Opinie o samochodach Mazda 626
liftback
Liczba ocen: 15
Średnia ocena: 9.00/10
Mazda 626 spalanie (l/100km)
Oceny MAZDY 626
Mazda 626 GE 1.8 90KM 1995r. 185 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Niestety silnik 1.8 o mocy 90KM okazuje się troszkę zbyt słaby, autko waży jednak swoje 1180kg i niestety nie czuć w nim jeszcze tego zoom-zoom:P szczególnie denerwuje mnie to przy wyprzedzaniu na wąskich drogach ale redukcja biegu i gaz do dechy oczywiście rozwiązuje problem. Praca silnika...
Opinia o komforcie:
Jeśli chodzi o wyciszenie to dodatkowo jeszcze bym dodał +!! zarówno kierowca jak i pasażerowie mają w Maździe 626 doskonałe warunki. Tylna kanapa wygodna, wyprofilowana dość oryginalnie i ciekawie. Kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że brakuje miejsca nad głowami/ jestem dość wysoki...
Opinia o nadwoziu:
Ilość miejsca zreferowana wyżej:P podobnie jak jakość wykonania. Jeśli chodzi o schowki to norma jak w każdej osobówce. Schowki wystarczające/ nic nie musi walać się po kokpicie i podłodze:P. Ergonomia jak to zazwyczaj bywa w autach japońskich idealna, wszystko łatwe, nawet dziecko rad...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko naprawdę nieźle trzyma się drogi jedynie przy większej prędkości wydaje się być niestabilne na nierównościach ale przy spokojnej jeździe doskonale radzi sobie na naszych polskich póki co jeszcze dziurawych:P drogach. Na zakrętach autko daje sporo radości jego kierowcy mimo, że c...
Mazda 626 GF Exclusive 1.8 101KM 1999r. 178 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Jeśli chodzi o silnik, to 1.8 daje rade. Oczywiście, jeśli oczekujemy sportowych osiągów, no to się trochę rozczarujemy, natomiast do codziennej dość dynamicznej jazdy spewnością nam wystarczy.
Opinia o komforcie:
Zarówno z przodu, jak i z tyłu podrużuje się komfortowo. Wyciszenie ładnie tłumi hałasy z zewnątrz. Powyżej 140 km/h zaczyna się robić głośniej, aczkolwiek nie jest źle. Polskich dziur też nie odczujemy podrużując tym autkiem.
Opinia o nadwoziu:
Samochodzik bardzo pojemny. Z przodu mamy bardzo dużo miejsca, wszystkie przyciski, przełączniki sa "pod ręką" Z tyłu bardzo dużo miejsca na głowę i nogi, nawet jeśli pasażerowie mają powyżej 180 cm. Bagażnik o pojemności ponad 500 litrów spokojnie wystarczy, aby zapakować...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo dobrze się prowadzi, wspomaganie działa rewelacyjnie. Można jednym palcem kierownicą kręcić. Z parkowaniem mogą być kłopoty, bo samochód dość duży, więc i troszke miejsca potrzebuje, żeby zaparkować, ale to nie problem :)
Mazda 626 GF 2.0 FS, 116KM 116KM 2000r. 133 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Skoki lewarka zmiany biegów mógłby być krótsze. Elastyczność silnika oraz jego kultura pracy wzorowa ! Cichutko i elastycznie. Nawet na niskich obrotach silnik nie ma tendencji do "skakania"
Opinia o nadwoziu:
Jakość wykonania i spasowania poszczególnych elementów karoserii jak i elementów wnętrza pierwszorzędna. Jakość plastików wnętrza wystarczająca a na pewno łatwa do czyszczenia. Super wygodne welurowe siedzenia (no może przednie ciut krótkie siedziska) Fotel pasażera kładzie się n...
Opinia o układzie jezdnym:
Dość Głośno pracujące zawieszenie na dużych dziurach. Przechyły karoserii w zakrętach mogłyby być mniejsze.
Mazda 626 2.0 tdi 16v 115KM 1999r. 195 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
nie jeżdże po wariacku , Dla normalnych kierowców ok. W niemczech na autostradzie ponad 200 bez problemów.
Opinia o komforcie:
jak na polskie drogi ok.
Opinia o nadwoziu:
eleganckie standardowe wyposazenie , wszystkie manetki na miejscu , tak jak powinno byc
Opinia o układzie jezdnym:
jest to moja 5-ta mazda a zaczynałem od 626 87r bez wspomagania takze w dieslu.nastepna bedzie 6, najlepiej w amerykanskiej wersji. Bez problemowe czesci dobrej jakosci w dobrej cenie. Nie jest to moze BMW ale nie mam takich wydatków. Polecam w zasadzie każdą mazde. Prowadze warsztat samochodowy...
Mazda 626 GE LX 1.8 16V FP 105KM 1994r. 200 500km
Ogólna ocena:
9/10
Średnie oceny MAZDA 626
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mazda 626 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Honda Accord.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 626
użytkownik: KaKo
liczba głosów: 134
Mazda 626 GE 1800 90KM 1995r. liftback
Ocena ogólna
Mazda 626 to moje pierwsze autko zakupione jeszcze zanim zdałem egzamin na prawo jazdy. Sprowadzone zostało z Niemiec, jestem jego trzecim właścicielem. Ostatni serwis autko przeszło w 1997roku i od tamtej pory praktycznie nic nie było wymieniane. Poprzedni właściciel używał autka jako transportówki na budowę:P, autkiem jeździły też dzieci lubiące kredki i flamastry:P. Posprzątanie autka zajęło mi cały dzień ale było warto!! Przed zakupem spotkałem się z nieprzychylnymi opiniami na temat Mazdy i fakt... nie była wówczas jeszcze tak znana w PL. Teraz jestem przekonany, ze wybór był słuszny i autko zostanie u mnie chyba dopóki nie wyzionie ducha:D a następne autko??!! Obowiązkowo także MAZDA!!
Układ napędowy
Niestety silnik 1.8 o mocy 90KM okazuje się troszkę zbyt słaby, autko waży jednak swoje 1180kg i niestety nie czuć w nim jeszcze tego zoom-zoom:P szczególnie denerwuje mnie to przy wyprzedzaniu na wąskich drogach ale redukcja biegu i gaz do dechy oczywiście rozwiązuje problem. Praca silnika to poezja nie słychać go w ogóle (przez co podczas jazdy ze słuszną prędkością słychać, że krzywy mam jeden z alusków:PP)czasami zdarza mi się odpalać już odpalony silniki:D Autko ma tendencje do lekkiego wycia na pierwszym biegu dopominając się przerzucenia na wyzszy. Skrzynia biegów to perfekcja /doskonale zestrojona z silnikiem i sprawia sporo zabawy mieszanie biegami w miejskim ruchu:D. Autko aż prosi się, żeby nim jeździć i jeździć ... i jeździć:D.
Widoczność
Niektórym może przeszkadzać tylna płetwa, która uparcie tkwi w obrazie tylnego lusterka:P. Do przodu widoczność bardzo dobra, do tyłu dobra, lusterka spełniają swoje zadanie celująco. Gabaryty autka czasami utrudniają parkowanie na zatłoczonych parkingach. Cofanie... cofasz dopóki nie czujesz oporu:D:P ale tak na serio polecam czujniki cofania:D ułatwiają życie kerowcy
Komfort
Jeśli chodzi o wyciszenie to dodatkowo jeszcze bym dodał +!! zarówno kierowca jak i pasażerowie mają w Maździe 626 doskonałe warunki. Tylna kanapa wygodna, wyprofilowana dość oryginalnie i ciekawie. Kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że brakuje miejsca nad głowami/ jestem dość wysoki i zdarzało mi się jeździć także z tyłu i dementuje. Problemem może być czasami brak miejsca na nogi jeśli kierowca lubi odsunąc fotel. Przyczyna- twarde tylne obicie foteli przednich. Jeśli chodzi o fotele z przodu to są bardzo wygodne! Co istotne siedzisko jest długie (a nie tak jak w nowych japońcach krótkie, szyte na miarę niskich obywateli Japonii:P). Autko w wersji Cronos było sprzedawane także w USA więc można być pewnym wygodnego wnętrza także w autkach w wersjach europejskich. Trwałość materiałów wyjątkowo dobra. Plastiki mięciutkie i przyjemne, nic nie skrzypi, nie puka. Tapicerki OK chociaż gąbki fotela kierowcy wysiedziane po 185tys km. Autko przeszło próbę dzieci z kredkami i flamastrami oraz pomagało poprzednikowi w budowie domu:P a mimo to po drobnej interwencji odkurzacza, szmatki i Plaka wygląda doskonale. Na wszechobecną szarość polecam lakierowanie centralnej konsoli ja mam srebrny, do tego niebieskie zegary w technologii indiglo i niebieskie podświetlenie wnętrze...efekt niesamowity --> rodzinny liftback zyskał sportową duszę:D
Nadwozie
Ilość miejsca zreferowana wyżej:P podobnie jak jakość wykonania. Jeśli chodzi o schowki to norma jak w każdej osobówce. Schowki wystarczające/ nic nie musi walać się po kokpicie i podłodze:P. Ergonomia jak to zazwyczaj bywa w autach japońskich idealna, wszystko łatwe, nawet dziecko radzi sobie z obsługą:D. Pierwotnie dość monotonne podświetlenie ale zegary i tak czytelne i doskonale widoczne. Jeśli chodzi o bagażnik to jest oooogromny! słabo podświetlony wymagał interwencji neonków, wcześniej nie otwierałem bez latarki:P Mankamentem okazała się bardzo ciężka klapa tylna, która wraz z czasem pokonała podnośniki i póki co jeżdżę z kijem od szczotki:P akurat ta część dość droga. Tylne siedzenia dzielone i dość łatwe do złożenia ale i tak nie jest to autko do transportu mebli:P nisko poprowadzona linia dachu zablokuje wszelkie próby wciśnięcia do Mazdy większych gabarytowo przedmiotów. Typowa jest w 626 słaba ochrona przed korozją. Podwozie dość znacznie skorodowane wymagało konserwacji. Teraz wygląda jak w nówce:D. Blachy ocynkowane wytrzymują próbę czasu ale po 13 latach pojawiło się ognisko korozji na tylnym nadkolu lewej strony. Lakier wygląda mimo 13 lat świetnie. Mam mazdowski luna green, lakier bardzo trwały dzielnie znosi trudy bytowania pod chmurką.
Układ jezdny
Autko naprawdę nieźle trzyma się drogi jedynie przy większej prędkości wydaje się być niestabilne na nierównościach ale przy spokojnej jeździe doskonale radzi sobie na naszych polskich póki co jeszcze dziurawych:P drogach. Na zakrętach autko daje sporo radości jego kierowcy mimo, że czasami dość pokaźne nadwozie lubi się dość znacznie przechylać jednak mimo wszystko autko trzyma się drogi i dzielnie pokonuje zakręty. Jeśli chodzi o trwałość elementów układu jezdnego to chyba nie trzeba dużo mówić--> Mazda = doskonała jakość i trwałość do tej pory wymiana drążków stabilizatora, a autko nie miało łatwo u poprzedniego właściciela.
Naprawy
Pojęcie awaryjności w przypadku mojej Maździ nie istnieje! Jeśli już trzeba wymienić jakąś część, która i tak zużyła się po tylu latach to nie kosztuje ona dużo i mamy do wyboru szeroką gamę zamienników. Części 626 dzieli z innymi modelami Mazdy i Fordem Probe więc z ich znalezieniem nie ma też problemu (allegro okazuje się wielkim supermarketem:P)
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń praktycznie żadnych. Może czasami zbytnio parują szyby i w solidne mrozy na szybach długo utrzymuje się śnieg. aaa... niestety przy włączeniu nawiewów na max. Maździa zawsze obsypuje mnie dawką suchych listków, płatków i innych odłamków;(.
Elektryka/elektronika
Wszystko OK, zwarcia nie było jeszcze żadnego, autko zawsze spisuje się na medal. Jeśli chodzi o elektronikę to moja Maździa dostała w fabryce bardzo szeroki pakiet elektroniki:D Wszystko spisuje się na medal i pozostaje ciągle posłuszne właścicielowi (nie licząc tylnej szyby, która jakoś nie reaguje czasami na usilne próby jej otworzenia).
Zobacz również opinie:
Mazda 626: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Mazda 626: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Mazda 626: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.5
Mazda 626: 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986
Sprawdź także:
Mazda 626 - ogłoszenia , Mazda - forum użytkowników, Mazda 626 - średnie ceny
Mazda - tapety na pulpit, Mazda - konfigurator felg, Mazda - tanie opony,
Używane auto części, Mazda - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie