Peugeot 406 opinie, oceny użytkowników, Peugeot 406 spalanie 2.2 (strona 1)

Opinie o samochodach Peugeot 406

2.2

Liczba ocen: 6

Średnia ocena: 8.83/10

Peugeot 406 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
11.00/-.--
8.02
trasa
7.00/-.--
5.68
cykl mieszany
9.70/-.--
6.76

Oceny PEUGEOTA 406

2010-01-09

Ogólna ocena:

9/10

Świetny ekonomiczny silnik i doskonały komfort jazdy. Hamulce mogłyby być nieco lepsze ale można to poprawić stosując lepsze jakościowo klocki niż fabryczne
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest doskonały. Pracuje b. cicho i równomiernie (2 wałki wyrównoważające pracę), bez jakichkolwiek drgań. Skrzynia biegów precyzyjna, bez haczenia przy załączaniu poszczególnych biegów. Drogi prowadzenia poszczególnych biegów mogłyby być krótsze. Sprzęgło b. czułe i delik...
Opinia o komforcie:
Samochód b. wygodny i komfortowy. Nie ma żadnego dobijania nawet przy dużym obciążeniu.
Opinia o nadwoziu:
Samochód jest obszerny, a szczególnie wnętrze jest szerokie co widać na tylnym siedzeniu, gdzie mogą siedzieć swobodnie 3 osoby nawet dość tęgie. W 7 letnim samochodzie nie było widać jakichkolwiek ognisk korozji. Samochód jest bardzo dobrze spasowany, nic w nim nie trzeszczy i nie skrzy...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód prowadzi się b. dobrze, a zawieszenie jest komfortowe. Układ kierowniczy przy dużych prędkościach powinien być nieco mniej skuteczny. W ruchu miejskim i przy parkowaniu wprost znakomity. Hamulce dobre ale mogłyby być nieco skuteczniejsze, dobra rada to używać klocków hamulcowych...

2008-08-13

Ogólna ocena:

10/10

Ponadczasowa linia nadwozia , dyskretna elegancja , dobra ergonomia , duzy wybor silnikow i wersji , atrakcyjne ceny aut uzywanych. Samochod , ktory jesli jest w dobrym stanie i jest odpowiednio serwisowany odwdzieczy sie nowemu wlascicielowi dlugoletnia i bezproblemowa eksploatacja.
Opinia o układzie napędowym:
Fenomenalny silnik 2.2 HDI - chyba w tej klasie jak na tamte lata nie bylo lepszego diesla. Podczas jazdy czuc jakby jechalo sie o wiele mocniejszym autem ( zasluga momentu obrotowego i pojemnosci silnika ). Zdecydowanie najlepszy silnik montowany w Peugeocie 406.
Opinia o komforcie:
Komfortowa francuska limuzyna. Zawieszenie jest przyjemnie zestrojone dzieki czemu komfort podrozowania jest naprawde wysoki. Jednak cos za cos - do ostrej jazdy po zakretach lepiej wybrac samochod o twardszym zawieszeniu. Duzo miejsca w srodku zarowno dla pasazerow przednich foteli i tylnej kanapy ...
Opinia o nadwoziu:
Duzo miejsca w srodku zarowno dla pasazerow przednich foteli ( warto dopłacić za elektryczne ) i tylnej kanapy , duzy bagaznik. Jakos wykonczenia jak na tamte lata bardzo dobra , jednak po kilku latach plastiki zaczynaja skrzypiec. Szkoda ze nie przewidziano miejsca na duzy , kolorowy ekran nawiga...
Opinia o układzie jezdnym:
Komfortowa francuska limuzyna. Zawieszenie jest przyjemnie zestrojone dzieki czemu komfort podrozowania jest naprawde wysoki. Jednak cos za cos - do ostrej jazdy po zakretach lepiej wybrac samochod o twardszym zawieszeniu.

2011-02-14

Ogólna ocena:

10/10

Rewelacyjne Ponadczasowe auto. POLECAM
Opinia o układzie napędowym:
Jak na tę wagę 406tka szybko się zbiera i ma bardzo elastyczną choć krótką skrzynię biegów. od 1000 obrotów idzie aż miło.
Opinia o komforcie:
bardzo cichy i przyjemny, bezramkowe drzwi sprawiają, że nic nam nie świszczy. Fotele przednie są bardzo wygodne, w tylnie pasażer delikatnie się zapada. Sprawia to mały problem z wstaniem, natomiast w trakcie jazdy dobrze trzymają. Komplet pasażerów nie jest problemem, jednak gdy dopakuje...
Opinia o nadwoziu:
Nic dodać nic ująć multum miejsca. Jedna z większych Cupejek
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się świetnie, jeden z lepiej trzymających się samochodów jakie miałem. Zaciski hamulcowe Brembo szybko wyhamowują to dość ciężkie auto. Parkowanie może sprawić trochę kłopotu niedoświadczonemu kierowcy, pomimo iż jest to Coupe to jest prawie tak długi jak kombi. Promi...

2009-07-16

Ogólna ocena:

10/10


Opinia o układzie napędowym:
auto dopiero przyspiesza gdy się turbina załączy. Więcej emocji dopiero przy 3biegu i wzwyż. Silnik pracuje cicho. Brak klekotania. Bardzo fajne słychać jak się turbina załącza :-)
Opinia o komforcie:
bardzo niskie zawieszenie ale w koncu auto sportowe:-)
Opinia o układzie jezdnym:
układ jezdy bez zarzutu. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi nawet przy dużych prędkościach. System ESP świetnie sprawuję się w zimę gdy jest ślisko na jezdni.

2008-06-29

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
WSPANIALE WYCISZONY ELASTYCZNY SILNIK
Opinia o komforcie:
WYCISZENIE AUTA - REWELACJA KOOMFORT JEZDY NAWET Z TYłU -REWELACJA
Opinia o układzie jezdnym:
TRZYMANIE SIę NAWIESZCHNI I HAMULCE BREMBO TO PODSTAWOWE ATUTY TEGO AUTA

Średnie oceny PEUGEOT 406

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
83.33%
głosów 5
Raczej tak
16.67%
głosów 1
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.8/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
7.8/10
Parkowanie
8.2/10
Napęd
Elastyczność
9.0/10
Skrzynia biegów
7.8/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
8.8/10
Przyspieszenie 80-120km
9.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.8/10
Resorowanie z obciążeniem
8.5/10
Fotele przednie
9.3/10
Fotele tylne
9.2/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.2/10
Wyciszenie
8.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
8.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.2/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.7/10
Możliwość aranżacji
8.7/10
Karoseria
9.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
8.5/10
Widoczność w lusterkach
9.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.7/10
Elektronika
8.3/10
Naprawy
Niezawodność
7.5/10
Koszty napraw
4.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Napęd
2
Komfort jazdy
2
Niezawodność
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Inne
2
Nic
2
Komfort jazdy
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Peugeot 406 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Renault Laguna.

Peugeot 406

Peugeot 406

Renault Laguna

Renault Laguna

Najciekawsza opinia użytkownika o Peugeocie 406

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 103

Peugeot 406 SV 2200 HDI 140KM 2002r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Ponadczasowa linia nadwozia , dyskretna elegancja , dobra ergonomia , duzy wybor silnikow i wersji , atrakcyjne ceny aut uzywanych. Samochod , ktory jesli jest w dobrym stanie i jest odpowiednio serwisowany odwdzieczy sie nowemu wlascicielowi dlugoletnia i bezproblemowa eksploatacja.

Układ napędowy

Fenomenalny silnik 2.2 HDI - chyba w tej klasie jak na tamte lata nie bylo lepszego diesla. Podczas jazdy czuc jakby jechalo sie o wiele mocniejszym autem ( zasluga momentu obrotowego i pojemnosci silnika ). Zdecydowanie najlepszy silnik montowany w Peugeocie 406.

Widoczność

Ogólnie widocznosc bardzo dobra , choc dla mniej wprawionych kierowcow poczatkowo moga pojawic sie problemy z parkowaniem do tylu ( uroki kazdego wiekszego sedana ).

Komfort

Komfortowa francuska limuzyna. Zawieszenie jest przyjemnie zestrojone dzieki czemu komfort podrozowania jest naprawde wysoki. Jednak cos za cos - do ostrej jazdy po zakretach lepiej wybrac samochod o twardszym zawieszeniu. Duzo miejsca w srodku zarowno dla pasazerow przednich foteli i tylnej kanapy , duzy bagaznik. We wnetrzu moglobybyc jednak ciszej.

Nadwozie

Duzo miejsca w srodku zarowno dla pasazerow przednich foteli ( warto dopłacić za elektryczne ) i tylnej kanapy , duzy bagaznik. Jakos wykonczenia jak na tamte lata bardzo dobra , jednak po kilku latach plastiki zaczynaja skrzypiec. Szkoda ze nie przewidziano miejsca na duzy , kolorowy ekran nawigacji. Dostepnosc do przelacznikow i widocznosc zegarow bardzo dobra. Zabezpieczenie nadwozia przed korozja bardzo dobre.

Układ jezdny

Komfortowa francuska limuzyna. Zawieszenie jest przyjemnie zestrojone dzieki czemu komfort podrozowania jest naprawde wysoki. Jednak cos za cos - do ostrej jazdy po zakretach lepiej wybrac samochod o twardszym zawieszeniu.

Naprawy

Niestety silnik 2.2 HDI nie nalezy do tanich w naprawie. Co 100 tys.km wymiany wymaga filtr czasteczek stalych FAP ( koszt ok. 2 tys zł ) oraz koło dwumasowe ( koszt ok. 2 tys.zł ) , dlatego przy kupnie uzywanego auta , nawet jesli cena jego jest atrakcyjna warto zapytac o te dwie rzeczy ( czy byly wymieniane i jesli tak to kiedy - pozwoli to uniknac przykrej niespodzianki nowemu wlascicielowi ).

Wentylacja i ogrzewanie

Wszystko w jak najlepszym porzadku.

Elektryka/elektronika

Raczej bezawaryjne. W autach z komputerem BSI moga pojawic sie koniecznosci ponownego ustawiania komputera po doposażeniu w takie gadgety jak fabryczna nawigacja czy elektryczne fotele.

Zobacz również opinie:

Peugeot 406: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Peugeot 406: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Peugeot 406: 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 3.0

Peugeot 406: 2006, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1992