Opinie o samochodach Kia Carnival
Liczba ocen: 38
Średnia ocena: 7.89/10
Kia Carnival spalanie (l/100km)
Oceny KII CARNIVAL
Kia Carnival 2.9 TDI 0KM 1999r. 400 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
SILNIK. Jednostka TDI jest bardzo dobra i bardzo udana. W porównaniu z CDI jest dość odporna na jakość paliwa oraz zdecydowanie tańsza w eksploatacji( komplet końcówek wtrysków z wymianą 900 PLN do TDI i 1200 PLN/szt. do CDI). Należy bezwzględnie stosować olej silnikowy zalecany przez...
Opinia o komforcie:
ZAWIESZENIE. Zostało zaprojektowane dla samochodu pasażerskiego, a nie przerobione na siłę z ciężarówek. Jest stosunkowo trwałe, a części tanie w zakupie. Wadą jest mała trwałość łożysk kół. Zarówno jazda z pełnym kompletem pasażerów, jak i "na pusto" jest bardzo pr...
Opinia o nadwoziu:
W samochodzie został zamontowany fabryczny zestaw audio. Rozmieszczenie 10 głośników sprawiało atmosferę sali koncertowej. Olbrzymia przestrzeń i możliwość dowolnej i szybkiej aranżacji wnętrza zadowolić może na pewno każdego. Równie szybko możemy samochód przerobić z rodzinnego v...
Opinia o układzie jezdnym:
PROWADZENIE. Trochę nadsterowny, lecz bardzo pewny w prowadzeniu. UKŁAD KIEROWNICZY. Wycieki z układu pojawiły się po 7-miu latach. Naprawa to koszt 500 PLN (styczeń 2006). Wymieniono uszczelniacze i przetoczono powierzchnie tłoczyska. W cenie wymieniono środkowy o-ring pompy wspomagania...
Kia Carnival 2.5 164KM 2000r. 178 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Duże autko, ale silnik tez nie mały - przy porównaniu z nowymi modelami to już nie szokuje, ale jednak pozwala na wygodne i bezpieczne wyprzedzanie większości innych pojazdów. Bardzo przyjemna praca sześciocylindrowej jednostki.
Opinia o komforcie:
Które fotele tylne? Tu są dwa rzędy tylne: drugi pełny komfort, natomiast kanapa w trzecim rzędzie przeciętna, ale oparcie regulowane. Jak jest pełna obsada (7 osób) to niestety traci na dynamice i trzeba wyciskać obroty. Zaletą jest świetne wyciszenie silnika i samochodu jako całości ...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń jest rewelacyjna, chociaż tylko dla 6 osób, bo przy 7 już jest ciasnawo na kanapie (i brak środkowego zagłówka). Kierownica przesłania niektóre przyciski. Schowków mogłoby być więcej. Welur po 7 latach eksploatacji jest w całkiem dobrym stanie. Wymieniałem natomiast dywanik...
Opinia o układzie jezdnym:
W hamulcach słabym punktem jest ręczny (zaciągany nogą). A parkowanie zawsze jest trudne - duże auto i wszelkie manewry są czasochłonne. Natomiast prowadzenie na trasie to prawdziwa przyjemność: stabilne, dobrze znosi nierówności i świetnie trzyma się jezdni nawet przy śliskiej nawierz...
Kia Carnival EX 2.9 CRDI 144KM 2002r. 160 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik super mimo że samochód pusty waży 2000 kg idealnie ciągnie , idealnie super spalanie na trasie 6.5 l /115 km/h.Super moment obrotowy ,niestety skrzynie w tych modelach nie sa zbytnio zsynchronizowane i topornie chodzi lewarek zmiany biegów-jest wrażenie szukania biegu..ale to może k...
Opinia o komforcie:
mega Komfortowy wóz,inne się umywaja wygodne duże fotele ,mnóstwo miejsca dla 7 osób , fotele kapitańskie .plastiki nie skrzypią.., podłokietniki wszystko regulowane ,,mnóstwo schowków i pojemników.super nagłośnienie , klima nawiewy na pasażerów ......stoliki idt .....naprawdę super
Opinia o nadwoziu:
trochę mały bagaznik przy komplecie 7 osób , plastiki słabe szczególnie na tyle łatwo sie rysują , mam Velur wiec jest ok ,banalny i szybki demontaż wszystkich foteli , po ich wyciągnięciu powstaje ogromna paka do transportu, idealnie umieszczone przełączniki tuz pod reką...
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie i hamulce naprawde super , tylko mały promień skręty wiekszymi np. sprinterem zawracałem bez problemów ...
Kia Carnival 2.9 145KM 2003r. 105 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik zwawo reaguje na naciskanie pedalu gazu, od 2.9 moznaby wiecej sie spodziewac lecz 145KM daje rade, skrzynia ok nie trzeba duzo mieszac biegami mozna caly czas w trasie jechac i wyprzedzac na 5
Opinia o komforcie:
Autko jest zajewygodne jak z przodu jak i z tylu, czy na przodzie czy na tyle siedzi sie wygodnie nawet w dlugiej trasie, autko jest glosne gdy sie go wkreca na obroty i powyzej 130km/h robi sie glosno
Opinia o nadwoziu:
Auto przestronne nawet z 3 rzedem siedzen mamy duzo miejsca na bagaz, z zewnatrz autko tez najgorzej nie wyglada jak na swoje lata jednym sie moze podobac innym nie mnie sie podoba :D
Opinia o układzie jezdnym:
Auto super plynie po drodze i dobrze hamuje jak na ta mase dobrze lecz bardzo slabo skreca i trzeba sie do tego przyzwyczaic, nie mozna zapomniec o przechylach na ostrych zakretach ale to auto rodzinne :D
Kia Carnival 2.9 147KM 2002r. 158 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Motor i skrzynia rewelacja, przy prędkości na trasie 110km pali 7 litrów ropki (bez przyczepy i boksa na daszku)
Opinia o komforcie:
coś za coś wyciszenie działa do prędkości 110-120 km/h Od 120km/h robi się naprawdę głośno.
Opinia o nadwoziu:
miejsce z tyłu to zależy czy w drugim czy trzecim rzędzie foteli. w drugim jest rewelacja (jak z przodu) w trezcim jest róznie. no i jeżeli są 3 rzędy foteli to bagażnika praktycznie nie ma.
Opinia o układzie jezdnym:
Fane rodzinne autko, świetnie prowadzi się na trasie (także ciągnąc przyczepę) ale parkowanie i codzienna jazda po mieście jest delikatnie mówiąc upierdliwa. Bardzo kiepski skręt.
Średnie oceny KIA CARNIVAL
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Kia Carnival brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Chrysler Voyager.
Najciekawsza opinia użytkownika o Kii Carnival
użytkownik:
liczba głosów: 152
Kia Carnival 2900 TDI 0KM 1999r. van
Ocena ogólna
Auto użytkowałem niemal codziennie przez prawie 5,5 roku i byłem z niego niezmiernie dumny. Daleko zostawiło w tyle pod względem łatwości obsługi, jak i awaryjności inne pojazdy które posiadałem poprzednio (np: auta francuskie, forda). Czy godne polecenia? To subiektywne odczucie każdego - oceńcie sami!
Układ napędowy
SILNIK. Jednostka TDI jest bardzo dobra i bardzo udana. W porównaniu z CDI jest dość odporna na jakość paliwa oraz zdecydowanie tańsza w eksploatacji( komplet końcówek wtrysków z wymianą 900 PLN do TDI i 1200 PLN/szt. do CDI). Należy bezwzględnie stosować olej silnikowy zalecany przez producenta. W przeciwnym wypadku pożegnamy się z turbinką. Pompa wtryskowa wytrzymuje około 350-380 kkm. do silnika opisywanego pojazdu. Do końca użytkowania nie musiałem nigdy uzupełniać stanu oleju pomiędzy wymianami(co 10kkm). Rozrząd jest drogi, lecz należy pamiętać, że to duży motor. Stosować jedynie oryginalny pas (MUSI BYĆ WZMOCNIONY!!)Wymiana co 80kkm, a co drugą wymianę łańcuch napędu pompy oleju. NIE LEKCEWAŻYĆ żadnych podejrzanych szumów z układu rozrządu. gdyż powstają one na skutek starcia plastikowych powierzchni napinacza łańcucha. Usterka do usunięcia "bezboleśnie", lecz nie nie usunięta w porę może doprowadzić do zniszczenia silnika. PRZYSPIESZENIA. To zrywne auto z na tyle mocnym momentem obrotowym, że widziałem "modela", który...ukręcił obie półosie napędowe. Cóż, kłania się technologia metali. Na drodze, jeśli działa turbina i pompa wtryskowa jest jeszcze OK nie ma obaw, że nie zdążymy z manewrem wyprzedzania. Uruchamianie to czysta przyjemność. Nawet po nocy zdarzyło się, że uruchamiałem silnik bez podgrzewania za pierwszym razem. Zimą, przy temperaturach -20 stopni, kiedy akumulator (nawet nowy) posiadał 20 procent mocy rozruchowej (marznięcie elektrolitu na dużej powierzchni akumulatora)potrzebna była pomoc z zewnętrznego źródła zasilania.
Widoczność
Składane lusterka z wnętrza pojazdu niezmiernie przydatne przy parkowaniu w ciasnych przejazdach. Oczywiście przydatny byłby elektroniczny system parkowania.
Komfort
ZAWIESZENIE. Zostało zaprojektowane dla samochodu pasażerskiego, a nie przerobione na siłę z ciężarówek. Jest stosunkowo trwałe, a części tanie w zakupie. Wadą jest mała trwałość łożysk kół. Zarówno jazda z pełnym kompletem pasażerów, jak i "na pusto" jest bardzo przyjemna. W samochodzie wymieniono przy przebiegu 320kkm amortyzatory tylne(jeden zapocił się). Nie wątpliwie jazda na 15 calowych obręczach jest stosunkowo komfortowa, to jednak zastosowanie 16-stek na pewno podniosłoby przyjemność podróżowania.
Nadwozie
W samochodzie został zamontowany fabryczny zestaw audio. Rozmieszczenie 10 głośników sprawiało atmosferę sali koncertowej. Olbrzymia przestrzeń i możliwość dowolnej i szybkiej aranżacji wnętrza zadowolić może na pewno każdego. Równie szybko możemy samochód przerobić z rodzinnego vana na dość dużą ciężarówkę. Materiały użyte do wykończenia wnętrza niczym nie ustępowały konkurencji niemiecko-amerykańskiej. Nie skrzypiały i były doskonale wykończone oraz dopasowane. Wnętrze wytłumione na dobrym poziomie. KAROSERIA. Niestety. Niska odporność na korozję. Po dziesięciu latach wymieniono skorodowane progi. Korozja w okolicach mocowania amortyzatorów(wszystkich), wewnętrznych stronach poszycia drzwi w miejscach łączenia ze szkiletem(wszystkie otwory), korozja na podszybiu szyb tylnych bocznych i przednich. Wystąpiło złuszczanie się lakieru bezbarwnego z "wlotu powietrza intercooler'a".
Układ jezdny
PROWADZENIE. Trochę nadsterowny, lecz bardzo pewny w prowadzeniu. UKŁAD KIEROWNICZY. Wycieki z układu pojawiły się po 7-miu latach. Naprawa to koszt 500 PLN (styczeń 2006). Wymieniono uszczelniacze i przetoczono powierzchnie tłoczyska. W cenie wymieniono środkowy o-ring pompy wspomagania. Ten najzwyklejszy układ wspomagania do końca pracował bezawaryjnie. ZAWIESZENIE. Bardzo dobrze dobrana charakterystyka pod względem komfortu. HAMULCE. To bardzo mocny punkt tego samochodu, a ABS działa fenomenalnie i nigdy nie był naprawiany. Nawet przy zakupie najtańszych klocków (zamienniki)nie dotykamy się do nich przez około 40000km! Należy natomiast uważać na linki hamulca ręcznego, gdyż potrafią zacierać się w pancerzach.
Naprawy
Duża dostępność zamienników sprawia, że możemy spokojnie myśleć o prawidłowej, codziennej eksploatacji. O awaryjności, zużyciu części przeważnie decyduje sposób oraz styl użytkowania każdego pojazdu przez kierującego. Naprawy, za wyjątkiem wymiany pompy oleju i łańcucha nie były kosztowne. Dużo napraw ze względu na bardzo przyjazną konstrukcję można wykonać we własnym zakresie.
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w opcji klimatyzacja-otwierany dach jest dobra. Dwustrefowa klimatyzacja jest wystarczająco skuteczna. Natomiast ogrzewanie zimą jest(używając eufemizmu)mało wydajne. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na metalowy łącznik (dwie rurki w prawym tylnym rogu samochodu)czy nie są skorodowane.
Elektryka/elektronika
Kia Carnival pierwszej generacji to samochód bez zbędnej elektroniki. Posiada klimę, ABS i nie ma komputera, co w przypadku starszych aut jest zmorą, gdyż zdarza się, że blokuje nam inne potrzebne do kontynuowania jazdy elementy mechaniki. Najczulszym elektrycznym ogniwem jest silniczek tylnej wycieraczki oraz po kilku latach tak, jak we wszystkich samochodach instalacja alarmowa i antena wysuwana.
Zobacz również opinie:
Kia Carnival: bus, mini-van, van
Kia Carnival: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Kia Carnival - ogłoszenia , Kia - forum użytkowników, Kia Carnival - średnie ceny
Kia - tapety na pulpit, Kia - konfigurator felg, Kia - tanie opony,
Używane auto części, Kia - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie