Kia Shuma opinie, oceny użytkowników, Kia Shuma spalanie 2000r. (strona 1)

Opinie o samochodach Kia Shuma

2000r.

Liczba ocen: 10

Średnia ocena: 7.50/10

Kia Shuma spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.18/10.03
-.--
trasa
5.83/7.22
-.--
cykl mieszany
7.48/8.72
-.--

Oceny KII SHUMA

2010-02-17

Ogólna ocena:

7/10

obniżona ocena za .. jakość plastików i wyciszenie...
Opinia o układzie napędowym:
Dzięki niskiej mocy nie możemy wymagać, aby pojazd był demonem prędkości i o ile na 5 biegu spokojnie możemy sobie jechać ok. 50, tak o sensownym przyspieszeniu możemy pomyśleć dopiero na 2 ;) Silnik jest dużym plusem... ponad 220 000 km na oleju syntetycznym na LPG (od nowości) przy &...
Opinia o komforcie:
Jeżeli nie przesadzimy z ładunkiem to jedyną bardziej odczuwalną zmianą w jeździe będzie gorsze przyspieszenie i brak możliwości wymuszenia nadsterowności ręcznym :) Ogólnie po 220 000 amorki są na ponad 70% (Kayaba). Plus za zawieszenie w którym przeważnie nic nie hałasuje (a jeżel...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest dużo... Z tyłu nawet przy maksymalnie odsuniętych fotelach osoby o wzroście do 175 będą miały wystarczająco dużo miejsca, ale powyżej już nie. Biorąc pod uwagę okres projektowania samochodu ergonomia jest ok i już, gdyby nie obsługa tylnej wycieraczki ocena była...
Opinia o układzie jezdnym:
Przyjmując, że producent wkładając pod maskę silnik o stosunkowo niskiej mocy (ten silnik w zależności od wersji w innych modelach legitymował się mocą od 75 do 143 KM) nie zamierzał tworzyć demona prędkości, dlatego układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny jak na tą moc, a j...

2009-07-11

Ogólna ocena:

8/10

Godne polecenia za tak smieszne pieniadze. Jak sie dba o to auto to bez wiekszych problemow 200 tys mozna jezdzic.
Opinia o układzie napędowym:
Bezawaryjny silnik! Skrzynia dziala bez zarzutow.Brakuje 6 biegu.Na 5 biegu potrzeba 4 tys obrotow by jechac 120km/h. Za tym idzie halas i zwiekszone spalanie.Wada fabryczna rozrusznika - czesto sie zacina ale potem kreci.
Opinia o komforcie:
Gdy wrzucisz cos srednio ciezkiego w bagaznik auto oklapnie i czuc nierownosci na drodze.Fotele wygodne,duzo miejsca.
Opinia o nadwoziu:
Wnetrze bardzo przestronne i wygodne.Duzo nudnych plastikow.Od cieplego powietrza odpadly nawiewy przedniej szyby a tapicerka sie rozwarstwia.Duzy klopot.Pierwsza korozja po 6 latach.Tylne blotniki i progi.
Opinia o układzie jezdnym:
Wysoki tyl duza i mocno pochylona tylna szyba utrudnia parkowanie tylem.Pomimo ze mam pojazd bezwypadkowy nie trzyma sie tak pewnie drogi jak moj poprzedni samochod.Tendencja do zarzucenia tylu.

2010-07-15

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia nie ma zbyt dobrych przelozen na dluzsza jazde.Majac 3 tys obrotow pojedziemy 105km/h.to troche malo.Obecnie mam Opla i przy 3 tys obrotow jade 120km/h
Opinia o komforcie:
Kokpit mega nudny i plastikowy.Im starszy tym bardziej skrzeczy.Ale praktyczny.
Opinia o nadwoziu:
Standard jak na koreanca z tamtych lat.Korozja chwyta progi i dół tylnych blotnikow.
Opinia o układzie jezdnym:
Duza tylna szyba ale pod duzym katem daje slaba widocznosc dla osob ktore cofajac ogladaja sie pomiedzy potelami do tylu.

2009-07-12

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
silnik o dość małej mocy jak na wagę auta ale za to bardzo elastyczny.
Opinia o komforcie:
trochę za głośno słychać zawieszenie
Opinia o nadwoziu:
ogromne auto w środku duży bagażnik na prawdę komfortowo
Opinia o układzie jezdnym:
układ kierowniczy mógłby być nieco precyzyjniejszy ale jest ok

2008-02-15

Ogólna ocena:

9/10

jestem zadowolony z auta,warto je kupić,jak na tą klase jest ok i nie za droga,podwozie i silnik mazda 3 , malutki problem przy zakupie niektórych części typu migacz , ogólnie jednak polecam.
Opinia o układzie napędowym:
bardzo dobrze się prowadzi,silnik ma kopa,jest ok,minus krótka jedynka
Opinia o komforcie:
jest przestronna i bardzo wygodna ,środek przypomina omege kl b
Opinia o nadwoziu:
ok
Opinia o układzie jezdnym:
ok

Średnie oceny KIA SHUMA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
80.00%
głosów 8
Raczej tak
20.00%
głosów 2
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.8/10
Układ kierowniczy
8.2/10
Hamulce
6.9/10
Parkowanie
7.7/10
Napęd
Elastyczność
7.3/10
Skrzynia biegów
7.0/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
6.6/10
Przyspieszenie 60-120km
6.5/10
Przyspieszenie 80-120km
6.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
7.0/10
Fotele przednie
8.1/10
Fotele tylne
8.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.6/10
Wyciszenie
5.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.8/10
Przestrzeń z tyłu
9.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.5/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
5.7/10
Możliwość aranżacji
7.1/10
Karoseria
7.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.1/10
Widocznośc do tyłu
6.9/10
Widoczność w lusterkach
8.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.4/10
Elektronika
7.5/10
Naprawy
Niezawodność
6.9/10
Koszty napraw
6.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
6
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Wentylacja i ogrzewanie
2
Wnętrze
2
Spalanie
1
Nic
1
Napęd
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Kia Shuma brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Cadillac SRX.

Kia Shuma

Kia Shuma

Cadillac SRX

Cadillac SRX

Najciekawsza opinia użytkownika o Kii Shuma

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 51

Kia Shuma ls 1500 88KM 2000r. liftback

Ocena ogólna

obniżona ocena za .. jakość plastików i wyciszenie...

Układ napędowy

Dzięki niskiej mocy nie możemy wymagać, aby pojazd był demonem prędkości i o ile na 5 biegu spokojnie możemy sobie jechać ok. 50, tak o sensownym przyspieszeniu możemy pomyśleć dopiero na 2 ;) Silnik jest dużym plusem... ponad 220 000 km na oleju syntetycznym na LPG (od nowości) przy "ciężkiej nodze" i ... od wymiany do wymiany (co 15K) ubytków oleju nadal nie widać. Biegi wchodzą dość precyzyjnie i nie byłoby tak niskiej oceny gdyby nie jej trwałość (po 200000 wymagała wymiany mech. różnicowego). Sprzęgło wytrzymało 180000 km. Jak na moc przyspieszenie nawet na LPG akceptowalne. Spod świateł do 120 km/h będziemy pierwsi o ile obok będą stać samochody cywilne z silnikiem do 1600 cm3 (np. Astra, Civic, Corolla, czy nawet A3). Producent podaje, że prędkość max. to 14x km/h, ale auto z przebiegiem 180 000, jadące na LPG rozbujało się do prawie 200 km/h i swobodnie pozwalało utrzymać się za Evasionem 2.0 Turbo benz (150 KM).

