Opinie o samochodach Kia Shuma
liftback
Liczba ocen: 5
Średnia ocena: 7.00/10
Kia Shuma spalanie (l/100km)
Oceny KII SHUMA
Kia Shuma ls 1.5 88KM 2000r. 220 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Dzięki niskiej mocy nie możemy wymagać, aby pojazd był demonem prędkości i o ile na 5 biegu spokojnie możemy sobie jechać ok. 50, tak o sensownym przyspieszeniu możemy pomyśleć dopiero na 2 ;) Silnik jest dużym plusem... ponad 220 000 km na oleju syntetycznym na LPG (od nowości) przy &...
Opinia o komforcie:
Jeżeli nie przesadzimy z ładunkiem to jedyną bardziej odczuwalną zmianą w jeździe będzie gorsze przyspieszenie i brak możliwości wymuszenia nadsterowności ręcznym :) Ogólnie po 220 000 amorki są na ponad 70% (Kayaba). Plus za zawieszenie w którym przeważnie nic nie hałasuje (a jeżel...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest dużo... Z tyłu nawet przy maksymalnie odsuniętych fotelach osoby o wzroście do 175 będą miały wystarczająco dużo miejsca, ale powyżej już nie. Biorąc pod uwagę okres projektowania samochodu ergonomia jest ok i już, gdyby nie obsługa tylnej wycieraczki ocena była...
Opinia o układzie jezdnym:
Przyjmując, że producent wkładając pod maskę silnik o stosunkowo niskiej mocy (ten silnik w zależności od wersji w innych modelach legitymował się mocą od 75 do 143 KM) nie zamierzał tworzyć demona prędkości, dlatego układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny jak na tą moc, a j...
Kia Shuma LS 1.5 89KM 2000r. 170 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik o dość małej mocy jak na wagę auta ale za to bardzo elastyczny.
Opinia o komforcie:
trochę za głośno słychać zawieszenie
Opinia o nadwoziu:
ogromne auto w środku duży bagażnik na prawdę komfortowo
Opinia o układzie jezdnym:
układ kierowniczy mógłby być nieco precyzyjniejszy ale jest ok
Kia Shuma LS 1.5 75KM 1999r. 110 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
troche za malo koni szczegolnie po zalozeniu gazu i wlaczeniu klimy
Opinia o nadwoziu:
zakonserwowany dodatkowo po zakupie i zero rdzy przez 6 lat
Opinia o układzie jezdnym:
swietnie trzymal sie drogi
Średnie oceny KIA SHUMA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Kia Shuma brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Cadillac SRX.
Najciekawsza opinia użytkownika o Kii Shuma
użytkownik:
liczba głosów: 50
Kia Shuma ls 1500 88KM 2000r. liftback
Ocena ogólna
obniżona ocena za .. jakość plastików i wyciszenie...
Układ napędowy
Dzięki niskiej mocy nie możemy wymagać, aby pojazd był demonem prędkości i o ile na 5 biegu spokojnie możemy sobie jechać ok. 50, tak o sensownym przyspieszeniu możemy pomyśleć dopiero na 2 ;) Silnik jest dużym plusem... ponad 220 000 km na oleju syntetycznym na LPG (od nowości) przy "ciężkiej nodze" i ... od wymiany do wymiany (co 15K) ubytków oleju nadal nie widać. Biegi wchodzą dość precyzyjnie i nie byłoby tak niskiej oceny gdyby nie jej trwałość (po 200000 wymagała wymiany mech. różnicowego). Sprzęgło wytrzymało 180000 km. Jak na moc przyspieszenie nawet na LPG akceptowalne. Spod świateł do 120 km/h będziemy pierwsi o ile obok będą stać samochody cywilne z silnikiem do 1600 cm3 (np. Astra, Civic, Corolla, czy nawet A3). Producent podaje, że prędkość max. to 14x km/h, ale auto z przebiegiem 180 000, jadące na LPG rozbujało się do prawie 200 km/h i swobodnie pozwalało utrzymać się za Evasionem 2.0 Turbo benz (150 KM).
Widoczność
Nie ma wielgachnej szyby, ale za to dobrze ustawiona - plus, ale Minus za wysoką linię tylej szyby.. producent spokojnie mógł ją poprowadzić nieco niżej i dać trochę większe lusterka - dzięki oddalaniu w prawym lusterku (tak po amerykańsku:) tragedii nie ma ;)
Komfort
Jeżeli nie przesadzimy z ładunkiem to jedyną bardziej odczuwalną zmianą w jeździe będzie gorsze przyspieszenie i brak możliwości wymuszenia nadsterowności ręcznym :) Ogólnie po 220 000 amorki są na ponad 70% (Kayaba). Plus za zawieszenie w którym przeważnie nic nie hałasuje (a jeżeli już do zaciski z powodu braku sprężynek - przy zamiennikowych klockach). Kanapa tylna jest twardawa, ale wygodna nawet na dłuższe trasy i nie ulega wygnieceniu. Trwałe przednie fotele mogłyby być odrobinę głębsze, ale do tej mocy i spokojnej jazdy ok. Niestety komplet pasażerów powoduje, że przyspieszenie staje się marne... Wyciszenie sprawdza się do 110 km/h.
Nadwozie
Miejsca z przodu jest dużo... Z tyłu nawet przy maksymalnie odsuniętych fotelach osoby o wzroście do 175 będą miały wystarczająco dużo miejsca, ale powyżej już nie. Biorąc pod uwagę okres projektowania samochodu ergonomia jest ok i już, gdyby nie obsługa tylnej wycieraczki ocena byłaby wyższa. Bagażnik duży z dużym otworem załadunkowym - minus za stosunkowo wysoką (mimo że ze poniżej zderzaka) krawędź. Kanapa tylna dzielona 1/2/3. O ile co do tapicerki foteli można powiedzieć ok, tak o plastikach i spasowaniu już nie.. nie jest to corolla, ale jest lepiej niż w lanosie ;) Po 10 latach .. pierwsze oznaki korozji na progach...
Układ jezdny
Przyjmując, że producent wkładając pod maskę silnik o stosunkowo niskiej mocy (ten silnik w zależności od wersji w innych modelach legitymował się mocą od 75 do 143 KM) nie zamierzał tworzyć demona prędkości, dlatego układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny jak na tą moc, a jednocześnie na tyle mało bezpośredni, że mniej doświadczony kierowca nie będzie miał nadmiaru bodźców. Auto jak na prędkości i przyspieszenia jakie osiąga prowadzi się całkiem nieźle. Jednocześnie zawieszenie należy do bardziej miękkich, ale bez skrajności. Samochód przy pokonywanych szybko zakrętach pochyla się znacznie, ale nie niebezpiecznie. Przy umiejętnej jeździe pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Niestety auto jest podsterowne, szczególnie na śliskiej nawierzchni, ale sprawny ręczny pozwala w bardzo łatwy sposób wymusić łatwą do opanowania nadsterowność. Ogólnie należy się PLUS za trwałe zawieszenie i układ kierowniczy. Niezła widoczność i bardzo dobry skręt są dodatkowym atutem w mieście. Niestety fabryczne hamulce są w sumie wystarczające, ale należy zapomnieć o zamiennikach z tyłu, gdyż są słabe i kiepsko działają... tu należy się minus za tylne bębny... Mimo tego hamulce są lepsze niż w O. Astrze pierwszej gen. i do mocy i normalnej jazdy są wystarczjące.
Naprawy
Samochód bezawaryjny... Mimo 10 lat 220000 przebiegu nie zostanie sprzedany...
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie momentalnie robi się ciepło, a w lecie przyjemnie zimno, ale -2 punkty. Przy wielkich upałach klima nie zawsze sobie radzi tak jak byśmy sobie tego życzyli.
Elektryka/elektronika
Przez 10 lat - 1 bezpiecznik padnięty i spalone kilka żarówek w podświetleniu. Centralny zamek działa bez zarzutu, szyby i lusterka (sterowane i podgrzewane) też.. W sumie ocena bdb.
Zobacz również opinie:
Kia Shuma: hatchback, liftback, sedan (limuzyna)
Kia Shuma: benzyna, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Kia Shuma - ogłoszenia , Kia - forum użytkowników, Kia Shuma - średnie ceny
Kia - tapety na pulpit, Kia - konfigurator felg, Kia - tanie opony,
Używane auto części, Kia - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie