Opinie o samochodach Mazda 6
diesel
Liczba ocen: 76
Średnia ocena: 8.58/10
Mazda 6 spalanie (l/100km)
Oceny MAZDY 6
Mazda 6 touring 2.0 136KM 2003r. 115 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
elastyczność - super skrzynia biegów - trochę ciężko wchodzą biegi przyspieszenie lepsze niż w wielu benzynowych
Opinia o komforcie:
wszystko super; ocena 8 dlatego, ze porównywałem z Mercedesem C, który niestety jest bezkonkurencyjny
Opinia o układzie jezdnym:
Mazda 6, 2,0 Diesel 2003 to samochod nie do zajeżdżenia. Jeżeli się o niego dba to wręcz odwdzięcza się tym samym. Z drugiej strony, jeżeli sie o niego nie dba to nie obraża sie. Zdecydowanie najbardziej konkurencyjne auto z 7 jakie miałem. Nic nie skrzypi, materiały wysokiej jakości. Ko...
Mazda 6 2.0 136KM 2004r. 110km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
jak na diesla to spodziewałem sie lepszej elastyczności,czuje się jak by miał problem z ruszaniem(1,5 tony?)moze waga ma z tym związek,rzeczywiście trzeba często sięgać po lewarek zmiany biegów,gdy sie rozgrzeje klekot ginie i ciężko odróżnić go od benzyny,moja Mazda posiada skrzynię...
Opinia o komforcie:
resorowanie jest ustawione ze wskazaniem na sportowe (dla mnie rewelacja) ale moje dziewczyny nie narzekają na komfort, po obciążeniu(max) może być trochę nadsterowny ale nie można przesadzać z prędkością i będzie oki,przy obciążeniu 3 osób i bagażu nie odczujesz różnicy,fotele pr...
Opinia o nadwoziu:
zaczne od negatywów - korozja ! a reszta jest poezją,no może materiały mogły by mieć lepszą jakość ale i tak nie jest źle,miejsca full,bagażnik wystarczający(505l)schowki pod ręką (na telefon,okulary,napoje,mapy,drobiazgi,rękawiczni,dokumenty,gąbki itp...,aranżacja i zagospodarowani...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto dość duże ale promień skrętu zadowalajacy więc trzeba sie przyzwyczaić do parkowania tyłem,na prostej myszkuje zwłaszcza na oponach 205, ponoć to wada fabryczna i można wymienić gumy na Mcpersonem od 2005 zmieniono i jeżdżą prosto, na zakrętach rewelacja,min 205 niski profil i t...
Mazda 6 2.0 141KM 2008r. 40 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Fatalnie zestopniowana skrzynia biegów. Pomiędzy 3 a 4 martwy obszar. 6 bieg chyba wg konstruktorów jest niepotrzebny i w zasadzie nie ma jak go używać. Skrzynia biegów chodzi bardzo ciężko. Kobieta raczej nie da rady dłużej w mieście jeździć tym autem. Z drugiej strony przyzwyczajony...
Opinia o komforcie:
Trochę za twardy. Nie wiedzieć czemu, oryginalnie zastosowane opony są niezgodne z zaleceniami instrukcji. Fotele owszem, mogą być, ale regulacja na poziomie lędźwi mikro i tylko po to aby zaliczyć,że jest. NIE MA GDZIE PODEPRZEĆ LEWEJ RĘKI! Zgroza. Po kilkuset kilometrach naprawdę to do...
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca. Z przodu i z tylu. Sterowanie radiem z kierownicy tak absorbujące, że lepiej próbować z panelu na desce rozdzielczej, ale uwaga, przy odtwarzaniu mp3 nie da się przełączyć na kolejną płytę inaczej jak tylko z kierownicy. Przypadkowe rozłożenie lampek kontrolnych, no i aut...
Opinia o układzie jezdnym:
Przy 15 tysiącach pojawiały się nieregularnie przeskoki przy skręcie. Serwis wyjaśnił, że "tuleje się muszą ułożyć". Zjawisko pojawia się to rzadko ale zniechęcony postawą serwisu, odpuściłem.
Mazda 6 exclusive 2.0 2,0 140KM 2008r. 16 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
W silniku wyczuwalna turbo-dziura przy obrotach poniżej 1500/min. Moc wyraźnie wzrasta powyżej tej wartości. Nie jest to jednak tak brutalne jak w Passacie B6 z silnikiem TDI o mocy 140 KM . Słabe przyspieszenie na 6-tym biegu. Skrzynia manualna super krótkie i precyzyjne przełożenia.
Opinia o komforcie:
Zawierzszenie dosyć twarde, ale przez to bardzo dobrze trzyma się drogi, pomino tego nie odczuwa się zmęczenia przy dłuższych trasach (Zrobiłem nim wakacyjny kurs do Bułgarii), poprzeczne przeszkoby trochę za bardzo doją się we znaki. Fotele magły by być lepiej wyprofilowane. Wyciszenie...
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Trzeba się trochę przyzwyczaić do obsługi konsoli środkowej nie jest do końca intuicyjna. Przy odsuwaniu klapki przeciwsłonecznej w bok trzeba odchylić głowę aby o nią nie zawadzić (nawet przy moich 173 cm wzrostu). Bogażnik jest olbrzymi, kanapa dzielo...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie wzorowe, doskonały układ kierowniczy bardzo mała średnica zawracania jak na tej długości auto. Hamulce trochę za słabe. Z uwagi na długość auta (4,75 m) utrudnione parkowanie, zwłaszacza w zatłoczonym dużym mieście
Mazda 6 Sportvagon 2.0 136KM 2002r. 165 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Do scigania spod swiatel nie polecam - zuzycie paliwa jak w czolgu. Chociaz z innymi klekotami daje rade! Skrzynia bywa ze chrzesci (i haczy). Staram sie dbac o turbine, wiec po zaparkowaniu odczekuje ok. 1 min na luzie. Przyspieszenie do 120 oceniam biorac pod uwage redukcjedo IV biegu.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dosc sztywne, nie buja, dziury i torowiska pokonuje "sportowo". Mam nadzieje, ze wytrzyma dlugo, bo konstrukcja trapezowa nie pozwala na wymiane samych gumowych czesci - trzeba kupic calosc. Obciazenia (Pasazerowie, rower, box) prawie nie czuc. Glosnosc - srednio, a nie jestem ...
Opinia o nadwoziu:
Niby przestrzeni wystarcza, a ciagle kolanem wlaczam halogeny... O rdzy czytaj nizej.
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce delikatne, nie radze przy "stukajacym" ABSie wpasc nawet w mala i plytka dziure.
Średnie oceny MAZDA 6
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mazda 6 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 6
użytkownik:
liczba głosów: 125
Mazda 6 exclusive 2000 2,0 140KM 2008r. kombi
Ocena ogólna
Według mnie super samochód z bardzo bogatym wyposarzeniem. Przy takim wyposażeniu cena jest dość atrakcyjna. Ja kupowałem w 2009 rocznik 2008 dałem 10000 mniej od ceny cennikowej. Jeden punkt zostawiam sobie na dizla z silnikiem 185 KM w wersji TOP.
Układ napędowy
W silniku wyczuwalna turbo-dziura przy obrotach poniżej 1500/min. Moc wyraźnie wzrasta powyżej tej wartości. Nie jest to jednak tak brutalne jak w Passacie B6 z silnikiem TDI o mocy 140 KM . Słabe przyspieszenie na 6-tym biegu. Skrzynia manualna super krótkie i precyzyjne przełożenia.
Widoczność
Bardzo bobra widocznośc do przodu. Do tyłu ciut gorsza.
Komfort
Zawierzszenie dosyć twarde, ale przez to bardzo dobrze trzyma się drogi, pomino tego nie odczuwa się zmęczenia przy dłuższych trasach (Zrobiłem nim wakacyjny kurs do Bułgarii), poprzeczne przeszkoby trochę za bardzo doją się we znaki. Fotele magły by być lepiej wyprofilowane. Wyciszenie dobre ale powyżej 1500 obr/min. Poniżej tej wartości robi się głośno w kabinie. Z kabiny słychać za bardzo wodę lub kamycznki uderzające o nadkola. Z dużym obciążeniem lub bez prowadzi się doskonale!
Nadwozie
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Trzeba się trochę przyzwyczaić do obsługi konsoli środkowej nie jest do końca intuicyjna. Przy odsuwaniu klapki przeciwsłonecznej w bok trzeba odchylić głowę aby o nią nie zawadzić (nawet przy moich 173 cm wzrostu). Bogażnik jest olbrzymi, kanapa dzielona, super składanie tylnich foteli za pomocą jednego pociągnięcia dźwigni zarówno z kabiny jak i z bagażnika. Dla narciarzy brakuje kieszeni na narty. Wnętrze wbrew niektórym opiniom w moim odczuciu bardzo przyjemne, jakość materiałów - bez fajerwerków ale w porządku, bez skóry może odrobinę skromnie w środku. Zamykanie drzwi bardzo lekkie i przyjemne (nie trzeba walić mocno drzwiami jak VW. Sama karoseria jak dla mnie rewelacyjna bije na głowę konkurentów nawet niekórych z klasy wyższej. W wersji kombi mogła by być odrobinę krótsza.
Układ jezdny
Prowadzenie wzorowe, doskonały układ kierowniczy bardzo mała średnica zawracania jak na tej długości auto. Hamulce trochę za słabe. Z uwagi na długość auta (4,75 m) utrudnione parkowanie, zwłaszacza w zatłoczonym dużym mieście
Naprawy
Jak dotąd działa bez najmniejszych problemów. Koszty napraw-nie znam. Pierwszy przegląd w cenniku ASO Jaremko Wrocław 850 zł po 20000 km.
Wentylacja i ogrzewanie
Działają bardzo dobrze
Elektryka/elektronika
Działa bez żadnego zarzutu.
Zobacz również opinie:
Mazda 6: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Mazda 6: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Mazda 6: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, 2.5, 3.0
Mazda 6: 2016, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002
Sprawdź także:
Mazda 6 - ogłoszenia , Mazda - forum użytkowników, Mazda 6 - średnie ceny
Mazda - tapety na pulpit, Mazda - konfigurator felg, Mazda - tanie opony,
Używane auto części, Mazda - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie