Nissan Primera opinie, oceny użytkowników, Nissan Primera spalanie 2.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Nissan Primera

2.0

Liczba ocen: 104

Średnia ocena: 8.34/10

Nissan Primera spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.63/11.66
7.68
trasa
7.45/9.28
6.23
cykl mieszany
8.54/10.49
7.07

Oceny NISSANA PRIMERA

Radek2018-01-16

Ogólna ocena:

9/10

Świetny model do długich wyjazdów, ale i na przeprowadzki, budowę, większą rodzinę. Mechanicznie rewelacja, jeździć, jeździć i jeździć. Primera P11 NIE ZNA pojęcia "laweta". Gdyby nie rdza, z uwagi na słabszy ocynk niż Niemców - ocena była by max.
Opinia o układzie napędowym:
Trwałość silnika, opartego na łańcuchu rozrządu i świetnej głowicy, to niewątpliwie największa zaleta tego modelu, nawet przy jeżdzie na gazie. Skrzynia troszkę wolno reaguje, ale się nie psuje :). Przyśpiechy jak na 1,5t auta bez turbo są zadawalające, a nawet po 300kkm daje radę f...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie nie sprawia problemów, jak się nie szarżuje leśnych kolein za często to jeżdżąc po (coraz lepszych w Polsce) drogach, można spokojnie cieszyć się bezstukowym komfortem przez dziesiątki tyś. km. Co kilkadziesiąt kkm zaleca się wymienić tuleje wahaczy przednich (przeciętni...
Opinia o nadwoziu:
Bardzo ładowne auto, i nawet z kompletem pasażerów na lotnisko z bagażami dodatkowymi można jechać swobodnie. Po złożeniu siedzeń można wozić meble lub materiały budowlane. Niestety rdza, jak to w japanach, robi z wiekiem swoje, najlepiej garażować i jeździć latami.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie zależne oczywiście od jakości opon, jeżeli nie ruszasz z piskiem co zielone to na średniej klasy oponach zrobisz nawet 40kkm i nadal będziesz czuć, że auto jest przyklejone do nawierzchni. Hamulce- lepiej założyć miękkie klocki i niech się szybciej zetrą, ale za to masz lep...

2011-02-13

Ogólna ocena:

8/10

Wada,to mała dynamika silnika,szczególnie w mieście,manewry wyprzedzania,za to bardzo spokojna jazda na długich trasach. Bardzo dobre zabezpieczenie karoserii przed korozja.Mała awaryjność.Silnik w wersji Japońskiej,przy przebiegu 120000km,pracował jak nowy.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność silnika dobra,współgra ze skrzynią biegów.Podczas wyprzedzania jednak mało dynamiczny,chcąc wykonać manewr wyprzedzania,koniecznie redukcja biegów.
Opinia o komforcie:
Twardość/miękkość zawieszenia bez zarzutów,nie dobija na nierównościach. Wyciszenie wnętrza zadowalające. Podróżowanie zarówno na przednich jak i tylnych siedzeniach wygodne,nie męczy nawet podczas długiej jazdy.
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze przestronne,odpowiednia ilość miejsca dla pasażerów,zarówno z przodu jak i z tyłu.Bardzo dobra jakość materiałów wykończeniowych,po pięciu latach użytkowania,nie było widać śladów zniszczenia.Bardzo dobre zabezpieczenie przed korozją,blachy cynkowe,po pięciu latach nie po...
Opinia o układzie jezdnym:
Trzyma się nawierzchni bardzo dobrze.Zawieszenie elastyczne-wahacze wielopunktowe.Wymiana po czterech latach,ale na dzisiejszych autodromowych drogach w naszym kraju,to nic dziwnego.Układ kierowniczy bez zarzutów.

2010-02-22

Ogólna ocena:

9/10

Rewelacyjne auto jak na 15-letniego staruszka, bezawaryjne i niezawodne. Brakuje wprawdzie trochę mocy (szczególnie przy automacie) i komfortu, ale rzadko można mieć wszystko na raz :-) Automat wprawdzie "zmula" i potrzebuje więcej paliwa, ale za to "oszczędza" silnik i prz...
Opinia o układzie napędowym:
Manualna skrzynia niestety "zmula", za to pracuje bez zarzutu i funduje sporo komfortu, zwłaszcza w jeździe po mieście. Skrzynia jest trwała i niezawodna, silnik jest zdecydowanie rewelacyjny, nawet przy mrozach poniżej 20 st. C odpala bez problemu. Wystarczy pilnować zmian oleju i f...
Opinia o komforcie:
Powyżej 120 km/h zaczyna się robić głośno.
Opinia o nadwoziu:
Materiały wykończeniowe jak w starszym japończyku, za to bardzo trwałe i dobrze wykonane.
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na 15-letni samochód jest naprawdę OK.

2008-02-11

Ogólna ocena:

8/10

Od czerwca przejechałem autem ponad 12000 km. Brak jakichkolwiek awarii. Od wymiany oleju nie byłem w warsztacie. Łańcuch rozrządu zmniejsza koszty utrzymania.
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia dobrze współpracuje z silnikiem. zwolnienie na piątym biegu do 60 km/h nie wywołuje nieprzyjemnych drgań i możliwe jest późniejsze płynne przyśpieszenie, dzięki czemu nie trzeba za dużo machać drążkiem jadąc przez mniejsze miejscowości na trasie. Nie jest konieczne redukow...
Opinia o komforcie:
Jak już wcześniej wspomniałem auto jest wygodne. Fotele dobrze trzymają na boki. Jeszcze nigdy nie jechałem z tyłu, ale też żaden z pasażerów nie narzekał. Problemem jest wyciszenie. Powyżej 2400 obr. silnik zaczyna hałasować a powyżej 90 km/h głośno słychać szum wiatru :/
Opinia o nadwoziu:
Auto bardzo pakowne. Po rozłożeniu tylnuch siedzeń powstaje równa podłoga a miejsca jest jak w małej ciężarówce. Mało schowków z przodu. Jakość materiałów dobra. W moim egzemplarzu nic nie trzeszcze i nie skrzypi. Karoseria dobrze zabezpieczona przed korozją.
Opinia o układzie jezdnym:
Przyjemnie się prowadzi, dobrze wybiera nierówności. Zawieszenie zestrojone komfortowo. Zdecydowanie odradzam go ludziom lubiącym szybką jazdę po krętych drogach.

2011-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Na 13 lat i ćwierć miliona przebiegu auto ma doskonałą kondycje. Rozrząd na łańcuch, proste zawieszenie, nieskomplikowany silnik, mało wodotrysków = niskie koszty. Primery są dobrze wyposażone i wygodne, wdzięczne jak sie wszystko robi na czas. Wielkim atutem Primer w porównaniu z autam...
Opinia o układzie napędowym:
Silniki japońskie lubią wysokie obroty, dopiero od 5000 obrotów diabeł się w nich budzi. Mimo tego nie odbija sie to na spalaniu. Skrzynia wiekowa, chodzi nieraz ciężko ale bez większych problemów
Opinia o komforcie:
Z pełną obsadą trochę prowadza ale i same auto trochę waży. Silnik daje radę, trochę go słychać powyżej 3 tyś obrotów
Opinia o nadwoziu:
W kabinie przestronnie, ergonomia - jak to u japońca, wszystko pod ręką i tam gdzie ma być - intuicyjna obsługa. Zaaranżować można sobie tylko uchwyt na telefon bądź navi...
Opinia o układzie jezdnym:
Z hamulcami jest problem z zapiekaniem się tylnych no i czasami szwankuje czujnik ABS-u - u mnie tylko zapiekły się cylinderki - koszt z robocizną -100 PLN

Średnie oceny NISSAN PRIMERA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
77.88%
głosów 81
Raczej tak
15.38%
głosów 16
Trudno powiedzieć
2.88%
głosów 3
Raczej nie
2.88%
głosów 3
Nie
0.96%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.7/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.1/10
Parkowanie
7.0/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
8.2/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
7.4/10
Przyspieszenie 60-120km
7.7/10
Przyspieszenie 80-120km
7.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
7.9/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
8.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.8/10
Wyciszenie
7.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
8.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.7/10
Bagażnik
8.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.0/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
8.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.6/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.3/10
Elektronika
6.2/10
Naprawy
Niezawodność
6.1/10
Koszty napraw
4.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
41
Komfort jazdy
12
Układ jezdny
7
Napęd
7
Spalanie
7
Nadwozie
4
Nic
3
Inne
1
Wnętrze
1
Widoczność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
26
Spalanie
13
Nadwozie
8
Wentylacja i ogrzewanie
6
Inne
6
Komfort jazdy
4
Układ jezdny
3
Awaryjność
3
Napęd
3
Wnętrze
2
Widoczność
2
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Nissan Primera brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 6.

Nissan Primera

Nissan Primera

Mazda 6

Mazda 6

Najciekawsza opinia użytkownika o Nissanie Primera

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 133

Nissan Primera SLX 2000 16V 115KM 1993r. kombi

Ocena ogólna

spalanie podane na LPG. Przez 11 lat wymieniłem w aucie: -kpl. amortyzatorów po ok.130tys.km -klocki hamulcowe: -przód przez 140tys.km-jeden raz -tył -----II------- -3 razy (zamienniki Lukasa) -siłownik centr.zamka główny (drzwi kierowcy) -po ok.140tys.km osłona gumowa przegubu napędowego lewego. -po ok.155tys.km słona gumowa przegubu nap.prawego. -po ok.190tys.km pierścienie uszczel.między kolektorem wydechowym a rurą wydech. -po ok.160tys.km wymiana szczotek w rozruszniku. -po ok.190tys.km znów szczotki w rozruszniku(niestety-zamienniki już nie tak trwałe jak oryginał,a rozmiar szczotek niewielki). Nie będę wyliczał normalnych wymian eksploatacyjnych(olej w silniku(10 do 15tys.km tylko syntetyk) i skrzyni(co 60tys.km) oraz filtrów paliwa i powietrza. Układ wydechowy do dziś oryginalny (choć łącznik miedzy 2-gim a 3-cim tłumikiem zespawany)pozostałe bez ubytków( 14-TO LETNI WYDECH-NIE DO WIARY!-PRAWDA?).

Układ napędowy

skrzynia automatyczna pracuje od lat bez zarzutu.

Widoczność

bez uwag

Nadwozie

Nadwozie po 14-tu latach(z tego -11 w kraju i 7 pod chmurką) ma prawo już trochę korodować,ale swoje też zrobiła naprawa w kraju po sprowadzeniu samochodu. Bagażnik bardzo pojemny(pod podłogą nie tylko koło zapas.ale też sporo miejsca na drobiazgi).

Układ jezdny

Po 11-tu latach jazdy bez zastrzeżeń

Wentylacja i ogrzewanie

tu też bez uwag,trzeba się bardzo starać,by szyby zaparowały.

Zobacz również opinie:

Nissan Primera: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Nissan Primera: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Nissan Primera: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Nissan Primera: 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991