Opinie o samochodach Opel Omega
turbo diesel
Liczba ocen: 26
Średnia ocena: 8.38/10
Opel Omega spalanie (l/100km)
Oceny OPLA OMEGA
Opel Omega 2.5 TDS 136KM 1994r. 250 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
2.5 TDS - podobno nieudana konstrukcja BMW - moze mialem szczescie, moze konstrukcja nie jest taka zla. Bardzo elastyczny, przyspieszal dobrze juz od 1,7 na obrotomierzu... Lepiej oczywiscie przy 2.5 - 3 tys. obr. Silnik gorzej radzil sobie z przyspieszaniem od 0 - 60 np. na swiatlach, bo auto jest ...
Opinia o komforcie:
Komfort w omedze to rzeccz oczywista. Jedno z najwygodnieszych aut jakie mozna kupic za 10.000 pln. Wyciszenie przy 6 cylindrach w leciwym turbo dieslu - tu bylo gorzej, przy malych predkosciach, kiedy szum powietrza nie jest jeszcze taki duzy bylo slychac silnik, przy wiekszych - identycznie jak np...
Opinia o nadwoziu:
Miesca w omedze jest duzo - ja mam 1,92 wzrostu. Jakosc - super, welury sie nie wycieraja, miekkie materialy wykonczeniowe, dobre plastiki. Bagaznik - niby duzy, ale tylny naped powoduje, ze schwek na kolo z boku auta zabiera troche miejsca, a ze byl to sedan to zmywarka sie nie zmiesci, a do 206 we...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzilo sie dobrze, swietnie trzymalo sie drogi - niskie i ciezkie. Nic nie robilem z ukladem jezdym ani hamulcami przez 3 lata, jakie kupielem takie sprzedalem doliczajac przejechane 50.000 km. Jedyne co wymienialem nawet 2 razy to stabilizatory - 1 szt. ok. 90 pln. Hamulce uratowaly mnie k...
Opel Omega Classic 2.5 TDI 145KM 2003r. 154 789km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Wszystko w normie, nie jest to Porsche.
Opinia o komforcie:
Tylna kanapa podobno nie za bardzo wygodna.
Opinia o nadwoziu:
No właśnie, powinna być lepiej zabezpieczona antykorozyjnie(doły drzwi i progi pod uszczelkami)
Opinia o układzie jezdnym:
Parkowanie trochę mniej, musiałem przerabiać garaż.
Opel Omega B FL 2.2 DTI 125KM 2003r. 120 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Duża elastyczność silnika pozwala na jazdę po mieście sposobem ECO DRIVE
Opinia o komforcie:
Jest autem wygodnym, jedynym mankamentem jest utudnione wyjsiadanie z przednich foteli/kubełkowe/.
Opinia o nadwoziu:
Duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, skomplikowane i męczące zwiększanie przestzeni bagażowej.
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na swoje gabaryty i wagę spełnia swoją rolę.
Opel Omega 2,5 tds 2.5 tds 142KM 1997r. 300 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo wygodny i duży pojazd, pozwalający na bardzo komfortowe podróżowanie. Nie brakuje mu mocy, świetnie radzi sobie zarówno na zwykłych drogach jak i na autostradach. Jego gabaryty pozwalają na przewiezienie nawet dużych i ciężkich przedmiotów. Jedynym powodem dla którego zakończył...
Opel Omega Diamant 2.3 TD intercooler 100KM 1994r. 380 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia bardzo elastyczna ale w niskim zakresie prędkości okazuje się że pierwsze 3 biegi są zbyt krótkie, potem jest ok.
Opinia o komforcie:
Dzięki swojej masie jest to sportowa wersja czołgu wygodna choć hałaśliwa.
Opinia o nadwoziu:
Wszystko ok tylko te blachy....
Opinia o układzie jezdnym:
Rewelacyjne prowadzenie dzięki swojej masie nie wspominając o zwrotności.
Średnie oceny OPEL OMEGA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Opel Omega brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Vectra.
Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Omega
użytkownik: Grzegorz
liczba głosów: 92
Opel Omega 2500 TDS 136KM 1994r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Najdrozsze bylo kolko napedowe paska wieloklinowego - 400 pln uzywane, nowe w BMW - 1300 pln. Stacyjka byla upierdliwa naprawa. Reszta to zwykle czesci zuzywajace sie podczas jazdy. Popsulo mi sie oplowskie radio, ale i tak bylo do wymiany. Raz mi przepalila sie zarowka z przedu i 2 razy z tylu. Generalnie jak na 200.000 przebiegu przy zakupie (tyle przynajmnie bylo na liczniku) to nic sie nie dzialo.
Układ napędowy
2.5 TDS - podobno nieudana konstrukcja BMW - moze mialem szczescie, moze konstrukcja nie jest taka zla. Bardzo elastyczny, przyspieszal dobrze juz od 1,7 na obrotomierzu... Lepiej oczywiscie przy 2.5 - 3 tys. obr. Silnik gorzej radzil sobie z przyspieszaniem od 0 - 60 np. na swiatlach, bo auto jest ciezkie, ale przy wiekszych predkosciach np. wyprzedzanie tira, czaynalo sie od 90 a konczylo na 160km/h - jak sie przesiadlem z paska 1.9 d (bez turbiny, 70KM) to bylem mile zaskoczony. Spalanie na 100km: trasa 7l, miasto 9.5l, cykl miesany 8.3l
Widoczność
Do przodu widac super, duze lustra - super, do tylu tez w miare dobrze.
Komfort
Komfort w omedze to rzeccz oczywista. Jedno z najwygodnieszych aut jakie mozna kupic za 10.000 pln. Wyciszenie przy 6 cylindrach w leciwym turbo dieslu - tu bylo gorzej, przy malych predkosciach, kiedy szum powietrza nie jest jeszcze taki duzy bylo slychac silnik, przy wiekszych - identycznie jak np. w astrze 2 - czyli ok, ale bez rewelacji.
Nadwozie
Miesca w omedze jest duzo - ja mam 1,92 wzrostu. Jakosc - super, welury sie nie wycieraja, miekkie materialy wykonczeniowe, dobre plastiki. Bagaznik - niby duzy, ale tylny naped powoduje, ze schwek na kolo z boku auta zabiera troche miejsca, a ze byl to sedan to zmywarka sie nie zmiesci, a do 206 wejdzie...
Układ jezdny
Auto prowadzilo sie dobrze, swietnie trzymalo sie drogi - niskie i ciezkie. Nic nie robilem z ukladem jezdym ani hamulcami przez 3 lata, jakie kupielem takie sprzedalem doliczajac przejechane 50.000 km. Jedyne co wymienialem nawet 2 razy to stabilizatory - 1 szt. ok. 90 pln. Hamulce uratowaly mnie kilka razy i dzialaly swietnie pomimo wieku auta. ABS - oni razu nie zawiodl (w passacie ´91 potrafil wylaczyc sie podczas hamowania), wspomagie - jak w nowym aucie.
Wentylacja i ogrzewanie
Troche za slaba jak na tak duze wnetrze. Przy -25 grzala slabo, w astrze 2 dla porownanie duzo lepiej. Klima ok, ale przy +40 st. temperatura silnika przy wlaczonej klimie potrafila skoczyc prawie do czerwonej kreski czyli do 105-107 st. - wiec srednio.
Zobacz również opinie:
Opel Omega: kombi, oldtimer, sedan (limuzyna)
Opel Omega: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Opel Omega: 2.0, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.0, 3.2
Opel Omega: 2011, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987
Sprawdź także:
Opel Omega - ogłoszenia , Opel - forum użytkowników, Opel Omega - średnie ceny
Opel - tapety na pulpit, Opel - konfigurator felg, Opel - tanie opony,
Używane auto części, Opel - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie