Honda Prelude opinie, oceny użytkowników, Honda Prelude spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Honda Prelude

Liczba ocen: 33

Średnia ocena: 9.03/10

Honda Prelude spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
12.02/12.95
-.--
trasa
8.56/9.29
-.--
cykl mieszany
10.18/10.78
-.--

Oceny HONDY PRELUDE

2009-07-11

Ogólna ocena:

9/10

Zady i walety, hmm mi się podoba, dobrze jeździ, a co najważniejsze mało ludzi zna ten samochód, a prawie wszyscy zwracają na niego uwagę. Jedynym mankamentem dla niektórych może być wysokie spalanie, ale nie odbiega wiele od każdej dwu litrówki, a jeżeli ktoś mi powie że jego dwu lit...
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność bdb, spokojnie można poruszać się i przyspieszać nawet z niskich obrotów, niestety to honda dlatego maksymalny moment jest trochę wysoko, za to kręci się do 7.2 tys obr/min. Skrzynia jak dla mnie rewelacja, nie miałem z nią nigdy problemów, a traktowałem ją raczej po cham...
Opinia o komforcie:
Resorowanie z jak i bez obciążenia nie ma wielkiej różnicy ze względu na dość twarde zawieszenie, fotele przednie świetnie profilowane jak na te lata, tylna kanapa mimo że dwu osobowa też dobrze profilowana i niewielkim osobom jeździ się tam wygodnie, niestety dla osób powyżej 1.60m mi...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest miejsca na słonia, z tyłu zaledwie na psa. Ergonomia zdecydowanie 10 przeprowadzałem ankietę w ramach badań na uczelni i wyszła rewelacyjnie, wszystko na swoim miejscu, występowały wersje z klimą, podgrzewanymi siedzeniami, każda ma podświetlaną pierścieniem stacyjkę, wid...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód ma dość twarde zawieszenie, ale jest dobrze zestrojone, nie przechyla się bardzo na zakrętach, nie unosi na wzniesieniach, na nierównościach trochę mocno dobija, ale w końcu to coupe więc sport pełną gębą. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, ale nie aż tak precyzyjny j...

2008-02-11

Ogólna ocena:

9/10

Auto nie jest nowe i zaczyna to być widać, ale niewiele jest aut, na które chciałbym się zamienić.
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo elastyczny i dynamiczny silnik, lubiący wysokie obroty, choć niezbyt przy tym głośny. 100km/h osiąga się w czasie poniżej 9s już na drugim biegu, na trzecim auto dochodzi do 140 km/h, żywo reagując na otwarcie przepustnicy. Mimo 300000km przebiegu wciąż tzyma formę. Biegi wchodz...
Opinia o komforcie:
Auto z racji niskiego zawieszenia jest dość sztywne i z pewnością nie służy do jazdy terenowej. Głębokie przednie fotele dają sporo komfortu. Pozwalają na regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Z tyłu sportowe coupe nie zapewnia tyle miejsca, co rodzinna limuzyna, ale i tu podróż n...
Opinia o nadwoziu:
Jeżlei auto w tym wieku ma niewielkie problemy z korozją, to mogę dać tylko 10. Tylko jedo podkorodowane nadkole to przecież dobry wynik po 17 latach. Auto jest bardzo wygodne, nie tylko dając kierowcy sporo miejsca, ale też zapewniając bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Sk...
Opinia o układzie jezdnym:
4WS (4 wheel steering) to genialny wynalazek, który nie tylko wspaniale ułatwia parkowanie, ale też likwiduje podsterowność, sprawiając, że auto doskonale prowadzi się w ciasnych zakrętach i na śliskiej nawierzchni. Obniżone zawieszenia na sprężynach Eibach czyni z tego auta prawdziwą ...

2010-02-21

Ogólna ocena:

9/10

zamierzam kupić kolejna preludkę :) baardzo dobre autko :)
Opinia o układzie napędowym:
elastyczność i skrzynia - jak najbardziej ok. silnik- no właśnie. silnik o poj.2,3. trzeba uważać na olej. i to bardzo! przyśpieszenie bardzo ładne :)
Opinia o komforcie:
resorowanie bez obciążenia- bardzo dobre z obciążeniem już ciut mniej pozytywne bo zawieszenie jest sztywne :) fotele przednie - kubełki, nawet wygodne, choć mi brakowało podparcia dłuższego pod udami. tylne fotele w mojej Preludzie.. hmm to były raczej foteliki dla dzieci :P jazda z ...
Opinia o nadwoziu:
z przodu dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, czego nie można powiedzieć o tyle :P ergonomia bardzo dobra - wszystko pod ręką. jakość materiałów bardzo dobra jak na tamte lata produkcji- w mojej nic nie skrzypiało ani nie piszczało. aranżacja? hmm - można z tylu przewieźć choink...
Opinia o układzie jezdnym:
bardzo dobrze się prowadzi, pięknie bierze zakręty. układ kierowniczy na 5+ hamulce- tarcze przód i tył. dobre klocki i nie ma takiej opcji żeby źle hamowało. parkowanie - miałem Prelude z systemem 4WS. tylne koła są skrętne- parkuje się jak sztaplarką po prostu bajka.

jarosław grzaniewicz2009-07-11

Ogólna ocena:

10/10

MOIM ZDANIEM I PEWNIE INNYCH FANÓW TEGO MODELU TO SUPER AUTO JAKO DRUGI SAMOCHÓD W RODZINIE JEDNAK MA I SWOJE WADY JEST NISKI TWARDY I PASARZEROWIE LATAJĄ Z TYŁU JAK MARIONETKI NA KAŻDEJ DZIURZE LECZ PRZY SZYBKIEJ JEŻDZIE W CIASNYCH ZAKRĘTACH MOŻNA SIĘ POCZUĆ JAK W MYŚLIWCU NIE MA TENDENC...
Opinia o układzie napędowym:
AUTO NAPRAWDĘ BARDZO DYNAMICZNE WSZYSTKO W UKŁADZIE NAPĘDOWYM GRA JAK SUPER MASZYNCE
Opinia o komforcie:
HONDA Z ZASADY JEST NISKA TWARDA NIEZBYT CICHA TYLNE KANAPY TYLKO DLA DWUCH OSÓB I NA TYLE JEST ZAREJESTROWANA CZYLI 4 OSOBY ZAŚPRZEDIE FOTELE SUPER TRZYMAJĄ W ZAKRĘTACH I SĄ BARDZO WYGODNE CHOĆ KIEROWCY O DUŻYCH GABARYTACH MOGĄ NARZEKAĆ
Opinia o nadwoziu:
JAKO SPORTOWE AUTO MOŻE SIĘ PODOBAĆ OTWIERANE LAMPY ,NISKA SZEROKA I SMUKŁA SYLWETKA ALE TO RZECZ GUSTU MI PODOBA SIĘ DO DZIŚ CHOĆ ŻONA MI JĄ ZABRAŁA JA MUSIAŁEM SIĘ PRZESIĄŚĆ DO AUDI LECZ NIERAZ JESZCZE MAM OKAZJĘ SIĘ NIĄ PRZEJECHAĆ
Opinia o układzie jezdnym:
WSZYSTKO BEZ ZASTRZEŻEŃ

2008-02-16

Ogólna ocena:

10/10

Jak na tamte lata to super auto ze sportowym charakterem. Duza moc i relatywnie male spalanie bez tzw. turbo. Jednakze wymaga dbałości, jesli auto ma długo służyc. To na pewno nie jest auto do codziennej jazdy,
Opinia o układzie napędowym:
Wysoki stosunek mocy do pojemnośći dzieki technologi VTEC. Silnik daje dużo mocy wynikającej z wysokich obrotów nawet do 8000RPM i dużego momentu jak na silnik bez turbo doładowania. Przyspieszanie na wszystkich predkosciach jest duże pod warunkiem umiejetnego dostosowania przełożenia. ...
Opinia o komforcie:
Fotele za kierowcą są bardziej symboliczne niż praktyczne. Może i wygodne ale dla małych dzieci. Tylko jakie to ma znaczenie dla tego typu auta? To nie Van.
Opinia o nadwoziu:
Normą jest rdza na tylnych nadkolach, jeśli się ich nie zabezpieczy samemu. Dostęp do bagażnika z kabiny ułatwia przewożenie długiego bagażu.
Opinia o układzie jezdnym:
Wersja z 4WS znacząco zmniejsza promień zawracania, przez co manewry na parkingu są ułatwione. Fabryczne tarcze hamulcowe mają skłonności do tzw. bicia przy bardzo częstym hamowaniu i sportowej jeździe.

Średnie oceny HONDA PRELUDE

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
87.88%
głosów 29
Raczej tak
9.09%
głosów 3
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
3.03%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.3/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
7.8/10
Parkowanie
7.7/10
Napęd
Elastyczność
8.7/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.8/10
Przyspieszenie 60-120km
8.7/10
Przyspieszenie 80-120km
8.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.4/10
Resorowanie z obciążeniem
7.9/10
Fotele przednie
9.6/10
Fotele tylne
5.7/10
Jazda z kompletem pasażerów
5.4/10
Wyciszenie
7.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.3/10
Przestrzeń z tyłu
3.9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.8/10
Bagażnik
6.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.5/10
Możliwość aranżacji
6.7/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.1/10
Widocznośc do tyłu
7.4/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.6/10
Elektronika
4.5/10
Naprawy
Niezawodność
4.2/10
Koszty napraw
3.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Napęd
7
Układ jezdny
5
Komfort jazdy
5
Niezawodność
5
Nadwozie
2
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
5
Inne
4
Nic
4
Awaryjność
3
Widoczność
2
Nadwozie
2
Układ jezdny
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Napęd
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Honda Prelude brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Toyota Celica.

Honda Prelude

Honda Prelude

Toyota Celica

Toyota Celica

Najciekawsza opinia użytkownika o Hondzie Prelude

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 97

Honda Prelude 2.0 i16V 2000 137KM 1991r. coupe

Ocena ogólna

Auto nie jest nowe i zaczyna to być widać, ale niewiele jest aut, na które chciałbym się zamienić.

Układ napędowy

Bardzo elastyczny i dynamiczny silnik, lubiący wysokie obroty, choć niezbyt przy tym głośny. 100km/h osiąga się w czasie poniżej 9s już na drugim biegu, na trzecim auto dochodzi do 140 km/h, żywo reagując na otwarcie przepustnicy. Mimo 300000km przebiegu wciąż tzyma formę. Biegi wchodzą pewnie, z miłym kliknięciem, krótki lewarek pozwala uniknąć machania ręką podczas zmiany biegów. Niestey, czasem dwójka wchodzi niezbyt chętnie. Także jedynka i wsteczny podczas postoju miewać \'zacięcia\'.

Widoczność

Doskonałą widoczność zapewnia nisko położona przednia maska, wąskie specjalnie wzmiacniane wewnątrz słupki oraz niezby wysoki bagażnik. Doskonale przeszklona kabina pozwala nie tylko widzieć, co się dzieje na zewnątrz, daje wręcz poczucie wolności i lekkości pojazdu.

Komfort

Auto z racji niskiego zawieszenia jest dość sztywne i z pewnością nie służy do jazdy terenowej. Głębokie przednie fotele dają sporo komfortu. Pozwalają na regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Z tyłu sportowe coupe nie zapewnia tyle miejsca, co rodzinna limuzyna, ale i tu podróż nie powinna być torturą. Auto pełne ludzi wciąż prowadzi się znakomicie. Powyżej 140km/h wiatr gwiżdże w drwiach - zapewne z racji wieku. Silnik też staje się słyszalny.

Nadwozie

Jeżlei auto w tym wieku ma niewielkie problemy z korozją, to mogę dać tylko 10. Tylko jedo podkorodowane nadkole to przecież dobry wynik po 17 latach. Auto jest bardzo wygodne, nie tylko dając kierowcy sporo miejsca, ale też zapewniając bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Składana, niedzielona, tylna kanapa pozwala zwiększyć przestrzeń bagażnika, zmniejszoną poprzez zainstalowanie we wnęce koła zapasowego zbiornika na gaz. Bagażnik jak na sportowe auto całkiem spory, choć projektancji nie poświęcili urody samochodu na rzecz pakowności. Przestrzeń dla pasażerów z tyłu zależy od pozycji przednich foteli i nie pozostawia miejsca na taniec, ale przestronne przesklenie kabiny pozwala uniknąć wrażeń klaustrofobicznych. Wynończenie zdecydowanie trwałe, główni oparte o skóropodobną piankę, zdecydowanie milszą w dotyku od wszechobecnego w innych samochodach szorstkiego, twardego plastiku.

Układ jezdny

4WS (4 wheel steering) to genialny wynalazek, który nie tylko wspaniale ułatwia parkowanie, ale też likwiduje podsterowność, sprawiając, że auto doskonale prowadzi się w ciasnych zakrętach i na śliskiej nawierzchni. Obniżone zawieszenia na sprężynach Eibach czyni z tego auta prawdziwą płaszczkę. Brak przechyłów na zakrętach kosztuje niestety pogorszeniem komforu jazdy na polskich drogach. Mankamentem hamulców jest powolny modulator ABS starego typu - nie skraca drogi hamowania, ale pozwala zachować sterowność.

Wentylacja i ogrzewanie

Dość dobrze opracowany system wentylacji o ogrzewania pozwala utrzymać przejrzystość zarówno przedniej, jak i bocznych szyb. Tylna szyba oczywiście ogrzewana elektrycznie. Własnoręcznie dodane ogrzewanie elektrycznych lusterek dodaje dodatkowego smaku.

Zobacz również opinie:

Honda Prelude: coupe, hatchback, sedan (limuzyna)

Honda Prelude: benzyna, benzyna+gaz

Honda Prelude: 1.8, 2.0, 2.2, 2.3

Honda Prelude: 1998, 1997, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1987, 1986, 1985