Widoczność

Nie ma wielgachnej szyby, ale za to dobrze ustawiona - plus, ale Minus za wysoką linię tylej szyby.. producent spokojnie mógł ją poprowadzić nieco niżej i dać trochę większe lusterka - dzięki oddalaniu w prawym lusterku (tak po amerykańsku:) tragedii nie ma ;)

Komfort

Jeżeli nie przesadzimy z ładunkiem to jedyną bardziej odczuwalną zmianą w jeździe będzie gorsze przyspieszenie i brak możliwości wymuszenia nadsterowności ręcznym :) Ogólnie po 220 000 amorki są na ponad 70% (Kayaba). Plus za zawieszenie w którym przeważnie nic nie hałasuje (a jeżeli już do zaciski z powodu braku sprężynek - przy zamiennikowych klockach). Kanapa tylna jest twardawa, ale wygodna nawet na dłuższe trasy i nie ulega wygnieceniu. Trwałe przednie fotele mogłyby być odrobinę głębsze, ale do tej mocy i spokojnej jazdy ok. Niestety komplet pasażerów powoduje, że przyspieszenie staje się marne... Wyciszenie sprawdza się do 110 km/h.

Nadwozie

Miejsca z przodu jest dużo... Z tyłu nawet przy maksymalnie odsuniętych fotelach osoby o wzroście do 175 będą miały wystarczająco dużo miejsca, ale powyżej już nie. Biorąc pod uwagę okres projektowania samochodu ergonomia jest ok i już, gdyby nie obsługa tylnej wycieraczki ocena byłaby wyższa. Bagażnik duży z dużym otworem załadunkowym - minus za stosunkowo wysoką (mimo że ze poniżej zderzaka) krawędź. Kanapa tylna dzielona 1/2/3. O ile co do tapicerki foteli można powiedzieć ok, tak o plastikach i spasowaniu już nie.. nie jest to corolla, ale jest lepiej niż w lanosie ;) Po 10 latach .. pierwsze oznaki korozji na progach...

Układ jezdny

Przyjmując, że producent wkładając pod maskę silnik o stosunkowo niskiej mocy (ten silnik w zależności od wersji w innych modelach legitymował się mocą od 75 do 143 KM) nie zamierzał tworzyć demona prędkości, dlatego układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny jak na tą moc, a jednocześnie na tyle mało bezpośredni, że mniej doświadczony kierowca nie będzie miał nadmiaru bodźców. Auto jak na prędkości i przyspieszenia jakie osiąga prowadzi się całkiem nieźle. Jednocześnie zawieszenie należy do bardziej miękkich, ale bez skrajności. Samochód przy pokonywanych szybko zakrętach pochyla się znacznie, ale nie niebezpiecznie. Przy umiejętnej jeździe pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Niestety auto jest podsterowne, szczególnie na śliskiej nawierzchni, ale sprawny ręczny pozwala w bardzo łatwy sposób wymusić łatwą do opanowania nadsterowność. Ogólnie należy się PLUS za trwałe zawieszenie i układ kierowniczy. Niezła widoczność i bardzo dobry skręt są dodatkowym atutem w mieście. Niestety fabryczne hamulce są w sumie wystarczające, ale należy zapomnieć o zamiennikach z tyłu, gdyż są słabe i kiepsko działają... tu należy się minus za tylne bębny... Mimo tego hamulce są lepsze niż w O. Astrze pierwszej gen. i do mocy i normalnej jazdy są wystarczjące.

Naprawy

Samochód bezawaryjny... Mimo 10 lat 220000 przebiegu nie zostanie sprzedany...

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie momentalnie robi się ciepło, a w lecie przyjemnie zimno, ale -2 punkty. Przy wielkich upałach klima nie zawsze sobie radzi tak jak byśmy sobie tego życzyli.

Elektryka/elektronika

Przez 10 lat - 1 bezpiecznik padnięty i spalone kilka żarówek w podświetleniu. Centralny zamek działa bez zarzutu, szyby i lusterka (sterowane i podgrzewane) też.. W sumie ocena bdb.

Zobacz również opinie:

Kia Shuma: hatchback, liftback, sedan (limuzyna)

Kia Shuma: benzyna, benzyna+gaz

Kia Shuma: 1.5, 1.6, 1.8

Kia Shuma: 2003, 2001, 2000, 1999, 1998, 1989