Opel Signum opinie, oceny użytkowników, Opel Signum spalanie hatchback (strona 1)

Opinie o samochodach Opel Signum

hatchback

Liczba ocen: 22

Średnia ocena: 8.82/10

Opel Signum spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.95/15.00
8.53
trasa
7.58/9.00
5.95
cykl mieszany
8.95/12.00
7.13

Oceny OPLA SIGNUM

Jarek2008-02-08

Ogólna ocena:

10/10

Ogolna moja ocena, to pelna dycha pomimo kilku szczegulow, ktore mozn by poprawic. Auto jest z pewnoscia niebanalne i daje sporo frajdy z jego uzytkowania. Gdyby tylko drogi byly lepsze, to fakt ze na rodzinne wakacje trzeba zamontowac bagaznik dachowy nie stanowi az tak wielkiego powodu do narzekan...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik o pjemnosci 3,2 L w ukladzie V6 zapewnia wystarczajaca moc i dynamike dla tego w sumie nie lekkiego samochodu ( 1613 kg masa wlasna).211 KM, 300 Nm/4000 o/min, to mowi samo za siebie. Trzeba sie natomiast przyzwyczaic do specyfiki pracy automatycznej 5-biegowej skrzyni, ktora wykonujac tzw. k...
Opinia o komforcie:
Fotele przednie sa twarde i mozna je regulowac. Z tylu dwoje pasazerow ma wiecej niz wystarczajaco miesca.Wyciszenie bardzo dobre zarowno co do izolacji od odglosow pracy silnika jak i pracy zawieszenia.
Opinia o nadwoziu:
Tu w zasadzie ocena srednia. Jakosc materialow i montazu mogla by byc zdecydowanie wyzsza.W tej klasie samochodow bagaznik jest za maly, a na tylnej kanapie po srodku to wlasciwie powinno siedziec wylacznie dziecko i to niezbyt wyrosniete. Producent umiescil tam skladany podlokietnik dla dwojki pasa...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto wykazuje b. dobre wlasciwosci trakcyjne. Zawieszenie przyjemnie sprezyste, niewielkie przechyly na zakretach.Lekka nadsterownosc.Zadowalajaca precyzja ukladu kierowniczego oraz promien skretu.Slabe wyczucie szczegolnie prawej strony podczas parkowania przy wysokich kraweznikach.Pozycja za kiero...

2011-02-12

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
silnik dobrze zestojony ze skrzynia biegow co daje calkiem dobra elastycznosc co przydaje sie do jazdy w miescie. biegi zalanczaja sie czasami z wyczuwalnym oporem ale jest to podobne odczucie jak w pozostalych modelach opla. z dwu litrowym silnikiem doladowanym turbo sprezarka auto zachowuje sie na...
Opinia o komforcie:
moje auto zostalo seryjnie wyposazone w sportowe zawieszenie ktore nie jest ekstremalnie niskie i nie sprawia klopotu w poruszaniu sie po "drogach" krajowych. nawet mimo jego utwardzenia nadal dobrze tlumi nierownosci-niska ocena spowodowana moze byc raczej stanem polskich nawierzchni.
Opinia o nadwoziu:
auto dobrze zabezpieczone przed korozja. materialy i wykonczenie lepiej niz w pozostalych oplach. przestrzen swietnie zagospodarowana z mozliwoscia zmian np. przez przesuniecie tylnych foteli do przodu celem zwiekszenia bagaznika, duzo schowkow (czasami nie wiadomo do czego), ogolnie ergonomia po ni...
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie auta jest ok. uklad kierowniczy reaguje bardzo dobrze. hamulce wymagaja troszke lepszych tarcz i klockow niz standardowe. parkowanie auta bez czujnikow cofania jest troszeczke klopotliwe dzieki malej szybie tylnej i nie za duzych lusterek bocznych.

Tomasz2013-10-02

Ogólna ocena:

8/10

Świetne auto dla rodziny 4 osobowej. Bryła kompaktowa jak np Audi A4 sportback ale z większą przestrzenią dla pasażerów i bagażu. Luksusowe wykończenie, dużo bajerów w środku i w wyposażeniu auta jak adaptacyjne światła biksenonowe z doświetlaniem zakrętów,lodówka ze stoliczkami...
Opinia o układzie napędowym:
Przy manualnej skrzyni w mieście jest trochę mieszania. W trasie ładnie się zbiera, wyprzedzenie np 2 tirów bułka z masłem jak na samochód o tej masie. Jazda na tempomacie bajka.
Opinia o komforcie:
Samochód bardzo miło zaskakuje komfortem podróżowania Bardzo fajne resorowanie.
Opinia o nadwoziu:
Auto ma bardzo dużo różnych schowków w tym na podsufitce. Fotele z tyłu można regulować nachylenie i wychylenie. Miejsca na nogi pasażerowie z tylu mają tyle co w Audi A8L, Skodzie Superb. Passat, Vectra, Audi A4, BMW E60 mogą jedynie pozazdrościć.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo komfortowy w trasie. Duży promień skrętu.

Piotr2009-07-20

Ogólna ocena:

10/10

Jestem bardzo zadowolony z Signuma, to pierwsze moje auto a mialem ich juz kilkanascie ktore po prawie 2 latach eksploatacji daje mi tyle radosci z jazdy .... zaznaczam, ze mam model po faceliftingu, ten z przed mi sie nie podobal :)
Opinia o układzie napędowym:
Elastycznosc swietna, wyprzedzanie bezproblemowe, moze troc he do 100km/h brakuje tej wersji ale spokojnie wystarcza ....
Opinia o komforcie:
Super, jedynie resorowanie na oponkach letnich niskoprofilowych jest troche gorsze ale to norma przy 17 calach, za to trzymanie sie drogi rewelka :)
Opinia o nadwoziu:
wnetrze naprawde pzremyslane i olbrzymie
Opinia o układzie jezdnym:
Auto swietnie sie prowadzi i daje niesamowita przyjemnosc z jazdy, zadne auto po prawie 2 klatach eksploatacji nie dawalo mi jeszcze tyle satysfakcji z jezdzenia nim:)

2011-02-13

Ogólna ocena:

10/10

Extra wóz
Opinia o układzie napędowym:
Trzylitrowe turbo z chiptuningiem, razem 211 koni - nie ma porównania z niczym w tej klasie.
Opinia o komforcie:
Dla 4 osób - 10 dla 5 max 5 : Jedyny minus - środkowe "siodełko" twarde nadaje się dla piątej osoby max na kilkadziesiąt kilometrów. Poza tym cztery pozostałe fotele z regulacją ( również tylne ) - extra
Opinia o nadwoziu:
Karoseria jak kto lubi, są ładniejsze i brzydsze.
Opinia o układzie jezdnym:
Duży potrzebuje sporo mioejsca do parkowania, czujniki z przodu i z tyłu pomagają w parkowaniu potrzeba 0,5 m więcej niż samochód aby zaparkować.

Średnie oceny OPEL SIGNUM

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
68.18%
głosów 15
Raczej tak
31.82%
głosów 7
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.9/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
9.0/10
Parkowanie
8.4/10
Napęd
Elastyczność
8.8/10
Skrzynia biegów
8.8/10
Silnik
9.2/10
Przyspieszenie 0-100km
8.8/10
Przyspieszenie 60-120km
9.1/10
Przyspieszenie 80-120km
9.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
8.5/10
Fotele przednie
9.1/10
Fotele tylne
9.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.7/10
Wyciszenie
9.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
9.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.4/10
Bagażnik
8.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.7/10
Możliwość aranżacji
9.0/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.4/10
Widocznośc do tyłu
8.4/10
Widoczność w lusterkach
9.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.9/10
Elektronika
7.8/10
Naprawy
Niezawodność
7.6/10
Koszty napraw
5.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
11
Napęd
5
Niezawodność
3
Wentylacja i ogrzewanie
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
10
Układ jezdny
3
Spalanie
2
Nadwozie
2
Komfort jazdy
1
Widoczność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Opel Signum brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 6.

Najciekawsza opinia użytkownika o Oplu Signum

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Jarek

liczba głosów: 146

Opel Signum Comfort 3200 V6 211KM 2003r. hatchback

Ocena ogólna

Ogolna moja ocena, to pelna dycha pomimo kilku szczegulow, ktore mozn by poprawic. Auto jest z pewnoscia niebanalne i daje sporo frajdy z jego uzytkowania. Gdyby tylko drogi byly lepsze, to fakt ze na rodzinne wakacje trzeba zamontowac bagaznik dachowy nie stanowi az tak wielkiego powodu do narzekan. W tej klasie mozna znalezc samochody oferujace lepszy komfort i ergonomie np Audi A6 lub Mercedes E ale wszystko jest kwestia srodkow finansowych jakie mozemy przeznaczyc na zakup auta z tego samego rocznika.

Układ napędowy

Silnik o pjemnosci 3,2 L w ukladzie V6 zapewnia wystarczajaca moc i dynamike dla tego w sumie nie lekkiego samochodu ( 1613 kg masa wlasna).211 KM, 300 Nm/4000 o/min, to mowi samo za siebie. Trzeba sie natomiast przyzwyczaic do specyfiki pracy automatycznej 5-biegowej skrzyni, ktora wykonujac tzw. kick down przy wyzszych predkosciach potrzebuje ok. 1 sek czasu na redukcje przelozenia.Jest, to troche denerwujace kiedy przy 130-150 km/h gwaltownie wcisniemy pedal gazu i przez moment nic sie nie dzieje, a potem samochod doslownie wyrywa do przodu. Skrzynia ma jednak mozliwosc recznej zmiany biegow i to troche pomaga np. na autostradzie. W miescie natomiast automat dziala rewelacyjnie i nie ma sensu kombinowac z funkcja recznego wybierania przelozen.

Widoczność

Do przodu jak i w lusterkach widocznosc bardzo dobra. Lusterka boczne maja dzieki czesciowo sferycznej plaszczyznie bardzo dobry zakres pola widzenia. Z tylu pole widzenia ograniczaja slupki boczne ale i tak jest calkiem dobrze. Generalnie jak na design karoserii a la coupe jest super.

Komfort

Fotele przednie sa twarde i mozna je regulowac. Z tylu dwoje pasazerow ma wiecej niz wystarczajaco miesca.Wyciszenie bardzo dobre zarowno co do izolacji od odglosow pracy silnika jak i pracy zawieszenia.

Nadwozie

Tu w zasadzie ocena srednia. Jakosc materialow i montazu mogla by byc zdecydowanie wyzsza.W tej klasie samochodow bagaznik jest za maly, a na tylnej kanapie po srodku to wlasciwie powinno siedziec wylacznie dziecko i to niezbyt wyrosniete. Producent umiescil tam skladany podlokietnik dla dwojki pasazerow i gdy jest ich troje, to po zlozeniu wlasnie na nim siedzi pasazer po srodku.Zegary calkiem czytelne, tzw. duzy komputer podaje zbiorczo wszystkie parametry. Dziwi brak kontrolki swiatel mijania, za to w przypadku przepalenia zarowki w jakiejs lampie komputer nas o tym powiadomi i wskaze , ktore swiatlo nie dziala. Ostrzega rowniez przed zlymi warunkami meteo , itp.Fotele przednie i przestrzen zadowalajace. Duzo schowkow pod sufitem - 5 na drobne przedmioty, okulary, itp., 2 w podlokietniku przednim, kieszenie w drzwiach, maly schowek na bilon i wystarczajacy, schladzany schowek przed pasazerem z przodu.

Układ jezdny

Auto wykazuje b. dobre wlasciwosci trakcyjne. Zawieszenie przyjemnie sprezyste, niewielkie przechyly na zakretach.Lekka nadsterownosc.Zadowalajaca precyzja ukladu kierowniczego oraz promien skretu.Slabe wyczucie szczegolnie prawej strony podczas parkowania przy wysokich kraweznikach.Pozycja za kierownica i sama kierownica regulowana ale jak ktos lubi \\"nisko\\" siedziec, to powinien zachowac szczegolna ostroznosc parkujac przy wysokich kraweznikach. Inny problem, to plastikowy pas ochronny pod przednim zderzakiem, ktory wydatnie zmniejsza przeswit z przodu auta, zdarza sie go naderwac, a wlasciwie wypiac spod zderzaka.Czasem lepiej parkowac tylem gdy istnieje ryzyko zaczepienia przodem o kraweznik lub np. trawink, ktore znajduja sie wyzej niz ok. 15 cm od poziomu jezdni.

Wentylacja i ogrzewanie

Klima automatyczna.

Zobacz również opinie:

Opel Signum: hatchback, kombi, sedan (limuzyna)

Opel Signum: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Opel Signum: 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 3.0, 3.2

Opel Signum: 2007, 2006, 2005, 2004, 2003