Opinie o samochodach Mazda 5
mini-van
Liczba ocen: 13
Średnia ocena: 8.38/10
Mazda 5 spalanie (l/100km)
Oceny MAZDY 5
Mazda 5 TS 1.8 113KM 2005r. 130 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Auto spore, ale nie tak trudno je rozruszać. Przy tym silniku jednak konieczność gwałtowniejszego przyspieszenia może wymuszać redukcję biegu. Ale nawet z obciążeniem nie można, wbrew pozorom, narzekać. Zbiera się dosyć dobrze. Biegi do przodu wchodzą dobrze, a do tyłu czasami mam pro...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy odczują w tym aucie niestety tylko 4 osoby. Na przednich fotelach bardzo wygodnie, ale tylna kanapa to jakieś wielkie nieporozumienie. Dwójka pasażerów będzie miała wygodnie, ale cudaczne środkowe siedzisko da się we znaki nawet na krótkim dystansie. Już lepsze warunki oferu...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni pasażerowi i kierowcy z przodu nie brakuje. Wszystko w zasięgu ręki. Nie trzeba niczego szukać, czy odrywać wzrok na dłużej. Jak pisałem wcześniej, przestrzeń z tyłu doceni tylko dwoje pasażerów; wygodne skrajne siedzenia kanapy z regulowanym oparciem, sporo miejsca nad gł...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się dobrze, jak na mini-vana. Prawdopodobnie to wynik udanej budowy auta i sylwetki przypominającej raczej trochę wyższe kombi. Oczywiście to nadal mini-van, więc bez ekstrawagancji. Hamulce reagują dobrze i sprawne potrafią zatrzymać auto bez problemu. Z parkowaniem więks...
Mazda 5 top 2.0 2,0i 146KM 2008r. 25 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Mazda 5 stworzona jest do jazdy autostradowej. Nie strzaszne jest pokonywanie dla niej długich dystansów. Skrzynia biegów dopracowana, biegi wchodzą bez przeszkód, silnik pozwala na płynną jazdę w dużym zakresie prędkości obrotowej.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość sztywne wiec bez obciążenia pojazd "skacze" po nierównościach. Fotele dość twarde, zwłaszcza w drugim rzędzie, środkowy fotel drugiego rzędu w zasadzie nie do wykorzystania przez osobę dorosłą. Auto mogłoby być lepeij wyciszone gdyż w zakresie dużych pr...
Opinia o nadwoziu:
Jestem osobą wysoką (190) i z miejscem z przodu nie mam problemów. Podobnie w drugim rzędzie. Wszystkie urządzenia pokładowe obsługuje się intuicyjnie. Dzwignia biegów w zasięgu ręki. Bagażnik auta pokowny. Wykładzina w bagażniku mogłaby być bardziej odporna na zabrudzenia. Deska roz...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto zachowuje się na drodze bardzo przewidywalnie. Wchodzenie w ostre łuki mało odczuwalne nawet przy dużych prędkościach. Długość nadwozia sprawia, że trudno znaleźć "dziurę" do zaparkowania w zatłoczonym mieście. Bardzo pomocne czujniki parkowania lub kamera cofania.
Mazda 5 ekskluziwe 1.8 16 v 116KM 2006r. 144 222km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Pomimo tylko 116 KM silnik jest dynamiczny , cichy ,nie ma potrzeby czestej zmiany biegow , powyzej 120 km/h dosyc szybko osiaga 180km/h ,swietny na niemieckie autostrady.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest ciche nawet z pelnym obciazeniem ,nie odczuwa sie nierownosci drogowych .Jedyny mankament to dluzsza jazda z dodatkowym kompletem pasazerow ,razem 7 osob oraz szum tylnych kol,ale to tez jest uzaleznione od jakosci nawierzchni asfaltowej.W niektorych nawet nie bylo slychac tego szum...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzen jest znakomita , wygodnie ,kazdy ma pelna swobode dla siebie .Jedyny mankament to tylne nadkola ,wykonane z materialu pochlaniajacego wilgoc .Ja natychmiast zmienilem na plastikowe oczywiscie po uprzednim zakonserwowaniu .
Opinia o układzie jezdnym:
swietnie sie prowadzi ,znakomity na dlugie trasy , cichy ,wogole nie slychac silnika .Hamulce mocne ,zadnych problemow z parkowaniem ,sa czujniki z przodu jak i z tylu .
