Mercedes 190 (W201) opinie, oceny użytkowników, Mercedes 190 (W201) spalanie 2.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Mercedes 190 (W201)

2.0

Liczba ocen: 63

Średnia ocena: 8.92/10

Mercedes 190 (W201) spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.04/12.82
7.42
trasa
8.08/9.53
5.71
cykl mieszany
9.67/10.88
6.65

Oceny MERCEDESA 190 (W201)

2008-02-17

Ogólna ocena:

10/10

Auto sprowadziłęm sam dla siebie z Niemiec. Zrobiłem nim ok. 30 tysięcy km. I w tym czasie musiałem wymienić tylko jedną część (sprężynkę przy przepustnicy za 12 złotych). Jako że każde auto z drugiej ręki wymaga tańszego lub droższego "pakietu startowego" i u mnie si...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 benzyna. Osiągi byłyby lepsze gdyby była skrzynia manualna, ale z drugiej strony gdybym chciał auto ze skrzynią manualną tokupiłbym sobie BMW - ja chciałem mieć jak najlepszego automata więc wybór zawężał sie tylko do marki Mercedes. Silnik - mój Mercedes ma ponad 200 tys...
Opinia o komforcie:
co tu dużo mówić to w końcu Mercedes. Świetne i wygodne nawet na najdłuzszych trasach fotele z mercedesa W124. Resorowanie również bardzo dobre.
Opinia o nadwoziu:
Ergonomia - jak w każdym mercedesie - wszystko pod ręką. Jeden minus, nie ma worka na narty i nie można złożyć tylnego siedzenia (zbiornik paliwa) - trzeba montować bagażnik dachowy :(. Miejsca nie brakuje ani z przodu ani z tyłu.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jak na tak starą konstrukcję zachowuje się świetnie tzn. nieporównywalnie lepiej niż np. Ford Mondeo \'99, czy Audi A4 \'99. Hamulce bardzo dobre, 4 tarcze co jak na konstrukcję z lat 80tych było ewenementem (czyt. nawet nowsze konstrukcyjnie BMW E36 z czterocylindrowymi silnikami mia...

2010-02-25

Ogólna ocena:

6/10

średnio na jeża, stary samochód ale jary
Opinia o układzie napędowym:
W moim modelu silnik to złom. Właściciel warsztatu FrancMerc który naprawia od wielu wielu lat mercedesy powiedział, że silnik jest w agonalnym stanie. Stąd moja ocena. Licznik km się zacinał, aż wreszcie przestał działać, wydaje mi sięże poprzedni wlaściciel przekręcił go. Samoch...
Opinia o komforcie:
Nie znam sięna resorowaniu, mogłem bzdury podać. Fotele są bardzo stabilne i zauważyłem że nie męczę się tak w czasie jazdy.
Opinia o nadwoziu:
długa krowa z tego mercedesa i tyle
Opinia o układzie jezdnym:
tyle lat jeżdżę i nie mogę się przyzwyczaić jakoś do swobodnego prowadzenia tego samochodu. Jeździ się bardzo wygodnie, ale (może to tylko moje wrażenie) niestabilnie. Samochód ma tylny napęd i na szybszym skręcie na skrzyżowaniu paręrazy mnie rzucił. Żaś na śniegu tył ślizga s...

2008-03-03

Ogólna ocena:

9/10

no i co tu napisać aby nie załamać frajerów kupujacych fordy,fiaty ,renówki i inne badziewie? parę lat temu kupiłem forda mondeo 2,5 V6 dwulatka!!!gość co go miał dwa lata stracił przez ten czas 42 tys ja sprzedałem to badziewie po roku i straciłem 17 tys a kupiłem go bo go strasznie ...
Opinia o układzie napędowym:
wiadomo lekki mułek trzeba się przyzwyczaić i nauczyć szczególnie wyprzedzania
Opinia o komforcie:
nowe peugeoty i inne wynalazki daleko w tyle za tym klasykiem
Opinia o nadwoziu:
zero rdzy na sto procent w każdym pojeżdzie który nie był bity oraz miał w zimę myte podwozie szczególnie u nas w kraju przeróbki i tuningowanie kosztowne a w ogóle to po co przerabiać to co jest doskonałe?
Opinia o układzie jezdnym:
a co tu komentować? to jest mesio! jedynie przy średnich prędkościach około 90-110 i koleinach i bocznym wietrze nieco pływa na boki ale 160 i idzie jak przyklejona!

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

co tu pisać TO AUTKO KTO MA TO NA PEWNO WIE CO MA I BEZ KOMENTARZA OPINIE OCENIAJĄ RÓŻNI UŻYTKOWNICY A SĄ DOBRE POD WARUNKIEM ŻE NIE PRZESZKADZA KOMUŚ MAŁA ILOŚĆ SCHOWKÓW CZY JAKIEŚ INNE DROBNE PIERDOŁKI
Opinia o układzie napędowym:
to ni jest F1 ale honor mercedesa w pełni jeśli chcesz mieć autko klasyka i to bezawaryjnego to tylko takie
Opinia o komforcie:
nie jest nowy mercedes jaguar czy volvo ale sądzę że jest to super autko mam volvo to wiem co piszę z tyłu troszku miejsca mało jezdzę nim wożąc gości weselnych i jako samochód ślubny i jeszcze nikt nie narzekał
Opinia o nadwoziu:
oceniam swój eksponat nie wiem jak inni osobiście posiadam wymienione wnętrze jasna skóra prawie nowa przedtem było gorzej karoseria igła po naprawdę niewielkich poprawkach całość kosztowała mnie ok 10 tyś ale wiem co mam warto
Opinia o układzie jezdnym:
autko jak na swój wiek jest ciągle bardzo dobre przeglądy przechodzi bez najmniejszych problemów nigdy żadnego problemu tylko siadać lać i jeżdzić nawet przy-30siś nie zająknął tylko jeszcze kilka innych aut na kable palił wiem co piszę nie jest to mój pierwszy samochód a wszyst...

2011-02-13

Ogólna ocena:

10/10

Ogulnie autko bardzo dobre i z czystym sumieniem moge go polecić, duże, przestronne, spory bagażnik, a przytym ekonomiczne i mało awaryjne. Jedyna wada dla mnie to że są to samochody niestety wiekowe bo kupując nawet jeden z ostatnich roczników auto ma prawie 20 lat, a szkoda bo właśnie po...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny, skrzynia (ja mam 4-ro biegową), bardzo dobrze zgrana z silnikiem i wogule nie brakuje piątego biegu. Z przyśpieszeniem gorzej ale to nie jest auto do szaleństw.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie idealne na polskie drogi, bardzo wytrzymałe.
Opinia o nadwoziu:
Miejsca jest sporo jak z przodu tak i z tyłu, bagażnik wielki, troche zbyt mało schowków.
Opinia o układzie jezdnym:
Jeździ się jak Mercedesem, nic dodać nic ująć, pełen komfort, godny polecenia promień skrętu przy tak stosunkowo dużym aucie można zawrucić prawie wszędzie, przydatne też przy parkowaniu i w ciasnych miejscach.

Średnie oceny MERCEDES 190 (W201)

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
79.37%
głosów 50
Raczej tak
14.29%
głosów 9
Trudno powiedzieć
3.17%
głosów 2
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
3.17%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
9.3/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.6/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
6.2/10
Przyspieszenie 60-120km
6.7/10
Przyspieszenie 80-120km
6.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.0/10
Resorowanie z obciążeniem
8.9/10
Fotele przednie
8.7/10
Fotele tylne
8.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.0/10
Wyciszenie
8.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.8/10
Przestrzeń z tyłu
7.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.7/10
Bagażnik
7.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.3/10
Możliwość aranżacji
7.0/10
Karoseria
8.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.4/10
Widocznośc do tyłu
8.6/10
Widoczność w lusterkach
8.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.6/10
Naprawy
Niezawodność
5.8/10
Koszty napraw
5.1/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
19
Komfort jazdy
13
Spalanie
5
Układ jezdny
3
Nic
1
Nadwozie
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
13
Spalanie
7
Napęd
4
Wnętrze
2
Nadwozie
1
Awaryjność
1
Układ jezdny
1
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Mercedes 190 (W201) brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Lada 2107.

Mercedes 190 (W201)

Mercedes 190 (W201)

Lada 2107

Lada 2107

Najciekawsza opinia użytkownika o Mercedesie 190 (W201)

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 128

Mercedes 190 (W201) 190E 2.0 Automat 2000 122KM 1992r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Auto sprowadziłęm sam dla siebie z Niemiec. Zrobiłem nim ok. 30 tysięcy km. I w tym czasie musiałem wymienić tylko jedną część (sprężynkę przy przepustnicy za 12 złotych). Jako że każde auto z drugiej ręki wymaga tańszego lub droższego "pakietu startowego" i u mnie się bez tego nei obeszło. Po zakupie oprócz płynów i filtrów, wymieniłem świece (40PLN), łącznik gumowo-metalowy na wale napędowym (300PLN), rolkę napinacza paska osprzętu silnika (80PLN), napinacz łańcucha rozrządu (100PLN). Nie mam założonego LPG bo auto mało pali nawet pomimo tego, że ma automatyczną skrzynię biegów (pali średnio litrę więcej niż moje poprzednie Bravo 1.4).

Układ napędowy

Silnik 2.0 benzyna. Osiągi byłyby lepsze gdyby była skrzynia manualna, ale z drugiej strony gdybym chciał auto ze skrzynią manualną tokupiłbym sobie BMW - ja chciałem mieć jak najlepszego automata więc wybór zawężał sie tylko do marki Mercedes. Silnik - mój Mercedes ma ponad 200 tysięcy km, a gdyby nie był cofany licznik to pewnie można by to pomnożyć śmiało przez 2 lub nawet 3 (ciężko poznać po wnętrzu bo to mercedes i środek starzeje się dużo wolniej niż w autach innych marek, gdzie 300 tysiecy km. przebiegu oznacza agonię fotela itp. Tak więc jak na tak duży przebieg silnik nie bierze oleju, między wymianami ubywa ok. 0.3-0.4 litry oleju. Więc silnik jest w świetnej kondycji jak na swój wiek, duża w tym zasługa automatu, który jest bardziej przyjazny dla silnika i przeniesienia napędu niż skrzynia manualna. automatyczna skrzynia biegów - jak przystąło na wyrób Mercedesa jest świetna, chcociaż mogłaby mieć 5 bieg, który pozwalałby na większą oszczędność paliwa. Ma to jednak tę zaletę, że jest dzięki swej nieskomplikowanej budowie bardzo trwała (skrzynie z piątym biegiem tzw. 722.5 były awaryjne). Jeśli komuś zależy na lepszych osiągach to polecam silnik 2.3 lub 2.6 jest to jednak okupione większym spalaniem.

Widoczność

Widoczność do przodu bardzo dobra, niezbyt grube słupki A (w porównaniu np. do Fiat Bravo) nie przeszkadzają przy szybkim przemieszczaniu się po mieście czyt. nie zasłaniają pieszych. Widoczność do tyłu również bardzo dobra. Auto ma klasyczną budowę sedana, nie jest podobne do modnego dzisiaj kształtu jaja ;) gdzie nie widać zarysów pojazdu. Tutaj widać gdzie kończy się auto w związku z czym jest bardzo przyjazne podczas parkowania etc.

Komfort

co tu dużo mówić to w końcu Mercedes. Świetne i wygodne nawet na najdłuzszych trasach fotele z mercedesa W124. Resorowanie również bardzo dobre.

Nadwozie

Ergonomia - jak w każdym mercedesie - wszystko pod ręką. Jeden minus, nie ma worka na narty i nie można złożyć tylnego siedzenia (zbiornik paliwa) - trzeba montować bagażnik dachowy :(. Miejsca nie brakuje ani z przodu ani z tyłu.

Układ jezdny

Auto jak na tak starą konstrukcję zachowuje się świetnie tzn. nieporównywalnie lepiej niż np. Ford Mondeo \'99, czy Audi A4 \'99. Hamulce bardzo dobre, 4 tarcze co jak na konstrukcję z lat 80tych było ewenementem (czyt. nawet nowsze konstrukcyjnie BMW E36 z czterocylindrowymi silnikami miało bębny hamulcowe z tyłu, nie wspominając juz o autach typu Mondeo, Alfa 155, Passat z początku lat 90-tych). Układ kierowniczy dużo bardziej precyzyjny niż w Audi 80, powiedziałbym, że na poziomie BMW e30, ale gorszy już od BMW e36. Inne marki z tamtych lat ciężko porównywać z Mercedesem. Auto prowadzi się naprawdę dobrze i precyzyjnie. Duża w tym zasługa wielowahaczowego tylnego zawieszenie. Które mimo swej skomplikowanej budowy nie sprawia problemów i nawet po 20 latach nie wymaga regulacji zbieżności itp. ceregieli vide Alfa 156 czy Ford Focus.

Wentylacja i ogrzewanie

Pokochałem to auto za tropik ajki można sobie zafundować w zimie. Nawet przy -20 stopniach mrozu można w nim jeździć w T-shirtcie bez obawy o zdrowie. Grzeje aż miło. Wentylacja bardzo dobrze - miałem kilka samochodów, w torych autentycznie brakowało powietrza (np. fiat bravo :/ ). Ten ma dodatkowo oryginalny otwierany dach. Mimo prawie 16 lat nei przecieka i nie hałasuje. :) Można całkowicie go otworzyć i jechać z prędkoscią 140-150 km/h i rozmawiać swobodnie (nie hałasuje i nie powoduje przeciągów).

Zobacz również opinie:

Mercedes 190 (W201): hatchback, sedan (limuzyna)

Mercedes 190 (W201): benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Mercedes 190 (W201): 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.2

Mercedes 190 (W201): 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1983