Opel Astra opinie, oceny użytkowników, Opel Astra spalanie 1993r. (strona 1)

Opinie o samochodach Opel Astra

1993r.

Liczba ocen: 48

Średnia ocena: 7.69/10

Opel Astra spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.35/9.72
6.50
trasa
6.50/7.69
4.90
cykl mieszany
7.61/8.58
5.50

Oceny OPLA ASTRA

2008-08-15

Ogólna ocena:

9/10

Świetny samochód- nie do zdarcia i niemal bezawaryjny, nie zawiódł mnie nigdy w trasie a to nadwozie sprawiło że zabierzemy na wyjazd wszystko a w razie potrzeby wyśpimy się wygodnie w terenie. Mały minus za brak wspomagania kierownicy
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest elastyczny- wiadomo jest to diesel i będziemy musieli częściej sięgać do dźwigni lewarka niż w przypadku benzyny- jednak trudno jest go zadusić. Skrzynia biegów działa precyzyjne- po jakimś czasie użytkowania może wyrobić się plastik dźwigienki sterującej, jednak przy mo...
Opinia o komforcie:
Prawdziwy koń roboczy- znosi 500kg cementu. Jeśli ktoś będzie chciał w pełni wykorzystać możliwośći tego kombi- polecam poprosić znajomego tokarza by dotoczył z tworzywa specjalne podkłady pod sprężyny tylnego zawieszenia (ok.40-50mm)- auto stoi wyżej i możemy załadować więcej. F...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu mamy wystarczająco dużo, pasażerowie na tylnej kanapie również nie powinni narzekać- przydały by się zagłówki tylnej kanapy (ale to można dokupić). Bagażnik to największa zaleta tego samochodu- nie jest on ograniczony kielichami i spokojnie zmieścimy w nim typowe ...
Opinia o układzie jezdnym:
Posiadałem wersję bez wspomagania- w czasie jazdy nie jest to zbytnio odczuwalne, jednak na parkingach daje o sobie znać. Hamulce oceniam bardzo dobrze- pomimo przebiegu niemal 0,5mln km na tylnej osi są jeszcze orgyginalne szczęki!! Parkowanie nie sprawia większych trudności, gdyż auto jest...

Jarek2009-07-20

Ogólna ocena:

10/10

samochód niezawodny, łatwy w naprawie i tani w eksploatacji. części nawet oryginalne mają przystępne ceny i nie kupuje się ich zbyt często.
Opinia o układzie napędowym:
silnik o klasę lepszy od 75-konnego, jednostka bardzo trwała, ale uszczelka miski olejowej cieknie mino wymian, skrzynia mało precyzyjna, z przełożeń tylko 3 jest idealnie trafiona,
Opinia o komforcie:
fotele pseudokubełkowe (jak w GSi) trzymają świetnie, z racji niestandardowego zawieszenia komfort jazdy jest ale dopóki jest równa droga.
Opinia o nadwoziu:
korozja to bolączka modelu, chociaż mój nie rdzewieje szczególnie pomimo garażowania pod chmurką, może dlatego że wyprodukowany został w Holandii (wynika to z kodu vin)
Opinia o układzie jezdnym:
zawias zmieniony na amory Bilstein + sprężyny H&R, górna belka rozpierająca na przodzie, hamulce przednie Ferodo Premier + Brembo Max, całość jest twarda ale daje kapitalne prowadzenie, hamulce są ostre jak brzytwa, ale nie powodują ciągłego blokowania kół, nie ma sensu stosowanie m...

2008-02-10

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Silnik moja Astra ma zdrowiutki, chociaż czasami coś wyskoczy ale nie dziwie się skoro auto jest z 1993r. Jeśli chodzi o elastyczność to mogłaby być większa...
Opinia o komforcie:
W Astrze jest moim zdaniem zbyt małe wyciszenie... Przy wyższych obrotach oraz gdy silnik jest zimny wydobywa się zbyt dużo hałasu... Poza tym jeszcze tylna kanapa nie jest zbyt wygodna, do przednich foteli nie mam zastrzeżeń.
Opinia o nadwoziu:
We wszystkich Astrach karoseria szczególnie na tylnych nadkolach oraz przy wlewie paliwa jest tragiczna... Niedawno blachy były wymieniane a już wychodzi rdza. Materiały w środku też nie są zbyt dobrej jakości. Reszta bez zastrzeżeń.
Opinia o układzie jezdnym:
Przy mojej Astrze bardzo leciutko chodzi kierownica, posiadam wspomaganie i to dzięki temu jestem 100% zadowolony, można jednym paluszkiem kręcić kierownicą. Jedyne zastrzeżenie mam do hamulców no ale jak to w każdym wiekowym samochodzie bywa - jakiś minus musi być...

2008-03-16

Ogólna ocena:

9/10

Auto mało dynamiczne ale przaktycznie bezawaryjne polecam na pierwszy samochód do nauki jest idealny. Tani w utrzymaniu . POLECAM
Opinia o układzie napędowym:
Silnik mało dynamiczny ale do miejskiej jazdy w zupełności wystarzczy , mało awaryjny , minusem jest jego mała elastyczność. Ciężko wchodzi jedynka i wsteczny ( szczególnie na zimnym silniku)
Opinia o komforcie:
Astra jest w miare wygodna z przodu z tyłu już troche gorzej , resorowanie jest b. dobre (doskonale tłumi nasze nierówności).Wnętrze ciche do pierwszej 100 później już troche głośne.
Opinia o nadwoziu:
Jak to w oplach z tych lat nęka je rdza. Deska jest ergonomiczna bagażnik nie jest zbyt duży ale ustawny. Jakość materiałów w astrze jest b. dobra (deska rozdzielcza) po za fotelami są liczne przetarcia.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo łatwo sie parkuje , hamulce bez abs\'u ale dość precyzyjne , samochód sie łatwo prowadzi , dobrz trzyma nawierzchni.

Grzegorz2009-04-29

Ogólna ocena:

7/10

Doskonałe auto rodzinne i do jazdy po mieście na trasie brak mocy ale do spokojnej jazdy polecam.
Opinia o układzie napędowym:
Do 90 km/h przyspiesza poprawnie później to już dramat i nic nie dają redukcje .
Opinia o komforcie:
Resorowanie z obciążeniem bardzo dobre.
Opinia o nadwoziu:
Niestety korozja to wada z której Astra słynie.Korozje miałem na przedniej klapie i na krawędziach błotników z tyłu. Słabym punktem jest wlew paliwa ale to dzięki gąbce przyklejonej po wewnetrznej stronie nadkola. Po oderwaniu i zwalczeniu korozji jest ok.
Opinia o układzie jezdnym:
Minus to kołysanie na zakrętach.Słabe hamulce jadąc z obciążeniem.

Średnie oceny OPEL ASTRA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
54.17%
głosów 26
Raczej tak
29.17%
głosów 14
Trudno powiedzieć
10.42%
głosów 5
Raczej nie
4.17%
głosów 2
Nie
2.08%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.5/10
Układ kierowniczy
7.5/10
Hamulce
7.4/10
Parkowanie
7.8/10
Napęd
Elastyczność
6.1/10
Skrzynia biegów
6.9/10
Silnik
7.6/10
Przyspieszenie 0-100km
6.0/10
Przyspieszenie 60-120km
6.1/10
Przyspieszenie 80-120km
6.1/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.1/10
Resorowanie z obciążeniem
6.7/10
Fotele przednie
7.6/10
Fotele tylne
6.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.5/10
Wyciszenie
6.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.9/10
Przestrzeń z tyłu
7.2/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.2/10
Bagażnik
8.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.0/10
Możliwość aranżacji
7.0/10
Karoseria
6.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.2/10
Widocznośc do tyłu
7.9/10
Widoczność w lusterkach
8.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.0/10
Elektronika
4.9/10
Naprawy
Niezawodność
5.0/10
Koszty napraw
4.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
12
Spalanie
4
Komfort jazdy
4
Napęd
3
Nadwozie
3
Wnętrze
3
Układ jezdny
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
7
Nadwozie
5
Spalanie
4
Wentylacja i ogrzewanie
3
Napęd
2
Inne
2
Awaryjność
1
Widoczność
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Opel Astra brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Focus.

Opel Astra

Opel Astra

Ford Focus

Ford Focus

Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Astra

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 124

Opel Astra Club 1700 D 64KM 1993r. kombi

Ocena ogólna

Świetny samochód- nie do zdarcia i niemal bezawaryjny, nie zawiódł mnie nigdy w trasie a to nadwozie sprawiło że zabierzemy na wyjazd wszystko a w razie potrzeby wyśpimy się wygodnie w terenie. Mały minus za brak wspomagania kierownicy

Układ napędowy

Silnik jest elastyczny- wiadomo jest to diesel i będziemy musieli częściej sięgać do dźwigni lewarka niż w przypadku benzyny- jednak trudno jest go zadusić. Skrzynia biegów działa precyzyjne- po jakimś czasie użytkowania może wyrobić się plastik dźwigienki sterującej, jednak przy moim przebiegu wykonałem taką operację tylko raz. Na przyspieszenie w tym aucie nie ma co liczyć, jednak radość przy tankowaniu (4,5-5l) w dużej części pokrywa tą niedogodność. Posiadam silnik Oplowski (nie Isuzu) i w mojej opinii jest od nie do zajeżdżenia- prawie 500.000km bez wkładania rąk w pompę wtryskową, nie przeprowadzałem również naprawy głównej (pierścienie, panewki) gdyż mechanik stwierdził że to jeszcze nie pora ;) Z mniejszych napraw to 2 razy wymieniona uszczelka pod głowicą i głowica (w wielu przypadkach jest to powiązane gdyż podczas wymiany okazuje się że głowica jest pęknięta między gniazdami)- proszę zwracać uwagę na dobranie uszczelki odpowiedniej grubości (jest to oznaczane kropkami).

Widoczność

Tutaj nie ma żadnych wad.

Komfort

Prawdziwy koń roboczy- znosi 500kg cementu. Jeśli ktoś będzie chciał w pełni wykorzystać możliwośći tego kombi- polecam poprosić znajomego tokarza by dotoczył z tworzywa specjalne podkłady pod sprężyny tylnego zawieszenia (ok.40-50mm)- auto stoi wyżej i możemy załadować więcej. Fotele kubełkowe wersji Club to poezja- na zakrętach zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne i są stworzone do sportowej jazdy. Na dłuższych trasach przydała by się regulacja podparcia lędźwiowego, jednak taki rarytas opel oferował dopiero w vectrze.

Nadwozie

Przestrzeni z przodu mamy wystarczająco dużo, pasażerowie na tylnej kanapie również nie powinni narzekać- przydały by się zagłówki tylnej kanapy (ale to można dokupić). Bagażnik to największa zaleta tego samochodu- nie jest on ograniczony kielichami i spokojnie zmieścimy w nim typowe koło naczepy ciężarówki. Dodatkowo po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy równą przestrzeń i świetnie sprawdza się jako miejsce do spania (małżeńskie łoże ;)

Układ jezdny

Posiadałem wersję bez wspomagania- w czasie jazdy nie jest to zbytnio odczuwalne, jednak na parkingach daje o sobie znać. Hamulce oceniam bardzo dobrze- pomimo przebiegu niemal 0,5mln km na tylnej osi są jeszcze orgyginalne szczęki!! Parkowanie nie sprawia większych trudności, gdyż auto jest bardzo przeszklone.

Naprawy

Nowe części nie są drogiej.Również z ich dostępnością nie ma żadnego problemu. Zderzak w bardzo dobrym stanie kupimy za 100zł na giełdzie a koszt nowego reflektora to ok.110zł.

Wentylacja i ogrzewanie

W tym samochodzie mamy problem z odparowaniem szyb- całe szczęście że jest szyberdach, który nam to ułatwia. Jednak samochód długo się rozgrzewa i w zimie stanowi to problem.

Elektryka/elektronika

Z instalacją elektryczną nie napotkałem problemów- wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej może tylko. Elektroniki w tym aucie nie znajdziemy- jest proste jak budowa cepa i dzięki temu niezawodne.

Zobacz również opinie:

Opel Astra: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Opel Astra: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Opel Astra: 1.2, 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 5.6, 8.0

Opel Astra: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1989, 1988