Opel Astra opinie, oceny użytkowników, Opel Astra spalanie 1.6 (strona 1)

Opinie o samochodach Opel Astra

1.6

Liczba ocen: 293

Średnia ocena:

7.98/10

Opel Astra spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 8.53/9.93 -.--
trasa 6.50/7.74 -.--
cykl mieszany 7.48/8.89 -.--

Astra

OCENY OPLA ASTRA


Ogólna ocena:  

9/10


Wszystkie zalety i wady opisałem wcześniej, jest to moja subiektywna opinia.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność silnika bardzo mnie zaskoczyła oczywiści na plus. Te 101KM przy tej masie samochodu jest wystarczające. Pozwala dynamicznie ruszyć i szybko przyspieszyć. Trochę gorzej sprawa wygląda przy znacznym obciążeniu samochodu ale też tragedii nie ma. Negatywnie zaskoczyło mnie spal...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy oceniam bardzo wysoko. Samochód silnik pracuje cichutko wewnątrz na wolnych obrotach i przy zamkniętych szybach w zasadzie niesłyszalny kilka razy myślałem że zgasł mi samochód. Fotele wygodne regulacja fotela kierowcy w 3 płaszczyznach do tego regulacja kierownicy sprawia ż...
Opinia o nadwoziu:
Jak na niezbyt duży samochód to przestrzeni w środku jest zaskakująco dużo. Jestem osobą dosyć wysoką (ponad 190 cm) I bez problemu mogę wygodnie wyregulować fotel i o dziwo może za mną wygodnie siedzieć z tyłu osoba średniego wzrostu. Fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach pozw...
Opinia o układzie jezdnym:
Pomimo 10 lat na karku auto prowadzi się bardzo dobrze. Zawieszenie jest dosyć twarde w porównaniu do innych samochodów którymi jeździłem, na zakrętach się nie przechyla i dobrze trzyma się drogi. Jestem bardzo zadowolony z układu wspomagania kierownicy w innych samochodach denerwowało m...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


Auto dobre lecz bez rewelacji. Tanie w zakupie, nie wymagajace duzych nakladow finansowych, najtansze niemieckie auto i tak lepsze niz Fiat czy Renault :) Ladny wyglad ze wzgledu na oplywowe linie i spojlery Irmschera. Male spalanie jak na starej generacji silnik, elastyczny. Autko odpalasz i jedzie...
Opinia o układzie napędowym:
C16SE to silnik 1598cm3 na pełnym wtrysku.Bardzo rzadko spotykana konstrukcja w Astrze. Ze wzgledu na sportowy wałek rozrzadu o wiekszym wychyleniu krzywek i konstrukcji 8 zaworowej, silnik "ciagnal" rowno od samego dolu przy czym nie wymagal drogich napraw (poza remontem glowicy przy 21...
Opinia o komforcie:
Auto ze sportowym zawieszeniem nie jest zbyt komfortowe. W zasadzie bez roznicy od obciazenia tlumi podobnie. Fotele bardzo wyglodne i dobrze trzymajace w zakretach. Z weluru. Auto jest srednio wyciszone stawiam go w polowie stawki miedzy np. Fiatem Cinquecento a Volkswagenem Golfem III.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni jest standardowo dla autka 4 metrowego w nadwoziu htb. Bagaznik na te klase ogromny z niskim progiem zaladunku i duzym otworem zaladunkowym. Bagaznik ma w miare regularne ksztalty i przez to efektywnie mozna wykozystac go do ostatniego "litra". Ergonomia jak na niemieckie auto ...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko fabrycznie na zawieszeniu Eibach obnizony o 80mm przod i 60mm tyl. Hamulce przednie wentylowane srednica 256mm nawiercane (Brembo). Parkowanie bylo znosne ze wzgledu na dobra widocznosc we wszystkich kierunkach, jedynie zaglowki tylnej kanapy troche przeszkadzaly.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


chyba większość opisałem powyżej mogę dodać że wadą to napewno korozja gdyby nie to to auto bybyło super, zaleta niskie koszty utrzymania małe spalanie i tanie części rekompensują wiek auta a funkcjonalność wystarczająca dla 4 osobowej rodziny przy wspomaganiu, centralnym zamku i kl...
Opinia o układzie napędowym:
no cóż skrzynia mogła bybyć lepsza zwłaszcza uruchamianie 1 biegu przyśpieszenie też nie rewelacja wkońcu to kombi i silniczek 75km to mało zwłaszcza latem przy włączonej klimie znacznie w trasie brakuje mocy i trzeba się zastanowić dobrze podczas wyprzedzania a marnie już jest całki...
Opinia o komforcie:
fotele z przodu może nie są komfortowe ale da się wytrzymać mając nauwadze wiek produkcji przeszkadza zwłaszcza trzeszczący fotel kierowcy z tyłu 2 osoby z podłokietnikiem jest ok ale już 3 to marnie brakuje trójpunktoweg pasa pośrodku ale w 2 osoby i 2 dzieci z tyłu jest ok
Opinia o nadwoziu:
przestrzeń z tyłu jak i zprzodu jest jak na osobówke wystarczająca i nie ma się zabardzo co się więcej spodziewać bagażnik przy kombi to rewelacja zwłaszcza równa podłoga z tyłu i praktycznie bez progu załadunkowego dzielona kanapa jest super a możliwość otwarcia kanału pośrodku p...
Opinia o układzie jezdnym:
układ jezdny jest ok może mogło być bardziej czułe wspomaganie ale wkońcu to inny wiek produkcji auta, zawieszenie przy kombi jest wystarczająco twarde i daje dość dobry komfort jazdy, nawieżchni też się trzyma jako tako wkońcu to kombi a nie sportowe auto
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Idealne auto na pierwszy raz, dla kogoś kto nie ma zamiaru zostawiać w warsztatach po 1500 zł. Zadbane egzemplarze będą jeździły i jeździły, a i to wygląda bardzo ładnie. Kto lubi może bez problemu założyć gaz, one to lubią.
Opinia o układzie napędowym:
kręcony na wysokich obrotach daje frajdę z jazdy, ale i łezka się w oku kręci gdy podjeżdżamy na stację paliw... ELASTYCZNOŚĆ?? jaka elastyczność :) skrzynia lubi się zbuntować niestety, ciężko wchodzą biegi, nie jest zbyt precyzyjna. Wymiana oleju w skrzyni... jedni mówią że si...
Opinia o komforcie:
Wygodne auto, zawieszenie na naszych dziurach doje w kość strasznie... Częsty serwis zawieszenia niestety nas nie ominie - na szczęście za nie duże pieniądze :) Wyciszenie, do 90-110 km/h jest ok, powyżej już mamy jak w pociągu niestety.
Opinia o nadwoziu:
więcej miejsca niż w Audi A3 - to nie bajka tylko fakt, jestem wysoki, lubię "leżeć" i leżę, a za mną spokojnie siądzie dorosłą osoba :)) Materiały dobrej jakości, plastik czasami zatrzeszczy, ale źle nie jest, skóra na kierownicy, wybieraku skrzyni biegów i ręcznym już s...
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie źle znosi nasze dziurawe drogi, trzeba je kontrolować. Auto nie jest duże, ma dobry promień skrętu, w mieście spokojnie się wszędzie wciśnie. Hamulce lubią szwankować, a i gdy są sprawne szału nie ma... Kierownica dobrze leży w rękach, wspomaganie działa ok, Jednak na n...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Dla mnie jedyną rażącą wadą jest że karoseria rdzewieje i to w zaskakującym tempie mimo dbania o nią. Zaletą jest to że mam wciąż ładny samochód jak na te nowoczesne czasy i bardzo niedrogi. Śmieszy mnie jak sobie znajomi kupują że tak powiem wynalazki żeby się popisać wśród zn...
Opinia o układzie napędowym:
Uważam że skrzynia ma za krótkie przełożenia. Ruszam z jedynki na światłach i zaraz dwójka i zaraz trójka i tak zostaje z tyłu no ale silnik ma tylko 75koni. Ogólnie silnik (1.6i) bezawaryjny. wadą jest wyciekający olej z pod uszczelki pokrywy silnika ale to sami możemy wymienić jeśl...
Opinia o komforcie:
Tak jak wspomniałem przy zawieszeniu, zawieszenie miękkie a na nierównościach głośny. Ogólnie samochód płynie na drodze.
Opinia o nadwoziu:
Jeśli chodzi o komfort w środku to jest nawet tego miejsca sporo,wiadomo to nie jest van. Bardzo zły stan jest karoserii, trzeba bardzo dbać o nadwozie ale nawet woskowania to i tak zrobiła mi się dziura przy wlewie paliwa, rdza go tak szybko bierze że jak jade poniżej 60km/h to słysze jak ...
Opinia o układzie jezdnym:
Mam nowe opony i bardzo ładnie trzyma się nawierzchni choć ostatnio przy 120km/h zaczyna drgać mi kierownica ale to chyba powód amortyzatorów bo od noości nie były wymieniane ale na przelądach nie wykazuje odchyleń. W moim zawieszenie jest bardzo mięciutkie ale mi to pasuje bo wtedy samoc...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 59


ŚREDNIE OCENY OPEL ASTRA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 65.19% głosów 191
Raczej tak 24.23% głosów 71
Trudno powiedzieć 6.14% głosów 18
Raczej nie 2.73% głosów 8
Nie 1.71% głosów 5
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.3/10
Układ kierowniczy
8.1/10
Hamulce
7.8/10
Parkowanie
8.1/10
Napęd
Elastyczność
7.3/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
8.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.0/10
Przyspieszenie 60-120km
6.9/10
Przyspieszenie 80-120km
6.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.8/10
Resorowanie z obciążeniem
7.4/10
Fotele przednie
8.0/10
Fotele tylne
7.4/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.1/10
Wyciszenie
7.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.2/10
Przestrzeń z tyłu
7.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.1/10
Bagażnik
8.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
7.2/10
Karoseria
7.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
7.9/10
Widoczność w lusterkach
8.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.0/10
Elektronika
6.0/10
Naprawy
Niezawodność
6.0/10
Koszty napraw
5.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 76
Komfort jazdy 45
Spalanie 22
Układ jezdny 17
Napęd 16
Nadwozie 12
Wnętrze 10
Inne 6
Wentylacja i ogrzewanie 6
Nic 6
Widoczność 2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 59
Spalanie 33
Nadwozie 25
Wentylacja i ogrzewanie 22
Napęd 14
Inne 13
Układ jezdny 8
Wnętrze 5
Awaryjność 5
Widoczność 4
Komfort jazdy 4

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Opel Astra brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Focus.

  Opel

  Astra

  Ford

  Focus

Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Astra

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Adam

liczba głosów: 40

Opel Astra Irmscher 1600 C16SE 100KM 1995r. hatchback

Ocena ogólna
Auto dobre lecz bez rewelacji. Tanie w zakupie, nie wymagajace duzych nakladow finansowych, najtansze niemieckie auto i tak lepsze niz Fiat czy Renault :) Ladny wyglad ze wzgledu na oplywowe linie i spojlery Irmschera. Male spalanie jak na starej generacji silnik, elastyczny. Autko odpalasz i jedziesz gdzie zapragniesz niczym cie nie zaskoczy. Ceny czesci zamiennych niskie auto wytrzymuje polskie warunki drogowe.

Układ napędowy
C16SE to silnik 1598cm3 na pełnym wtrysku.Bardzo rzadko spotykana konstrukcja w Astrze. Ze wzgledu na sportowy wałek rozrzadu o wiekszym wychyleniu krzywek i konstrukcji 8 zaworowej, silnik "ciagnal" rowno od samego dolu przy czym nie wymagal drogich napraw (poza remontem glowicy przy 215000 km). Byl elastyczny jednak sportowa-krotka skrzynia nie kazdemu podejdzie do gustu. Autko rozpedzalo sie w ok. 10s/100km/h jednak nie przekraczalo 170km/h. Ogolnie polecam bo to perelka. Astry z tym silnikiem poznac mozna po oznaczeniu Si na klapie z tyłu.

Widoczność
Widocznosc do przodu bardzo dobra ze wzgledu na mozliwosc regulacji fotela przedniego w osi pionowej. Do tylu widocznosc ograniczaja zaglowki (u mnie byly lite bez otworow). Lusterka sa na przyzwoitym poziomie lecz ze wzgledu na ksztalt raczej owalny zapewniaja jedynie srednia widocznosc.

Komfort
Auto ze sportowym zawieszeniem nie jest zbyt komfortowe. W zasadzie bez roznicy od obciazenia tlumi podobnie. Fotele bardzo wyglodne i dobrze trzymajace w zakretach. Z weluru. Auto jest srednio wyciszone stawiam go w polowie stawki miedzy np. Fiatem Cinquecento a Volkswagenem Golfem III.

Nadwozie
Przestrzeni jest standardowo dla autka 4 metrowego w nadwoziu htb. Bagaznik na te klase ogromny z niskim progiem zaladunku i duzym otworem zaladunkowym. Bagaznik ma w miare regularne ksztalty i przez to efektywnie mozna wykozystac go do ostatniego "litra". Ergonomia jak na niemieckie auto przystalo jest dobra jednak znajdziemy niedorobki typu radio umieszczone zbyt nisko czy slabo widoczny licznik kiedy pada nam slonce zza plecow. Materialy uzyte to w 80% plastyk, potrafi z czasem skrzypiec szczegolnie po wiekszym przebiegu po polskich "dziurach". Nie mozna mowic o zlym spasowaniu elementow. Co do demontazu siedzen itp. raczej wszystko przykrecone srubami, prozno tutaj szukac zmyslnych zatrzaskow czy dzwigni- wszystko typowo niemieckie. Karoseria niebo lepsza niz we wczesniejszym Kadettcie "E" dwustronny ocynk jednak tylne nadkola lubia rdzewiec co jest typowe dla Opla nawet we wspolczesnych modelach.

Układ jezdny
Autko fabrycznie na zawieszeniu Eibach obnizony o 80mm przod i 60mm tyl. Hamulce przednie wentylowane srednica 256mm nawiercane (Brembo). Parkowanie bylo znosne ze wzgledu na dobra widocznosc we wszystkich kierunkach, jedynie zaglowki tylnej kanapy troche przeszkadzaly.

Wentylacja i ogrzewanie
Pojemnosc 1600cm3 robi swoje i autko szybko sie nagrzewa. Mozna zapomniec o skrobaniu przedniej szyby jak to ma miejsce we Fiacie 126p :)

Pełna opinia o Opel Astra Irmscher 1600 C16SE 100KM 1995r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Opel Astra: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Opel Astra: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Opel Astra: 1.2, 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 5.6, 8.0

Opel Astra: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1989, 1988