Honda Civic opinie, oceny użytkowników, Honda Civic spalanie 1.5 (strona 1)

Opinie o samochodach Honda Civic

1.5

Liczba ocen: 108

Średnia ocena: 8.69/10

Honda Civic spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.82/9.34
-.--
trasa
6.07/7.56
-.--
cykl mieszany
7.01/8.50
-.--

Oceny HONDY CIVIC

2010-02-19

Ogólna ocena:

10/10

elektronika to synonimy - Toshiba, Asus, Acer, Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Technics.....) Zawsze chciałem mieć Hondę bo uważam tą markę za doskonałą i jestem jej fanem. Wg badań przeprowadzonych w USA Honda ma najbardziej lojalnych klientów. Wg tych badań kierowcy samochodów marki H...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pracuje bardzo równo nawet na biegu jałowym kiedy po rozgrzaniu ma ok 650-700obr/min. Elastyczność jak na charakter jednostek Hondy jest bardzo dobra - można jechać 60km/h na 5 biegu i przy rozsądnym wciskaniu gazu w miarę płynnie przyspieszać. Skrzynia biegów działa bardzo dobrze...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie pracuje bardzo cicho, pod tym względem jest lepsze niż wiele nowszych konstrukcji. Resorowanie zarówno bez obciążenie jak i z pełnym obciążeniem jest bardzo dobre i nie dobija na nierównościach. Fotele są bardzo dobre i mają dosyć dobre podparcie boczne. Tylnia kanapa równ...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem z tyłu również nie można narzekać oczywiście dla trójki pasażerów jest trochę mało miejsca lecz konkurenci oferują jeszcze mniej miejsca. Jest to jedno z najobszerniejszych w swojej klasie w tamtych latach tzn 1995-2000 zarówno pod względem m...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się przewidywalnie choć jest trochę podsterowne. Układ kierowniczy bardzo dobrze pozwala wyczuć co się dzieje z przednimi kołami, wspomaganie nie jest zbyt silne. Zawieszenie w moim modelu należy do serii komfort i jest ciut bardziej miękkie niż seryjne, brat ma ten sam mod...

2008-02-23

Ogólna ocena:

7/10

Auto na chodzie, drobne usterki zostały usunięte, auto bez problemu przeszło badania, duży wkład finansowy z mojej strony, silnik dotychczas bez jakiejkolwiek awarii, brak wycieków, auto 20 letnie spisuje się dobrze, chciałbym sprzedać ponieważ chcę kupić coś mniejszego bo nie mam zni...
Opinia o układzie napędowym:
Auto równomiernie przyspiesza, skrzynia automatyczna bardzo precyzyjnie zmienia biegi nie ma dużych szarpnięć przy zmianie, skrzynia L4, ma długie przełożenia w sumie ma aż 6 przełożeń bieg 5 włącza się już przy 72 km/h a ostatni bieg 6 przy 110 km/h Auto chodzi lepiej na benzynie,...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest lekkie i miękkie auto jest dosyć lekkie przez co przyspiesza żwawo. Na nierównościach zachowuje się nieźle nie rzuca autem na boki, brak luzów w zawieszeniu, auto nieźle wyciszone, fotele standardowe dosyć wygodne. Dużo miejsca z przodu ze względu na dobrą ekonomike ...
Opinia o nadwoziu:
Ilość miejsc 5, schowek z przodu i kieszenie w drzwiach, bardzo prosto i ergonomicznie rozmieszczone. wnętrze obszerne dużo miejsca na nogi i dobra widoczność z kabiny, materiały w stanie dobrym, właściciel nie palący, karoseria posiada kilka drobnych ognisk rdzy, ciekawym punktem jest zd...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto trzyma się dobrze drogi a to za sprawą nowych amortyzatorów z przodu które wymieniłem ostatnio, brak luzów w układzie kierowniczym, zawieszenie oceniam na miękkie. w zakręty wchodzi jak honda czyli przy dobrych warunkach trzyma ostro zakręt przy przyspieszaniu, układ precyzyjny, wspo...

2010-07-14

Ogólna ocena:

10/10

co prawda auto ma bardzo dobre zawieszenie, ale radzę zwalniać na progach bo 2 razy musiałem wymieniać gumy na przegubach urwane na tych nieścisłościach w prawie :) Szkoda, że elektryka szybko pada, ale było to moje pierwsze auto i jestem do tej pory zadowolony w końcu wybrałem kolejną ...
Opinia o układzie napędowym:
silnik bardzo dynamiczny i ekonomiczny. Klekotanie zaworów przy zimnym silniku występowały ale auto miało już ponad 300tys km ;). Drugi bieg długo wbijał i wsteczny czasem nie łapał poza tym ok przy drugim biegu pow 5tys obr miłe odczucie dodatkowej mocy zapewniającej przez system Vtec p...
Opinia o komforcie:
często jeździłem na długich trasach tym autem i nigdy plecy mnie nie bolały. Zawieszenie jest bardzo dobre jak wspomniałem powyżej. Auto bardziej dla 4osób niż 5ciu. Powyżej 130km/h już słychać opływające powietrze silnik dosyć dobrze był wyciszony Jazda z kompletem pasażerów mni...
Opinia o nadwoziu:
o ilość miejsca w środku nikt nigdy nie narzekał. Siedzenie kierowcy na bokach się wytarło uchwyty w drzwiach podobnie. Bagażnik w wersji 5dr bardzo pojemny. Czasami przeszkadzała przy załadunku ścięta klapa bagażnika, ale to nie kombi więc wybaczam :) ilość schowków i ich pojemnoś...
Opinia o układzie jezdnym:
auto prowadzi się bardzo płynnie. Wspomaganie chodzi nieco ciężej niż np w Renault Megane. pow 160km/h auto trzyma się bardzo dobrze drogi, zawieszenie miękkie(wielowahaczowe) - bardzo dobrze sprawdza się na polskich drogach minus dla parkowania - nie mogłem wyczuć tyłu i mały promień ...

2008-08-11

Ogólna ocena:

9/10

Idealne samochód na pierwsze auto. Dzięki rozmiarom świetnie spisuje się w mieście. Dzięki stosunkowo twardemu zawieszeniu, niskim nadwoziu i środku ciężkości i dynamicznym silniku (przy niedużym obciążeniu) rewelacyjnie się prowadzi po krętych drogach. Jestem ZDECYDOWANIE zadowolony...
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo fany silnik. 90KM spokojnie wystarcza do jazdy w trasie przy 5 osobach i pełnym bagażniku, lecz nie liczmy wtedy na zawrotne osiągi. Przy małym obciążeniu zaskakująco żwawy jak na silnik 1.5. Jako, że to Honda trzeba go kręcić wysoko jeżeli chce się wykożystać cały potencjał ...
Opinia o komforcie:
Auto jest stosunkowo twarde co mnie osobiście odpowiada. Fotele przednie trzymają całkiem przyzwoicie a siedzisko jest umieszczone nisko. W dłuższych trasach może dać się we znaki wygłuszenie które jest zdecydowanie niewystarczające i, zwłaszcza, że seryjny wydech jest stosunkowao gło...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest wystarczająco nawet dla osoby mającej prawie 2m wysokości. Z tyłu jest miejsa więcej niż w niejednym sedanie średniej klasy. Zdażało się, że jechały tam 4 osoby i nie narzekały! (na niedużych dystansach) Bagażnik praktycznie symboliczny choć kiedy trzebabyło z...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie bez zarzutów, nisko położony środek ciężkości pomaga w zakrętach. Naprawde ciężko doprowadzić do jakichś niespodziewanych / groźnych zachowań.

Tomasz2008-02-12

Ogólna ocena:

7/10

Fajne auto dla młodego człowieka lub dla pary. Frajda z jazdy, ale bez szaleństw z przewozem bagażu. Raczej w trasy niż do całodziennego pomykania po mieście.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pierwsza klasa. Co prawda przy dynamicznej jeździe zbyt pazerny na paliwo, ale może na tym to polega. Spore kłopoty ze skrzynią biegów, konieczna była całkowita jej wymiana. Potem spokój. Polecam do tego silnika skrzynię od 1.3. Do 3 biegu trzeba się namachać, ale dalej to już sam...
Opinia o komforcie:
Honda nie Maybach - twardsze o wiele. Ale jak na swoje lata to i tak nie robiło krzywdy kręgosłupowi. Progi zwalniające przechodziło dość zgrabnie, aczkolwiek dziury odczuwało się już dość boleśnie. Gdyby nie welurowe, dobrze trzymające i amortyzujące fotele - byłoby niemiło.
Opinia o nadwoziu:
Nie było za ciasno. Ale jeśli wsiadł ktoś większy obok kierowcy i do tego w zimowym wdzianku - kłopot ze zmienianiem biegów. Z tyłu wygoda dla 2 osób. Przy 3 przeszkadzały dość wydatne nadkola. Przełączniki na swoich miejscach. Bez zastanawiania ręka sama szła w określone miejsce. B...
Opinia o układzie jezdnym:
Całkiem niezłe prowadzenie, wspomaganie nie nachalne , ale i bez dokładania zbytniej siły. Kiepski promień skrętu jak na swoją długość. Odstające poza obrys fragmenty błotników ( nadkola )i zderzaki narażone na zarysowania.

Średnie oceny HONDA CIVIC

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
82.41%
głosów 89
Raczej tak
12.96%
głosów 14
Trudno powiedzieć
1.85%
głosów 2
Raczej nie
2.78%
głosów 3
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.9/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
8.1/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.6/10
Silnik
9.4/10
Przyspieszenie 0-100km
8.5/10
Przyspieszenie 60-120km
8.3/10
Przyspieszenie 80-120km
8.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.9/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
8.2/10
Fotele tylne
7.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.7/10
Wyciszenie
6.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
7.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.5/10
Bagażnik
7.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.6/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
7.1/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.1/10
Widocznośc do tyłu
7.9/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.9/10
Naprawy
Niezawodność
6.1/10
Koszty napraw
4.9/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
29
Napęd
26
Spalanie
19
Komfort jazdy
4
Układ jezdny
4
Inne
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
22
Nadwozie
10
Wentylacja i ogrzewanie
8
Inne
7
Komfort jazdy
5
Spalanie
5
Układ jezdny
3
Awaryjność
2
Wnętrze
2
Widoczność
1
Napęd
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Honda Civic brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Nissan Juke.

Honda Civic

Honda Civic

Nissan Juke

Najciekawsza opinia użytkownika o Hondzie Civic

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 116

Honda Civic MB 3 1500 d15z8 115KM 1999r. liftback

Ocena ogólna

elektronika to synonimy - Toshiba, Asus, Acer, Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Technics.....) Zawsze chciałem mieć Hondę bo uważam tą markę za doskonałą i jestem jej fanem. Wg badań przeprowadzonych w USA Honda ma najbardziej lojalnych klientów. Wg tych badań kierowcy samochodów marki Honda częściej odpowiadali, że ich następnym autem będzie Honda niż właściciele mercedesów, że ich następnym autem będzie mercedes, o czymś to świadczy. Ten model Civic-a jest dobrym autem rodzinnym, jest pojemny, dynamiczny i ekonomiczny, w Internecie można znaleźć kilka artykułów, że silnik VTEC-E wyprzedza epokę o ok10 lat, dopiero teraz silniki benzynowe innych producentów przy mocy ok 110-115KM spalają poniżej 7litrów. Hondę trzeba po prostu lubić, nie jest to auto dla wszystkich zwykłych ludzi jak skoda, VW, Opel, Ford czy inna popularna marka. Honda ma swój styl, swoją duszę i sportowy charakter. ZDECYDOWANIE POLECAM HONDĘ CIVIC ZWŁASZCZA Z SILNIKIEM 1.5 VTEC 115KM.

Układ napędowy

Silnik pracuje bardzo równo nawet na biegu jałowym kiedy po rozgrzaniu ma ok 650-700obr/min. Elastyczność jak na charakter jednostek Hondy jest bardzo dobra - można jechać 60km/h na 5 biegu i przy rozsądnym wciskaniu gazu w miarę płynnie przyspieszać. Skrzynia biegów działa bardzo dobrze tylko czasami po nocnym postoju wsteczny trochę haczy zwłaszcza na mrozie. Przełożenia w skrzyni są długie chyba najdłuższe we wszystkich Hondach - na drugim biegu można jechać 110km/h ogólnie przyspieszenie na tym cierpi ale spalanie jest mniejsze a 0-100 w ok 10,7s jest akceptowalne. Przyspieszenie 60-120 i 80-120 zależy naturalnie od biegu przy 60 na 5 trochę to trwa od 80 już jest lepiej, na czwartym biegu w obu przypadkach jest dobrze , na trójce bardzo dobrze, można też skorzystać z dwójki leczy przy redukcji na 2 w okolicach 80km/h trzeba mieć trochę wprawy, żeby sprzęgła zanadto nie katować i rozrządu nie zerwać przy 60 redukcja na 2 to nic nadzwyczajnego. Niektórzy narzekają na wysokie zużycie oleju przy wyższych prędkościach obrotowych ja sobie z tym radzę olejem półsyntetycznym 10W/40 Castrol Magnatec. no i nie nadużywam czerwonego pola na obrotomierzu ponieważ jestem jeszcze studentem nie stać mnie podwyższone zużycie paliwa. Ale od czasu do czasu podczas wyprzedzania daję silnikowi to co lubi najbardziej czyli 6900obr/min

Widoczność

Widoczność w każdym kierunku jest bardzo dobra trochę przeszkadza wysoki tył na parkingach nie widać nawet stojącego roweru czy betonowych słupków w normalnej eksploatacji w ruchu widać wszystko jak na dłoni zauważyłem że jest bardzo małe martwe pole w lusterkach bocznych. Więc ogólna widoczność jest OK ale po przesiadce z innego auta zawsze trzeba się trochę oswoić bo siedzi się nisko. Zawsze można fotel podnieść bo jest regulacja.

Komfort

Zawieszenie pracuje bardzo cicho, pod tym względem jest lepsze niż wiele nowszych konstrukcji. Resorowanie zarówno bez obciążenie jak i z pełnym obciążeniem jest bardzo dobre i nie dobija na nierównościach. Fotele są bardzo dobre i mają dosyć dobre podparcie boczne. Tylnia kanapa również jest dobra pod tym względem, niektórzy o słusznej posturze narzekają, że są nieco za miękkie ale jak dla mnie jest OK, nie odbyłem jeszcze dłuższej podróży jak narazie najwięcej to ok 200km i nie czułem zmęczenia. Wycieszenie jest kwintesencją w wydaniu Hondy tzn, kiedy nie chcemy to silnika nie słychać do ok 2500obr/min kolejny przedział to 3000-5500 wtedy silnik jest dobrze słyszalny a ok 6000 i więcej tak jakby maty wygłuszające się gdzieś chowały i słychać uzależniający dźwięk silnika VTEC

Nadwozie

Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem z tyłu również nie można narzekać oczywiście dla trójki pasażerów jest trochę mało miejsca lecz konkurenci oferują jeszcze mniej miejsca. Jest to jedno z najobszerniejszych w swojej klasie w tamtych latach tzn 1995-2000 zarówno pod względem miejsca z przodu jak i wielkości bagażnika, nawet nowsze konstrukcje są pod tym względem gorsze o tej Hondy np golf IV, czy opel Astra II, zarówno ASTRA jak i GOLF są mniej przestronne a golf ma mniejszy bagażnik astra ma porównywalny. Jakość materiałów jak na japończyka jest bardzo dobra to chyba dzięki angielskiemu pochodzeniu i powiązaniu z roverem. Nawet pojazdy z początku produkcji mają tapicerki wyglądające jak nowe. Tutaj znów można przytoczyć podobno wzór klasy kompakt tj VW Golf, nawet model IV generacji a więc młodszy ma wytarte czy połamane przyciski. Ergonomia jest OK z wyjątkiem umiejscowienia przycisków sterowania elektrycznymi szybami oraz brak podświetlenia przycisków świateł awaryjnych oraz podgrzewania tylnej szyby. Karoseria - do roku 1997 rdzewiały tylnie błotniki na wysokości łączenia ze zderzakiem po 1997 usunięto tą wadę fabryczną. Możliwość aranżacji jest przeciętna. Po złożeniu tylnej kanapy mamy pojemny bagażnik z idealnie płaską podłogą lecz nie można złożyć części kanapy w celu przewiezienia większej ilości bagażu i zabraniu min 3 osób. Fakt oparcie kanapy jest dzielone 40:60 ale sama kanapa już nie. Można więc złożyć część oparcia to tylko trochę podnosi wielkość bagażnika

Układ jezdny

Auto prowadzi się przewidywalnie choć jest trochę podsterowne. Układ kierowniczy bardzo dobrze pozwala wyczuć co się dzieje z przednimi kołami, wspomaganie nie jest zbyt silne. Zawieszenie w moim modelu należy do serii komfort i jest ciut bardziej miękkie niż seryjne, brat ma ten sam model tylko 1.4 90KM i jest wyczuwalnie sztywniejszy ale po zastosowaniu odpowiednich opon - ja mam 195/60 nie ma większych różnic w prowadzeniu a wygoda większa, choć ja i tak skłaniam się ku wymianie zawieszenia na sztywniejsze ponieważ silnik ma spore możliwości. Parkowanie - promień skrętu przeciętny, widoczność wyczucie gdzie się kończy tył auta problematyczne, ja mam jeszcze seryjny spoiler n klapie co jeszcze to utrudnia

Naprawy

Ceny częsci mnie zaskoczyły, jeśli chodzi o paski wielorowkowe i rozrząd doliczając do tego olej zapłaciłem 250zł, robocizny na szczęście nie liczę bo wszystko wymieniłem sam. Ogólnie podobno częsci do Hondy są drogie wg mnie z jednego powodu sprzedaje się ich dwa razy mniej niż do innych samochodów bo sie nie psują no i są wykonane z porządnych materiałów. Robcizna przy Hondzie nie jest niczym przyjemnym. Pierwszy raz wymieniałem pasek rozrządu w Hondzie, jeszcze się uczę więc nie mam dużego doświadczenia. Wymiana zajęła mi ok 10godzin trzeba było dorobić soecjalny klucz, podnieść silnik odkręcić pompę i zbiorniczek wspomagania jednym słowem masakra, na kołach napędu rozrządu jest w sumie 6znaków trzeba było poszukać w necie wg których ustawiać. W warsztatach cena robocizny wymiany rozrządu to ok 700-800zł.

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa sprawnie i szybko schładza wnętrze - jest bardzo wydajna. Ogrzewanie nieco mnie zaskakuje ponieważ silnik nagrzewa się bardzo szybko nawet podczas mrozów a wnętrze nagrzewa się stosunkowo wolno, być może w moim autku nagrzewnica już trochę kamieniem zaszła lub termostat otwiera się ciut za szybko. Jednak ogrzewanie jest na tyle sprawne, że nie mam zamiaru nic wymieniać. Dmuchawa w ogrzewaniu powyżej prędkości I działa zbyt głośno. II jest już bardzo dobrze słyszalna a III i IV uciążliwe ale wtedy przednia szyba odparowuje w mgnieniu oka, a strumień powietrza płynący z głównych kratek głowy nie urywa co jest ważne gdy używa się klimatyzacji tak szybko się nie przeziębimy.

Elektryka/elektronika

Tutaj widać typową japońszczyznę. Samochód nie należy do najnowszych więc za dużo elektroniki nie ma a to co jest jakoś nie chce sie popsuć tutaj skośnookie w przeciwieństwie do renault, forda i innych z europy wiedzą jak to robić (podam kilka przykładów, że Japonia i elektronika to synonimy - Toshiba, Asus, Acer, Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Technics.....)

Zobacz również opinie:

Honda Civic: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Honda Civic: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Honda Civic: 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 2.0, 2.2

Honda Civic: 2015, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1986, 1985, 1980