Land Rover Discovery opinie, oceny użytkowników, Land Rover Discovery spalanie 2004r. (strona 1)

Opinie o samochodach Land Rover Discovery

2004r.

Liczba ocen: 1

Średnia ocena: 10.00/10

Land Rover Discovery spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
11.30
trasa
-.--/-.--
8.90
cykl mieszany
-.--/-.--
10.00

Oceny LAND ROVERA DISCOVERY

Stan2013-08-08

Ogólna ocena:

10/10

Nie chcę pozbywać się auta, bo miałbym problem za znalezieniem nowego, który podpasowałby mi równie dobrze.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik klekocze na jałowym biegu jak traktor, co może irytować, ale także podobać się - tchnie bowiem potęgą traktoru, co pokona każde bagno! Na poważnie, silnik jest głośny powyżej 3 tys. obr./min. ...no i przy otwartych oknach. Wnętrze, jak na terenówkę, jest bowiem dobrze wyciszon...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy docenia się przede wszystkim na drogach pozbawionych asfaltu, lecz jeszcze nie bezdrożach - powiedzmy, na drogach utwardzonych. Drogi ze zużytą nawierzchnią też pokonuje się gładko: duże opony, choć niezbyt wysokie (255/55/18), pozwalają nie bać się dziur, poszarpanego asf...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu może brakować miejsca na kolana, tym bardziej że kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie (góra/ dół) - nie ma regulacji głębokości. Bagażnik przeogromny, o regularnym kształcie niemal idealnego sześcianu!!! Podłoga bagażnika pozostaje płaska po złożeniu tylnej kanapy!...
Opinia o układzie jezdnym:
LR prowadzi się pewnie i łatwo, pomijając dość twardy pedał sprzęgła, co w mieście bywa uciążliwe w korkach. W zakrętach i na nierównej nawierzchni, nadwozie przechyla się i/lub buja - stąd Dicovery bywa przezywany Discoteką. Bujanie i przechyły nie odrywają go od asfaltu, do któr...

Średnie oceny LAND ROVER DISCOVERY

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 1
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
7.0/10
Hamulce
8.0/10
Parkowanie
7.0/10
Napęd
Elastyczność
9.0/10
Skrzynia biegów
6.0/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.0/10
Przyspieszenie 60-120km
7.0/10
Przyspieszenie 80-120km
6.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.0/10
Resorowanie z obciążeniem
9.0/10
Fotele przednie
10.0/10
Fotele tylne
10.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
10.0/10
Wyciszenie
8.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.0/10
Przestrzeń z tyłu
8.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
10.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
10.0/10
Możliwość aranżacji
9.0/10
Karoseria
10.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
6.0/10
Widoczność w lusterkach
8.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.0/10
Elektronika
10.0/10
Naprawy
Niezawodność
10.0/10
Koszty napraw
7.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Land Rover Discovery brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Jeep Grand Cherokee.

Land Rover Discovery

Land Rover Discovery

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Najciekawsza opinia użytkownika o Land Roverze Discovery

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Stan

liczba głosów: 64

Land Rover Discovery II 2500 Td5 KM 2004r. terenowy

Ocena ogólna

Nie chcę pozbywać się auta, bo miałbym problem za znalezieniem nowego, który podpasowałby mi równie dobrze.

Układ napędowy

Silnik klekocze na jałowym biegu jak traktor, co może irytować, ale także podobać się - tchnie bowiem potęgą traktoru, co pokona każde bagno! Na poważnie, silnik jest głośny powyżej 3 tys. obr./min. ...no i przy otwartych oknach. Wnętrze, jak na terenówkę, jest bowiem dobrze wyciszone - do 100 km/h jest dobrze/ wystarczająco cicho. Skrzynia biegów od początku miała problemy z załączaniem wstecznego. Brakuje trochę szóstki na autostradzie. Przyspieszenia nie powalają, ale jak trochę przygazować, to można niejednego zaskoczyć. Mnie te osiągi wystarczają, na chip-tuning nie decyduję się.

Widoczność

Widoczność genialna dzięki wysokiemu nadwoziu i prześwitowi, a także dzięki wysokiej pozycji za kierownicą - fotel kierowcy ma regulację góra/dół (u mnie elektryczną). Lusterko wsteczne (automatycznie przyciemniane) może utrudniać pole widzenia z przodu i obserwację prawej strony - w zależności od pozycji fotela góra/ dół oraz wzrostu kierowcy. Widoczność do tyłu ograniczona m.in. przez koło zapasowe. Widoczność w lusterkach dobra, lecz lusterka nie są asferyczne/ nie mają poszerzanego na krańcach pola widzenia.

Komfort

Komfort jazdy docenia się przede wszystkim na drogach pozbawionych asfaltu, lecz jeszcze nie bezdrożach - powiedzmy, na drogach utwardzonych. Drogi ze zużytą nawierzchnią też pokonuje się gładko: duże opony, choć niezbyt wysokie (255/55/18), pozwalają nie bać się dziur, poszarpanego asfaltu przy poboczu, a prześwit - uskoków wzdłużnych, czy kamieni/ gałęzi na drodze. Przednie fotele (elektryczne, skóra) są wygodniejsze, niż niejedna kanapa w domowym zaciszu przed telewizorem - nie chce się wysiadać! Z tyłu tylna kanapa wyjątkowo komfortowa, zwłaszcza przy 4 osobach w pojeździe i rozłożonym podłokietnikiem z tyłu. Podłoga z tyłu płaska = jazda z kompletem pasażerów wyjątkowo komfortowa także dla tego piątego! ...a i bagażu każdy może wziąć ile chce, zwłaszcza jeśli przyjąć, że co lżejszy bagaż może trochę wystawać ponad zagłówki. Wyciszenie wnętrza, jak na rasową terenówkę, bardzo dobre. Jednak przy większych prędkościach, tak powyżej 120 km/h, wiatr szumi przy drzwiach (zwłaszcza tylnych), opony dudnią, a silnik też dobrze słychać. Bez obciążenia Dyskoteka ochoczo podskakuje na krótkich, poprzecznych nierównościach. Generalnie, nadwozie mocno buja - stąd to powyższe przezwisko - lecz bujanie to nie męczy ani nie wywołuje nudności, nie ma też wpływu na trzymanie się drogi - auto pozostaje przyklejone do asfaltu. Z obciążeniem resorowanie poprawia się - trzeba pamiętać, że opony z tyłu można pompować w pewnym zmiennym zakresie ciśnień (przód zawsze 2 bary): dostosowanie ciśnienia tylnych opon do obciążenia wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy!

Nadwozie

Z przodu może brakować miejsca na kolana, tym bardziej że kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie (góra/ dół) - nie ma regulacji głębokości. Bagażnik przeogromny, o regularnym kształcie niemal idealnego sześcianu!!! Podłoga bagażnika pozostaje płaska po złożeniu tylnej kanapy! W bagażniku są dwa zamykane schowki na drobniejszeg przedmioty, ale nie oznacza to, że schowki same w sobie są małe: do jednego można swobodnie zmieścić dwie 4-5 litrowe bańki oleju silnikowego! W bagażniku możliwość zainstalowania trzeciego rzędu siedzeń. Karoseria aluminiowa = nie rdzewieje, ale trudniejsza do napraw blacharskich. Wykończenie bardzo staranne, materiały najwyższej jakości (trwała skóra na siedzeniach i na drzwiach), nie skrzypią, nie trzeszczą, choć auto jeździ też po bezdrożach.

Układ jezdny

LR prowadzi się pewnie i łatwo, pomijając dość twardy pedał sprzęgła, co w mieście bywa uciążliwe w korkach. W zakrętach i na nierównej nawierzchni, nadwozie przechyla się i/lub buja - stąd Dicovery bywa przezywany Discoteką. Bujanie i przechyły nie odrywają go od asfaltu, do którego pozostaje przyklejony - także za sprawą swej dużej masy ( 2,5 t.). Budowa zwarta, średni rozstaw osi, masa rozłożona niestety nierównomiernie - przód wyraźnie cięższy. Kontrola trakcji ujawnia się tylko na śliskiej nawierzchni (woda, śnieg, lód, teren), a poza tym nie ma nic do roboty - całą robotę bierze na siebie napęd 4x4 i 50/50. To on sprawia, że na ciasnych zakrętach można poganiać niejeden mniejszy samochód z napędem na 1 oś. Hamulce w mieście nie zawiodą i zatrzymają na czas - na autostradzie powyżej 100 km/h radzę zachować dystans, ujawnia się bowiem 2,5 tony masy własnej pojazdu, a to nie staje dęba na każde zawołanie! Parkuję przeważnie równolegle, a że na klapie bagażnika wisi zapasowe koło, tył trudno wyczuć. Koło jednak nie tylko utrudnia, lecz w razie czego pierwsze dotyka oponą przeszkody - wystarczy więc delikatność. Układ kierowniczy nie należy do najbardziej precyzyjnych - to nie taka żyleta, jak we współczesnych SUVach, np. w Volvo XC60. Z jednej strony opony są szerokie (255 mm), z drugiej zaś jego precyzja wystarcza. Kierownica mogłaby przy parkowaniu chodzić lżej.

Naprawy

Nigdy nie stanął w polu! Dotychczasowe usterki wynikają raczej ze znacznego przebiegu i naturalnego zużycia poszczególnych elementów, nawet w przypadku rozrusznika: do 80 tys. km samochód jeździł niemal wyłącznie po mieście na krótkich dystansach, więc silnik często był wyłączany/ zapalany. Koszty napraw oceniam na dość dobrym poziomie, zwłaszcza biorąc poprawkę na fakt, że to auto terenowe, więc wszystko większe/ mocniejsze/ potężniejsze: od akumulatora, po chłodnicę.

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzację (no i chłodzenie silnika) sprawdziłem na Saharze w temperaturze 44 stopni w cieniu - działa bez zarzutu! Zimą mam podgrzewane fotele. Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna, a przy trzecim rzędzie siedzeń montowanym fabrycznie dodatkowa regulacja dla trzeciego rzędu. Można tak ustawić nawiew i/lub klimatyzację, by w jesienne, mokre dni, po włączeniu silnika uruchamiało się automatycznie podgrzewanie tylnej i elektryczne podgrzewanie przedniej szyby - nieocenione także zimą dla pozbycia się mgiełki z szyby!

Elektryka/elektronika

Elektronika użytkowa (tempomat, radio, zmieniarka na 5 CD) działa bez zarzutu. Elektryka w zasadzie też OK, ale wymieniłem już 2 elektryczne zamki w drzwiach, bo przepaliły się obwody zamykające. Kiedy rozrusznik wymagał już wymiany, lecz jeszcze działał, powodował przepalanie się 40A bezpiecznika serwisowego w komorze silnika - bezpiecznik w Afryce nie do zdobycia!

Zobacz również opinie:

Land Rover Discovery: terenowy

Land Rover Discovery: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Land Rover Discovery: 2.5, 2.7, 3.5, 4.0, 4.4

Land Rover Discovery: 2009, 2006, 2005, 2004, 2002, 2001, 2000, 1999, 1997, 1996, 1995, 1994, 1992