Opel Astra opinie, oceny użytkowników, Opel Astra spalanie 1998r. (strona 1)

Opinie o samochodach Opel Astra

1998r.

Liczba ocen: 90

Średnia ocena: 7.34/10

Opel Astra spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.28/9.83
7.20
trasa
6.60/8.15
5.76
cykl mieszany
7.54/8.44
6.36

Oceny OPLA ASTRA

jarek2009-07-11

Ogólna ocena:

8/10

Tani w zakupie,BARDZO tani w użytkowaniu. Całkiem ładny-5 D hatchback-lakier metalik. Silnik ekonomiczny chociaż trochę za słaby(jak dla mnie!!). Awaryjność-a co to?. Poprzednio miałem Fiata-koszmar. Teraz wsiadam,odpalam i jadę. NIGDY mnie nie zawiódł-zobaczymy czy gaz coś zmieni. Troc...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik miodzio do miasta, w trasie wyprzedzenie TIRA trzeba dobrze rozważyć. Przy pełnym załadunku brakuje z 20-30 KM.Skrzynia zestrojona krótko- na 1 i 2 biegu w zasadzie skala obrotomierza kończy się błyskawicznie. Za to na 5 można jechać 50 km/h-oczywiście bez prób gwałtownego przysp...
Opinia o komforcie:
Przy jeżdzie w 2-3 osoby-super. Dla kompletu i pełnego obciążenia-nieco gorzej. Fotele dość wygodne, za to trzymanie boczne na szybkich slalomach-przeciętne.Wyciszenie ok do prędkości 150 km/h- sprawdzone na autobahnie. Powyżej silnik ma już dość i słychać świst wiatru-radio rulez.
Opinia o nadwoziu:
Z minusów-dla kierowców słusznej postury ciasno,brakuje podłokietnika,mocowanie foteli-kpina,brak schowków w bagażniku.Plusy-bagażnik ustawny,dość pojemny. Materiały jak na klasę C dobre-nic nie skrzypi,brak zniszczeń tapicerki i kokpitu(przebieg 176tyś).Trochę zmęczony mieszek lewark...
Opinia o układzie jezdnym:
Problemów z trakcją nie ma, można jeżdzić dynamicznie-chociaż to zależy od opon. Hamulce skuteczne i nawet dość odporne na fading(przegrzewanie)-sprawdzone w górach! Układ kierowniczy trochę gumowaty, ale przy odrobinie wprawy ok.

2011-12-09

Ogólna ocena:

8/10

Dobrze traktowany wóz powinien się odpłacić niezawodnością. W czasie 260000 km tylko trzy razy awaria unieruchomiła auto - raz przez auto-alarm , dwa razy przez LPG
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenie bez rewelacji ale przecież to nie auto na wyścigi. Silnik pierwsza klasa pod warunkiem odpowiedniego traktowania. Nawet po 200 000 km z LPG sprawuje się dobrze, ale trzeba pamiętać aby na benzynie też czasem trochę pojeździć. przy 240 000 km zmieniłem olej na półsyntetyk.
Opinia o komforcie:
Jak gumy i tulejki zawieszenia są w dobrym stanie to i komfort może być. Ponieważ to kombi sporo hałasu idzie z bagażnika dlatego lepiej mieć roletę zasuniętą a najlepiej samemu sobie założyć w tylnej części maty wygłuszające. Pod tym względem cichszy jest Golf IV kombi SDI.
Opinia o nadwoziu:
Duży plus - asymetrycznie składane tylne oparcia na równo z podłogą bagażnika. Karoseria - duży minus za rdzę chociaż jej powodem mogło też być kilka stłuczek. Ale pojawiła się też tam gdzie stłuczek nie było (podwozie kiepsko wygląda) i to mimo iż auto było od nowości garażow...
Opinia o układzie jezdnym:
trzeba dobrze naciągnąć hamulec ręczny aby szczęki były jak najbliżej bębna bo jak nie to właściwe hamowanie zacznie się dopiero jak pedał jest prawie przy podłodze. Komplet tylnych hamulców wymieniłem dopiero przy około 210000 km, ale staram się jak najwięcej hamować silnikiem

2009-07-08

Ogólna ocena:

5/10

Rdzewieje jak siedem nieszczęść. Ale ogólnie samochód wytrzymały i "cierpliwy". Koszty napraw niewielkie, ale naprawy nieco za częste. Kiepska wentylacja, słaby układ chłodzenia. Ogólnie, jako samochód do przyuczenia i zajeżdżenia - w porządku. Jako główne auto - raczej n...
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność całkiem ok. Skrzynia biegów - bez problemów. Silnik mógłby być żwawszy, ale co tu wymagać od 75KM zadławionych gazem.
Opinia o komforcie:
Resorowanie w porządku. Samochód miększy od japończyków, ale twardszy od francuzów. Cichy i spokojny.
Opinia o nadwoziu:
Samochód 2+2. Kolejna osoba z tyłu to już problem. Duży bagażnik, ale problemy z załadunkiem - mały prześwit. Materiały? - co kto lubi. Twarde plastiki chamskie, miękkie przyjemne.
Opinia o układzie jezdnym:
Trochę denerwujący "martwy punkt" i nie za mocne wspomaganie. Bardzo denerwujące hamulce - po przesiadce do innego auta mało co nie przywaliłem głową w kierownicę. Po powrocie do astry, mało nie skasowałem innych samochodów na parkingu. Hamulce - dramat.

Bartek2009-11-26

Ogólna ocena:

1/10

NIE KUPUJCIE OPLA Z TEGO ROCZNIKA I O TAKIM PRZEBIEGU TO SZCZERUP I TYLE . NIE WYMIENIŁEM WSZTSTKICH WAD TEGO AUTA BO DUŻO NAPRAWDE JESZCZE BY PISAĆ .AUTO NADAJE SIĘ NA ZŁOM SORY ZA BŁĘDY
Opinia o układzie napędowym:
po 225000 km z gazem od 4 lat silnik do wymiany chyba że ma się dobrego mechanika koszt naprawi ok 3000- 4000zł
Opinia o komforcie:
po takim przebiegu zawieszenie do wymiany koszt ok 1000 zł ale jeśli zawieśenie ( amory itd ) zą dobre to nawet można pośmigać 3MA SIĘ DROGI DOBRZE
Opinia o nadwoziu:
przestrzeń i nateriały kwestia względna. karoseria hmm no cóż wypadaja w niej pomału dzióry szczegulnie błotniki.
Opinia o układzie jezdnym:
auto prowadzi sié dobrze hamuje nieźle ale jeśli się naprawi naprawi hamulce w szczegulności przód poniewarz lubią się blokować klocki co dla mniej doświadczonych kierowców grozi pożarem mówię powarznie w tym roczniku układ hamulcowy jest awaryjny ale morzna kupić tanio zaciski prze...

henryk macanko2011-02-14

Ogólna ocena:

9/10

JESTEM ZADOWOLONY Z ZAKUPU I EKSPLOATACJI.
Opinia o układzie napędowym:
WARTO SIĘ PRZEJECHAĆ TYM MODELEM ABY SIĘ PRZEKONAĆ ,ŻE TO FAJNE AUTO
Opinia o komforcie:
TROSZKĘ TWARDE SIEDZENIA ALE DOSKONALE SPRAWDZAJĄ SIĘ W TRASIE - PLECY NIE BOLĄ. AUTO SILNE I BARDZO ELASTYCZNE.
Opinia o nadwoziu:
1998R I BRAK JAKICHKOLWIEK OZNAK RDZY !!! WSZYSTKO CO TRZEBA JEST POD RĘKĄ.
Opinia o układzie jezdnym:
to jest mój 3 opel - i 2 opel astra szczególnie model 1,8 kombi comfort jest super, szukałem tego auta długo i zostało sprowadzone ze Szwajcari. NIE UKRYWAM ŻE MUSIAŁEM DOŁOŻYĆ PARĘ ZŁOTYCH by dokonać potrzebnych poprawek, ale polecam Astre 2 z 1998r z motorem 1,8 --2,0 ( BĘZYNA ) są ...

Średnie oceny OPEL ASTRA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
53.33%
głosów 48
Raczej tak
30.00%
głosów 27
Trudno powiedzieć
7.78%
głosów 7
Raczej nie
4.44%
głosów 4
Nie
4.44%
głosów 4
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.1/10
Układ kierowniczy
7.8/10
Hamulce
7.7/10
Parkowanie
8.0/10
Napęd
Elastyczność
7.1/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
7.5/10
Przyspieszenie 0-100km
6.4/10
Przyspieszenie 60-120km
6.6/10
Przyspieszenie 80-120km
6.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.4/10
Resorowanie z obciążeniem
7.2/10
Fotele przednie
7.7/10
Fotele tylne
7.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.9/10
Wyciszenie
6.9/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.0/10
Przestrzeń z tyłu
7.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.9/10
Bagażnik
8.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.1/10
Możliwość aranżacji
6.7/10
Karoseria
7.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.4/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.6/10
Elektronika
5.6/10
Naprawy
Niezawodność
5.3/10
Koszty napraw
5.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
17
Spalanie
12
Komfort jazdy
11
Napęd
6
Nadwozie
6
Układ jezdny
5
Nic
4
Wnętrze
2
Inne
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
13
Spalanie
10
Wentylacja i ogrzewanie
9
Wnętrze
5
Inne
5
Napęd
5
Komfort jazdy
4
Układ jezdny
2
Nadwozie
2
Awaryjność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Opel Astra brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Focus.

Opel Astra

Opel Astra

Ford Focus

Ford Focus

Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Astra

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 120

Opel Astra 1400 X14XE 90KM 1998r. kombi

Ocena ogólna

Dobrze traktowany wóz powinien się odpłacić niezawodnością. W czasie 260000 km tylko trzy razy awaria unieruchomiła auto - raz przez auto-alarm , dwa razy przez LPG

Układ napędowy

Przyspieszenie bez rewelacji ale przecież to nie auto na wyścigi. Silnik pierwsza klasa pod warunkiem odpowiedniego traktowania. Nawet po 200 000 km z LPG sprawuje się dobrze, ale trzeba pamiętać aby na benzynie też czasem trochę pojeździć. przy 240 000 km zmieniłem olej na półsyntetyk.

Komfort

Jak gumy i tulejki zawieszenia są w dobrym stanie to i komfort może być. Ponieważ to kombi sporo hałasu idzie z bagażnika dlatego lepiej mieć roletę zasuniętą a najlepiej samemu sobie założyć w tylnej części maty wygłuszające. Pod tym względem cichszy jest Golf IV kombi SDI.

Nadwozie

Duży plus - asymetrycznie składane tylne oparcia na równo z podłogą bagażnika. Karoseria - duży minus za rdzę chociaż jej powodem mogło też być kilka stłuczek. Ale pojawiła się też tam gdzie stłuczek nie było (podwozie kiepsko wygląda) i to mimo iż auto było od nowości garażowane.

Układ jezdny

trzeba dobrze naciągnąć hamulec ręczny aby szczęki były jak najbliżej bębna bo jak nie to właściwe hamowanie zacznie się dopiero jak pedał jest prawie przy podłodze. Komplet tylnych hamulców wymieniłem dopiero przy około 210000 km, ale staram się jak najwięcej hamować silnikiem

Naprawy

trochę nietypowych usterek - przerdzewiał bak paliwa, pękła przednia lewa sprężyna, ukruszyła się końcówka łapy silnika na której była rolka paska klinowego. CIEKAWOSTKA - gdy urwała się linka prędkościomierza silnik w czasie jazdy gasł po wrzuceniu na luz. Podobno z linką powiązany jest jakiś czujnk, który głupieje jak ona nie chodzi i dlatego silnik się dławi i gaśnie. Koszty napraw niskie- na dodatek jeżdzę na 13'' i opony są naprawdę tanie.

Wentylacja i ogrzewanie

Trzeba regularnie wymieniać filtr przeciwpyłkowy bo inaczej szyby parują. Ciepło w zimie dociera na tylne siedzenia dopiero jak damy dmuchawę na 3 lub 4 (4 poziom dmuchawy mocno hałasuje)

Elektryka/elektronika

Mój model jest bardzo ubogo wyposażony więc nie ma co się psuć. Na te 260 000 km nawalił tylko jakiś regulator nawiewu pod wycieraczkami (była tylko 3 i 4). Trzy razy wymiana sondy lambda, raz czujnik ciśnienia oleju. Notorycznie przepalają się natomiast żaróweczki deski rozdzielczej i konsoli. Duży plus za elektronikę - ani razu nie było awarii ABS ani tzw CHECK ENGINE. Nawet LPG nie popsuło elektroniki sterującej.

Zobacz również opinie:

Opel Astra: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Opel Astra: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Opel Astra: 1.2, 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 5.6, 8.0

Opel Astra: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1989, 1988