Opel Omega opinie, oceny użytkowników, Opel Omega spalanie 2.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Opel Omega

2.0

Liczba ocen: 147

Åšrednia ocena: 8.19/10

Opel Omega spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
11.01/13.02
8.50
trasa
7.98/9.94
6.50
cykl mieszany
9.53/11.40
7.50

Oceny OPLA OMEGA

Paweł2008-08-13

Ogólna ocena:

9/10

Zalety: miękki benzynowy silnik nie klekocze jak diesel i w przeliczeniu mniej kasy za 100 km niż nawet golf w dizlu, nie szarpie, gaz - tania eksploatacja, niskie koszty zakupu przy dobrym wyposażeniu i dużym komforcie, ładne wykończenie, nie razi miernota plastikowych zaślepek i kantów, wn...
Opinia o układzie napędowym:
Benzyna i gaz więc czasem coś się dzieje nie tak, to silniczek krokowy, a to przepływomierz, teraz to nikt nie wie dlaczego trochę nierówno chodzi na wolnych, bo niby wszystko jest dobre a jednak nie jest, Mechanicy to partacze, najlepiej smemu naprawiać auto ale jak to zrobic bez komputera. ...
Opinia o komforcie:
omega to mega komfortowe auto, bardzo cicho, przestrzennie, wygodnie i bezpiecznie, mniej wygodnie na środku tylnej knapy Wersja sport, wysuwane podudzia, dobre trzymanie w fotelach recaro, regulacja pasa lędźwiowego, regulacja przód tył, góra dół, przechylenie fotela, odchylenie oparcia, w...
Opinia o nadwoziu:
ergonomia wspaniała, ilość iejsca - za dużo schowków z przodu - 3 zamykane jeden na klucz zamykany, popielnichka (lub schowek dla nie palacych) no i oczywiście na drzwiach, jakość materiałów wysoka - po 10 latach nie widać sladów zuzycia (poza wytarciami na skurzanej kierownicy) ale jak ...
Opinia o układzie jezdnym:
Dość porządny układ jezdny,Wymieniłem przednie sprężyny (rózmiły się wtsokością o 2 cm, drążki i lużne tuleje na jednym wachaczu, pewnie nie były wymieniane od nowości, przy okazji sprężyny sportowe wymieniłem na zwykłe i jest bardziej miękko, ale na zakrętach trochę bardziej...

2009-11-27

Ogólna ocena:

6/10

Jeśli chodzi o zalety samochodu to niewątpliwym atutem jest przestrzenność i komfort jazdy, oraz wykończenie wnętrza. Natomiast główną wadą producenta jest awaryjność pompy wtryskowej, która następuje po przejechaniu 200 000 km. Koszt regeneracji takiej pompy wiąże się z wydatkiem r...
Opinia o układzie napędowym:
Jeśli chodzi o układ napędowy to odradzam zakup Omegi z silnikiem diesla dwulitrowym, z tego względu iż jest to za mały silnik do tego auta (brak w nim przyspieszenia). Samochód wolno się rozpędza i ma krótkie biegi. Dopiero przy prędkości powyżej 100 km/h nie ma z nim większych proble...
Opinia o komforcie:
Do jazdy samochód jest bardzo wygodny, ja mam skórzane fotele i bardzo je sobie chwalę. Jeśli chodzi o resorowanie to źle mi się jeździło z obciążeniem po osiedlach gdzie na jezdniach są tzw. \"policjanci\". Wjeżdżając na taką przeszkodę czułem jak koła dobijają do nadwo...
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze i przestrzeń ładunkowa w tym samochodzie jest wyśmienita. Siedzenia tylne składają się na równo z bagażnikiem dając nam podłogę około 220 cm długości przestrzeni. Miejsca dla pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo co pozwala w pełni wyprostować nogi. Z...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto po drodze prowadzi się bardzo dobrze, gdyż jest to duży samochód i trzyma się nawierzchni jak przyklejony. Niestety jeżeli chodzi o układ kierowniczy pozostawia on wiele do życzenia.Po roku użytkowania auta musiałem wymienić prawe przednie łożysko koła i przednie wahacze.

2008-12-05

Ogólna ocena:

8/10

Komfort podróżowania, przejrzystość kokpitu oraz dość tania eksploatacja klasyfikuje auto na najwyższym miejscu; jednak lekka korozja odejmuje kilku punktów, z mojej strony 8/10pkt. Auto wg mnie plasuje się pomiędzy Mercedesem W124 a E-klasą. Więc jest to tania alternatywa dla bardzo w...
Opinia o układzie napędowym:
Auto zestawione z 136konnym silnikiem i długą skrzynią pozwala elastycznie poruszać się po mieście. W trasie przyspiesza do 200km/h bez problemowo. Co do przyspieszenia - 11s do setki - rzekł bym wystarczająco. Jako 16zaworowa jednostka - ostro zaczyna ciągnąć od 3tys obr/min.
Opinia o komforcie:
Komfort jest nieziemski! Auto płynie po drodze, muzykę można normalnie słuchać (b. dobre seryjne nagłośnienie). Fotele z obszerną regulacją. Jeździłem autem z podgrzewaną skórzaną tapicerka - dotychczas nie prowadziłem bardziej komfortowym autem w tej klasie.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń, ergonomia, jakość materiałów, pojemność bagażnika (540l) na bardzo wysokim poziomie. Możliwość aranżacji - tutaj trochę psuje oponie tylna kanapa(siedzisko), którą trzeba wyciągnąć by rozłożyć do końca oparcia ale da się z tym żyć, a reszta wzorowo! widoczność ...
Opinia o układzie jezdnym:
Omega B to auto bardzo komfortowe, do spokojnej jazdy, jak i w trasę i po mieście. Po autostradzie wręcz się płynie a nie jedzie. Charakterystyka zawieszenia nie zachęca do ostrej jazdy po zakrętach. Hamulce bardzo dobrze się spisują w półtoratonowym aucie. Parkowanie nie sprawi problemu ...

Michał2010-04-12

Ogólna ocena:

10/10

Szkoda, że już ich nie produkują, jedyne co mógłby opel poprawić to zabezpieczenie przed korozją(ale wtedy nie sprzedali by tulu nowych aut), podobno od'96 roku miały już lepszą ochronę, ale w egzemplarzu z 2000r po liftingu widziałem rdzę pod wycieraczką na klapie bagaznika, więc chy...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 16V - niezawodny, bezproblemowy (bez instalacji gazowej), ekonomiczny - w myśl zasady jeździj bez hamowania, to nie jst auto sportowe, do spokojnej jazdy idealny.
Opinia o komforcie:
Jazda omegÄ… to czysty relaks: Niezwykle wysoki komfort jazdy, Å›wietne zawieszenie, bardzo wysoka odporność na koleiny (przy oponach 195/65R15) i poprzeczne nierównoÅ›ci, dzisiejsze auta tej klasy sÄ… twardsze, bardzo trwaÅ‚e amortyzatory (ok.320tkm), szybko jeżdżący mogÄ… narzekać na wychyÅ...
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze superwygodne i przestronne, (vectra c caravan ma z tyłu co prawda więcej miejsca, ale ma większy rozstaw osi), materiały we wnętrzu bardzo trwałe(welur), przepastny bagażnik, idealne do przeprowadzki - przy składanym fotelu pasażera z przodu aż 2,5m na długie przedmioty, jedyna ...
Opinia o układzie jezdnym:
Jazda omegÄ… to czysty relaks: Niezwykle wysoki komfort jazdy, Å›wietne zawieszenie, bardzo wysoka odporność na koleiny (przy oponach 195/65R15) i poprzeczne nierównoÅ›ci, dzisiejsze auta tej klasy sÄ… twardsze, bardzo trwaÅ‚e amortyzatory (ok.320tkm), szybko jeżdżący mogÄ… narzekać na wychyÅ...

