Opinie o samochodach Ford Probe
Liczba ocen: 26
Średnia ocena: 8.35/10
Ford Probe spalanie (l/100km)
Oceny FORDA PROBE
Ford Probe GT 2.5 V6 163KM 1996r. 313 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Samo przyspieszenie od 0-100 km/h nie jest tym czego można by oczekiwać od takiego auta. Strasznie żałuję, że KL-ZE nie były montowane w Probe. Jednak elastyczność silnika V6 jest na najwyższym poziomie. W połączeniu z krótko zestopniowaną skrzynią po mieście można poruszać sie pra...
Opinia o komforcie:
W V6 zawieszenie jest trochę twardsze niż w R4 ale do charakteru auta pasuje. Z przodu wg mnie jest dużo miejsca (mam 181 cm wzrostu). Jako kierowca problemu nie mam. Fotele przednie są wygodne i dobrze trzymają w zakrętach (zwłaszcza fotel kierowcy, który jest pompowany, może świetnie otu...
Opinia o nadwoziu:
Tak jak pisałem wyżej z przodu miejsca jest wystarczająco, z tyłu... no cóż. To nie kombi w dieslu. Obsługa nie sprawia problemów, jedynie przycisk od awaryjnych umieszczony pomiędzy kierownicą a zegarami jest trudno dostępny. Jakość materiałów - deska miękka, boczki drzwi miękkie, ...
Opinia o układzie jezdnym:
Trzymanie się drogi jest na wysokim poziomie, układ kierowniczy precyzyjny jednak sama kierownica trochę za cienka. Hamulce w obu modelach są identyczne, w V6 mogły by być jednak trochę mocniejsze - auto jest szybsze i cięższe od 2.0. Z parkowaniem nie mam kłopotu. Mnie naprzykład bardzo ...
Ford Probe 2.0 16V 0KM 1995r. 149 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
bardzo wysoka kultura pracy silnika w zadbanych egzemplarzach, płynne przyspieszanie
Opinia o komforcie:
wyciszenie- odgłos silnika - rewelacja, wyciszenie odgłosów z zewnątrz szczególnie przy mokrej nawierzchni mogłoby być lepsze ale może ma na to wpływ charakterystyczna forma drzwi (?). Tył- dla dzieci, zawsze można siedzieć bokiem ale na krótkich dystansach, mało miejsca również nad...
Opinia o nadwoziu:
tylną kanapę można złożyć zarówno w całości jak i w połowie (lewo-prawo) co może powiększyć i tak ogromny bagażnik, pozycja w fotelu iście sportowa, fotele jednolite- bez zagłówków, trzeba zwrócić uwagę na idealne ustawienie fotela, pamiętajmy, że jest to auto sportowe i nie m...
Opinia o układzie jezdnym:
precyzyjne parkowanie utrudnia nieco szeroki rozstaw osi, samochód świetnie trzyma się drogi, oczywiście przy nieumiejętnym pokonywaniu zakrętów żaden nie będzie się w nich czuł pewnie
Ford Probe GT 2.2 147KM 1992r. 278 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
biegi długie i nie wymagają częstej zmiany. skrzynia biegów ok ale podczas palenia gum lub jak auto jedzie do tyłu i zaczniemy palic gumy, skrzynia lubi się rozleciec albo po prostu wypaśc:P najsłabszy punkt do szaleństw. przyspieszenia dałem na 10 bo osobiście szybszym i mocniejszym aute...
Opinia o komforcie:
fajne miękkie regulowane zawieszenie. z przodu wygodnie, dużo miejsca. z tyłu ciasno, ale 2 małe osoby nie będą narzekac na brak miejsca. ogólnie podróż w 4 osoby nie sprawia problemu. silnik słychac na obrotach, podczas normalnej jazdy jest cichy i pracuje dobrze. podczas szybszej jazdy s...
Opinia o nadwoziu:
bagażnik bardzo pojemny jak na takie auto. plusem są składane tylne fotele, minusem - wysoki próg załadunku. karoseria ocynk i rdza nie bierze, chyba że są odpryski (np jak ktoś uderzy w drzwi drzwiami innego auta na parkingu)wtedy jest to słaby punkt i rdza może się zając. no i słabe d...
Opinia o układzie jezdnym:
auto prowadzi się dobrze i wygodnie. wspomaganie zmienia się automatycznie zależnie od prędkości. hamulce nie najgorsze ale fabrycznym błędem są zbyt małe tarcze. parkowanie ciężkie zazwyczaj na 3 razy zwłaszcza gdy jest mało miejsca przez to, że auto ma mały skręt względem długoś...
Ford Probe 2,2 Turbo GT ( I, wersja USA) 2.2 12V Turbo 160KM 1991r. 266 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność silnika jest przyzwoita, biegi można co prawda zmieniać co 10 km/h ale nie jest to wymuszone. Silnik pracuje przyzwoicie, jest on największą zaletą tego samochodu. Dopóki pedał gazu nie zostanie wciśnięty w ponad 50% nie załącza turbiny choćby nie wiem jakie były obroty i...
Opinia o komforcie:
Resorowanie - dzięki kontroli twardości zawieszenia moim zdaniem idealne. Wotele z przodu wygodne, duże możliwości regulacji, dużo miejsca na nogi z przodu. Z tyłu trochę gorzej, jednak w porównaniu do innych aut z tej klasy jest lepiej. Tego tpu samochody maja model 2+2, czyli 2 osoby z mo...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko ładnie się prowadzi, jedzie prosto przy puszczonej kierownicy. Dobrze reaguje na nagłe skręty, problemem może być stosunkowo mały skręt w porównaniu do innych aut. Hamulce dobre, skutecznie zatrzymują pojazd nawet przy wysokich prędkościach. Co do parkowania... Problemem jest niski...
Ford Probe 2.5 V6 163KM 1996r. 140 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ładnie pracuje. Cicho i równo. Osiągi proporcjonalne do mocy.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość twarde, ale precyzyjne. Bardzo wygodne fotele, choć z tyłu to raczej tylko dla dzieci. Dobre wyciszenie wnętrza od strony silnika. Przy 120km/h słychać właściwie tylko szum opon.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria ocynk. Nie ma problemów z rdzą. Przestrzeń z tyłu tylko dla dzieci. Jakoś materiałów ok, wykończenia raczej średnia. Spory bagażnik jak na taki samochód.
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce tarczowe mają małą średnicę jak na możliwości i masę tego auta. Przy parkowaniu trzeba uważać, bo autko jest szerokie i nisko ma przedni zderzak (krawężniki).
Średnie oceny FORD PROBE
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Ford Probe brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Honda Prelude.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fordzie Probe
użytkownik: Marcin
liczba głosów: 117
Ford Probe 2,2 Turbo GT ( I, wersja USA) 2200 12V Turbo 160KM 1991r. brak danych
Układ napędowy
Elastyczność silnika jest przyzwoita, biegi można co prawda zmieniać co 10 km/h ale nie jest to wymuszone. Silnik pracuje przyzwoicie, jest on największą zaletą tego samochodu. Dopóki pedał gazu nie zostanie wciśnięty w ponad 50% nie załącza turbiny choćby nie wiem jakie były obroty i prędkość, daje to możliwość ekonomicznej jazdy. Po wciśnięciu gazu powyżej 50% odczujemy mocne przyśpieszenie. Auto bardzo dobrze czuje się przy wysokich prędkościach, problemy z przyśpieszeniem zaczynają się dopiero przy 190 km/h
Komfort
Resorowanie - dzięki kontroli twardości zawieszenia moim zdaniem idealne. Wotele z przodu wygodne, duże możliwości regulacji, dużo miejsca na nogi z przodu. Z tyłu trochę gorzej, jednak w porównaniu do innych aut z tej klasy jest lepiej. Tego tpu samochody maja model 2+2, czyli 2 osoby z możliwością przewiezienia 2 dodatkowych. jazda z kompletem pasażerów obniża trochę komfort jazdy, przestrzeń przypadająca na pasażera jest wtedy ograniczona.
Układ jezdny
Autko ładnie się prowadzi, jedzie prosto przy puszczonej kierownicy. Dobrze reaguje na nagłe skręty, problemem może być stosunkowo mały skręt w porównaniu do innych aut. Hamulce dobre, skutecznie zatrzymują pojazd nawet przy wysokich prędkościach. Co do parkowania... Problemem jest niski skręt, czasami cieżko wyjechac z ciasnego parkingu.
Naprawy
Części praktycznie nie do dostania, trzeba sprowadzać z USA bądź kupić inny egzemplarz na częsci...
Zobacz również opinie:
Ford Probe: benzyna, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Ford Probe - ogłoszenia , Ford - forum użytkowników, Ford Probe - średnie ceny
Ford - tapety na pulpit, Ford - konfigurator felg, Ford - tanie opony,
Używane auto części, Ford - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie