Nissan Primera opinie, oceny użytkowników, Nissan Primera spalanie 1.8 (strona 1)

Opinie o samochodach Nissan Primera

1.8

Liczba ocen: 46

Åšrednia ocena: 8.04/10

Nissan Primera spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.60/10.26
-.--
trasa
6.94/8.34
-.--
cykl mieszany
8.30/9.29
-.--

Oceny NISSANA PRIMERA

2010-03-11

Ogólna ocena:

10/10

Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )
Opinia o układzie napędowym:
Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobisci...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas c...
Opinia o nadwoziu:
Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszy...
Opinia o układzie jezdnym:
Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.

Beata2009-07-08

Ogólna ocena:

8/10

- Na polskich drogach niekomfortowe zawieszenie - angielski, niedbały montaż wnętrza - samochód wyróżniający się stylem karoserii i wnętrza - bogate wyposażenie seryjne (to pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie, w którym zastosowano kamerę cofania) + niedrogie dodatk...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 1.8 jest na to spore auto po prostu za słaby. Plusy to oszczędność i niezłe wyciszenie. Na trasie nie przekraczając 120 km/h spokojnie schodzi do 6.5 l/100 km. Na 62 litrowym baku można tak przejechać ponad 800 km.
Opinia o komforcie:
Niestety Primera była składana przez angoli i po 5 latach przy twardym zawieszeniu + polskie drogi w aucie wszystko trzeszczy i skrzypi gorzej niż w samochodach o dwie klasy niżej!!! Na niemieckich drogach (auto mieszka w Szczecinie, więc porównianie dróg nie stanowi problemu)przy twardym zaw...
Opinia o nadwoziu:
Zegary w środkowej części "deski" i panel N-FORM pod wyświetlaczem LCD (będącym jednocześnie ekranem kamery cofania przy właczonym "wstecznym")okazują się w praktyce nieprawdopodobnie ergonomiczne i proste (intuicyjne) w obsłudze. W wersji "acenta" dodatkowo ...
Opinia o układzie jezdnym:
Kamera cofania - niezwykle praktyczny gadget. Hamulce z systemem BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania - jesli komputer uzna, że czas pomiędzy zdjęciem stopy z pedału gazu a naciśnieciem hamulca jest odpowiednio krótki traktuje taką sytuację jako hamowanie awaryjne i dociska za kierowcę ham...

Grzesiek2011-02-22

Ogólna ocena:

8/10

Fajne auto odziedziczone po krewnym, od początku w rodzinie. Gdybym jednak wiedział co z nim mnie czeka, nigdy bym się nim nie najeździł.
Opinia o układzie napędowym:
1.8 w tym aucie to lekka udręka (1.5 tony, więc 1.6 to już horror). Przyspieszanie takie sobie, autem się raczej nie poszaleje. Wyprzedzanie przy 100 potrafi podnieść adrenaline. W aucie występuje nagminny problem z łańcuchem rozrządu. Nie ma co się sugerować pieprzeniem innego opiniodaw...
Opinia o komforcie:
Trakcja tip top ale fotele mało wygodne. Stara skoda felicia ma je niebo wygodniejsze.
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca ale tandetne materiały. Notorycznie wyciera sie kierownica. Nie wiem też co inny poprzednik pieprzył o korozji. Chyba że miał auto "po dziadku z reichu" czyli bite lub po powodzi/pożarze. Auto ma świetny ocynk. Mega dużo miejsca, szczególnie w hatchbacku po złożeni...
Opinia o układzie jezdnym:
Nie boje się rozpędzać tym autem do 180Km/h bo wiem że się zatrzyma. Idzie przy tym jak po szynach. Niemce o tych gabarytach nie mogą się z nim równać. Problemem jest parkowanie tyłem. Mała wysoko umieszczona szybka dopełnia dramatu. Generalnie tylne zdeżaki prawie zawsze są w nich &qu...

2010-02-19

Ogólna ocena:

8/10

Dobry japończyk zmontowany w GB.Auto w miarę dynamiczne jak na potrzeby dwóch osób i okazjonalnych wyjazdów spisuje się bez zastrzeżeń.Polecam dla niezdecydowanych bo w porównaniu do niektórych europejskich wyrobów może sprawić wiele przyjemności pod warunkiem że poprzednicy uczciwie ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ze skrzynią b.dobrze zgrane.Razem dają dobre efekty dynamiki i elastyczności.
Opinia o komforcie:
Odczuwalne tzw. dobijanie na nierównościach.Przy szybkości pow.90 km/g.wnętrze staje się hałaśliwe.Są tacy co w tym wypadku polecają pogłośnić radio.Może to i jest sposób.
Opinia o nadwoziu:
Fotele przednie dość wygodne.Dobrze trzymają w zakrętach z tyłu dość dużo miejsca nawet dla wysokich osób.Mam 187 cm wzrostu więc wiem jak to jest kiedy pole wskaźników staje się ograniczone a głowa oparta jest o sufit.Tutaj jest wszystko O.K.
Opinia o układzie jezdnym:
Dobre wspomaganie,auto dobrze trzyma się drogi,hamulce tak na 4.Z parkowaniem przy mizernym promieniu skrętu bywa czasem uciążliwe.

2010-07-15

Ogólna ocena:

9/10

Samochód nudny stylistycznie ale posiada wszelkie atuty dla samochodu rodzinnego, ekonomicznego, bezawaryjnego. Oczywiście też nie lubią tego samochodu złodzieje. Nie martwię się, że po wyjściu z marketu będę go szukał i nie znajdę. Jeszcze raz polecam.
Opinia o układzie napędowym:
Jednostka napędowa nie jest w tym modelu optymalna ale za to jakościowo bez zarzutu!
Opinia o komforcie:
W tej kategorii samochód według mnie wypada zdecydowanie dobrze a nawet bardzo dobrze.
Opinia o nadwoziu:
Samochód w tej kategorii prawie idealny gdyby nie malutka przestrzeÅ„ bagażowa po zÅ‚ożeniu tylnych oparć. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli, że w Polsce auta sÅ‚użą nie tylko do jazdy ale również do przewożenia wiÄ™kszych gabarytowo rzeczy. MuszÄ™ nieraz korzystać z udogodnieÅ„ duÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie samochód prowadzi się pewnie, nie zaskoczy nieprzewidywalnym zachowaniem na łuku jezdni czy też podczas ostrego hamowania. Troszkę niepokojąca jest zbyt długa droga hamowania ale można wybaczyć.

Åšrednie oceny NISSAN PRIMERA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
67.39%
głosów 31
Raczej tak
17.39%
głosów 8
Trudno powiedzieć
2.17%
głosów 1
Raczej nie
10.87%
głosów 5
Nie
2.17%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.6/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
7.4/10
Napęd
Elastyczność
7.4/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
7.8/10
Przyspieszenie 0-100km
6.8/10
Przyspieszenie 60-120km
6.8/10
Przyspieszenie 80-120km
6.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
8.5/10
Fotele tylne
8.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.3/10
Wyciszenie
7.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.0/10
Przestrzeń z tyłu
8.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
8.7/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.9/10
Możliwość aranżacji
7.4/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.9/10
Naprawy
Niezawodność
5.8/10
Koszty napraw
4.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
14
Niezawodność
11
Spalanie
5
Wnętrze
4
Nadwozie
2
Napęd
1
Inne
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
9
Spalanie
6
Napęd
4
Komfort jazdy
3
Układ jezdny
3
Nadwozie
3
Awaryjność
2
Widoczność
1
Inne
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Nissan Primera braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Mazda 6.

Nissan Primera

Nissan Primera

Mazda 6

Mazda 6

Najciekawsza opinia użytkownika o Nissanie Primera

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 64

Nissan Primera P11.144 1800 114KM 2001r. hatchback

Ocena ogólna

Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )

Układ napędowy

Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobiscie redukuje zwykle do 3 przy wyprzedzaniu (od ok. 2800 rpm - po prostu ogien :) ). No ale jak kazdy japonczyk lubi wyzsze obroty. Przy obrotach ponizej 2400 rpm zbiera sie jak woz z weglem.

Widoczność

Widocznosc do przodu jest bardzo dobra. Nieco slabiej przestawia sie sytuacja z tylu - szyba jest ogromna, jednak z wnetrza ograniczona masywnymi slupkami. Lusterka mam podgrzewane (momentalnie lod sie roztapia). Lewe asferyczne. Widocznosc bardzo dobra.

Komfort

Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas czesc ledzwiowa ma swietna dzwignie, ktora opuszcza/podnosi dodatkowe 'wybrzuszenie' w okolicach krzyza (przeswietny pomysl). Z tylu miejsca nie jest zbyt duzo (mam 185 cm i za mna miejsca jest po prostu malo - nie chcialbym tam siedziec w przypadku dluzszej podrozy :) ). Wyciszenie wnetrza jest dostatecznie dobre. Silnik dosc glosno pracuje i jesli ktos lubi jezdzic w ciszy, to moze byc nieco zawiedziony. Na szczescie jego brzmienie jest bardzo przyjemne dla ucha (mojego) - niskie i rasowe.

Nadwozie

Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszystko na swoim miejscu. Auto jest 'pudelkowate' (klasyczne: dluga maska i dosc dlugi 'tyl'), jednak prezentuje sie wspaniale. Wersja, ktora mam jest po liftingu (P11.144), co w polaczeniu z lampami ksenonowymi i aluminiowymi obreczami kol daje swietny efekt. Agresywnosci dodaje niski pomrok silnika. Swietnym pomyslem inzynierow Nissana bylo zastosowanie podlokietnika pod prawa reke kierowcy (pod spodem ma 2 schowki). Wykonczenie dobrze spasowane. Czesciowo skora. Dodatkowo mam biale fabryczne zegary. Ogolnie: szykownie.

Układ jezdny

Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.

Naprawy

Nie mialem zadnych napraw - kupione jako 8 letnie z nieduzym przebiegiem.

Wentylacja i ogrzewanie

Auto nagrzewa sie bardzo szybko. Nie straszne mu byly srogie mrozy, ktore byly w tym roku. Wentylacja swietna pod wzgledem wydajnosci. Niestety wentylator halasuje. Klimatyzacja dziala bez najmniejszych zastrzezen.

Elektryka/elektronika

Co prawda jezdze nim od niedawna, ale nie mialem zadnych niemilych niespodzianek z elektryka. Wszystkie szyby, podgrzewanie lusterek, zmieniarka,wszystkie przycisku we wnetrzu dzialaja na medal. Fabryczne radio + CD (zmieniarka na 6 plyt) + 6 glosnikow sprawuja sie bez zarzutow.

Zobacz również opinie:

Nissan Primera: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Nissan Primera: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Nissan Primera: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Nissan Primera: 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991