Mazda 323 opinie, oceny użytkowników, Mazda 323 spalanie 1998r. (strona 1)

Opinie o samochodach Mazda 323

1998r.

Liczba ocen: 18

Średnia ocena: 9.33/10

Mazda 323 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.55/10.70
7.10
trasa
6.03/8.88
5.30
cykl mieszany
6.78/9.60
6.23

Oceny MAZDY 323

2010-07-18

Ogólna ocena:

10/10

Auto super, praktycznie bezawaryjne, ciężko trafić dobry egzemplarz, zwłaszcza nie bity. Nie jast to auto typowo rodzinne, choć nasza 3 bez problemu się mieści!
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pracuje rewelacyjnie i równo! Żadnego szarpania klekotania i takich tam! Jedyny mankament to głośna praca powyżej 100 km/h jeżdżę na gazie więc przy większych prędkościach jest trochę mało elastyczny ale na benzynie jest dużo lepiej! Silnik uwielbia wysokie obroty! Jedyne co pr...
Opinia o komforcie:
Podczas jazdy z kompletem osób jest z tyłu ciasno, poza tym osoby wysokie mają problem na tylnej kanapie, bo jest mało miejsca na nogi o dach dość nisko schodzi do tyłu! Jeżeli chodzi o fotele przednie to po prostu rewelacja są wygodne, nisko umieszczone i dobrze trzymają, niestety silnik ...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu pełen komfort, z tyłu niestety gorzej! schowki i rozmieszczenie ok, obszerność wnętrza - nie można narzekać! Wykończenia jak na tą klasę auta też niczego sobie! Trochę plastikowe ale nie najgorszej jakości! karoseria u mnie 12 letnia i jedyne ognisko jakie wyszło to na masce p...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko super! Praktycznie bezawaryjne. Kupiłem je w Polsce z przebiegiem 82000 km i zrobiłem nim 90000. jeżdżę bardzo dużo, tyle, że co pół roki auto stoi kilka miesięcy, bo nie ma mnie w kraju. Jedyne co w nim wymieniałem, to końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza, klocki h...

2010-02-17

Ogólna ocena:

10/10

Bardzo pozytywnie wspominam to auto. Mam nadzieję, że obecne mazdy są równie niezniszczalne jak ta z którą miałem do czynienia.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pracujący zdecydowanie na wysokich obrotach 3500-5500 RPM. Poniżej silnik zachowuje się jakby przysypiał. Skrzynia biegów w wersji GT ma krótkie biegi przez co na trasie trzeba zaakceptować, że silnik pracuje na bardzo wysokich obrotach. Lubią padać synchronizatory drugiego i trzeci...
Opinia o komforcie:
Fotele średnio wygodne :). Auto ma sztywne zawieszenie, ale komplet pasażerów sprawia, że tył jest zdecydowanie niżej niż powinie. W takiej sytuacji przejazd przez nierówności poprzeczne do toru jazdy sprawiały "dobijanie" zawieszenia. Pomimo obciążenia auto ze sprawnym zawiesz...
Opinia o nadwoziu:
Auto oferuje schowki w każdym możliwym miejscu plus jeszcze kilka :). Niewiarygodna i niespotykana ilość schowków ! coś czego brakuje u innych.
Opinia o układzie jezdnym:
Wadliwe pompy hamulcowe - w miarę zużycia tylne koła hamują coraz słabiej, przez co droga hamowania wydłuża się :(. Po za tym auto niewiarygodnie posłuszne kierowcy.

2008-02-08

Ogólna ocena:

9/10

Co do spalania to bardzo dużo zależy od stylu jazdy bo przy bardzo spokojnej jeździe w mieście zszedłem do 6,1 ale jak bardzo mi się śpieszyło w pewien weekend i jeżdziłem tylko po Wawie to wyszło mi niemal 10!!! Na trasie przy 140 spala 6,5 ale przy 90 jakieś 5 W ciągu 2lat zrobiłem ...
Opinia o układzie napędowym:
Jak na pokemność 1500 naprawde dobrze się zbiera, auta typu Audi A4, Passat (oczywiście z silnikami 1,6 to pobiera bez problemu, to samo na elastyczności, nie można nażekać jak na 1,5
Opinia o komforcie:
Ja po przejechaniu paru tysięcy kilometrów obniżyłem zawieszenie więc automatycznie komfort jazdy spadł ale za to świetnie prowadził się. Fotele przednie wygodne, dobre trzymanie boczne (co do tylnych to jechałem tylko raz i to po znacznej ilości...:)) Nie polecam jazdy z kompletem osób ...
Opinia o nadwoziu:
Jak jeździ się samemu to dużo miejsca jest z przodu ale wówczas z tyłu braknie
Opinia o układzie jezdnym:
Generalnie nie ma do czego się przyczepić może nieco hamulce mogły by być skuteczniejsze. Jest to niski samochód a po obniżeniu zawieszenia istny gokart! Naprawde świetnie się prowadzi

2009-06-15

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie napędowym:
silnik ma 88km i lubi obroty,żyje przy 4tyś i tak aż do odcięcia zapłonu. świetnie gra ze skrzynią ale żeby jechać dynamicznie trzeba trochę mieszać (lubie zbić do 3 przy wyprzedzaniu i jechać do max)
Opinia o komforcie:
195/50R15 na tych kołach nie szukam komfortu tylko przyczepności.z przodu jeżdzi się super z tyłu nie wiem jak jadę z tyłu to pijany a żona prowadzi.pow. 3,5tyś obr robi się przyjemnie głośno.
Opinia o nadwoziu:
z przodu wygodnie ,wszystko pod ręką, wykończenie i fotele ze skóry mino lat nie widać znaczącego zużycia,karoseria lux jerzeli powłoka lakiernicza nie jest uszkodzona mechanicznie nie rdzewieje
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzi się super kocha zakręty,hamulce dają rade ale z tyłu tarcze by się przydały.

2009-08-05

Ogólna ocena:

9/10

Pojazd na pewno ma więcej zalet jak wad j.w.
Opinia o układzie napędowym:
Turbina załącza się dopiero gdy silnik osiągnie ok 2000 obr/min (duża turbo-dziura),silnik trochę mało elastyczny, lepiej pracuje na wyższych obrotach
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik dość pojemny ,można powiększyć przesuwając tylną kanapę do przodu o 16cm ,odwrotnie ,jeśli chce zwiększyć się przestrzeń pasażerom siedzącym na tylnej kanapie (podobno nie wszystkie mazdy 323F posiadają ową funkcję)
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi.Wydaje mi się ,że trochę mógłby mieć większy promień skrętu

Średnie oceny MAZDA 323

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 18
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.3/10
Układ kierowniczy
9.3/10
Hamulce
8.2/10
Parkowanie
8.4/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.1/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.9/10
Resorowanie z obciążeniem
8.7/10
Fotele przednie
9.1/10
Fotele tylne
8.4/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.0/10
Wyciszenie
7.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.3/10
Przestrzeń z tyłu
8.2/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.2/10
Bagażnik
8.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.7/10
Możliwość aranżacji
8.4/10
Karoseria
8.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.3/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
9.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.1/10
Elektronika
8.8/10
Naprawy
Niezawodność
9.0/10
Koszty napraw
6.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
8
Komfort jazdy
2
Układ jezdny
2
Nadwozie
1
Inne
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
7
Spalanie
2
Inne
1
Napęd
1
Komfort jazdy
1
Wnętrze
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Mazda 323 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Seat Ibiza.

Mazda 323

Mazda 323

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 323

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 96

Mazda 323 F GT 2000 V6 144KM 1998r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Bardzo pozytywnie wspominam to auto. Mam nadzieję, że obecne mazdy są równie niezniszczalne jak ta z którą miałem do czynienia.

Układ napędowy

Silnik pracujący zdecydowanie na wysokich obrotach 3500-5500 RPM. Poniżej silnik zachowuje się jakby przysypiał. Skrzynia biegów w wersji GT ma krótkie biegi przez co na trasie trzeba zaakceptować, że silnik pracuje na bardzo wysokich obrotach. Lubią padać synchronizatory drugiego i trzeciego biegu. Wadliwa konstrukcja uszczelnienia pokryw zaworów sprawia, że występują nieustające wycieki oleju spod pokryw zaworów. Dodatkową niedogodnością są praktycznie zawsze stukające popychacze zaworów – nie ma to jednak wpływu na jakość pracy i żywotność silnika. Po za tym silnik nie do zamordowania. Pomimo 250000 km przebiegu na gładziach cylindrów doskonale były widoczne ślady obróbki fabrycznej (honowania). P.S. Bezkolizyjny silnik - sam nie wierzyłem !

Widoczność

Wersja 2.0 GT posiada spojler na tylnej klapie przez co widoczność do tyłu jest troszeczkę ograniczona. Ale jak sądzę :) dla chcącego :) nic trudnego.

Komfort

Fotele średnio wygodne :). Auto ma sztywne zawieszenie, ale komplet pasażerów sprawia, że tył jest zdecydowanie niżej niż powinie. W takiej sytuacji przejazd przez nierówności poprzeczne do toru jazdy sprawiały "dobijanie" zawieszenia. Pomimo obciążenia auto ze sprawnym zawieszeniem doskonale trzyma tor jazdy bez noszenia na boki.

Nadwozie

Auto oferuje schowki w każdym możliwym miejscu plus jeszcze kilka :). Niewiarygodna i niespotykana ilość schowków ! coś czego brakuje u innych.

Układ jezdny

Wadliwe pompy hamulcowe - w miarę zużycia tylne koła hamują coraz słabiej, przez co droga hamowania wydłuża się :(. Po za tym auto niewiarygodnie posłuszne kierowcy.

Naprawy

Części do wersji 2.0 GT są co nieco droższe niż do zwykłej wersji. inne paski, inne klocki, inne filtry. Coś za coś.

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja dramatyczna - w czasie deszczu szyby zawsze są zaparowane. Ogrzewanie jest naprawdę wydajne. Nigdy nie zmarzłem pomimo braku kurtki :)

Elektryka/elektronika

Podczas eksploatacji Mazdy nawet nie musiałem sprawdzać gdzie są bezpieczniki.

Zobacz również opinie:

Mazda 323: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), terenowy

Mazda 323: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Mazda 323: 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0

Mazda 323: 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1987, 1984