Opinie o samochodach Nissan Primera
1.8
Liczba ocen: 46
Åšrednia ocena: 8.04/10
Nissan Primera spalanie (l/100km)
Oceny NISSANA PRIMERA
Nissan Primera P11.144 1.8 114KM 2001r. 74 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobisci...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas c...
Opinia o nadwoziu:
Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszy...
Opinia o układzie jezdnym:
Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.
Nissan Primera acenta 1.8 otto 117KM 2003r. 100 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 1.8 jest na to spore auto po prostu za słaby. Plusy to oszczędność i niezłe wyciszenie. Na trasie nie przekraczając 120 km/h spokojnie schodzi do 6.5 l/100 km. Na 62 litrowym baku można tak przejechać ponad 800 km.
Opinia o komforcie:
Niestety Primera była składana przez angoli i po 5 latach przy twardym zawieszeniu + polskie drogi w aucie wszystko trzeszczy i skrzypi gorzej niż w samochodach o dwie klasy niżej!!! Na niemieckich drogach (auto mieszka w Szczecinie, więc porównianie dróg nie stanowi problemu)przy twardym zaw...
Opinia o nadwoziu:
Zegary w środkowej części "deski" i panel N-FORM pod wyświetlaczem LCD (będącym jednocześnie ekranem kamery cofania przy właczonym "wstecznym")okazują się w praktyce nieprawdopodobnie ergonomiczne i proste (intuicyjne) w obsłudze. W wersji "acenta" dodatkowo ...
Opinia o układzie jezdnym:
Kamera cofania - niezwykle praktyczny gadget. Hamulce z systemem BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania - jesli komputer uzna, że czas pomiędzy zdjęciem stopy z pedału gazu a naciśnieciem hamulca jest odpowiednio krótki traktuje taką sytuację jako hamowanie awaryjne i dociska za kierowcę ham...
Nissan Primera 1.8 114KM 2003r. 49 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
1.8 w tym aucie to lekka udręka (1.5 tony, więc 1.6 to już horror). Przyspieszanie takie sobie, autem się raczej nie poszaleje. Wyprzedzanie przy 100 potrafi podnieść adrenaline. W aucie występuje nagminny problem z łańcuchem rozrządu. Nie ma co się sugerować pieprzeniem innego opiniodaw...
Opinia o komforcie:
Trakcja tip top ale fotele mało wygodne. Stara skoda felicia ma je niebo wygodniejsze.
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca ale tandetne materiały. Notorycznie wyciera sie kierownica. Nie wiem też co inny poprzednik pieprzył o korozji. Chyba że miał auto "po dziadku z reichu" czyli bite lub po powodzi/pożarze. Auto ma świetny ocynk. Mega dużo miejsca, szczególnie w hatchbacku po złożeni...
Opinia o układzie jezdnym:
Nie boje się rozpędzać tym autem do 180Km/h bo wiem że się zatrzyma. Idzie przy tym jak po szynach. Niemce o tych gabarytach nie mogą się z nim równać. Problemem jest parkowanie tyłem. Mała wysoko umieszczona szybka dopełnia dramatu. Generalnie tylne zdeżaki prawie zawsze są w nich &qu...
Nissan Primera 1.8 108KM 2000r. 84 390km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ze skrzynią b.dobrze zgrane.Razem dają dobre efekty dynamiki i elastyczności.
Opinia o komforcie:
Odczuwalne tzw. dobijanie na nierównościach.Przy szybkości pow.90 km/g.wnętrze staje się hałaśliwe.Są tacy co w tym wypadku polecają pogłośnić radio.Może to i jest sposób.
Opinia o nadwoziu:
Fotele przednie dość wygodne.Dobrze trzymają w zakrętach z tyłu dość dużo miejsca nawet dla wysokich osób.Mam 187 cm wzrostu więc wiem jak to jest kiedy pole wskaźników staje się ograniczone a głowa oparta jest o sufit.Tutaj jest wszystko O.K.
Opinia o układzie jezdnym:
Dobre wspomaganie,auto dobrze trzyma się drogi,hamulce tak na 4.Z parkowaniem przy mizernym promieniu skrętu bywa czasem uciążliwe.
Nissan Primera 1.8 114KM 2000r. 110 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Jednostka napędowa nie jest w tym modelu optymalna ale za to jakościowo bez zarzutu!
Opinia o komforcie:
W tej kategorii samochód według mnie wypada zdecydowanie dobrze a nawet bardzo dobrze.
Opinia o nadwoziu:
Samochód w tej kategorii prawie idealny gdyby nie malutka przestrzeÅ„ bagażowa po zÅ‚ożeniu tylnych oparć. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli, że w Polsce auta sÅ‚użą nie tylko do jazdy ale również do przewożenia wiÄ™kszych gabarytowo rzeczy. MuszÄ™ nieraz korzystać z udogodnieÅ„ duÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie samochód prowadzi się pewnie, nie zaskoczy nieprzewidywalnym zachowaniem na łuku jezdni czy też podczas ostrego hamowania. Troszkę niepokojąca jest zbyt długa droga hamowania ale można wybaczyć.
Åšrednie oceny NISSAN PRIMERA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Nissan Primera brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 6.
Najciekawsza opinia użytkownika o Nissanie Primera
użytkownik:
liczba głosów: 64
Nissan Primera P11.144 1800 114KM 2001r. hatchback
Ocena ogólna
Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )
Układ napędowy
Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobiscie redukuje zwykle do 3 przy wyprzedzaniu (od ok. 2800 rpm - po prostu ogien :) ). No ale jak kazdy japonczyk lubi wyzsze obroty. Przy obrotach ponizej 2400 rpm zbiera sie jak woz z weglem.
Widoczność
Widocznosc do przodu jest bardzo dobra. Nieco slabiej przestawia sie sytuacja z tylu - szyba jest ogromna, jednak z wnetrza ograniczona masywnymi slupkami. Lusterka mam podgrzewane (momentalnie lod sie roztapia). Lewe asferyczne. Widocznosc bardzo dobra.
Komfort
Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas czesc ledzwiowa ma swietna dzwignie, ktora opuszcza/podnosi dodatkowe 'wybrzuszenie' w okolicach krzyza (przeswietny pomysl). Z tylu miejsca nie jest zbyt duzo (mam 185 cm i za mna miejsca jest po prostu malo - nie chcialbym tam siedziec w przypadku dluzszej podrozy :) ). Wyciszenie wnetrza jest dostatecznie dobre. Silnik dosc glosno pracuje i jesli ktos lubi jezdzic w ciszy, to moze byc nieco zawiedziony. Na szczescie jego brzmienie jest bardzo przyjemne dla ucha (mojego) - niskie i rasowe.
Nadwozie
Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszystko na swoim miejscu. Auto jest 'pudelkowate' (klasyczne: dluga maska i dosc dlugi 'tyl'), jednak prezentuje sie wspaniale. Wersja, ktora mam jest po liftingu (P11.144), co w polaczeniu z lampami ksenonowymi i aluminiowymi obreczami kol daje swietny efekt. Agresywnosci dodaje niski pomrok silnika. Swietnym pomyslem inzynierow Nissana bylo zastosowanie podlokietnika pod prawa reke kierowcy (pod spodem ma 2 schowki). Wykonczenie dobrze spasowane. Czesciowo skora. Dodatkowo mam biale fabryczne zegary. Ogolnie: szykownie.
Układ jezdny
Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.
Naprawy
Nie mialem zadnych napraw - kupione jako 8 letnie z nieduzym przebiegiem.
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa sie bardzo szybko. Nie straszne mu byly srogie mrozy, ktore byly w tym roku. Wentylacja swietna pod wzgledem wydajnosci. Niestety wentylator halasuje. Klimatyzacja dziala bez najmniejszych zastrzezen.
Elektryka/elektronika
Co prawda jezdze nim od niedawna, ale nie mialem zadnych niemilych niespodzianek z elektryka. Wszystkie szyby, podgrzewanie lusterek, zmieniarka,wszystkie przycisku we wnetrzu dzialaja na medal. Fabryczne radio + CD (zmieniarka na 6 plyt) + 6 glosnikow sprawuja sie bez zarzutow.
Zobacz również opinie:
Nissan Primera: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Nissan Primera: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Nissan Primera: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2
Nissan Primera: 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991
Sprawdź także:
Nissan Primera - ogłoszenia , Nissan - forum użytkowników, Nissan Primera - średnie ceny
Nissan - tapety na pulpit, Nissan - konfigurator felg, Nissan - tanie opony,
Używane auto części, Nissan - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie