Opinie o samochodach Renault 19
1989r.
Liczba ocen: 2
Średnia ocena: 8.50/10
Renault 19 spalanie (l/100km)
Oceny RENAULTA 19
Renault 19 TSE 1.7 1721 F3N L740 73KM 1989r. 134 500km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pomimo niedużej mocy (73KM) dysponuje sporym momentem obrotowym (127Nm przy 2750obr/min). Motor jest elastyczny i przyspieszanie nawet od 1500obr/min na piątym biegu nie stanowi problemu. Oczywiście nie wgniata w fotel, ale nie dusi się jak większość benzyniaków przy niskich obrotach....
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość miękkie. Sprawia to, że auto jest komfortowe. Pomimo miękkości w mirę dobrze trzyma się drogi. Jeśli się zainwestuje w dobre opony, to nie ma problemu z pokonywaniem nawet całkiem ciasnych zakrętów. Jednak trzeba w miarę możliwości omijać większe dziury w drodze, g...
Opinia o nadwoziu:
Jedno z największych wnętrzy aut kompaktowych (nawet w porównaniu z obecnymi produkcjami - np.w astrze II jest ciaśniej) Przestrzani na nogi nie brakuje, fotele bardzo komfortowe (choć z przodu mogłyby być nieco obszerniejsze). Wszystkie przyciski są pod ręką (wielofunkcyjne dżwignie przy...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód nieżle trzyma się drogi. Wbrew obiegowej opinii o francuzach, układ kierowniczy jest całkiem precyzyjny i w połączeniu z miękkim zawieszeniem nie ma wrażenia pływania po drodze. Średnica skrętu to ok.10,5m i pomimo braku wspomagania układu kierowniczego manewrowanie nie sprawia...
Średnie oceny RENAULT 19
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Renault 19 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Subaru Tribeca.
Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie 19
użytkownik: Michał
liczba głosów: 66
Renault 19 TSE 1700 1721 F3N L740 73KM 1989r. hatchback
Ocena ogólna
Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Nie sprawia problemów, nigdy nie zepsuło się nic, co by uniemożliwiło lub nawet bardziej utrudniło podróż. Nieduże koszty eksploatacji i radość z jazdy (komfort i elastyczność) sprawiają, że użytkowanie jest przyjemne. Nadmienię, że podoba mi się ten nieco kanciasty wygląd auta. Mój egzemplarz jest w niemal idealnym stanie, więc w niedługim czasie tylko dokupię drugie auto do rodzinnego użytku.
Układ napędowy
Silnik pomimo niedużej mocy (73KM) dysponuje sporym momentem obrotowym (127Nm przy 2750obr/min). Motor jest elastyczny i przyspieszanie nawet od 1500obr/min na piątym biegu nie stanowi problemu. Oczywiście nie wgniata w fotel, ale nie dusi się jak większość benzyniaków przy niskich obrotach. Ponadto nie przekraczając 3000obr/min udało mi się osiągnąć spalanie 6,3l/100km (zazwyczaj ok.7l/100km przy jeżdzie mieszanej) Myślę, że na 20-letnie auto o takiej pojemności silnika to niezły wynik.
Widoczność
Dobrze rozmieszczone przeszklenie. Słupki przednie niezbyt szerokie, więc nie ograniczają widoczności. Przez tylną szybę wszystko widać (bezpośrednio lub w środkowym lusterku). Lusterka boczne - ok, ale przydałoby się asferyczne lustro, bo występuje strefa, w której nie widać pojazdu, który Cię wyprzedza.
Komfort
Zawieszenie dość miękkie. Sprawia to, że auto jest komfortowe. Pomimo miękkości w mirę dobrze trzyma się drogi. Jeśli się zainwestuje w dobre opony, to nie ma problemu z pokonywaniem nawet całkiem ciasnych zakrętów. Jednak trzeba w miarę możliwości omijać większe dziury w drodze, gdyż spotkania z nimi odbijają się na trwałości zawieszenia. W środku jest w miarę cicho, jednak trochę trzeszczy tapicerka (ale to raczej wina tego, że poginęła część spinek mocujacych tapicerkę do nadwozia)
Nadwozie
Jedno z największych wnętrzy aut kompaktowych (nawet w porównaniu z obecnymi produkcjami - np.w astrze II jest ciaśniej) Przestrzani na nogi nie brakuje, fotele bardzo komfortowe (choć z przodu mogłyby być nieco obszerniejsze). Wszystkie przyciski są pod ręką (wielofunkcyjne dżwignie przy kierownicy, pilot radia przy kierownicy, przyciski i regulacje nawiewu przed drążkiem biegów - w pozycji 3 dżwignia nie utrudnia dostępu). Bagażnik dość spory (ok.350l) i o dość regularnuch kształtach. Dodatkowo pod półką przekrywającą mam skórzany schowek na ubrania z wersji "baccara" - super sprawa - ciuchy się nie walają byle gdzie i nie brudzą. Materiały są dobrej jakości (welur na siedzeniach i bokach) i po tych 20 latach widać tylko drobne przetarcie na podłokietniku drzwi kierowcy. Karoseria ocynkowana - bardzo małe ogniska korozji w narożnikach przy tylnych kołach (z przodu mam przytarty lakier na masce do gołej blachy i przez 10 miesięcy rdza nie wzięła) Składana kanapa 2/3, ale szkoda, że tylko oparcie - siedzisko w jednym kawałku.
Układ jezdny
Samochód nieżle trzyma się drogi. Wbrew obiegowej opinii o francuzach, układ kierowniczy jest całkiem precyzyjny i w połączeniu z miękkim zawieszeniem nie ma wrażenia pływania po drodze. Średnica skrętu to ok.10,5m i pomimo braku wspomagania układu kierowniczego manewrowanie nie sprawia problemów.
Naprawy
Wbrew obegowej opinii to francuskie auto jest tanie w eksploatacji. Nie trzeba używać drogich oryginałów, a zamienniki, które dostarcza fabryce podwykonawca są tej samej jakości, a ok. 40-60% tańsze. Niektóre oryginały też nie są drogie. Poza tym niewiele się psuje, więc nawet "renault genuine parts" nie są wielkim obciążeniem dla domowego budżetu. Materiały eksploatacyjne również w przeciętnych cenach.
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa w zimę i działa dość sprawnie. Zaparowane szyby nie są problemem. Wentylator mógłby pracować nieco cieszej na max obrotach. W ciepłe dni jest trochę gorzej, bo układ jest ciepły - tu już by się przydał klimatyzacja.
Elektryka/elektronika
W aucie tylko raz wysiadł przekaźnik i zespolony przłącznik świateł (długie nie działały) - koszt wymiany obydwu części ok.150pln. Poza tym nie było żadnych problemów z elektryką i elektroniką (nawet żarówki rzadko się przepalają:))
Zobacz również opinie:
Renault 19: cabrio, coupe, hatchback, liftback, sedan (limuzyna)
Renault 19: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Renault 19 - ogłoszenia , Renault - forum użytkowników, Renault 19 - średnie ceny
Renault - tapety na pulpit, Renault - konfigurator felg, Renault - tanie opony,
Używane auto części, Renault - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie