Renault 19 opinie, oceny użytkowników, Renault 19 spalanie diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Renault 19

diesel

Liczba ocen: 8

Średnia ocena: 7.88/10

Renault 19 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
6.68
trasa
-.--/-.--
5.53
cykl mieszany
-.--/-.--
6.15

Oceny RENAULTA 19

Tomek2011-02-20

Ogólna ocena:

9/10

Zakładam że moja ocena nie jest zbytnio obiektywna. Pewnie ze względu na sentyment do tego samochodu. Na pewno jest to przestronny, komfortowy, ekonomiczny samochód, któremu nie brakuje również wad takich jak: mała dynamika, niska przyczepność, słabe hamulce czy niska jakość niektórych...
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo elastyczny, wytrzymały i bezawaryjny silnik. Dobrze pracująca skrzynia biegów z odpowiednim przełożeniem. Gorzej z przyśpieszeniem, ale w końcu to 65-konny diesel. Mimo to nad wyraz dobrze zbiera się od 0 km/h. Samochodowi nie sprawia również kłopotu jazda z kompletem pasażerów, ...
Opinia o komforcie:
Samochód trochę za miękki na polskie, dziurawe, kręte drogi przez co nieraz trzeba mocno zwalniać. Awaryjność zawieszenie powyżej średniej. Przednie fotele komfortem prześcigają nowe samochody w segmencie D (po przesiadce do Passata poczułem się jakbym usiadł na taborecie). Pasażerowi...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu i z tyłu miejsca Ci u nas dostatek. Bagażnik też dość pojemny, jednak mocno pochylona tylna szyba i nisko usytuowana półka zabiera trochę miejsca. Na wysokości gałki zmiany biegów, zamiast miejsca na radio, znajdują się pokrętła do nawiewów co jest dość denerwujące poniew...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód prowadzi się bardzo dobrze jeśli nie zwracać uwagi na hamulce, które nie sprawdzają się przy gwałtownym hamowaniu. Niska przyczepność.

Daniel2008-02-08

Ogólna ocena:

7/10

Auto komfortowe pod względem jazdy. Największym problemem były hamulce. Poza tym wymiana części spowodowanych dużą eksploatacją pojazdu. Praktycznie bezawaryjne auto. W trasie mnie nigdy nie zawiodło, a to co wymieniłem wynikało raczej z jego wieku i przebiegu. Kupiłem je gdy miało 216 ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny na każdym biegu. Jak na diesla z mocą 68KM to bardzo zrywne auto. Może dlatego, że lekkie, 3-drzwiowe. To auto jeździ do tej pory z przebiegiem 320 tys. km. bez remontu silnika.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jak to we "francuzach" komfortowe. Niestety do czasu. Słaby tył - może przez brak sprężyn - tylko belka skrętna i amortyzatory. Przy obciążeniu dwiema osobami z tyłu auto wyraźnie "siedzi".
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń wystarczająca jak na auto 3-drzwiowe. Bagażnik spory, płaski, siedzenia tylne dzielone składane - nie było rzeczy, której bym nie przewiózł tym autem. Karoseria? - każdy odprysk lakieru powodował prawie natychmiast pojawienie się rdzawego koloru. Auto jest w kolorze białym wi...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadziło się dobrze, układ kierowniczy trochę za ciężko pracował (wersja bez wspomagania). Hamulce słabe. Problemy z tylnymi hamulcami - paru mechaników się tym zajmowało i żaden ich nie poprawił pomimo wymiany głównych części. Z tego powodu wydłużała się droga hamowania ...

2011-02-13

Ogólna ocena:

10/10

super auto
Opinia o układzie napędowym:
Najlepsza ocena.
Opinia o komforcie:
jak wyżej.
Opinia o nadwoziu:
Naprawde w trzecim roku auta skorodowął błotnik na gwarancji ( jedyna wada )
Opinia o układzie jezdnym:
To było auto rewelacyjne. Prawie pietnascie lat i ponad milion kilometrów bez jednej awarii na drodze !!!!!!!! Po sprzedaży włąsciciel dzwonił bo bardzo był zadowlony.

Jacek2008-02-14

Ogólna ocena:

6/10

Jak na auto w takim wieku i o takim przebiegu uważam, że nie jest źle. Powyżej przeciętnej. Silnik bardzo dobrze; mankamenty zawieszenie (za delikatne na polskie drogi (przejechałem autem 120 tys km.więc uważam, że mimo wszystko awarie nie są zbyt częste); korozja karoserii (głównie prz...

2010-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Samochód który nie zawodzi. jest ekonomiczny około 6 l/100km.na trasie mniej niż 5 l wygodny i przestronny. bagażnik wystaczający na całą rodzinę. miękie zawieszenie więc w polsce się sprawdza. części dosyć tanie.albo bardzo tanie.

Średnie oceny RENAULT 19

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
87.50%
głosów 7
Raczej tak
12.50%
głosów 1
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.3/10
Układ kierowniczy
7.3/10
Hamulce
6.5/10
Parkowanie
8.1/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.0/10
Silnik
9.3/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
7.1/10
Przyspieszenie 80-120km
6.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.6/10
Resorowanie z obciążeniem
7.5/10
Fotele przednie
8.5/10
Fotele tylne
8.1/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.5/10
Wyciszenie
6.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.1/10
Przestrzeń z tyłu
7.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.5/10
Bagażnik
8.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.6/10
Możliwość aranżacji
6.8/10
Karoseria
5.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.1/10
Widocznośc do tyłu
8.4/10
Widoczność w lusterkach
8.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.8/10
Elektronika
4.6/10
Naprawy
Niezawodność
5.1/10
Koszty napraw
4.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
4
Komfort jazdy
2
Wnętrze
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Układ jezdny
2
Nadwozie
1
Nic
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault 19 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Subaru Tribeca.

Renault 19

Renault 19

Subaru Tribeca

Subaru Tribeca

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie 19

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Tomek

liczba głosów: 128

Renault 19 RL 1.9d 1900 1.9d 65KM 1994r. hatchback

Ocena ogólna

Zakładam że moja ocena nie jest zbytnio obiektywna. Pewnie ze względu na sentyment do tego samochodu. Na pewno jest to przestronny, komfortowy, ekonomiczny samochód, któremu nie brakuje również wad takich jak: mała dynamika, niska przyczepność, słabe hamulce czy niska jakość niektórych elementów wnętrza. Trzeba pamiętać o tym, że to nie wyścigówka i ma on już 17 lat. Mimo to użytkowanie sprawia dużo radości i w ostatecznym rozrachunku wypada bardo dobrze.

Układ napędowy

Bardzo elastyczny, wytrzymały i bezawaryjny silnik. Dobrze pracująca skrzynia biegów z odpowiednim przełożeniem. Gorzej z przyśpieszeniem, ale w końcu to 65-konny diesel. Mimo to nad wyraz dobrze zbiera się od 0 km/h. Samochodowi nie sprawia również kłopotu jazda z kompletem pasażerów, tudzież pod górę z obciążeniem. Niekiedy jednak trzeba zapomnieć o wyprzedzaniu.

Widoczność

Dobrze usytuowane słupki nie zmniejszają widoczności. Szerokie lusterka spełniają swoją rolę. Mocno pochylona tylna szyba w połączeniu z wystającym tylnym zderzakiem czasem sprawia kłopot.

Komfort

Samochód trochę za miękki na polskie, dziurawe, kręte drogi przez co nieraz trzeba mocno zwalniać. Awaryjność zawieszenie powyżej średniej. Przednie fotele komfortem prześcigają nowe samochody w segmencie D (po przesiadce do Passata poczułem się jakbym usiadł na taborecie). Pasażerowie z tyłu również nie narzekają. Marne wyciszenie daje się we znaki głownie przy niskich obrotach.

Nadwozie

Z przodu i z tyłu miejsca Ci u nas dostatek. Bagażnik też dość pojemny, jednak mocno pochylona tylna szyba i nisko usytuowana półka zabiera trochę miejsca. Na wysokości gałki zmiany biegów, zamiast miejsca na radio, znajdują się pokrętła do nawiewów co jest dość denerwujące ponieważ co chwilę trzeba unosić rękę przy każdej zmianie głośności itp. Boczki na drzwiach wykonane z marnej jakości materiału, który jest podatny na zabrudzenia.

Układ jezdny

Samochód prowadzi się bardzo dobrze jeśli nie zwracać uwagi na hamulce, które nie sprawdzają się przy gwałtownym hamowaniu. Niska przyczepność.

Naprawy

Jeśli chodzi o ten model "dziewiętnastki" to zadaje on kłam opinii o awaryjności francuskich aut. Wypisane powyżej awarie nie są jedynymi. To tylko te najbardziej znaczące i kosztowne. Zwłaszcza układ chłodzenia który zaczął się sypać fragment po fragmencie przez co silnik o mało się nie ugotował. Poza tym reszta "awarii" ogranicza się do np. przepalonej żarówki. Z drugiej strony jest to prosta konstrukcja w której nie ma za bardzo się co psuć.

Wentylacja i ogrzewanie

Raczej wolno się nagrzewa. Łatwość regulacji. Bliskość przedniej szyby sprawia, że przy włączeniu nawiewu na szybę, powietrze wieje nam w twarz.

Elektryka/elektronika

Z układem elektrycznym póki co (odpukać) nie miałem żadnych problemów. Elektroniki w zasadzie brak.

Zobacz również opinie:

Renault 19: cabrio, coupe, hatchback, liftback, sedan (limuzyna)

Renault 19: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault 19: 1.2, 1.4, 1.7, 1.8, 1.9

Renault 19: 1997, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989