Renault 19 opinie, oceny użytkowników, Renault 19 spalanie 1989r. (strona 1)

Opinie o samochodach Renault 19

1989r.

Liczba ocen: 2

Średnia ocena: 8.50/10

Renault 19 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.70/-.--
-.--
trasa
6.80/-.--
-.--
cykl mieszany
7.60/-.--
-.--

Oceny RENAULTA 19

Michał2009-07-13

Ogólna ocena:

9/10

Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Nie sprawia problemów, nigdy nie zepsuło się nic, co by uniemożliwiło lub nawet bardziej utrudniło podróż. Nieduże koszty eksploatacji i radość z jazdy (komfort i elastyczność) sprawiają, że użytkowanie jest przyjemne. Nadmienię, że podoba ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pomimo niedużej mocy (73KM) dysponuje sporym momentem obrotowym (127Nm przy 2750obr/min). Motor jest elastyczny i przyspieszanie nawet od 1500obr/min na piątym biegu nie stanowi problemu. Oczywiście nie wgniata w fotel, ale nie dusi się jak większość benzyniaków przy niskich obrotach....
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość miękkie. Sprawia to, że auto jest komfortowe. Pomimo miękkości w mirę dobrze trzyma się drogi. Jeśli się zainwestuje w dobre opony, to nie ma problemu z pokonywaniem nawet całkiem ciasnych zakrętów. Jednak trzeba w miarę możliwości omijać większe dziury w drodze, g...
Opinia o nadwoziu:
Jedno z największych wnętrzy aut kompaktowych (nawet w porównaniu z obecnymi produkcjami - np.w astrze II jest ciaśniej) Przestrzani na nogi nie brakuje, fotele bardzo komfortowe (choć z przodu mogłyby być nieco obszerniejsze). Wszystkie przyciski są pod ręką (wielofunkcyjne dżwignie przy...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód nieżle trzyma się drogi. Wbrew obiegowej opinii o francuzach, układ kierowniczy jest całkiem precyzyjny i w połączeniu z miękkim zawieszeniem nie ma wrażenia pływania po drodze. Średnica skrętu to ok.10,5m i pomimo braku wspomagania układu kierowniczego manewrowanie nie sprawia...

Średnie oceny RENAULT 19

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 2
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.5/10
Układ kierowniczy
7.0/10
Hamulce
7.5/10
Parkowanie
9.5/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
8.5/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.5/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
7.0/10
Fotele przednie
8.5/10
Fotele tylne
9.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.0/10
Wyciszenie
7.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
9.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.0/10
Możliwość aranżacji
9.5/10
Karoseria
9.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.5/10
Widocznośc do tyłu
9.0/10
Widoczność w lusterkach
9.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.5/10
Elektronika
9.5/10
Naprawy
Niezawodność
9.5/10
Koszty napraw
9.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Inne
1
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Inne
1
Nic
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault 19 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Subaru Tribeca.

Renault 19

Renault 19

Subaru Tribeca

Subaru Tribeca

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie 19

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Michał

liczba głosów: 66

Renault 19 TSE 1700 1721 F3N L740 73KM 1989r. hatchback

Ocena ogólna

Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Nie sprawia problemów, nigdy nie zepsuło się nic, co by uniemożliwiło lub nawet bardziej utrudniło podróż. Nieduże koszty eksploatacji i radość z jazdy (komfort i elastyczność) sprawiają, że użytkowanie jest przyjemne. Nadmienię, że podoba mi się ten nieco kanciasty wygląd auta. Mój egzemplarz jest w niemal idealnym stanie, więc w niedługim czasie tylko dokupię drugie auto do rodzinnego użytku.

Układ napędowy

Silnik pomimo niedużej mocy (73KM) dysponuje sporym momentem obrotowym (127Nm przy 2750obr/min). Motor jest elastyczny i przyspieszanie nawet od 1500obr/min na piątym biegu nie stanowi problemu. Oczywiście nie wgniata w fotel, ale nie dusi się jak większość benzyniaków przy niskich obrotach. Ponadto nie przekraczając 3000obr/min udało mi się osiągnąć spalanie 6,3l/100km (zazwyczaj ok.7l/100km przy jeżdzie mieszanej) Myślę, że na 20-letnie auto o takiej pojemności silnika to niezły wynik.

Widoczność

Dobrze rozmieszczone przeszklenie. Słupki przednie niezbyt szerokie, więc nie ograniczają widoczności. Przez tylną szybę wszystko widać (bezpośrednio lub w środkowym lusterku). Lusterka boczne - ok, ale przydałoby się asferyczne lustro, bo występuje strefa, w której nie widać pojazdu, który Cię wyprzedza.

Komfort

Zawieszenie dość miękkie. Sprawia to, że auto jest komfortowe. Pomimo miękkości w mirę dobrze trzyma się drogi. Jeśli się zainwestuje w dobre opony, to nie ma problemu z pokonywaniem nawet całkiem ciasnych zakrętów. Jednak trzeba w miarę możliwości omijać większe dziury w drodze, gdyż spotkania z nimi odbijają się na trwałości zawieszenia. W środku jest w miarę cicho, jednak trochę trzeszczy tapicerka (ale to raczej wina tego, że poginęła część spinek mocujacych tapicerkę do nadwozia)

Nadwozie

Jedno z największych wnętrzy aut kompaktowych (nawet w porównaniu z obecnymi produkcjami - np.w astrze II jest ciaśniej) Przestrzani na nogi nie brakuje, fotele bardzo komfortowe (choć z przodu mogłyby być nieco obszerniejsze). Wszystkie przyciski są pod ręką (wielofunkcyjne dżwignie przy kierownicy, pilot radia przy kierownicy, przyciski i regulacje nawiewu przed drążkiem biegów - w pozycji 3 dżwignia nie utrudnia dostępu). Bagażnik dość spory (ok.350l) i o dość regularnuch kształtach. Dodatkowo pod półką przekrywającą mam skórzany schowek na ubrania z wersji "baccara" - super sprawa - ciuchy się nie walają byle gdzie i nie brudzą. Materiały są dobrej jakości (welur na siedzeniach i bokach) i po tych 20 latach widać tylko drobne przetarcie na podłokietniku drzwi kierowcy. Karoseria ocynkowana - bardzo małe ogniska korozji w narożnikach przy tylnych kołach (z przodu mam przytarty lakier na masce do gołej blachy i przez 10 miesięcy rdza nie wzięła) Składana kanapa 2/3, ale szkoda, że tylko oparcie - siedzisko w jednym kawałku.

Układ jezdny

Samochód nieżle trzyma się drogi. Wbrew obiegowej opinii o francuzach, układ kierowniczy jest całkiem precyzyjny i w połączeniu z miękkim zawieszeniem nie ma wrażenia pływania po drodze. Średnica skrętu to ok.10,5m i pomimo braku wspomagania układu kierowniczego manewrowanie nie sprawia problemów.

Naprawy

Wbrew obegowej opinii to francuskie auto jest tanie w eksploatacji. Nie trzeba używać drogich oryginałów, a zamienniki, które dostarcza fabryce podwykonawca są tej samej jakości, a ok. 40-60% tańsze. Niektóre oryginały też nie są drogie. Poza tym niewiele się psuje, więc nawet "renault genuine parts" nie są wielkim obciążeniem dla domowego budżetu. Materiały eksploatacyjne również w przeciętnych cenach.

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa w zimę i działa dość sprawnie. Zaparowane szyby nie są problemem. Wentylator mógłby pracować nieco cieszej na max obrotach. W ciepłe dni jest trochę gorzej, bo układ jest ciepły - tu już by się przydał klimatyzacja.

Elektryka/elektronika

W aucie tylko raz wysiadł przekaźnik i zespolony przłącznik świateł (długie nie działały) - koszt wymiany obydwu części ok.150pln. Poza tym nie było żadnych problemów z elektryką i elektroniką (nawet żarówki rzadko się przepalają:))

Zobacz również opinie:

Renault 19: cabrio, coupe, hatchback, liftback, sedan (limuzyna)

Renault 19: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault 19: 1.2, 1.4, 1.7, 1.8, 1.9

Renault 19: 1997, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989