Mercedes 200-500 (W123) opinie, oceny użytkowników, Mercedes 200-500 (W123) spalanie 1980r. (strona 1)

Opinie o samochodach Mercedes 200-500 (W123)

1980r.

Liczba ocen: 4

Średnia ocena: 9.25/10

Mercedes 200-500 (W123) spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
20.00/-.--
7.67
trasa
11.50/-.--
6.33
cykl mieszany
16.00/-.--
6.83

Oceny MERCEDESA 200-500 (W123)

2010-02-19

Ogólna ocena:

10/10

W123 to niepowtarzalne i absolutnie piękne auto. Poleciłbym je obecnie tylko pasjonatowi ale zdecydowanie jest to samochód warty uwagi. Beczka w dobrym stanie to skarb!
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 200D z 1980r. miał tylko 60KM co było wartością zaledwie wystarczającą do w miarę żwawej jazdy miejskiej. Samochód ważył ok. 1300kg, co być może w dzisiejszych czasach nie jest wartością dużą ale w epoce, z której pochodziła beczka było to sporo. Poza tym przebieg krzywej ...
Opinia o komforcie:
Jazda beczką (zadbaną i sprawną) to niezapomniane przeżycie. Auto prowadzi się tak dostojnie a wewnątrz jest tak wygodnie, że człowiekowi kompletnie przestaje się gdziekolwiek spieszyć. W W126 czy choćby W116 jest oczywiście jeszcze lepiej ale beczka ma w sobie to "coś".
Opinia o nadwoziu:
Jakość materiałów wykończeniowych była na bardzo wysokim poziomie. Nie było żadnych twardych plastików, fotele oprócz specyficznych sprężyn (jak w tapczanie) wyściełane były trawą morską, więc nawet w wyeksploatowanej beczce jest zazwyczaj nadal wygodnie. Moim zdaniem wnętrze becz...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo ciekawy, piękny i przyjemny w prowadzeniu samochód, który obecnie z pełnym przekonaniem można nazwać klasykiem. Miałem W123 tylko przez rok ale było to auto, które w mojej pamięci zapisało się najmocniej ze wszystkich posiadanych aut. "Beczka" była bardzo wygodna, prowa...

2008-12-28

Ogólna ocena:

8/10

subiektywnie - gdyby zrobili mi taki nowy to kupiłbym nawet pod hipotekę
Opinia o układzie napędowym:
Kompromis 240 pali najmniej przy dobrych osiągach
Opinia o komforcie:
pamietajmy że to auto z lat 70-80
Opinia o nadwoziu:
dla mnie jeden z najpiekniejszych aut
Opinia o układzie jezdnym:
samochód użytkowałem przy dojazdach do pracy dzinnie 70 km oraz wyjazdach rodzinnych. Przeliczając koszty eksploatacji bardzo tani samochód i jeśli jest w dobrym stanie nie sprawi niespodzianki jak niekture super auta z lat ostatnich.

Średnie oceny MERCEDES 200-500 (W123)

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 4
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
9.0/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
9.5/10
Przyspieszenie 0-100km
6.0/10
Przyspieszenie 60-120km
6.3/10
Przyspieszenie 80-120km
6.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.3/10
Resorowanie z obciążeniem
9.0/10
Fotele przednie
9.5/10
Fotele tylne
9.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.3/10
Wyciszenie
7.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
9.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
8.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.8/10
Możliwość aranżacji
6.8/10
Karoseria
8.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.3/10
Widocznośc do tyłu
9.0/10
Widoczność w lusterkach
6.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.0/10
Elektronika
4.0/10
Naprawy
Niezawodność
4.5/10
Koszty napraw
4.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
3
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
2
Spalanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Mercedes 200-500 (W123) brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mercedes 200-500 (W123).

Mercedes 200-500 (W123)

Mercedes 200-500 (W123)

Mercedes 200-500 (W123)

Mercedes 200-500 (W123)

Najciekawsza opinia użytkownika o Mercedesie 200-500 (W123)

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 48

Mercedes 200-500 (W123) 2000 60KM 1980r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

W123 to niepowtarzalne i absolutnie piękne auto. Poleciłbym je obecnie tylko pasjonatowi ale zdecydowanie jest to samochód warty uwagi. Beczka w dobrym stanie to skarb!

Układ napędowy

Silnik 200D z 1980r. miał tylko 60KM co było wartością zaledwie wystarczającą do w miarę żwawej jazdy miejskiej. Samochód ważył ok. 1300kg, co być może w dzisiejszych czasach nie jest wartością dużą ale w epoce, z której pochodziła beczka było to sporo. Poza tym przebieg krzywej momentu obrotowego, hamulce i skok zawieszenia były nie do porównania z obecnymi rozwiązaniami technicznymi. Mimo że uwielbiałem ten samochód to muszę uczciwie przyznać, że przyspieszenie było prawie żadne i bardzo sporadycznie rozpędzałem ten samochód powyżej 100km/h.

Widoczność

Ogólnie widoczność była bardzo dobra ale lusterka są raczej zbyt małe. Trzeba się do tego przyzwyczaić.

