Nissan Primera opinie, oceny użytkowników, Nissan Primera spalanie 2001r. (strona 1)

Opinie o samochodach Nissan Primera

2001r.

Liczba ocen: 23

Średnia ocena: 7.87/10

Nissan Primera spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.72/12.08
6.33
trasa
7.41/9.40
5.37
cykl mieszany
8.46/10.80
6.10

Oceny NISSANA PRIMERA

2010-03-11

Ogólna ocena:

10/10

Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )
Opinia o układzie napędowym:
Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobisci...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas c...
Opinia o nadwoziu:
Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszy...
Opinia o układzie jezdnym:
Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.

Radek2018-01-16

Ogólna ocena:

9/10

Świetny model do długich wyjazdów, ale i na przeprowadzki, budowę, większą rodzinę. Mechanicznie rewelacja, jeździć, jeździć i jeździć. Primera P11 NIE ZNA pojęcia "laweta". Gdyby nie rdza, z uwagi na słabszy ocynk niż Niemców - ocena była by max.
Opinia o układzie napędowym:
Trwałość silnika, opartego na łańcuchu rozrządu i świetnej głowicy, to niewątpliwie największa zaleta tego modelu, nawet przy jeżdzie na gazie. Skrzynia troszkę wolno reaguje, ale się nie psuje :). Przyśpiechy jak na 1,5t auta bez turbo są zadawalające, a nawet po 300kkm daje radę f...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie nie sprawia problemów, jak się nie szarżuje leśnych kolein za często to jeżdżąc po (coraz lepszych w Polsce) drogach, można spokojnie cieszyć się bezstukowym komfortem przez dziesiątki tyś. km. Co kilkadziesiąt kkm zaleca się wymienić tuleje wahaczy przednich (przeciętni...
Opinia o nadwoziu:
Bardzo ładowne auto, i nawet z kompletem pasażerów na lotnisko z bagażami dodatkowymi można jechać swobodnie. Po złożeniu siedzeń można wozić meble lub materiały budowlane. Niestety rdza, jak to w japanach, robi z wiekiem swoje, najlepiej garażować i jeździć latami.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie zależne oczywiście od jakości opon, jeżeli nie ruszasz z piskiem co zielone to na średniej klasy oponach zrobisz nawet 40kkm i nadal będziesz czuć, że auto jest przyklejone do nawierzchni. Hamulce- lepiej założyć miękkie klocki i niech się szybciej zetrą, ale za to masz lep...

2010-02-19

Ogólna ocena:

5/10

polecam, bo to komfortowe i bogato wyposażone auto, ale nie z taką przeszłością i nie z LPG :/
Opinia o układzie napędowym:
silnik duży, koni dużo, a jakoś dziwnie mało mocy pod nogą, chyba przez to, ze nie lubię wysokoobrotowców
Opinia o komforcie:
zawieszenie twarde i zdecydowanie boi się przeciążeń, komplet pasażerów i bagażu sprawia, ze auto startuje w dziobem w górę - generalnie kiepsko, wyciszenie słabe - słychać głośną pracę silnika
Opinia o nadwoziu:
funkcjonalność i ergonomia na dosyć wysokim poziomie, głęboki acz niski bagażnik, dobrej jakości materiały - 190tyś.km, ale wszystko wciąż było w dobrym stanie... i wszystko byłoby idealnie gdyby nie ta korozja - 8 letnie auto miało nadżartą klapę bagażnika, wlew paliwa, blachy pod...
Opinia o układzie jezdnym:
świetne zawieszenie i prowadzenie w zakrętach, ale tragiczny promień skrętu

Grzegorz2010-05-10

Ogólna ocena:

5/10

trochę lepiej niż miernie
Opinia o układzie napędowym:
silnik mimo 106 KM jest mało elastyczny , ma słabe przyspieszenie,słabo się zbiera podczas wyprzedzania
Opinia o komforcie:
twardy,czuć każdą nierówność, głośna praca silnika
Opinia o nadwoziu:
wersje angielskie są kiepskie pod względem jakości.Auto ośmioletnie, bezwypadkowe, ma już ogniska korozji na podwoziu w okolicach progów, kielichów przedniego zawieszenia, układu wydechowego,okolic tylnego zderzaka,początki korozji belek przy tylnych szybach,korozja belki przedniej pod zder...
Opinia o układzie jezdnym:
nie ma poczucia komfortu

2010-02-18

Ogólna ocena:

10/10

AUTO BEZAWARYJNE
Opinia o układzie napędowym:
SILNIK PRACUJE GŁOŚNO. ZIMĄ NA ZIMNYM SŁYCHAĆ WYRAŹNE STUKI,KTÓRE ZNIKAJĄ PO CHWILI. PRZYSPIESZENIA NA 3-CE DOBRE GORZEJ NA 4-CE
Opinia o komforcie:
ZAWIESZENIE BEZ ZARZUTU SPRAWUJE SIĘ SUPER ZARÓWNO PRZY PEŁNYM OBCIĄŻENIU JAK I Z PRZYCZEPĄ (AUTO POSIADA HAK FABRYCZNY)
Opinia o nadwoziu:
W/W TEMATACH BRAK UWAG NEGATYWNYCH. JEDYNIE TRZY OSOBY DOROSŁE NA TYLNEJ KANAPIE MAJĄ TROCHĘ CIASNO
Opinia o układzie jezdnym:
AUTO SUPER SIĘ PROWADZI. HAMULCE ŻYLETY PO PRZEJECHANIU PRZEZE MNIE 30 TYS. KM SĄ BEZ AWARYJNE. JEDYNY MANKAMENT TO WYSOKO POŁOŻONA TYLNA SZYBA CO ZNACZNIE UTRÓDNIA PARKOWANIE.

Średnie oceny NISSAN PRIMERA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
47.83%
głosów 11
Raczej tak
39.13%
głosów 9
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
8.70%
głosów 2
Nie
4.35%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.8/10
Układ kierowniczy
8.2/10
Hamulce
8.2/10
Parkowanie
6.5/10
Napęd
Elastyczność
7.5/10
Skrzynia biegów
7.9/10
Silnik
8.1/10
Przyspieszenie 0-100km
6.7/10
Przyspieszenie 60-120km
6.8/10
Przyspieszenie 80-120km
6.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
8.0/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
8.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.8/10
Wyciszenie
7.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.5/10
Przestrzeń z tyłu
8.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.7/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.0/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.0/10
Elektronika
7.0/10
Naprawy
Niezawodność
6.9/10
Koszty napraw
5.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
9
Komfort jazdy
6
Inne
2
Spalanie
2
Wnętrze
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
8
Układ jezdny
2
Napęd
2
Nic
2
Widoczność
1
Wnętrze
1
Awaryjność
1
Nadwozie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Nissan Primera brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 6.

Nissan Primera

Nissan Primera

Mazda 6

Mazda 6

Najciekawsza opinia użytkownika o Nissanie Primera

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 65

Nissan Primera P11.144 1800 114KM 2001r. hatchback

Ocena ogólna

Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )

Układ napędowy

Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobiscie redukuje zwykle do 3 przy wyprzedzaniu (od ok. 2800 rpm - po prostu ogien :) ). No ale jak kazdy japonczyk lubi wyzsze obroty. Przy obrotach ponizej 2400 rpm zbiera sie jak woz z weglem.

Widoczność

Widocznosc do przodu jest bardzo dobra. Nieco slabiej przestawia sie sytuacja z tylu - szyba jest ogromna, jednak z wnetrza ograniczona masywnymi slupkami. Lusterka mam podgrzewane (momentalnie lod sie roztapia). Lewe asferyczne. Widocznosc bardzo dobra.

Komfort

Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas czesc ledzwiowa ma swietna dzwignie, ktora opuszcza/podnosi dodatkowe 'wybrzuszenie' w okolicach krzyza (przeswietny pomysl). Z tylu miejsca nie jest zbyt duzo (mam 185 cm i za mna miejsca jest po prostu malo - nie chcialbym tam siedziec w przypadku dluzszej podrozy :) ). Wyciszenie wnetrza jest dostatecznie dobre. Silnik dosc glosno pracuje i jesli ktos lubi jezdzic w ciszy, to moze byc nieco zawiedziony. Na szczescie jego brzmienie jest bardzo przyjemne dla ucha (mojego) - niskie i rasowe.

Nadwozie

Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszystko na swoim miejscu. Auto jest 'pudelkowate' (klasyczne: dluga maska i dosc dlugi 'tyl'), jednak prezentuje sie wspaniale. Wersja, ktora mam jest po liftingu (P11.144), co w polaczeniu z lampami ksenonowymi i aluminiowymi obreczami kol daje swietny efekt. Agresywnosci dodaje niski pomrok silnika. Swietnym pomyslem inzynierow Nissana bylo zastosowanie podlokietnika pod prawa reke kierowcy (pod spodem ma 2 schowki). Wykonczenie dobrze spasowane. Czesciowo skora. Dodatkowo mam biale fabryczne zegary. Ogolnie: szykownie.

Układ jezdny

Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.

Naprawy

Nie mialem zadnych napraw - kupione jako 8 letnie z nieduzym przebiegiem.

Wentylacja i ogrzewanie

Auto nagrzewa sie bardzo szybko. Nie straszne mu byly srogie mrozy, ktore byly w tym roku. Wentylacja swietna pod wzgledem wydajnosci. Niestety wentylator halasuje. Klimatyzacja dziala bez najmniejszych zastrzezen.

Elektryka/elektronika

Co prawda jezdze nim od niedawna, ale nie mialem zadnych niemilych niespodzianek z elektryka. Wszystkie szyby, podgrzewanie lusterek, zmieniarka,wszystkie przycisku we wnetrzu dzialaja na medal. Fabryczne radio + CD (zmieniarka na 6 plyt) + 6 glosnikow sprawuja sie bez zarzutow.

Zobacz również opinie:

Nissan Primera: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Nissan Primera: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Nissan Primera: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Nissan Primera: 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991