Mercedes klasa B opinie, oceny użytkowników, Mercedes klasa B spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Mercedes klasa B

Liczba ocen: 13

Średnia ocena:

9.08/10

Mercedes klasa B spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 10.55/-.-- 5.90
trasa 7.25/-.-- 4.90
cykl mieszany 9.35/-.-- 5.35

klasa B

OCENY MERCEDESA KLASA B


Ogólna ocena:  

9/10


Samochód godny polecenia dla szukajacych rodzinnego CST. Warto napewno zastanowic sie nad silnikiem jezeli zamierzamy duzo jezdzic w trase - te 136KM dynamicznych kierowcow moze nie zadowolic.
Opinia o układzie napędowym:
Mozna w skrocie opisac: inni z 2035cm3 potrafia wyciagnac wiecej mocy nize 136KM. Przeklada sie to na komfort jazdy przy przyspieszaniu (wyprzedzanie). Ogolnie nie jest zle jednak dla pewnosci warto zejsc o jeden bieg w dol...
Opinia o komforcie:
Komfort jak u Mercedesa. Wyciszenie jesli chodzi o szumy z zewnatrz bardzo dobre, choc silnik jest (niestety) slyszalny. Posiadam jeden z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy - moze w obecnie produkowanych poprawiono wyciszenie.
Opinia o nadwoziu:
Bardzo wygodne rodzinne auto. Duzo miejsca zarowno z przodu jak i ztylu (wygodnie siedza dorosle wysokie osoby). Dodatkowy plus to ilosc miejsca na nogi dla pasazerow - szczegolnie istotne przy przewozeniu dzieci na fotelikach. Jedyny mankament to pasy bezpieczenstwa za krotkie o jakies 5cm - przypi...
Opinia o układzie jezdnym:
Pojazd mimo swej wysokosci dobrze trzyma sie drogi i nie wychyla na zakretach. Wspomaganie dziala precyzyjnie. Ogolne wrazenia z jazdy bardzo dobre.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


Ogólnie jestem zadowolony, samochód jest raczej użytkowany na krótszych trasach i w tej sytuacji lepszy byłby ekonomiczny benzyniak ale wybrałem B klasę i pewnie będę jeszcze nim jeżdził przez kilka następnych lat.
Opinia o układzie napędowym:
To automat i zachowuje się prawidłowo, trochę za słaby silnik (109 KM). Są mocniejsze wersje też, moja to 180CDI. Przyspiesza dobrze i nie ma problemów przy wyższych prędkościach.
Opinia o komforcie:
Moim zdaniem jest za głośny, dociera sporo hałasu z zewnątrz i od silnika.
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca z przodu, z tyłu trochę słabiej. Spory bagażnik z możliwością obniżenia podłogi (fajna sprawa). Wykończenie bez rewelacji ale solidne.
Opinia o układzie jezdnym:
Na tarczach hamulcowych szybko osadza się rdza. Zostawiłem auto na otwartym parkingu na 2 tygodnie (marzec) i długo trwało zanim hamulce wróciły do normy. Trudny w parkowaniu, słaba widoczność do tyłu.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Wady: widoczość do przodu i do tyłu, nieco za twarde zawieszenie. Zalety: Ekonomiczność, przestrzeń bagażowa i pasażerska, duża przyjemność z jazdy na długie trasy, dobre wykończenia. W przeciwieństwie i innych modeli MB: hamulec ręczny jest ręczny nie nożny, napęd na przód,
Opinia o układzie napędowym:
Kiepsko wchodzi bieg wsteczny. Po za tym wszystko OK. Jak na diesla to ma dobre przyspieszenie w czasie jazdy - autko dobrze zrywa się do wyprzedzania. Silnik bardzo elastyczny.
Opinia o komforcie:
Nieco za twarde zawieszenie, na zniszczonych asfaltach jest to odczuwalne. Może z wiekiem mu to przejdzie ;) Pozostałe elementy w porządku.
Opinia o nadwoziu:
Bardzo dużo miejsca z przodu i tyłu. B.duzy bagażnik. Wspaniale autko dla rodzinki z 2 dzieci.
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się wspaniale. Hamulce, ukł.kierown., zwrotność są OK.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10



Opinia o układzie napędowym:
W normalnych warunkach współpraca silnika ze skrzynią biegów wręcz idealna, ale zdarzyło mi się już, że te 109 KM to trochę za mało !!!
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy bardzo dobry. Mógłby być trochę lepiej wyciszony .
Opinia o nadwoziu:
Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu. Tapicerka i wykończenie naprawdę starannie wykonane. Bardzo mięki lakier, trzeba uważać na wszelkiego rodzaju zarysowania i uderzenia bo zostają ślady.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się naprawdę przyjemnie, a wspomaganie kierownicy sprawia, że operowanie kierownicą to czysta przyjemność.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Auto oceniam na wysokie 10. W zupełności zaspokaja wszystkie moje jak i mojej rodziny zapotrzebowania. Produkt godny rekomendacji.
Opinia o układzie napędowym:
Samochód wykazuje się dobra dynamiką, w zupełności wystarczy dla zaspokojenia potrzeb rodzinnych.
Opinia o komforcie:
Bez gwiazdy niema jazdy, wszystko na najwyższym poziomie jak przystało na Mercedesa.
Opinia o nadwoziu:
Nic dodać nic ująć, ostatnio ku mojemu zdziwieniu bagażnik pomieścił 6 dużych waliz. Wnętrze dostarcza bardzo dużo przestrzeń dla pasażerów, a materiały z najwyższej półki.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się bardzo pewnie, sztywne zawieszenie sprawdza się na medal w zakrętach.
» pełna opinia
 
1 2 3 z 3


ŚREDNIE OCENY MERCEDES KLASA B

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 76.92% głosów 10
Raczej tak 15.38% głosów 2
Trudno powiedzieć 7.69% głosów 1
Raczej nie 0.00% głosów 0
Nie 0.00% głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.3/10
Układ kierowniczy
9.4/10
Hamulce
9.2/10
Parkowanie
8.4/10
Napęd
Elastyczność
8.8/10
Skrzynia biegów
8.9/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
8.8/10
Przyspieszenie 60-120km
9.0/10
Przyspieszenie 80-120km
9.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.8/10
Resorowanie z obciążeniem
8.8/10
Fotele przednie
9.2/10
Fotele tylne
9.2/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.7/10
Wyciszenie
8.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.7/10
Przestrzeń z tyłu
9.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.7/10
Bagażnik
9.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.3/10
Możliwość aranżacji
9.4/10
Karoseria
9.6/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
8.5/10
Widoczność w lusterkach
8.6/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.8/10
Elektronika
8.7/10
Naprawy
Niezawodność
8.4/10
Koszty napraw
6.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 3
Spalanie 3
Wnętrze 2
Napęd 1
Nadwozie 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 6
Widoczność 3
Napęd 1
Wentylacja i ogrzewanie 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Mercedes klasa B brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 307 SW.

  Mercedes

  klasa B

  Peugeot

  307 SW

Najciekawsza opinia użytkownika o Mercedesie klasa B

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 39

Mercedes klasa B 2000 136KM 2005r. mini-van

Ocena ogólna
Samochód godny polecenia dla szukajacych rodzinnego CST. Warto napewno zastanowic sie nad silnikiem jezeli zamierzamy duzo jezdzic w trase - te 136KM dynamicznych kierowcow moze nie zadowolic.

Układ napędowy
Mozna w skrocie opisac: inni z 2035cm3 potrafia wyciagnac wiecej mocy nize 136KM. Przeklada sie to na komfort jazdy przy przyspieszaniu (wyprzedzanie). Ogolnie nie jest zle jednak dla pewnosci warto zejsc o jeden bieg w dol...

Widoczność
Bez uwag.

Komfort
Komfort jak u Mercedesa. Wyciszenie jesli chodzi o szumy z zewnatrz bardzo dobre, choc silnik jest (niestety) slyszalny. Posiadam jeden z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy - moze w obecnie produkowanych poprawiono wyciszenie.

Nadwozie
Bardzo wygodne rodzinne auto. Duzo miejsca zarowno z przodu jak i ztylu (wygodnie siedza dorosle wysokie osoby). Dodatkowy plus to ilosc miejsca na nogi dla pasazerow - szczegolnie istotne przy przewozeniu dzieci na fotelikach. Jedyny mankament to pasy bezpieczenstwa za krotkie o jakies 5cm - przypiecie fotelika dzieciecego (kolyski) wymaga wysilku. Ilosc miejsca w bagazniku spora (550l), ustawnosc bez zarzutu zwlaszcza, ze ma on ksztalt dosc formenego szescianu. Materialy przyjemne wizualni jednak standardowa tapicerka nie daje oszalamiajacego wrazenia w dotyku.

Układ jezdny
Pojazd mimo swej wysokosci dobrze trzyma sie drogi i nie wychyla na zakretach. Wspomaganie dziala precyzyjnie. Ogolne wrazenia z jazdy bardzo dobre.

Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja/wentylacja dziala bez zarzutu. Jedyna uwaga to brak nawiewow na tyl co przy tej kubaturze powoduje efekt \'z przodu juz zimno a z tylu jeszcze sie gotuja\'.

Pełna opinia o Mercedes klasa B 2000 136KM 2005r. mini-van »

Zobacz również opinie:

Mercedes klasa B: hatchback, mini-van

Mercedes klasa B: benzyna, olej napędowy, turbo diesel

Mercedes klasa B: 1.7, 1.8, 1.9, 2.0

Mercedes klasa B: 2013, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005