Opinie o samochodach Nissan Primera
2.0
Liczba ocen: 104
Średnia ocena: 8.34/10
Nissan Primera spalanie (l/100km)
Oceny NISSANA PRIMERA
Nissan Primera P11 2.0 SR20DE 140KM 2001r. 332 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Trwałość silnika, opartego na łańcuchu rozrządu i świetnej głowicy, to niewątpliwie największa zaleta tego modelu, nawet przy jeżdzie na gazie. Skrzynia troszkę wolno reaguje, ale się nie psuje :). Przyśpiechy jak na 1,5t auta bez turbo są zadawalające, a nawet po 300kkm daje radę f...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie nie sprawia problemów, jak się nie szarżuje leśnych kolein za często to jeżdżąc po (coraz lepszych w Polsce) drogach, można spokojnie cieszyć się bezstukowym komfortem przez dziesiątki tyś. km. Co kilkadziesiąt kkm zaleca się wymienić tuleje wahaczy przednich (przeciętni...
Opinia o nadwoziu:
Bardzo ładowne auto, i nawet z kompletem pasażerów na lotnisko z bagażami dodatkowymi można jechać swobodnie. Po złożeniu siedzeń można wozić meble lub materiały budowlane. Niestety rdza, jak to w japanach, robi z wiekiem swoje, najlepiej garażować i jeździć latami.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie zależne oczywiście od jakości opon, jeżeli nie ruszasz z piskiem co zielone to na średniej klasy oponach zrobisz nawet 40kkm i nadal będziesz czuć, że auto jest przyklejone do nawierzchni. Hamulce- lepiej założyć miękkie klocki i niech się szybciej zetrą, ale za to masz lep...
Nissan Primera P-11 2.0 90KM 2000r. 119 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność silnika dobra,współgra ze skrzynią biegów.Podczas wyprzedzania jednak mało dynamiczny,chcąc wykonać manewr wyprzedzania,koniecznie redukcja biegów.
Opinia o komforcie:
Twardość/miękkość zawieszenia bez zarzutów,nie dobija na nierównościach. Wyciszenie wnętrza zadowalające. Podróżowanie zarówno na przednich jak i tylnych siedzeniach wygodne,nie męczy nawet podczas długiej jazdy.
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze przestronne,odpowiednia ilość miejsca dla pasażerów,zarówno z przodu jak i z tyłu.Bardzo dobra jakość materiałów wykończeniowych,po pięciu latach użytkowania,nie było widać śladów zniszczenia.Bardzo dobre zabezpieczenie przed korozją,blachy cynkowe,po pięciu latach nie po...
Opinia o układzie jezdnym:
Trzyma się nawierzchni bardzo dobrze.Zawieszenie elastyczne-wahacze wielopunktowe.Wymiana po czterech latach,ale na dzisiejszych autodromowych drogach w naszym kraju,to nic dziwnego.Układ kierowniczy bez zarzutów.
Nissan Primera W10 (kombi) 2.0 116KM 1995r. 207 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Manualna skrzynia niestety "zmula", za to pracuje bez zarzutu i funduje sporo komfortu, zwłaszcza w jeździe po mieście. Skrzynia jest trwała i niezawodna, silnik jest zdecydowanie rewelacyjny, nawet przy mrozach poniżej 20 st. C odpala bez problemu. Wystarczy pilnować zmian oleju i f...
Opinia o komforcie:
Powyżej 120 km/h zaczyna się robić głośno.
Opinia o nadwoziu:
Materiały wykończeniowe jak w starszym japończyku, za to bardzo trwałe i dobrze wykonane.
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na 15-letni samochód jest naprawdę OK.
Nissan Primera w10 2.0 SLX 85KM 1994r. 186 800km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia dobrze współpracuje z silnikiem. zwolnienie na piątym biegu do 60 km/h nie wywołuje nieprzyjemnych drgań i możliwe jest późniejsze płynne przyśpieszenie, dzięki czemu nie trzeba za dużo machać drążkiem jadąc przez mniejsze miejscowości na trasie. Nie jest konieczne redukow...
Opinia o komforcie:
Jak już wcześniej wspomniałem auto jest wygodne. Fotele dobrze trzymają na boki. Jeszcze nigdy nie jechałem z tyłu, ale też żaden z pasażerów nie narzekał. Problemem jest wyciszenie. Powyżej 2400 obr. silnik zaczyna hałasować a powyżej 90 km/h głośno słychać szum wiatru :/
Opinia o nadwoziu:
Auto bardzo pakowne. Po rozłożeniu tylnuch siedzeń powstaje równa podłoga a miejsca jest jak w małej ciężarówce. Mało schowków z przodu. Jakość materiałów dobra. W moim egzemplarzu nic nie trzeszcze i nie skrzypi. Karoseria dobrze zabezpieczona przed korozją.
Opinia o układzie jezdnym:
Przyjemnie się prowadzi, dobrze wybiera nierówności. Zawieszenie zestrojone komfortowo. Zdecydowanie odradzam go ludziom lubiącym szybką jazdę po krętych drogach.
Nissan Primera P11 2.0 131KM 1997r. 227 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Silniki japońskie lubią wysokie obroty, dopiero od 5000 obrotów diabeł się w nich budzi. Mimo tego nie odbija sie to na spalaniu. Skrzynia wiekowa, chodzi nieraz ciężko ale bez większych problemów
Opinia o komforcie:
Z pełną obsadą trochę prowadza ale i same auto trochę waży. Silnik daje radę, trochę go słychać powyżej 3 tyś obrotów
Opinia o nadwoziu:
W kabinie przestronnie, ergonomia - jak to u japońca, wszystko pod ręką i tam gdzie ma być - intuicyjna obsługa. Zaaranżować można sobie tylko uchwyt na telefon bądź navi...
Opinia o układzie jezdnym:
Z hamulcami jest problem z zapiekaniem się tylnych no i czasami szwankuje czujnik ABS-u - u mnie tylko zapiekły się cylinderki - koszt z robocizną -100 PLN
Średnie oceny NISSAN PRIMERA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Nissan Primera brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 6.
Najciekawsza opinia użytkownika o Nissanie Primera
użytkownik:
liczba głosów: 133
Nissan Primera SLX 2000 16V 115KM 1993r. kombi
Ocena ogólna
spalanie podane na LPG. Przez 11 lat wymieniłem w aucie: -kpl. amortyzatorów po ok.130tys.km -klocki hamulcowe: -przód przez 140tys.km-jeden raz -tył -----II------- -3 razy (zamienniki Lukasa) -siłownik centr.zamka główny (drzwi kierowcy) -po ok.140tys.km osłona gumowa przegubu napędowego lewego. -po ok.155tys.km słona gumowa przegubu nap.prawego. -po ok.190tys.km pierścienie uszczel.między kolektorem wydechowym a rurą wydech. -po ok.160tys.km wymiana szczotek w rozruszniku. -po ok.190tys.km znów szczotki w rozruszniku(niestety-zamienniki już nie tak trwałe jak oryginał,a rozmiar szczotek niewielki). Nie będę wyliczał normalnych wymian eksploatacyjnych(olej w silniku(10 do 15tys.km tylko syntetyk) i skrzyni(co 60tys.km) oraz filtrów paliwa i powietrza. Układ wydechowy do dziś oryginalny (choć łącznik miedzy 2-gim a 3-cim tłumikiem zespawany)pozostałe bez ubytków( 14-TO LETNI WYDECH-NIE DO WIARY!-PRAWDA?).
Układ napędowy
skrzynia automatyczna pracuje od lat bez zarzutu.
Widoczność
bez uwag
Nadwozie
Nadwozie po 14-tu latach(z tego -11 w kraju i 7 pod chmurką) ma prawo już trochę korodować,ale swoje też zrobiła naprawa w kraju po sprowadzeniu samochodu. Bagażnik bardzo pojemny(pod podłogą nie tylko koło zapas.ale też sporo miejsca na drobiazgi).
Układ jezdny
Po 11-tu latach jazdy bez zastrzeżeń
Wentylacja i ogrzewanie
tu też bez uwag,trzeba się bardzo starać,by szyby zaparowały.
Zobacz również opinie:
Nissan Primera: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Nissan Primera: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Nissan Primera: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2
Nissan Primera: 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991
Sprawdź także:
Nissan Primera - ogłoszenia , Nissan - forum użytkowników, Nissan Primera - średnie ceny
Nissan - tapety na pulpit, Nissan - konfigurator felg, Nissan - tanie opony,
Używane auto części, Nissan - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie