Mercedes klasa A opinie, oceny użytkowników, Mercedes klasa A spalanie mini-van (strona 1)

Opinie o samochodach Mercedes klasa A

mini-van

Liczba ocen: 21

Åšrednia ocena: 7.62/10

Mercedes klasa A spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.46/-.--
6.35
trasa
6.31/-.--
5.09
cykl mieszany
7.23/-.--
5.80

Oceny MERCEDESA KLASA A

2010-10-13

Ogólna ocena:

3/10

Z perspektywy czasu dokonaÅ‚em zÅ‚ego wyboru. Mercedes A-klasa okazuje siÄ™ przereklamowanym pojazdem. Wielu nie uważa tego modelu za prawdziwego Mercedesa i wcale im siÄ™ nie dziwiÄ™, lecz dziwiÄ™. Plusy i minusy opisujÄ™ caÅ‚y czas w okienkach powyżej i niżej. Ja ze swojej strony tylko dodam, Å...
Opinia o układzie napędowym:
Na napęd zbytnio narzekać nie mogę. Elastyczność silnika nie jest jakaś piorunująca, to nie diesel i nie ma wielkiej mocy, ale jest wystarczająca. Silnik pracuje ok, skrzynia biegów chodzi dosyć gładko (czasem problem z zacinającym się lekko pierwszym biegiem). Plusem jest to, że nie s...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy wiąże się z układem jezdnym, a skoro w zawieszeniu pisałem już złe rzeczy, to wszystko przekłada się na czucie w kabinie. Twardo, latanie na fotelach a te ostatnie nie porywają solidnością i wygodą. Naprawdę na gorszych siedzeniach nie siedziałem nigdy w żadnym samochod...
Opinia o nadwoziu:
Można napisać, że ze skrajności w skrajność, lecz należy pamiętać, że auto jest małe oraz krótkie (zaledwie 3,6 metra). Jeżeli chodzi o miejsca kierowcy i pasażerów to nie ma z tym większego problemu. Miejsca jest pod dostatkiem, w cztery osoby można spokojnie podróżować, nikt ni...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny zależy od stanu drogi. Na gładkiej i równiej nawierzchni nie można mieć większych pretensji do tego jakże sztywnego zawieszenia, które całkowicie mi nie odpowiada. Na dobrym asfalcie auto po prostu toczy się bardzo dobrze, ale niestety jest wysokie i krótkie, przez co trzeba...

2010-10-09

Ogólna ocena:

10/10

wady -widoczność przez tylna szybe -mało miejsca z tyłu -obsługa tylnej szyby przez kierowce -twarde fotele -twarde zawieszenie -niemozność samodzielnych napraw ze wzgl- edu na elektronike i uożenie częsci zalety -nowoczesny silnik CDI -uzycie najnowocześniejszej technologii ...
Opinia o układzie napędowym:
silnik bardzo elastyczny umożliwia jazde bez częstej zmiany biegów, pracuje lekko, bez klekotania,podczas pracy sły-chać jedynie lekkie pyrkanie diesla, skrzynia biegów pracuje bez zarzutu, biegi wchodza cichutko,biegi ze względu na dobrze rozłożone przełożenia możemy zmieniac niestandar...
Opinia o komforcie:
"baby merc" jest jednostka o wyjątkowo twardym zawieszeniu, nie jest to zaleta na naszych dziurawych polskich drogach, i odczuwalne przy jeździe z liczbą pasazerów większą od 3, fotele przednie twarde, wąskie, ale komfort jazdy w nich nie jest az taki zły, komfort jazdy na tylnych ...
Opinia o nadwoziu:
przestrzeni dla kierowcy i pasażera bardzo wiele, niestety z tyłu miejsca bardzo mało, obsługa przycisków i włączników średnia,z jednej strony wygodna obsługa klimy i ogrzewania, z drugiej nieszcześliwe ułożenie, przycis-ków obsługi tylnej szyby na konsoli średniej z dala od prawej r...
Opinia o układzie jezdnym:
auto prowadzi sie wyjatkowo dobrze dzieki zastosowanej kontroli trakcji, uk-ład kierowniczy reaguje bez zarzutu(co jest zasługa dobrze działającego wspomagania), hamulce wspomagane przez ARS, ABS, BAS umożliwiaja sprawne hamo-wanie i skracaja do minimum drogę hamowania samochodu, dzieki niewie...

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Nie mam zastrzeżeń do tego autka... no może za bardzo żona go pokochała ;)
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest OK, pali na dotyk. Skrzynia automatyczna z tiptronikiem działa bez zarzutu - poezja jazdy po mieście :) Przyspieszenia i elastyczność do jazdy po mieście idealna, tras tez się nie boi.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest zestrojone twardawo ale jest przy tym komfortowe. Nie ma znaczenia ile osób czy kg przewozimy (aby dopuszczalnie).Fotele sprawdzają się w jeździe po mieście i w trasie. Cicho w srodku do 130km/h póżniej słychać opływ powietrza (spora bryła auta).
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu i z tyłu pod dostatkiem, żaden inny mały samochód nie ma tyle miejsca. Obsługa intuicyjna. Bagażnik spory + schowki pod podłogą + schowki pod przednimi siedzeniami. Bagażnik możemy powiększyć poprzez regulację oparcia tylnych siedzen, ich połozenie lub złozenie a ...
Opinia o układzie jezdnym:
Wszystko perfekcyjnie, prowadzi się świetnie - Mercedes po oblaniu testu łosia przy wypuszczeniu modelu do sprzedaży doprowadził model do ideału...większy rozstaw kół, ESP i ABS w standardzie. Hamulce extra. Parkowanie gdy siedzi sie wyżej niż w osobówkach cudowne - słowa mojej żony :)

Kazimierz2012-04-11

Ogólna ocena:

3/10

Ostrzegał mnie renomowany mechanik żeby unikać a Wujek kupił no imamy Horor kasowy.
Opinia o układzie napędowym:
W dniu 10.04.2012r.jechałem z wujem do Berlina no i udało się dojechać w pobliże Kostrzyna z Grudziądza-wystąpiła awaria automatycznej skrzyni biegów --po zasięgnięciu opini mechaników to tragedia że wytrzymuje tylko około 100tys.km ale jakie pieniądze jak się cieszę że nie kupił...
Opinia o komforcie:
Samochód oszczędny ale nie ta cena bo awaryjna skrzynia biegów i nikt nie chce kupować tego wynalazku.
Opinia o nadwoziu:
posiada mały bagażnik dla emerytów na zakupy
Opinia o układzie jezdnym:
co do karoserii brak zastrzeżeń

grzesiek2009-09-21

Ogólna ocena:

8/10

Świetny w mieście, na parkingu bezkonkurencyjny, bije wszystkich na głowę. Krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz wzorowa widoczność sprawiają że parkowanie przestaje być problemem nawet dla niewprawionych. Gdyby nie problemy z silnikiem byłby ideał. z zawieszeniem nie mam żadnych proble...

Åšrednie oceny MERCEDES KLASA A

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
52.38%
głosów 11
Raczej tak
23.81%
głosów 5
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
4.76%
głosów 1
Nie
19.05%
głosów 4
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.4/10
Układ kierowniczy
8.4/10
Hamulce
8.2/10
Parkowanie
9.0/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
8.7/10
Przyspieszenie 0-100km
7.7/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.2/10
Resorowanie z obciążeniem
6.7/10
Fotele przednie
7.2/10
Fotele tylne
6.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.3/10
Wyciszenie
7.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.5/10
Przestrzeń z tyłu
7.9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.9/10
Bagażnik
7.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.7/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
8.4/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
7.5/10
Widoczność w lusterkach
8.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.2/10
Elektronika
8.2/10
Naprawy
Niezawodność
7.6/10
Koszty napraw
5.9/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Wnętrze
4
Komfort jazdy
3
Spalanie
2
Niezawodność
2
Napęd
2
Nic
2
Inne
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
6
Awaryjność
2
Widoczność
2
Spalanie
2
Komfort jazdy
2
Inne
2
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Mercedes klasa A braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Toyota Yaris.

Mercedes klasa A

Mercedes klasa A

Toyota Yaris

Toyota Yaris

Najciekawsza opinia użytkownika o Mercedesie klasa A

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 169

Mercedes klasa A Classic 1600 ? 102KM 1999r. mini-van

Ocena ogólna

Z perspektywy czasu dokonałem złego wyboru. Mercedes A-klasa okazuje się przereklamowanym pojazdem. Wielu nie uważa tego modelu za prawdziwego Mercedesa i wcale im się nie dziwię, lecz dziwię. Plusy i minusy opisuję cały czas w okienkach powyżej i niżej. Ja ze swojej strony tylko dodam, że nie ma sensu kupować tak małego auta za te pieniądze. Można dostać klasę, dwie klasy wyżej, coś bardziej komfortowego, jakieś wozidło, którym płyniesz po naszych polskich, dziurawych drogach, etc.

Układ napędowy

Na napęd zbytnio narzekać nie mogę. Elastyczność silnika nie jest jakaś piorunująca, to nie diesel i nie ma wielkiej mocy, ale jest wystarczająca. Silnik pracuje ok, skrzynia biegów chodzi dosyć gładko (czasem problem z zacinającym się lekko pierwszym biegiem). Plusem jest to, że nie stawia większych oporów. Jeżeli chodzi o dynamikę, to czego można się spodziewać po 102 koniach mechanicznych? Cudów nie ma, ale jest wystarczająco na mieście i przyzwoicie na trasie. Generalnie nie kupię już samochodu z manualną skrzynią biegów. Wcześniej miałem automat, spisywał się świetnie, w przyszłości pragnę do niego wrócić, bo mam dosyć wajchowania bez względu co by tam za elastyczność nie była.

Widoczność

Nie dam widoczności do przodu maksymalnie, bo czasem na łukach lub przejściach dla pieszych, szerokie i długie słupki boczne zasłaniają pole widzenia. Do tyłu dam też nieźle, za to słabiej na lusterkach, a dokładnie na lusterku wstecznym. Jest małe i nie ogarnia całkowicie pełni tylnej szyby. Lusterka boczne bez żadnych zastrzeżeń, dzięki podzielonym sektorom ujmują trochę martwe strefy.

Komfort

Komfort jazdy wiąże się z układem jezdnym, a skoro w zawieszeniu pisałem już złe rzeczy, to wszystko przekłada się na czucie w kabinie. Twardo, latanie na fotelach a te ostatnie nie porywają solidnością i wygodą. Naprawdę na gorszych siedzeniach nie siedziałem nigdy w żadnym samochodzie. W dodatku siedzisko kierowcy chyba się zapadło, zerwał się jakiś pas przy odcinku lędźwiowym i jest jeszcze gorzej. Tak się zastanawiam, gdzie są w nich gąbki? Tylna kanapa to jakby położone dwie deski, jedna pod tyłek, druga na plecy. Twardawo. Wyciszenie auta oceniam w górnym pułapie, do tego przyczepić się nie mogę.

Nadwozie

Można napisać, że ze skrajności w skrajność, lecz należy pamiętać, że auto jest małe oraz krótkie (zaledwie 3,6 metra). Jeżeli chodzi o miejsca kierowcy i pasażerów to nie ma z tym większego problemu. Miejsca jest pod dostatkiem, w cztery osoby można spokojnie podróżować, nikt nie będzie szturchał się łokciami, czy narzekał na brak miejsca w nogach. Jeżeli chodzi o obsługę urządzeń na desce rozdzielczej to denerwuje mnie zamieszczenie kierunkowskazów, świateł i wszystkiego w jednej gałce, która wychodzi z lewej strony kolumny kierowniczej. Przy włączaniu kierunków zdarzy mi się załączyć długie światła, ponieważ te działają w ten sposób, że pałąk należy odchylić od siebie. Tak samo jak w Oplach. Powinno działać to do siebie. Bagażnik duży nie jest,ale to w zasadzie nie jego wina, bo całe auto jest małe. Aranżacja i przystosowanie wnętrza to świetna rzecz, mianowicie przesuwanie tylnej kanapy umożliwiającej tym samym zwiększenie pojemności bagażnika, możliwość zdemontowania przedniego siedzenia pasażera. Jeżeli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych to nie mam pytań. Jednym słowem - tandeta. Typowy plastik na kolumnie środkowej i idący przy poduszce powietrznej dla pasażera, uwidocznione, nie zakryte metale... na koniec najlepsze. Zapadnięte, piszczące, skrzypiące siedzenie kierowcy! Tego nie miał żaden z moich przeszłych samochodów, tego nie miały nawet auta za czasów moich rodziców, kiedy na drogach jeździła Syrena, Skoda 105 czy Fiat 125p. Naprawdę żal siedzeń, totalnie nieudany twór. Pozostaje karoseria. Lakier jest miękki, łatwy na uszkodzenia, natomiast rdza no wychodzi jak to w 11 letnim samochodzie. Pojawia się na tylnych błotnikach, tylnych częściach progów pod plastikowymi listwami, trochę na progach drzwi w zakamarkach. Nie jest to Audi z podwójnym i pełnym ocynkowaniem blachy, gdzie nierzadko przy nie walonym modelu, rdza nie wychodzi nawet po 15-20 latach.

Układ jezdny

Układ jezdny zależy od stanu drogi. Na gładkiej i równiej nawierzchni nie można mieć większych pretensji do tego jakże sztywnego zawieszenia, które całkowicie mi nie odpowiada. Na dobrym asfalcie auto po prostu toczy się bardzo dobrze, ale niestety jest wysokie i krótkie, przez co trzeba postępować ostrożnie z prędkościami na zakrętach, łukach. W momencie kiedy pojawiają się dziury, wyboje, koleiny zaczyna być już niedobrze. Człowiek skacze, lata w środku kabiny niemiłosiernie. Jeżeli chodzi o parkowanie w mieście to niemal bardzo dobrze. Wspomaganie kierownicy nie sprawia trudności, większego oporu, jest dosyć czułe i nie powinno przysparzać żadnych problemów przy manewrowaniu na parkinach, za to wydaje mi się, że występuje tutaj słaby promień skrętu, co zaskakuje w tak małym i zwinnym aucie. Podsumowując układ jezdny, nie odpowiada zbytnio mojej osobie. Wolałbym coś, co lepiej wybiera nierówności, to pociąga wszystko na swej drodze. Hamulce niezbyt mocne.

Naprawy

Trudno napisać typowe naprawy, jak w opisie jest napisane, aby nie wymieniać typowych części eksploatacyjnych. Tylne bębny hamulcowe, które się zapiekły w zimę, do tego rozwaliły szczęki i przez to zablokowało tylne koła i nie można było się poruszać po drodze to usterka czy typowa część eksploatacyjna?Winę obwiniam poprzedniego, bo zamiast zaciągać często i gęsto hamulec ręczny,pomocniczy, walił na bieg i szedł beztrosko przed siebie, a to błąd. Drążki stabilizatorów to raczej część eksploatacyjna. Defekt przeniesienia napędu na półosi do mostu, przez co przy wrzuceniu jedynki i puszczaniu sprzęgła, auto nie ruszało. Ponoć bardzo rzadka przypadłość, a jednak usterka a nie część eksploatacyjna. Czujnik położenia wału korbowego, przez który auto nie odpalało, gasło na światłach przy wolnych obrotach. Naprawdę były momenty, które chwytały mnie za gardło, ale czy to wina modelu samochodu, a może poprzednich właścicieli, którzy dbali średnio o pojazd? Sami sobie oceńcie.

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie jest bardzo dobrze, tylko brakuje mi klimatyzacji w lato. Nie jest to Saab 9do3, który posiadał climatronic i przy tym możliwość automatycznie dopasowania temperatury. 19, 20, 25 i jak tam się chce. Dużo zależy od stanu filtra kabinowego, radzę sprawdzać go i wymieniać.

Elektryka/elektronika

Stare auto, przewody sparciałe. Żarówki na prędkościomierzu lubią się często przepalać i mam tego żywy przykład. Nie działają mi dwie lub trzy, ale na razie nic sobie z tego nie robię. Podobnie lubią się przepalać żarówki świateł mijania, chociaż nie wiem na ile to wina chińskich H7 z Kauflanda, czy elektroniki. ;)

Zobacz również opinie:

Mercedes klasa A: coupe, hatchback, inne, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Mercedes klasa A: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Mercedes klasa A: 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.9, 2.0

Mercedes klasa A: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997