Mazda Xedos opinie, oceny użytkowników, Mazda Xedos spalanie 2.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Mazda Xedos

2.0

Liczba ocen: 17

Åšrednia ocena: 8.53/10

Mazda Xedos spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
11.99/12.22
-.--
trasa
8.66/9.77
-.--
cykl mieszany
10.46/10.87
-.--

Oceny MAZDY XEDOS

2008-02-14

Ogólna ocena:

9/10

Autko rewelacyjne dla osób które chcą się wyróżnić w gąszczu autek typowych. Jest to samochód niepowtarzalny i niesamowity. Za ok 10000 zł można kupić naprawdę dobry egzemplarz. Auto ma silnik V6 który daję sporą radość z jazdy. Dla oszczędnych polecam gaz ale tylko sekwencyjny wy...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik V6 bardzo dobrze sprawuje siÄ™ w przedziale od 3500-6500 w momencie kiedy zaczyna dziaÅ‚ać pierwszy vris. NaprawdÄ™ wtedy bardzo dobrze przyÅ›piesza. Brakuje trochÄ™ mocy w niższym przedziale obrotów. Silnik V6 jest bardzo dobrym silnikiem i nie ma z nim za wiele kÅ‚opotów pod warunkiem Å...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest bardzo dobre nawet z kompletem pasażerów można jeździć szybko i bezpiecznie. Fotele są bardzo dobre nawet na trasach ponad 1000km nie odczuwa sie zmęczenia. Z tyłu jest trochę gorzej gdyż opadająca linia dachu utrudnia znalezienie dobrego miejsca osobą wysokim. Mnie to n...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest dużo miejsca i wygodnie się podróżuje. Wszystkie przełączniki są pod ręką i nie ma kłopotu z ich znalezieniem. Z tyłu sprawa ma sie trochę gorzej dla dużych osób jest mało miejsca. Bagażnik wypada bardzo słabo jest mały jak to w sedanie. Karoseria w porównaniu na tle...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się wyśmienicie nie problemów przy dużych prędkościach. jedynie lekka podsterowność przy szybkim pokonywaniu zakrętów z dużą szybkością na mokrej nawierzchni. Jedyny mankament to hamulce mocno trzeba operować pedałem.

2009-07-11

Ogólna ocena:

9/10

Nietuzinkowy, piÄ™kny samochód (jeszcze obecne modele Alfy, Hondy czy choćby Mazdy 6 czerpiÄ… garÅ›ciami a nawet zrzynajÄ… z Xedosa)z rzadko spotykanym stosunkowo maÅ‚ym silnikiem w ukÅ‚adzie V, którego brzmienie pozwala zapomnieć o potrzebie audio. Duża radość z jazdy ale warto zastanowiÄ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik działa w każdym zakresie obrotów. Chcąc jeździć naprawdę dynamicznie trzeba redukować. To jest po prostu wysokoobrotowy japoniec. Jechać zaczyna od 3.5 tysiąca a przy 4 pokazuje rogi. Zdecydowanie brak tu 6 biegu. Przy 120 - 140 ma już dość wysokie obroty co przekłada się na s...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie twarde i miękkie zarazem. Na szosie słychać w zasadzie tylko koła, na dziurach słychać że jedziemy po dziurach. Wyciszenie pierwsza klasa, przy sprawnym układzie wydechowym można zapomnieć że silnik w ogóle pracuje
Opinia o nadwoziu:
Mimo że jest to limuzyna nie jest to wóz jakoś nad wyraz przestronny. Dzięki temu jednak łatwo go wyczuć i mimo słabej widoczności do tyłu łatwo się nim manewruje. Z tyłu mało miejsca na nogi zwłaszcza dla tych siedzących za kierowcą. Jakość wykonania w środku i na zewnątrz wzor...
Opinia o układzie jezdnym:
Raczej twarde zawieszenie ale troszkę się przechyla. na pewno nie na szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów. Na łukach tendencje do zacieśnienia zakrętu. Kierownica czuła. Generalnie nie jest to bolid, tylko mała limuzyna.

2011-02-13

Ogólna ocena:

10/10


Opinia o układzie napędowym:
Nic dodac nic ujać. Bajera na szosie. Skrzynia mogłaby byc bardziej precyzyjna, wsteczny jak to w japonczykach - haczy Silnik to poezja, szkoda sie rozpisywać bo kto nie jezdzil Vką to i tak nie zrozumie. Generalnie 2gi bieg to od 60km/h do 90km/h robi zamieszanie, czuc ze auto chce zyc :D
Opinia o komforcie:
Zawieszenie polsportowe, to oznacza lekko twarde przyjmowanie dziur. Ale jak chce sie pozapierdzielac to rewelka.
Opinia o nadwoziu:
U mnie super. Drażni tylko małe "wejscie" do bagażnika.
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce zdecydowanie zbyt słabe. Kilka hamowań z predkosci powyzej 200 i potem to juz prawie brak hamulcow. Układ kierowniczy daje możliwość dokładnego czucia nawierzchni. Lekko duży promien skrętu co moze sprawiać problem słąbym kierowcom. OGOLNIE TO WSZYSTKO BAJKA

Jarek2008-02-05

Ogólna ocena:

10/10

Samochód ten polecam młodym jak i starszym użytkownikom. Pamiętajcie jednak, że nie jest to tani samochód w eksploatacji. Jeżeli chcecie tani samochód w eksploatacji to polecam Honde Civic w latach(1992-2000). Naprawde złote samochody jezeli chodzi o jazde no ale oczywiście z Xedosem 6 nie...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest naprawdę ok. Trzeba jednak pamietac ze Mazdy lubią brać olej. Może nie są to duże ilości ale trzeba od czasu do czasu zerknąć na stan.
Opinia o komforcie:
Miałem już dużo aut w swoim nie długim życiu, ale jest to model jeden z nabardziej komfortowych jakim jeździłem(Xedos 6). Może dlatego, że np. amortyzatory kosztują po 500zł. hehee
Opinia o układzie jezdnym:
Po prostu jeździ sie super. Co tu wiele opisywać. Uważajcie tylko na modele po wypadkach. Skarbonka bez dna.

2010-07-15

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
elastyczny silnik, skrzynia, auto dobrze trzyma siÄ™ drogi,
Opinia o komforcie:
cicha przyjemna jazda
Opinia o układzie jezdnym:
Jeżdżę tym autem trzy lata i prócz wymiany płynów i zwykłych prostych napraw elementów które się normalnie zużywają w każdym aucie nic poważnego się nie dzieje. Dla osób które lubią dość szybkie zwinne wmiare duże i ciche auto rewelacja jak na tą klasę auta. Polecam

Åšrednie oceny MAZDA XEDOS

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
58.82%
głosów 10
Raczej tak
35.29%
głosów 6
Trudno powiedzieć
5.88%
głosów 1
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.7/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
8.5/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
8.2/10
Skrzynia biegów
7.9/10
Silnik
9.2/10
Przyspieszenie 0-100km
9.1/10
Przyspieszenie 60-120km
9.3/10
Przyspieszenie 80-120km
9.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.2/10
Resorowanie z obciążeniem
8.1/10
Fotele przednie
8.5/10
Fotele tylne
8.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.7/10
Wyciszenie
8.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
6.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.8/10
Bagażnik
8.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.6/10
Możliwość aranżacji
8.1/10
Karoseria
8.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.4/10
Widocznośc do tyłu
7.8/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.2/10
Elektronika
6.6/10
Naprawy
Niezawodność
6.9/10
Koszty napraw
4.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
8
Napęd
1
Spalanie
1
Wnętrze
1
Układ jezdny
1
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Widoczność
4
Nic
3
Inne
2
Spalanie
1
Napęd
1
Nadwozie
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Mazda Xedos braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Alfa Romeo 159.

Mazda Xedos

Mazda Xedos

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie Xedos

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 86

Mazda Xedos kf 2000 V6 140KM 1995r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Nietuzinkowy, piękny samochód (jeszcze obecne modele Alfy, Hondy czy choćby Mazdy 6 czerpią garściami a nawet zrzynają z Xedosa)z rzadko spotykanym stosunkowo małym silnikiem w układzie V, którego brzmienie pozwala zapomnieć o potrzebie audio. Duża radość z jazdy ale warto zastanowić się nad kosztami eksploatacji (instalacja gazowa nie jest przewidziana do tego silnika, nawet ta bardzo droga)

Układ napędowy

Silnik działa w każdym zakresie obrotów. Chcąc jeździć naprawdę dynamicznie trzeba redukować. To jest po prostu wysokoobrotowy japoniec. Jechać zaczyna od 3.5 tysiąca a przy 4 pokazuje rogi. Zdecydowanie brak tu 6 biegu. Przy 120 - 140 ma już dość wysokie obroty co przekłada się na spalanie, ale nikt się tym nie przejmował tworząc w 1992 roku flagową limuzynę dla ciut bogatszych

Widoczność

Z powodu nisko poprowadzonej linii dachu trzeba się czasem wychylać aby dojrzeć jakie światło się pali na skrzyżowaniu. Do tyłu trochę kiepsko (i tak lepiej niż w jakimkolwiek Hatchbaku) ale za to widoczność w lusterkach to rekompensuje

Komfort

Zawieszenie twarde i miękkie zarazem. Na szosie słychać w zasadzie tylko koła, na dziurach słychać że jedziemy po dziurach. Wyciszenie pierwsza klasa, przy sprawnym układzie wydechowym można zapomnieć że silnik w ogóle pracuje

Nadwozie

Mimo że jest to limuzyna nie jest to wóz jakoś nad wyraz przestronny. Dzięki temu jednak łatwo go wyczuć i mimo słabej widoczności do tyłu łatwo się nim manewruje. Z tyłu mało miejsca na nogi zwłaszcza dla tych siedzących za kierowcą. Jakość wykonania w środku i na zewnątrz wzorcowa. Wszystkie przełączniki trwałe, nic nie trzeszczy, ciężko uwierzyć w przebieg. Myślę że jak xedos jest w środku zniszczony to musiał zrobić chyba 500000km. Bagażnik nie poraża, ale ten samochód ma przede wszystkim wyglądać. Dla 4 osobowej rodziny wystarczy w zupełności

Układ jezdny

Raczej twarde zawieszenie ale troszkę się przechyla. na pewno nie na szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów. Na łukach tendencje do zacieśnienia zakrętu. Kierownica czuła. Generalnie nie jest to bolid, tylko mała limuzyna.

Naprawy

Koszty napraw znikome gdy nic się nie psuje, częśći eksploatacyjne jak w 626, jednak niektóre elementy (amortyzatory) mogą być droższe. W większości przypadków trzeba co jakiś czas wysupłać kaskę na dolewki oleju, ale to jest norma w Mazdowskim V6. Koszt wymiany rozrządu odstrasza. (w zależności od zakresu 1000 -2000 zł) Na szczęście silnik jest bezkolizyjny no ale co się odwlecze to nie uciecze. Skuteczny remont silnika z robocizną powyżej 4-5 tysięcy (V) stąd powszechny wśród użytkowników swap.

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą dość długo się nagrzewa. Duży plus za możliwość jednoczesnego nawiewu ciepłego i zimnego powietrza, jak w hondzie. Przyjemna obsługa klimatyzacji.

Elektryka/elektronika

wszystko zawsze świetnie działa bez zarzutu. to jest właśnie jakość

Zobacz również opinie:

Mazda Xedos: sedan (limuzyna)

Mazda Xedos: benzyna, benzyna+gaz

Mazda Xedos: 1.6, 2.0, 2.3, 2.5

Mazda Xedos: 2001, 2000, 1999, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992