Opinie o samochodach Opel Omega
1996r.
Liczba ocen: 52
Średnia ocena: 8.08/10
Opel Omega spalanie (l/100km)
Oceny OPLA OMEGA
Opel Omega 2.5 tds 130KM 1996r. 300 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia biegów po prostu wzorcowa, tak , jeśli chodzi o dobór przełożeń, jak i trwałość.Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie,bez zgrzytów i bez wypadania.Długie trasy można zaliczać bez obaw, bo przy 120 km/h silnik ma 2,5 tys obr. Silnik rewelacyjnie się spisuje dopiero po tuningu - opt...
Opinia o komforcie:
Auto miękkie, bardzo dobrze resorowane, z dobrze dobranym tłumieniem, ale przy tym niskie i mocno obciążone może mieć problemy z przejeżdżaniem nad wystającymi przeszkodami.Łatwo uszkodzić niskę olejową na kocich łbach czy przejazdach kolejowych, więc obciążenie psychiczne dosyć sp...
Opinia o nadwoziu:
W aucie zmieści się każdy , tak z przodu, jak i z tyłu.Kierowca siedzi wygodnie, prawa noga nie ma tendencji do opadania na bok, przez co długa jazda to nie problem.wszystkie przyciski łatwo dostępne,dokuczliwy brak regulacji kierownicy, ale można się przyzwyczaić.Karoseria ponadczasowa, o...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się dobrze, łatwo jest wyczuć auto.Wspomaganie bardzo dobrze dobrane i bardzo trwałe jako mechanizm.Układ jezdny wrażliwy na drobne zużycie drążków, końcówek i wsporników.Jeśli wszystko jest sprawne - jeździ się świetnie.Hamulce bardzo skuteczne i o trwałej, niepsującej s...
Opel Omega 2.0 136KM 1996r. 210 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
Ten silnik przy tej masie to porazka,no cóż postawiłem na ekonomie.Klekotanie i głośna praca,dobrze znosi gaz,pali trochę oleju okolo 1 litr na 10000 km.Dodatkowo mogę dodać,że jeśli ktoś ma problemy jakiekolwiek z obrotami to nie ma sie co zastanawiać tylko wymieniać silniczek krokowy,...
Opinia o komforcie:
Miekie zawieszenie,ale dość tzryma sie jezdni.Gdzieś słyszałem,że nie ma wygodniejszego auta-ja jezdziłem przed tym bmw e36 coupe z kubełkami w środku,mogłem przejechać całą polske w zdłóż i wysiadłem bez problemu.W omedze duże fotele,ale nie wygodne na długą jazde.Wyciszenia chy...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca dużo.Problem z zamontowaniem CB ja mam na słubku po lewej stronie.Materiały moze i dobre ale jadąc trelinką słychac wszystkie plastiki.Karoseria--------no cóż moj egzemplarz akurat długie lata wstecz był garazowany także nie widać aż tak rdzy,ale na nadkolach z tyłu juz tam co...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie ok.chociaż dość miękkie zawieszenie mi się wydaje.Pomimo wymiany wszystkich tuleji,sworzni,niektórych końcówek,łączników,nowe amorki, nadal słysze jakies dziwne pukanie z przodu w zawieszeniu.Hamulce dość dają rade na tę masę auta.
Opel Omega MV6 3.0 3,0 V6 24V 210KM 1996r. 250 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Trzylitrowa omega B MV6 dzięki mocy ponad 200 KM jest autem dość dynamicznym. Tradycyjna hydrokinetyczna skrzynia IV biegowa niestety pożera część mocy. Silnik pracuje harmonijnie i ma znakomity "sound" ale korzystanie z osiągów prowadzi do dużego spalania.
Opinia o komforcie:
Moja wersja miała znakomite skórzane fotele "recaro" z podgrzewaniem i pełną regulacją. W zyciu nie miałem lepszych. Komfort w omedze na poziomie mercedesa klasy E.
Opinia o nadwoziu:
Jeden z przestronniejszych samochodów w klasie. Wygodna podróż w cztery osoby, akceptowalna nawet w pięć. Wystarczająca pojemność bagażnika (ok. 550 l). Jakość wykończenia "oplowska", nie dostaje do klasy premium.
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na auto tylnonapędowe bardzo stabilne i przewidywalne zachowanie na drodze. Hamulce mogłyby być przy tej masie lepsze.
Opel Omega B 2.0 16v 136KM 1996r. 220 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
O Silniki 2.0 16V trzeba dbac prawie jak o dziecko, bo sa delikane, automat rozpedza sie dłuzej niz manual i po uzytkowaniu tego auta stwierdzam ze ten silnik jest za słaby do masy auta
Opinia o komforcie:
Omega to komfortowe auto, ma wspaniałe wielkie fotele w których sie lezy, komfort jest i to na tą klase bardzo wielki, wyciszenie dobre
Opinia o nadwoziu:
Omegi z lat94-96 sa bardzo podatne na korozje, egzemplarze z drugiej połowy 97 roku znosza ją lepiej, gdyz sa podwójnie konserwowane i mają ocynkowane elementy które rdzewieją, czyli, nadkola, progi, doły dzwi. Przestrzen wewnotrz jest wspaniała, kazdy ma sporo miejsca, w komplecie osób, k...
Opinia o układzie jezdnym:
Omega to fajne auto, ale raczej z manualną skrzynią biegów i z wiekszym silnikiem, gdyż 2.0 16V z automatyczna skrzynią nie radził sobie najlepiej z masa auta, w manualu jest troche lepiej
Opel Omega CD 2.0 115KM 1996r. 190 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
uważam, że jednostka 155-konna jest za słaba do tego samochodu (szczególnie z gazem), wystarcza do dostojnego przemieszczania się ale brakuje jej dynamiki
Opinia o komforcie:
W moim samochodzie występują przednie fotele firmy RECARO i są rewelacyjne, natomiast tylna kanapa mogła by być nieco wyższa (siedzisko), poza tym pełen komfort!
Opinia o nadwoziu:
wygląd to kwestia gustu - a omega zarówno z zewnątrz i wewnątrz jest w moim guście, minus za ogromniaste brzydko podświetlone zegary, uwaga korozja na drzwiach!
Opinia o układzie jezdnym:
komfortowy, szczególnie polecam na trasy, słabo sprawdza się w ciasnych uliczkach miast, bardzo pewne zachowanie, w połączeniu z tylnym napędem może dać wiele radości z jazdy
Średnie oceny OPEL OMEGA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Opel Omega brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Vectra.
Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Omega
użytkownik:
liczba głosów: 54
Opel Omega 2500 tds 130KM 1996r. kombi
Ocena ogólna
Dosyć delikatne i skomplikowane zawieszenie . Auto w sumie świetne, wygodne, oszczędne, bezpieczne, ładne, szybkie ,trwałe (poza dolnymi blachami).Jedno z najlepszych w swojej klasie i na pewno najbardziej niezasłużenie niedocenione.
Układ napędowy
Skrzynia biegów po prostu wzorcowa, tak , jeśli chodzi o dobór przełożeń, jak i trwałość.Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie,bez zgrzytów i bez wypadania.Długie trasy można zaliczać bez obaw, bo przy 120 km/h silnik ma 2,5 tys obr. Silnik rewelacyjnie się spisuje dopiero po tuningu - optimum to 160 km.Pali przy tym przy spokojnej jeździe, nie więcej niż 7l/100km , ale musi to być jednostka zadbana.Spora dziura turbo przy obrotach poniżej 1500 obr, ale da się przeżyć.Od 1800 obrotów to już rakieta!Wszystkie parametry (rozrząd,zapłon) trzeba ustawiać bardzo precyzyjnie , najlepiej na hamowni, a potem to już tylko jazda.Silnik bardzo trwały , pompa wtryskowa także, wbrew krążącym opiniom - te są przeważnie wyssane z palca lub rozpowszechniane przez mechaników nie mających pojęcia o tds-ie. Sterowanie silnika nienajłatwiejsze do opanowania , w zasadzie obrabialne w pełni tylko sprzętem specjalistycznym ( czyt. - b.drogim),ale bez problemu można znaleźć fascynatów kochających te silniki i takich należy szukać. Dobrze zadbane są o niebo lepsze i trwalsze od nowszych DTi.Kultura pracy bardzo wysoka, piękny, piaskowy dźwięk przy dużym obciążeniu,dosyć głośny za zewnątrz przy niskich obrotach.
Widoczność
Widoczność do przodu świetna, dobra konstrukcja słupków, które są prawie niezauważalne. Z tyłem problem, bo auto bardzo długie, ale bardzo dobrze skonstruowane wszystkie lusterka, więc z ich pomocą problemy znikają.
Komfort
Auto miękkie, bardzo dobrze resorowane, z dobrze dobranym tłumieniem, ale przy tym niskie i mocno obciążone może mieć problemy z przejeżdżaniem nad wystającymi przeszkodami.Łatwo uszkodzić niskę olejową na kocich łbach czy przejazdach kolejowych, więc obciążenie psychiczne dosyć spore, bo ta kosztuje parę setek (w używkach - nówka to ponad 1500 PLN).Auto bardzo dobrze wyciszone, fotele rewelayjnie skonstruowane, choć bywają problemy z mechanizmami wewmętrznymi i pokrętłami oparć.Jazda to sama przyjemność.Miejsca z tyłu aż nadto,poza tym fotele łatwo się składają, a wtedy mamy przeogromną przestrzeń ładunkową.Wadą jest brak miejsca na jeden z zagłówków,a te trzeba do złożenia foteli zdjąć .
Nadwozie
W aucie zmieści się każdy , tak z przodu, jak i z tyłu.Kierowca siedzi wygodnie, prawa noga nie ma tendencji do opadania na bok, przez co długa jazda to nie problem.wszystkie przyciski łatwo dostępne,dokuczliwy brak regulacji kierownicy, ale można się przyzwyczaić.Karoseria ponadczasowa, o świetnej sztywności, bardzo ładne kształty, ale do 96 roku nie były cynkowane i rdza żre bardzo intensywnie tylne nadkola i wewnętrzne części drzwi.Bagażnik ogromny, da się opuścić albo podnieść fotele, prz czym tylne oparcie jest dzielone 2:1. Dobrze sprawuje się roleta.
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze, łatwo jest wyczuć auto.Wspomaganie bardzo dobrze dobrane i bardzo trwałe jako mechanizm.Układ jezdny wrażliwy na drobne zużycie drążków, końcówek i wsporników.Jeśli wszystko jest sprawne - jeździ się świetnie.Hamulce bardzo skuteczne i o trwałej, niepsującej się konstrukcji. Przy aucie z napędem na tył można się spodziewać większej skrętności i choć tragedii nie ma, to i porównania z np. Mercedesem po prostu nie ma.
Naprawy
Jedno z najtańszych aut do naprawiania, a części używane prawie darmowe.
Wentylacja i ogrzewanie
Duży zakres regulacji natężenia strumienia powietrza , precyzyjne i łatwe sterowanie temperaturą przy klimatronicu.Przy sprawnej klimatyzacji nie ma problemów z odszranianiem i osuszaniem szyb, przy niesprawnościach klimatyzacji - tragedia.Nie pomaga nawet otwieranie okien.
Elektryka/elektronika
Wadą są naprawdę grube wiąchy przewodów.Znaleźć właściwy to duży problem, ale z kolei bardzo dobrze są rozwiązane oznaczenia kolorami.Ze zwarciami w zasadzie się nie można spotkać, przerwy zaś zdarzają się niezmiernie rzadko.Dosyć częste problemy z podświetlaniem wyłączników i klawiszy na desce rozdzielczej, ale układy elektroniczne bardzo trwałe i niezawodne.wszystko dobrze zabezpieczone przed wigocią.Zdarzają się problemy z centralnym zamkiem.
Zobacz również opinie:
Opel Omega: kombi, oldtimer, sedan (limuzyna)
Opel Omega: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Opel Omega: 2.0, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.0, 3.2
Opel Omega: 2011, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987
Sprawdź także:
Opel Omega - ogłoszenia , Opel - forum użytkowników, Opel Omega - średnie ceny
Opel - tapety na pulpit, Opel - konfigurator felg, Opel - tanie opony,
Używane auto części, Opel - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie