Opinie o samochodach Peugeot 406
1998r.
Liczba ocen: 25
Średnia ocena: 8.76/10
Peugeot 406 spalanie (l/100km)
Oceny PEUGEOTA 406
Peugeot 406 1.8 SR 96KM 1998r. 173 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
jak na silnik 96 KM jest ok. Nie wymaga częstych redukcji biegów. Przyśpiesza doskonale na wszystkich biegach. Po 10 latach eksploatacji nie ma wycieków ani ubytku oleju, czy płynu chłodniczego. Auto przez cały czas eksploatacji jest serwisowane co 15 tys. km (olej półsyntetyczny)
Opinia o komforcie:
komfort jazdy zupełnie przyzwoity. Praca silnika mogłaby być jeszcze bardziej wyciszona np. poprzez założenie osłony na pokrywie silnika, ale i tak jest nieźle.
Opinia o nadwoziu:
na uwagę zasługuje przestronność wnętrza i dobra jakość wykończenia materiałowego. Zaróno długie jak i krókie trasy pokonuje się z przyjemnością. Śladów rdzy po 10 latach eksploatacji w różnych warunkach - nie zaobserwowałem.
Opinia o układzie jezdnym:
auto trzyma się nawierzchni, nie ma przechyłu na zakrętach, zawieszenie jest bez zarzutu. Moc wspomagania układu kierowniczego: podczas jazdy bez zarzutu, natomiast trochę słaba podczas parkowania.
Peugeot 406 2.0 0KM 1998r. 275 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest dość elastyczny, wprawdzie nie to co diesel, ale na 5 można bez przeszkód jechać 60 jak i 150. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, to mam tutaj najwięcej zastrzeżeń. Mam kłopoty zwłaszcza przy włączaniu biegów w czasie gdy pierwszego ruszania od zapalenia auta. Przyspieszenie...
Opinia o komforcie:
Auto jako typowy francuz ma miękkie zawieszenie, co utrudnia nieco sportowe manewry, gwałtowne skręty itp. rzeczy:) Ryk silnika daje się we znaki po przekroczeniu "magicznych" 3000 obr.
Opinia o nadwoziu:
Samochód jest bardzo wygodny. Trochę gorzej mają pasażerowie, szczególnie ci więksi, dla których może brakować miejsca na nogi
Opinia o układzie jezdnym:
Autko bardzo dobrze się prowadzi, hamulce posiadają czujniki ścierania się tarcz co bardzo pomaga chociażby w tym aby zajrzeć co się tam dzieje:)
Peugeot 406 1.9 TD 100KM 1998r. 150 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik turbo diesel 1,9 pozwala na znakomite przyspieszenie samochodu, szczególnie z prędkości minimalnej. Silnik jest bardzo elastyczny, znakomicie skonfigurowany ze skrzynią biegów, co eliminuje konieczność częstej ich zmiany.
Opinia o komforcie:
Samochód zapewnia znaczny komfort jazdy, nawet wioząc 5 osób. Zawieszenie jest średnio twarde/miękkie, co powoduje nieznaczną wyczuwalność nierówności drogowych.
Opinia o nadwoziu:
Nadwozie samochodu jest nienaruszone przez korozję. Wnętrze utrzymane jest w kolorystyce drewna lakierowanego, zawiera dużą ilość schowków i wygodnych wnęk.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód prowadzi się bardzo dobrze, na nierównościach dobrze trzyma się drogi, wspomaganie kierownicy ułatwia manewrowanie autem, szczególnie przy parkowaniu, które ze względu na duże gabaryty samochodu jest dość utrudnione, hamulce są bardzo czułe, co znacznie skraca drogę hamowania...
Peugeot 406 2.1 109KM 1998r. 298 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
bardzo elastyczny silnik, dobrze zbiera się już od niskich obrotów, nie do zajeżdżenia, jeżeli wszystko wymieniane na czas, przyspieszenie też OK, choć lepsze jest jak załączy się turbina ;)
Opinia o komforcie:
jak to francuz - "płynie" po drodze, wygodne wnętrze dopełnia całości :)
Opinia o nadwoziu:
luźno z przodu, luźno z tyłu, wielki bagażnik (po złożeniu foteli można spać bezproblemowo :)), materiały dobrej jakości, a karoseria bez jakiejkolwiek rdzy (auto ma już 16 lat...)
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzi się bez problemów, miękko pokonuje nierówności, układ kierowniczy reaguje jak trzeba, hamulce OK, daję 8 za parkowanie, bo choć mi nie przeszkadza, to jednak gabaryty mogą niewprawionym przysporzyć problemów, polecam założenie czujników cofania ;)
Peugeot 406 kombi 2.1 109KM 1998r. 271 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
bardzo cierpliwy silnik. Można jeździć i na małych obrotach, jak i cieszyć się Turbo przy większych
Opinia o nadwoziu:
to mój piętnasty i najstarszy w momencie zakupu samochód. Wszystkie pozostałe były w tej samej klasie. Wygodniej jeździło się tylko Avensisem (nowym). Ale to zupełnie inna półka cenowa
Opinia o układzie jezdnym:
Średni kierowca nie zaparkuje, ale to kwestia wielkości, nie samochodu
Średnie oceny PEUGEOT 406
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Peugeot 406 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Renault Laguna.
Najciekawsza opinia użytkownika o Peugeocie 406
użytkownik:
liczba głosów: 72
Peugeot 406 1800 SR 96KM 1998r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
mój samochód spisywał się bardzo dobrze i jestem zadowolony z jego zakupu. Szczególnie z tego że kupiłem go w salonie w Polsce jako samochód nowy. Jedyną rzeczą do jakiej mógłym mieć zastrzeżenia, to układ wydechowy, który wymieniałem dwa razy w ciągu 10 lat. Być może to wina złej jakości paliwa w naszych stacjach benzynowych. Ocenę pozostawiam fachowcom.
Układ napędowy
jak na silnik 96 KM jest ok. Nie wymaga częstych redukcji biegów. Przyśpiesza doskonale na wszystkich biegach. Po 10 latach eksploatacji nie ma wycieków ani ubytku oleju, czy płynu chłodniczego. Auto przez cały czas eksploatacji jest serwisowane co 15 tys. km (olej półsyntetyczny)
Widoczność
bez problemów w czasie jazdy, na parkingach, wjazdach do garażu i bramach. Lusterka boczne bez "martwego pola" wyposażone fabrycznie.
Komfort
komfort jazdy zupełnie przyzwoity. Praca silnika mogłaby być jeszcze bardziej wyciszona np. poprzez założenie osłony na pokrywie silnika, ale i tak jest nieźle.
Nadwozie
na uwagę zasługuje przestronność wnętrza i dobra jakość wykończenia materiałowego. Zaróno długie jak i krókie trasy pokonuje się z przyjemnością. Śladów rdzy po 10 latach eksploatacji w różnych warunkach - nie zaobserwowałem.
Układ jezdny
auto trzyma się nawierzchni, nie ma przechyłu na zakrętach, zawieszenie jest bez zarzutu. Moc wspomagania układu kierowniczego: podczas jazdy bez zarzutu, natomiast trochę słaba podczas parkowania.
Naprawy
koszty przeglądów serwisowych są na tyle atrakcyjne, że nie warto jeździć do przypadkowego mechanika. Podobnie jest z kosztami napraw. Koszty przeglądów i napraw są w każdym serwisie Peugeot jednakowe.
Wentylacja i ogrzewanie
mimo braku klimatyzacji w moim aucie, warunki do jazdy są przyzwoite. Wentylacja jest rozwiązana bardzo dobrze, a ogrzewanie działa bez zarzutu. Być może biały kolor nadwozia pomaga utrzymać odpowiednią temperaturę latem, ale dużym plusem jest odpowiednio dobrana wentylacja wnętrza.
Elektryka/elektronika
w 8 roku eksploatacji wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku przestał wskazywać rzeczywisty poziom, a w 9 roku eksploatacji nastąpiła awaria czujnika podciśnienia w przwodzie ssącym, powodująca przerywaną pracę silnika. Po wizycie w serwisie i wymianie czujnika, silnik pracuje bez zarzutu.
Zobacz również opinie:
Peugeot 406: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Peugeot 406: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Peugeot 406: 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 3.0
Peugeot 406: 2006, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1992
Sprawdź także:
Peugeot 406 - ogłoszenia , Peugeot - forum użytkowników, Peugeot 406 - średnie ceny
Peugeot - tapety na pulpit, Peugeot - konfigurator felg, Peugeot - tanie opony,
Używane auto części, Peugeot - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie