Nissan Primera opinie, oceny użytkowników, Nissan Primera spalanie 1.8 (strona 1)

Opinie o samochodach Nissan Primera

1.8

Liczba ocen: 46

Średnia ocena:

8.04/10

Nissan Primera spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 9.60/10.26 -.--
trasa 6.94/8.34 -.--
cykl mieszany 8.30/9.29 -.--

Primera

OCENY NISSANA PRIMERA


Ogólna ocena:  

10/10


Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )
Opinia o układzie napędowym:
Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobisci...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas c...
Opinia o nadwoziu:
Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszy...
Opinia o układzie jezdnym:
Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


- Na polskich drogach niekomfortowe zawieszenie - angielski, niedbały montaż wnętrza - samochód wyróżniający się stylem karoserii i wnętrza - bogate wyposażenie seryjne (to pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie, w którym zastosowano kamerę cofania) + niedrogie dodatk...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 1.8 jest na to spore auto po prostu za słaby. Plusy to oszczędność i niezłe wyciszenie. Na trasie nie przekraczając 120 km/h spokojnie schodzi do 6.5 l/100 km. Na 62 litrowym baku można tak przejechać ponad 800 km.
Opinia o komforcie:
Niestety Primera była składana przez angoli i po 5 latach przy twardym zawieszeniu + polskie drogi w aucie wszystko trzeszczy i skrzypi gorzej niż w samochodach o dwie klasy niżej!!! Na niemieckich drogach (auto mieszka w Szczecinie, więc porównianie dróg nie stanowi problemu)przy twardym zaw...
Opinia o nadwoziu:
Zegary w środkowej części "deski" i panel N-FORM pod wyświetlaczem LCD (będącym jednocześnie ekranem kamery cofania przy właczonym "wstecznym")okazują się w praktyce nieprawdopodobnie ergonomiczne i proste (intuicyjne) w obsłudze. W wersji "acenta" dodatkowo ...
Opinia o układzie jezdnym:
Kamera cofania - niezwykle praktyczny gadget. Hamulce z systemem BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania - jesli komputer uzna, że czas pomiędzy zdjęciem stopy z pedału gazu a naciśnieciem hamulca jest odpowiednio krótki traktuje taką sytuację jako hamowanie awaryjne i dociska za kierowcę ham...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Fajne auto odziedziczone po krewnym, od początku w rodzinie. Gdybym jednak wiedział co z nim mnie czeka, nigdy bym się nim nie najeździł.
Opinia o układzie napędowym:
1.8 w tym aucie to lekka udręka (1.5 tony, więc 1.6 to już horror). Przyspieszanie takie sobie, autem się raczej nie poszaleje. Wyprzedzanie przy 100 potrafi podnieść adrenaline. W aucie występuje nagminny problem z łańcuchem rozrządu. Nie ma co się sugerować pieprzeniem innego opiniodaw...
Opinia o komforcie:
Trakcja tip top ale fotele mało wygodne. Stara skoda felicia ma je niebo wygodniejsze.
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca ale tandetne materiały. Notorycznie wyciera sie kierownica. Nie wiem też co inny poprzednik pieprzył o korozji. Chyba że miał auto "po dziadku z reichu" czyli bite lub po powodzi/pożarze. Auto ma świetny ocynk. Mega dużo miejsca, szczególnie w hatchbacku po złożeni...
Opinia o układzie jezdnym:
Nie boje się rozpędzać tym autem do 180Km/h bo wiem że się zatrzyma. Idzie przy tym jak po szynach. Niemce o tych gabarytach nie mogą się z nim równać. Problemem jest parkowanie tyłem. Mała wysoko umieszczona szybka dopełnia dramatu. Generalnie tylne zdeżaki prawie zawsze są w nich &qu...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Dobry japończyk zmontowany w GB.Auto w miarę dynamiczne jak na potrzeby dwóch osób i okazjonalnych wyjazdów spisuje się bez zastrzeżeń.Polecam dla niezdecydowanych bo w porównaniu do niektórych europejskich wyrobów może sprawić wiele przyjemności pod warunkiem że poprzednicy uczciwie ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ze skrzynią b.dobrze zgrane.Razem dają dobre efekty dynamiki i elastyczności.
Opinia o komforcie:
Odczuwalne tzw. dobijanie na nierównościach.Przy szybkości pow.90 km/g.wnętrze staje się hałaśliwe.Są tacy co w tym wypadku polecają pogłośnić radio.Może to i jest sposób.
Opinia o nadwoziu:
Fotele przednie dość wygodne.Dobrze trzymają w zakrętach z tyłu dość dużo miejsca nawet dla wysokich osób.Mam 187 cm wzrostu więc wiem jak to jest kiedy pole wskaźników staje się ograniczone a głowa oparta jest o sufit.Tutaj jest wszystko O.K.
Opinia o układzie jezdnym:
Dobre wspomaganie,auto dobrze trzyma się drogi,hamulce tak na 4.Z parkowaniem przy mizernym promieniu skrętu bywa czasem uciążliwe.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Samochód nudny stylistycznie ale posiada wszelkie atuty dla samochodu rodzinnego, ekonomicznego, bezawaryjnego. Oczywiście też nie lubią tego samochodu złodzieje. Nie martwię się, że po wyjściu z marketu będę go szukał i nie znajdę. Jeszcze raz polecam.
Opinia o układzie napędowym:
Jednostka napędowa nie jest w tym modelu optymalna ale za to jakościowo bez zarzutu!
Opinia o komforcie:
W tej kategorii samochód według mnie wypada zdecydowanie dobrze a nawet bardzo dobrze.
Opinia o nadwoziu:
Samochód w tej kategorii prawie idealny gdyby nie malutka przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnych oparć. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli, że w Polsce auta służą nie tylko do jazdy ale również do przewożenia większych gabarytowo rzeczy. Muszę nieraz korzystać z udogodnień du...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie samochód prowadzi się pewnie, nie zaskoczy nieprzewidywalnym zachowaniem na łuku jezdni czy też podczas ostrego hamowania. Troszkę niepokojąca jest zbyt długa droga hamowania ale można wybaczyć.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 10


ŚREDNIE OCENY NISSAN PRIMERA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 67.39% głosów 31
Raczej tak 17.39% głosów 8
Trudno powiedzieć 2.17% głosów 1
Raczej nie 10.87% głosów 5
Nie 2.17% głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.6/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
7.4/10
Napęd
Elastyczność
7.4/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
7.8/10
Przyspieszenie 0-100km
6.8/10
Przyspieszenie 60-120km
6.8/10
Przyspieszenie 80-120km
6.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
8.5/10
Fotele tylne
8.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.3/10
Wyciszenie
7.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.0/10
Przestrzeń z tyłu
8.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
8.7/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.9/10
Możliwość aranżacji
7.4/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.9/10
Naprawy
Niezawodność
5.8/10
Koszty napraw
4.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 14
Niezawodność 11
Spalanie 5
Wnętrze 4
Nadwozie 2
Inne 1
Wentylacja i ogrzewanie 1
Napęd 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 9
Spalanie 6
Napęd 4
Układ jezdny 3
Komfort jazdy 3
Nadwozie 3
Awaryjność 2
Wentylacja i ogrzewanie 1
Widoczność 1
Inne 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Nissan Primera brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 626.

  Nissan

  Primera

  Mazda

  626

Najciekawsza opinia użytkownika o Nissanie Primera

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Michal

liczba głosów: 29

Nissan Primera P11.144 1800 114KM 2001r. hatchback

Ocena ogólna
Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )

Układ napędowy
Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobiscie redukuje zwykle do 3 przy wyprzedzaniu (od ok. 2800 rpm - po prostu ogien :) ). No ale jak kazdy japonczyk lubi wyzsze obroty. Przy obrotach ponizej 2400 rpm zbiera sie jak woz z weglem.

Widoczność
Widocznosc do przodu jest bardzo dobra. Nieco slabiej przestawia sie sytuacja z tylu - szyba jest ogromna, jednak z wnetrza ograniczona masywnymi slupkami. Lusterka mam podgrzewane (momentalnie lod sie roztapia). Lewe asferyczne. Widocznosc bardzo dobra.

Komfort
Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas czesc ledzwiowa ma swietna dzwignie, ktora opuszcza/podnosi dodatkowe 'wybrzuszenie' w okolicach krzyza (przeswietny pomysl). Z tylu miejsca nie jest zbyt duzo (mam 185 cm i za mna miejsca jest po prostu malo - nie chcialbym tam siedziec w przypadku dluzszej podrozy :) ). Wyciszenie wnetrza jest dostatecznie dobre. Silnik dosc glosno pracuje i jesli ktos lubi jezdzic w ciszy, to moze byc nieco zawiedziony. Na szczescie jego brzmienie jest bardzo przyjemne dla ucha (mojego) - niskie i rasowe.

Nadwozie
Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszystko na swoim miejscu. Auto jest 'pudelkowate' (klasyczne: dluga maska i dosc dlugi 'tyl'), jednak prezentuje sie wspaniale. Wersja, ktora mam jest po liftingu (P11.144), co w polaczeniu z lampami ksenonowymi i aluminiowymi obreczami kol daje swietny efekt. Agresywnosci dodaje niski pomrok silnika. Swietnym pomyslem inzynierow Nissana bylo zastosowanie podlokietnika pod prawa reke kierowcy (pod spodem ma 2 schowki). Wykonczenie dobrze spasowane. Czesciowo skora. Dodatkowo mam biale fabryczne zegary. Ogolnie: szykownie.

Układ jezdny
Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.

Naprawy
Nie mialem zadnych napraw - kupione jako 8 letnie z nieduzym przebiegiem.

Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa sie bardzo szybko. Nie straszne mu byly srogie mrozy, ktore byly w tym roku. Wentylacja swietna pod wzgledem wydajnosci. Niestety wentylator halasuje. Klimatyzacja dziala bez najmniejszych zastrzezen.

Elektryka/elektronika
Co prawda jezdze nim od niedawna, ale nie mialem zadnych niemilych niespodzianek z elektryka. Wszystkie szyby, podgrzewanie lusterek, zmieniarka,wszystkie przycisku we wnetrzu dzialaja na medal. Fabryczne radio + CD (zmieniarka na 6 plyt) + 6 glosnikow sprawuja sie bez zarzutow.

Pełna opinia o Nissan Primera P11.144 1800 114KM 2001r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Nissan Primera: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Nissan Primera: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Nissan Primera: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Nissan Primera: 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991