Waldasso2011-05-29

Ogólna ocena:

6/10

Zalety-tani w kupnie,przestronne wnętrze,dość ładny wygląd. Wady-części wcale nie są takie tanie ( a to tylko opel) brak specjalistów i warsztatów o specjalizacji opel, elektryka, głośno w środku, proszę spjrzeć na allegro i wybrać jakieś ładne alusy do omegi-nie ma i tak jest z wi...
Opinia o układzie napędowym:
Ten silnik przy tej masie to porazka,no cóż postawiłem na ekonomie.Klekotanie i głośna praca,dobrze znosi gaz,pali trochę oleju okolo 1 litr na 10000 km.Dodatkowo mogę dodać,że jeśli ktoś ma problemy jakiekolwiek z obrotami to nie ma sie co zastanawiać tylko wymieniać silniczek krokowy,...
Opinia o komforcie:
Miekie zawieszenie,ale dość tzryma sie jezdni.Gdzieś słyszałem,że nie ma wygodniejszego auta-ja jezdziłem przed tym bmw e36 coupe z kubełkami w środku,mogłem przejechać całą polske w zdłóż i wysiadłem bez problemu.W omedze duże fotele,ale nie wygodne na długą jazde.Wyciszenia chy...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca dużo.Problem z zamontowaniem CB ja mam na sÅ‚ubku po lewej stronie.MateriaÅ‚y moze i dobre ale jadÄ…c trelinkÄ… sÅ‚ychac wszystkie plastiki.Karoseria--------no cóż moj egzemplarz akurat dÅ‚ugie lata wstecz byÅ‚ garazowany także nie widać aż tak rdzy,ale na nadkolach z tyÅ‚u juz tam coÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie ok.chociaż dość miękkie zawieszenie mi się wydaje.Pomimo wymiany wszystkich tuleji,sworzni,niektórych końcówek,łączników,nowe amorki, nadal słysze jakies dziwne pukanie z przodu w zawieszeniu.Hamulce dość dają rade na tę masę auta.

Åšrednie oceny OPEL OMEGA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
68.03%
głosów 100
Raczej tak
19.73%
głosów 29
Trudno powiedzieć
4.08%
głosów 6
Raczej nie
5.44%
głosów 8
Nie
2.72%
głosów 4
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.9/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
7.5/10
Napęd
Elastyczność
7.6/10
Skrzynia biegów
8.1/10
Silnik
7.9/10
Przyspieszenie 0-100km
6.5/10
Przyspieszenie 60-120km
6.9/10
Przyspieszenie 80-120km
7.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.8/10
Resorowanie z obciążeniem
8.5/10
Fotele przednie
9.2/10
Fotele tylne
9.1/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.7/10
Wyciszenie
8.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
9.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.2/10
Bagażnik
9.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
6.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.7/10
Elektronika
5.5/10
Naprawy
Niezawodność
5.3/10
Koszty napraw
4.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
73
Niezawodność
12
Napęd
4
Nadwozie
3
Inne
3
Układ jezdny
3
Wnętrze
2
Spalanie
2
Nic
2
Widoczność
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
24
Nic
20
Nadwozie
16
Awaryjność
9
Inne
6
Napęd
5
Wentylacja i ogrzewanie
4
Układ jezdny
3
Wnętrze
1
Widoczność
1
Komfort jazdy
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Opel Omega braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Volkswagen Passat.

Opel Omega

Opel Omega

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Omega

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Paweł

liczba głosów: 127

Opel Omega sport 2000 16v 136KM 1998r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Zalety: miękki benzynowy silnik nie klekocze jak diesel i w przeliczeniu mniej kasy za 100 km niż nawet golf w dizlu, nie szarpie, gaz - tania eksploatacja, niskie koszty zakupu przy dobrym wyposażeniu i dużym komforcie, ładne wykończenie, nie razi miernota plastikowych zaślepek i kantów, wnętrze z klasą, miękkie zawieszenie, dobre trzymanie na drodze, napęd na tył, dobre wyposażenie, chłodno przyjemnie i gra muzyka, alusy, ksenony, klimatronik i respekt na drodze. Wady: więcej ulepszeń - więcej mozliwych usterek, korozja wrodzona nieunikniona ale do opanowania, trochę słaby silnik jak na takie auto, nierówna praca silnika - coś się psuje winny temu gaz, standardowo wygnieciony pogłokietnik, wadliwy system poziomowania ksenonów. O aucie najlepiej trochę poczytać i popytać zanim oddamy do partacza mechanika

Układ napędowy

Benzyna i gaz więc czasem coś się dzieje nie tak, to silniczek krokowy, a to przepływomierz, teraz to nikt nie wie dlaczego trochę nierówno chodzi na wolnych, bo niby wszystko jest dobre a jednak nie jest, Mechanicy to partacze, najlepiej smemu naprawiać auto ale jak to zrobic bez komputera. Niestety mechanik nawet z techem sobie nie radzi a ci co sobie radzą biorą słone pieniądze. Silnik trochę mokry od oleju, 1 l na 10 000 km trzeba dolać

Widoczność

tylne "słupki" przy cofaniu trochę przeszkadzają, no i szkoda że mam pełne zagłówki a nie z otworem

Komfort

omega to mega komfortowe auto, bardzo cicho, przestrzennie, wygodnie i bezpiecznie, mniej wygodnie na środku tylnej knapy Wersja sport, wysuwane podudzia, dobre trzymanie w fotelach recaro, regulacja pasa lędźwiowego, regulacja przód tył, góra dół, przechylenie fotela, odchylenie oparcia, wysuwane obracane zagłówki, 4 poduszki pow

Nadwozie

ergonomia wspaniała, ilość iejsca - za dużo schowków z przodu - 3 zamykane jeden na klucz zamykany, popielnichka (lub schowek dla nie palacych) no i oczywiście na drzwiach, jakość materiałów wysoka - po 10 latach nie widać sladów zuzycia (poza wytarciami na skurzanej kierownicy) ale jak coś trzeba zdiąć żeby gdzieś zajrzeć zaczepy przy plastikach lubią się wtedy połamać, więc trzeba ostrożnie. karosernia nie najlepsza, jak to w oplach, nie widać śladów zadnego cynku o którym wszyscy zapewniają, drzwi przy szybach rdzewieją już w momencie zjeżdżania z taśmy, często lubią rdzewiec nadkola, ale nie u mnie, no i już belki nośne przy punktach mocowania zawieszenia puchną (gdzie ten ocynk???)

Układ jezdny

Dość porządny układ jezdny,Wymieniłem przednie sprężyny (rózmiły się wtsokością o 2 cm, drążki i lużne tuleje na jednym wachaczu, pewnie nie były wymieniane od nowości, przy okazji sprężyny sportowe wymieniłem na zwykłe i jest bardziej miękko, ale na zakrętach trochę bardziej się wychyla.

Naprawy

Mało kto potrafi naprawiać to auto fachowo, każdy się boi gazu, a jak ktoś już się zna - bierze niebotyczne pieniądze za części, mo i trzeba pilnować stan blacharki niezależnie czy jest niby en ocynk czy go nie ma

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik - super sprawa, ale u mnie z jakiegoś powodu nie grzeje, mechanik twierdzi że to zawór ogrzewania, ale czy na pewno???

Elektryka/elektronika

zimą szwankuje centralny zamek, drzwi nie chca się zamykać lub otwierać, pozatym wszystko gra, latem bez problemów, przydałby się wyłacznik oświetlenia wnętrza (ręczny) żeby sie nie paliło gdy tego nie chcemy, aha, szyberdach lubi szwankować, te typy tak mają. ale pod wzgledem elektrycznym fuul wypas, szyby i dach zamykane z pilota, zabezpieczenie elektroniczne, elektryczne podgrzewane lusterka asferyczne antyrefleksyjne i takie tam bajery

Zobacz również opinie:

Opel Omega: kombi, oldtimer, sedan (limuzyna)

Opel Omega: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Opel Omega: 2.0, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.0, 3.2

Opel Omega: 2011, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987