Komfort

Jazda beczką (zadbaną i sprawną) to niezapomniane przeżycie. Auto prowadzi się tak dostojnie a wewnątrz jest tak wygodnie, że człowiekowi kompletnie przestaje się gdziekolwiek spieszyć. W W126 czy choćby W116 jest oczywiście jeszcze lepiej ale beczka ma w sobie to "coś".

Nadwozie

Jakość materiałów wykończeniowych była na bardzo wysokim poziomie. Nie było żadnych twardych plastików, fotele oprócz specyficznych sprężyn (jak w tapczanie) wyściełane były trawą morską, więc nawet w wyeksploatowanej beczce jest zazwyczaj nadal wygodnie. Moim zdaniem wnętrze beczki jest super!

Układ jezdny

Bardzo ciekawy, piękny i przyjemny w prowadzeniu samochód, który obecnie z pełnym przekonaniem można nazwać klasykiem. Miałem W123 tylko przez rok ale było to auto, które w mojej pamięci zapisało się najmocniej ze wszystkich posiadanych aut. "Beczka" była bardzo wygodna, prowadziła się specyficznie ale dostojnie i przyjemnie. Wspomaganie kierownicy było tak znakomite, że w żadnym innym aucie niczego takiego nie widziałem. Promień skrętu był tak mały, że parkując w tzw. kopertę byłem wstanie zmieścić się w miejscach, w których od innych samochodów dzieliło mnie 50cm. Wewnątrz tego samochodu czas jakby płynął innym rytmem. W123 nie bez powodu jest też uznawany za auto niebywale trwałe. Mój egzemplarz był mocno wyeksploatowany ale blacha była w znakomitym stanie a zawieszenie i układ kierowniczy, mimo prawie pół miliona km na liczniku nadal pozwalały na pewne prowadzenie. Silnik jeździł nadal na oleju półsyntetycznym!!! Nie mogę też nie wspomnieć o znakomicie zestopniowanej czterobiegowej skrzyni manualnej, która pozwalała na zupełnie żwawą jazdę tym ciężkim autem, mimo bardzo słabego silnika. Ewentualne niesprawności dawały o sobie znać na tyle wcześnie, że było mnóstwo czasu na zajęcie się rozwiązaniem problemu zawczasu. Nie zdarzały się sytuacje, w których coś zepsuło się zupełnie niespodziewanie (a przecież w prawie 30 letnim samochodzie jak najbardziej miało prawo). Mój egzemplarz miał szyberdach regulowany ręcznie za pomocą masywnej chromowanej dźwigni. Był to tak klimatyczny detal, że na zawsze będzie mi się kojarzył z tym pięknym autem. Niestety po naszych drogach porusza się już coraz mniej tych samochodów o dostępne w handlu egzemplarze często nadają się co najwyżej na dawców części. Przy zakupie należy też uważać na auta rzekomo odrestaurowane. W wielu przypadkach naprawy wykonywane są powierzchownie i niefachowo a ceny tych aut są nieproporcjonalnie wysokie. Lepszym pomysłem jest kupienie auta nawet z dużym przebiegiem ale z oryginalnym lakierem i bezwypadkowego. Można wtedy odrestaurować takie auto i przez lata cieszyć się pięknym klasykiem. Jestem w trakcie odrestaurowywania takiego samochodu z moim ojcem i mam nadzieję, że uda nam się doprowadzić ten projekt do końca. Obaj jesteśmy zakochani w niepowtarzalnym klekocie mercedesowskiego diesla ;-)

Naprawy

większość części można kupić z rynku wtórnego ale trzeba uważać na ich stan. Auta, z których pochodzą mają w końcu ok. 30 lat, więc niekiedy lepiej kupić nową część mimo, że koszt będzie większy. Zdecydowanie warto przed zakupem sprawdzić ceny w ASO. Wbrew pozorom można kupić orginalne części Mercedesa niekiedy w bardzo przystępnej cenie a ich trwałość okazuje się często 100 większa niż części mało znanych producentów. Jednocześnie nierzadko zdarza się też tak, że część "oryginalna" i zamiennik wytwarzana jest w tej samej fabryce, przez tego samego producenta, więc należy zachować czujność i zdrowy rozsądek.

Wentylacja i ogrzewanie

W W123 nagrzewanie następowało błyskawicznie a dzięki typowo mercedesowskiemu rozwiązaniu nawiewu, ze środkowego kanału w razie potrzeby leciało zimne powietrze. W związku z tym nawet w lecie nie było tak źle jak w wielu innych autach bez klimatyzacji.

Elektryka/elektronika

W W123 nie ma zbyt wiele elektryki a tym bardziej elektroniki. Raczej problemem jest centralny układ podciśnienia, który steruje m.in. pracą centralnego zamka. Nieszczelności w tym układzie potrafią być problematyczne i kosztowne w naprawie. Poza tym beczka jest praktycznie bezawaryjna ale nic nie jest niezniszczalne, więc po prostu najlepiej dbać o to auto jak o każde inne.

Zobacz również opinie:

Mercedes 200-500 (W123): coupe, hatchback, kombi, oldtimer, pick-up, sedan (limuzyna)

Mercedes 200-500 (W123): benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Mercedes 200-500 (W123): 2.0, 2.3, 2.4, 2.5, 3.0

Mercedes 200-500 (W123): 1993, 1985, 1984, 1983, 1982, 1980, 1979, 1978, 1977, 1976