Mazda 5 TOP 2.0 TDI 143KM 2008r. 1 000km
Ogólna ocena:
5/10
Opinia o układzie napędowym:
Tutaj brak zastrzeżeń, dynamika diesla warta polecenia
Opinia o komforcie:
Tutaj moja opinia nie będzie do końca obiektywna, poniważ autem przejechałem dopiero 1000km i nie miałem okazji jechac z pełnym obciażeniem czy też kompletem pasażerów. Fotele przednie wygodne, z tyłu wystarczająco wygodne, natomiast wyciszenie silnika rewelacja, ale przy jeździe powyż...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu wystarczająco, z tyłu dla dwóch osób też, 3 osoby w drugim rzędzie ok ale na krótkie trasy. Aranżacja wnętrza sprawia wiele frajdy i daje wiele możliwości, materiały wykonczeniowe - narazie wydaje się że bardzo dobrej jakości. Ergonomia ze strony kierowy - rewel...
Opinia o układzie jezdnym:
Trzyma się drogi rewelacyjnie, układ kierowniczy pracuje precyzyjnie, hamulce wydaje się że działają skutecznie
Mazda 5 2.0 143KM 2006r. 78 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
Mankament w dieslu to DPF. Ale jest na to rozwiązanie. Demontaż i włożenie emulatora w cenie 900 zł. Auto zyskuje ok 20 KM i spala do litra mniej. Po tym zabiegu elastyczność świetna, przyspieszenie super. Spalanie średnie 6 litrów. Mazda 6 z silnikiem 121km diesel paliła 0,5 a jest cię...
Opinia o komforcie:
Resorowanie auta dobre, zarówno na pusto i z obciążeniem. Fotele przednie sprężyste, wygodne. Fotele tylnie dla dwóch osób super, trzecia osoba to umęczenie. Dodatkowy rząd siedzeń tylnych jest już o dziwo wygodny. Największym mankamentem i porażką inżynierów Mazdy do wyciszenie. Ki...
Opinia o nadwoziu:
Tylnie siedzenie jest źle wyprofilowane dla środkowego pasażera. Szerokość auta zbyt mała dla trzech dorosłych pasażerów
Opinia o układzie jezdnym:
Auto dość twarde. W porównaniu do Mazdy 6 zakręty pokonuje znacznie wolniej, resorowanie twardsze. Dobrze pokonuje nierówności. Parkowanie pomimo gabarytów niezwykle łatwe. Zwrotność rewelacyjna, łatwiej manewrować niż Fiatem Punto
Średnie oceny MAZDA 5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mazda 5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 308 SW.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 5
użytkownik: Paweł
liczba głosów: 102
Mazda 5 TS 1800 113KM 2005r. mini-van
Ocena ogólna
Auto o ładnej sylwetce. Wyróżniające się na tle innych mini-vanów. Rewelacyjne rozsuwane drzwi. Kierowca będzie zadowolony. Generalnie przyjemne w obsłudze. Spalanie dobra, nawet ponad oczekiwanie. Jednak tylko 6-cio osobowe, a tak naprawdę komfort zapewni tylko czterem osobom, bo rozkładane środkowe siedzisko to jakieś nieporozumienie, a w trzecim rzędzie, wiadomo, najwygodniej nie będzie. Dosyć mały bagażnik w porównaniu z konkurencją. A przy pełnym komplecie osób to naprawdę mikroskopijny. Brak miejsca na roletę gdy trzeci rząd siedzeń w użyciu. Szerokie przednie słupki ograniczają poważnie widoczność. Trzeba być ostrożnym bo można potrącić pieszego albo spowodować kolizję. Parę razy mało brakło. Teraz trzymam się na baczności. Ogólną niską awaryjność dyskwalifikują problemy z silnikiem. Warto zwrócić uwagę na większe zużycie oleju, które może zwiastować poważniejsze problemy i w konsekwencji koszta.
Układ napędowy
Auto spore, ale nie tak trudno je rozruszać. Przy tym silniku jednak konieczność gwałtowniejszego przyspieszenia może wymuszać redukcję biegu. Ale nawet z obciążeniem nie można, wbrew pozorom, narzekać. Zbiera się dosyć dobrze. Biegi do przodu wchodzą dobrze, a do tyłu czasami mam problem z wrzuceniem wstecznego. Silnik cichy, ładnie pracuje, nie męczy się ciągnąc to spore auto. Jedyny poważny mankament, na który warto zwrócić uwagę: duże zużycie oleju, co jest konsekwencją zapieczonych pierścieni zdarzających się niestety wielu użytkownikom. I to w autach z dużo mniejszym przebiegiem od mojego. Mazda, niestety, nie wyciągnęła wniosków. Podobne usterki często zdarzały się w starszych modelach koncernu. Więc warto bagnet oglądać częściej. I mieć bańkę z olejem w pogotowiu.
Widoczność
Duże lusterka bardzo na plus. Widoczność do przodu dobra, ale słupki naprawdę przesłaniają sporo. Miałem już kilka stresujących sytuacji właśnie przez nie. Widoczność w pozostałych kierunkach dobra. Szyba tylna dosyć wysoko i nie za wielka, ale budowa auta raczej pomaga przy parkowaniu. Ogólnie, w czasie jazdy widok w lusterku wstecznym przez tylną szybę zadawalający.
Komfort
Komfort jazdy odczują w tym aucie niestety tylko 4 osoby. Na przednich fotelach bardzo wygodnie, ale tylna kanapa to jakieś wielkie nieporozumienie. Dwójka pasażerów będzie miała wygodnie, ale cudaczne środkowe siedzisko da się we znaki nawet na krótkim dystansie. Już lepsze warunki oferują siedzenia w trzecim rzędzie. Nawet na dłuższym dystansie. Sprawdza się opinia, że M5 to auto 6-cio osobowe. I tyle trzeba by uważać za komplet. Można wtedy mówić o względnej wygodzie. Nie jest najgorzej z wyciszeniem, normalnie silnika prawie w ogóle nie słychać, ale na autostradzie robi się nieco głośniejszy. Sporo szumu opon dociera do kabiny.
Nadwozie
Przestrzeni pasażerowi i kierowcy z przodu nie brakuje. Wszystko w zasięgu ręki. Nie trzeba niczego szukać, czy odrywać wzrok na dłużej. Jak pisałem wcześniej, przestrzeń z tyłu doceni tylko dwoje pasażerów; wygodne skrajne siedzenia kanapy z regulowanym oparciem, sporo miejsca nad głową i na nogi. Piąty, na środkowym siedzisku będzie strasznie ściśnięty. W trzecim rzędzie dosyć dobrze. Nie jest trudno tam się dostać. Siedzenia składają się płasko i łatwo. Bagażnik jednak nie jest wystarczająco duży. Tygodniowe zakupy wejdą. Bagaże na wakacje naszej trójki też, ale już ponad ten stan byłoby ciężej. Przy rozłożonych siedzeniach trzeciego rzędu to już jednak mikroskopijna wielkość. Nawet spacerówka prawie tylko na styk wchodzi. Karoseria nie wydaje się jakoś szczególnie rdzewieć, ale lakier czasami odpryskuje po zderzeniu z robalami. Niektóre części plastikowe, jak klapa bagażnika. Nie ma co zrobić z roletą przykrywającą część bagażową gdy trzeci rząd siedzeń w użyciu. Ląduje zazwyczaj pod nogami pasażerów.
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze, jak na mini-vana. Prawdopodobnie to wynik udanej budowy auta i sylwetki przypominającej raczej trochę wyższe kombi. Oczywiście to nadal mini-van, więc bez ekstrawagancji. Hamulce reagują dobrze i sprawne potrafią zatrzymać auto bez problemu. Z parkowaniem większych problemów nie ma. Tył kończy się pionowo, więc trochę łatwiej dokonać oceny parkując. Widoczność jest dosyć dobra, chociaż tylna szyba zaczyna się dosyć wysoko i warto rozważyć montaż czujników lub kamery. Duże lusterka pomocne. Oczywiście warto zachować ostrożność.
Naprawy
Ogólnie auto nie sprawia problemów. Generalnie normalne zużycie eksploatacyjne. Serwisowanie nie jest wybitnie kosztowne. Rozrząd napędzany łańcuchem więc to ogranicza koszta. Największy mankament to jednak ten silnik i zapiekające się ponad przeciętnie pierścienie. Łączy się to ze sporym zużyciem oleju. Na trasie 2000km potrafi nawet 4 litry zużyć. Trochę lepiej jak auto używa się na codzień, ale i tak bagnet trzeba kontrolować dosyć często i mieć bańkę z olejem pod ręką. Lekarstwem albo kosztowny remont albo wymiana silnika na sprawny. W moim przypadku doraźnie radzę sobie lejąc olej gęstszy. Generalnej naprawy nie przewiduję, bo auto raczej będzie w najbliższym czasie sprzedane (stąd ocena kosztów jako średnie, bo pewnie koszt remontu silnika to było by kilka tysięcy złotych). Naprawdę szkoda, że taka usterka spotyka silniki Mazdy. W końcu to serce pojazdu i powinno być wykonane solidnie. Czego można by się spodziewać po japońskim aucie.
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu i efektywnie chłodzi całe wnętrze auta.
Elektryka/elektronika
Bez problemów, chociaż nie miałem okazji jeszcze wymieniać żarówek;) Może być wtedy gorzej. Podłączenie dodatkowych świateł do jazdy dziennej, czy wymiana fabrycznego radia albo montaż dvd nie jest problemem.
Zobacz również opinie:
Mazda 5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Mazda 5 - ogłoszenia , Mazda - forum użytkowników, Mazda 5 - średnie ceny
Mazda - tapety na pulpit, Mazda - konfigurator felg, Mazda - tanie opony,
Używane auto części, Mazda - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie