnik rozwija swoje skrzydła, zaczyna się robić dość głośno. Ale silnik, to tylko jedna z wielu rzeczy która wydaje dźwięki w tym samochodzie. Zaczynając od niepokojącego świergotu i klekotania skrzyni biegów (niczym diesel), wyraźnego wycia drugiego biegu (to akurat mi się podoba, podobnie jak baaaardzo wyraźne syknięcie otwierającej się przepustnicy), a kończąc na piszczącej tylnej klapie i skrzypiącym fotelu kierowcy. Jeśli chodzi o resorowanie pojazdu - niestety miękko nie jest. Przód jest do zniesienia, ale tył dosłownie wali po nierównościach jakby zawieszenie miał zespawane. Na pewno odrobina miękkości by mu nie zaszkodziła, a prowadzenie nie pogorszyłoby się tak znacznie. Czyli ogólem - jest twardo, ale coś za coś. W zakrętach nie musimy się za to bać.
Nadwozie
Przestrzeni w autku nie brakuje. Brakuje za to co najmniej jednej otwartej wnęki w desce rozdzielczej, gdzie można byłoby położyć cokolwiek. Tak, by można było sięgnąć po to w czasie jazdy, a nie patrzeć w dół. Poza tym mankamentem, jest fajnie. Schowek swą pojemnością onieśmiela nie jedno auto. Mamy schowek pod siedzeniem pasażera, oraz mały pod kierownicą. Bagażnik jak na takie auto jest sporawy, a do tego oświetlony. Otwór bagażnika jest baardzo duży. Materiały wykończeniowe - nie są najgorsze, widziałem jeszcze dwa razy gorsze. Deska rozdzielcza w miarę ładna i przemyślana. Nie przemyślano tylko obsługi nawiewu, a w szczególności klimatyzacji. To wszystko jest po prostu za nisko. Jeśli chodzi o zewnątrz - za cienki i za słaby lakier! Za to rdza nigdzie nie została dostrzeżona.
Układ jezdny
Prowadzenie jak na auto o tym prześwicie można uznać za bardzo dobre. Jadąc nim można zapomnieć że prowadzimy dosyć wysokiego UAVa. To zapewne zasługa sztywno zestrojonego zawieszenia.
Naprawy
Koszty części nie rozpieszczają. Nie miałem okazji jeszcze niczego wymieniać, ale wystarczy zrobić sobie spacer po Allegro albo sklepach z częściami do Forda. Można się złapać za głowę.
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku byłem rozczarowany klimą. Okazało się że coś spieprzono przy odgrzybianiu i wymianie filtra kabinowego. Po poprawce - poezja. Jest po prostu tak jak się tego oczekuje.
Elektryka/elektronika
Od czasu do czasu coś się zawiesza, auto sporadycznie nie chce "odburzyć". Po wyjęciu kluczyka, oddaleniu go od stacyjki i ponownym włożeniu, jakby ręką odjął. Tylna wycieraczka przestała działać. Rozbiórka + czyszczenie silnika załatwiło sprawę. Sama instalacja wygląda dość kiepsko - w komorze silnika 40cm nad ziemią wiszą niezaizolowane niczym kostki łączące wiązki. Same wiązki przy kostce też nie są jakoś szczególnie zabezpieczone.
Zobacz również opinie:
Ford Fusion: coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, van
Ford Fusion: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Ford Fusion - ogłoszenia , Ford - forum użytkowników, Ford Fusion - średnie ceny
Ford - tapety na pulpit, Ford - konfigurator felg, Ford - tanie opony,
Używane auto części, Ford - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie