Renault Clio opinie, oceny użytkowników, Renault Clio spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Renault Clio

Liczba ocen: 243

Średnia ocena:

7.85/10

Renault Clio spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 7.49/7.70 5.24
trasa 5.88/6.38 4.15
cykl mieszany 6.68/7.00 4.74

Clio

OCENY RENAULTA CLIO


Ogólna ocena:  

9/10


zalety: piękna linia nadwozia, niski koszt eksploatacyjny, niewielkie spalanie zarówno 95 jak i LPG, wygodny, zwinny, jak na taki bagażnik jak ma clio I to super pakowne (przy rozłożonych tylnych siedzeniach) wady: humory elektyki, trzeszczące pastiki, zbyt głośno w aucie przy wy...
Opinia o układzie napędowym:
silnik w clio to jeden z lepszych i ekonomiczniejszych z tamtych lat produkcji. dobrym motorem jest jeszcze 1.9 D . silnik niestety za głośny, lubią klekotac zawory mimo regulacji - taki urok tego silnika :-) silniczki w tak wiekowych autkach lubią brac olej, ale mimo to są dynamiczne i prac...
Opinia o komforcie:
autko ma raczej miękkie zawieszenie, ale nie takie pontonowe jak astra I, jest bardziej twarde. jak już wspomniałem nie lubi nierówności zwłaszcza naszych polskich. trzeba uważac na duże dziury, wbrew pozorom zawieszenie znacznie, znacznie delikatniejsze niż w golfach. wnętrze jest przytu...
Opinia o nadwoziu:
auto w wersji 3D ma bardzo duże drzwi przednie otwierające się prawie do 80 stopni, więc zajęcie miejsca także z tyłu nie robi żadnego problemu. schowki... w kokpicie jest kieszeń dośc głęboka z zamknięciem lub bez zamknięcia (zależy od modelu, ja mam RT i tu jest zamukany schowek z...
Opinia o układzie jezdnym:
autko prowadzi się świetnie. "nie lubi" poprzecznych nierówności zwłaszcza przy większych prędkościach, jest trochę wtedy nieprzewidywalne. nie polecam brac ostrych zakrętów z dużą prędkością - pojawia się nadsterownośc. nieco lepiej prowadzi się z niewielkim obcią...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10



Opinia o układzie napędowym:
Silnik w miarę elastyczny, nie ma klekotania i dobrze "słucha się" skrzyni biegów. Sama skrzynia ma nieco niepraktyczne rozwiązanie wstecznego biegu - wchodzi w to samo miejsce co jedynka tylko trzeba podciągnąć w górę specjalny pierścień pod gałką. To przy manewrowaniu np. n...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie funkcjonuje poprawnie, nie jest zbyt miękkie, ale i nie odbija się na nierównościach. Z dociążeniem auto porusza się chyba nawet płynniej. Trzeba jednak zaznaczyć, że zawieszenie w Renault jest bardzo delikatne i nie lubi nierówności (miałem sporo kłopotów przez dziury na ...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest sporo miejsca, z tyłu wyraźnie gorzej, zwłaszcza jeśli chodzi o nogi pasażerów, bo szerokość i wysokość auta jest wystarczająca. Robiąc więcej miejsca z tyłu, kierowca skazany jest na pewien dyskomfort, zwłaszcza gdy ma 185 cm wzrostu, jak ja. Schowków mogłoby być wi...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się przyzwoicie, jednak układ kierowniczy trafił mi się felerny - poszło łożysko w przekładni. Jest to jednak niezwykle rzadka usterka, co stwierdziłem po tym, iż nie łatwo dostać nową przekładnię, gdyż praktycznie się nie psują. Kręcenie "kółkiem" idzie ...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Problemem jest instalacja elektryczna tzn np tylne światła w których często gubi się masa. Styk masy jest pojedynczy nie jak np w Astrze podwójny i bardzo wąski. Problemem jest też rozwiązanie świec żarowych w których prąd doprowadzany jest tylko do jednej świecy a później rozdzielan...
Opinia o układzie napędowym:
No cóż przy masie 1100 kg i tej mocy rewelacji nie można się spodziewać. Jednak silnik jest bardzo elastyczny ma bardzo dobry moment obrotowy. Brakuje kilku koników na autostradzie max 140 Km /h. Licznik powyżej 100 na godzinę zawyża prędkość o jakieś 10-15 %. No ale człowiek się cie...
Opinia o komforcie:
Tak jak już pisałem resorowanie jest bardzo dobre na klasę samochodu o jeden półkę wyżej. Problem zaczyna się przy pełnym obciążeniu. Problem jest z sprężynami na tylnej belce. Bardzo często pękają jednak na szczęście łamią się skrajne zwoje co umożliwia spokojną jazdę do war...
Opinia o nadwoziu:
Mam prawie 2 metry wzrostu a fotel nigdy nie ustawiałem do końca bo mi brakowała rąk. :) Z tyłu może być ciasno ale da się przeżyć. Miejsca pod sufitem jest dużo. Regulowana kierownica i fotel w 2 płaszczyznach zapewniają komfort. Dostęp do przełączników i sterowania ogrzewaniem dob...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobrze oceniam układ jezdny. Jak na samochód w swojej klasie rewelacyjnie wychwytuje wszystkie nierówności. Także trwałość zawieszenia jest zaskakująco dobra. Przejechałem nim 40 tys km po wrocławskich dziurach i po za wymianą gumek jednej tulejki na wahaczu nie trzeba było nic r...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Przed zakupem tego auta sam miałem wiele wątpliwości, ale dziś nie żałuje, że kupiłem właśnie Renault Clio I, pieszczotliwie nazywam je "Renatką" ponieważ nigdy mnie nie zawiodło i nie sprawia żadnych nawet najmniejszych problemów:) Ja osobiście polecam każdemu to auto, kt...
Opinia o układzie napędowym:
Mała pojemność silnika i mała waga oraz 80KM mechanicznych pozwala w miarę szybko rozpędzić się do setki nawet przy 5osobach, wiec nie wspomne co jest przy jednej :) samochodem jeszcze nidgy nie byłem na autostradzie a jechałem już 150km/h w 4 osoby :)
Opinia o komforcie:
To moje pierwsze auto na początku nie byłem zadowolony jeśli chodzi o komfort jazdy, ale w miarę zbierania doświadczenia okazało się, że wystarczyło wymienić tylko tylnie amortyzaotry - sprawa dziecinnie prosta :) wyciszenia wypada tutaj najgorzej, ale powiem tak, że to już zależy od sa...
Opinia o nadwoziu:
Jeśli chodzi o przestrzeń to wiadomo, że jest to małe autko i nie ma tu zbyt wiele miejsca, szczególnie jesli chodzi o tył, zatem duże znaczenie ma to jakie osoby są pasażerami "małej renatki". Bagażnik też nie jest zbyt wielki, bo wiadomo, że całe autko nie jest duże. Jeśl...
Opinia o układzie jezdnym:
Nic dodać nic ując, autko jest dla mnie rewelacyjne :)
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


ogolnie bardzo fajne auto, dosc szybkie, zwrotne, ale za razem male, ciasne i srednio wygodne... jakby byla turbosprezarka to juz by bylo znacznie ciekawiej.
Opinia o układzie napędowym:
Auto ma charekterystyke podobna bardzo do silnikow Hondy, zaczyna jechac dopiero gora a prawdziwa moc pokazuje sie przy 5500obr i do samego odciecia nie ma zadyszki. Wyprzedzanie to zaden problem pod warunkiem ze zredukujemy sobie o bieg lub dwa nizej. Skrzynia jest precyzyjna, dobrze zestopniowana ...
Opinia o komforcie:
Na temat seryjnego egzemplarza ciezko mi cos powiedziec, u mnie na sportowym zawieszeniu jest twardo, szczegolnie osobom z tylu ktore skacza jak pileczki. Ogolnie fotele wygodne, chociaz moglby byc troche glebsze. Twarde zawieszenie niestety daje o sobie znac na Polskich drogach. W Niemczech/Austrii...
Opinia o nadwoziu:
Ogolnie wnetrze proste i dosc plastikowe, sytuacje ratuje pol skora z alcantara, klimatyzacja i zegary. Reszta zupelnie tak samo plastikowa jak w innych tanich modelach, trzeszczy tak samo szybko. dopiero ph2 dostalo zupelnie innego wymiaru we wnatrz, ale znowu nie wszystkim moze odpowiadac na zewna...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi sie bardzo dobrze juz na seryjnym zawieszeniu, w szybkich i ciasnych zakretach nie wynosi go, lekka korekta hamulcem powoduje delikatna, latwa do opanowania nadsterownosc. Na sportowym zawieszeniu auto prowadzi sie jeszcze lepiej, lecz z racji malego rozstawu kol jest podatne na kolein...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 49


ŚREDNIE OCENY RENAULT CLIO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 59.26% głosów 144
Raczej tak 27.57% głosów 67
Trudno powiedzieć 6.58% głosów 16
Raczej nie 2.47% głosów 6
Nie 4.12% głosów 10
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.4/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
8.1/10
Parkowanie
8.6/10
Napęd
Elastyczność
7.6/10
Skrzynia biegów
7.7/10
Silnik
8.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.0/10
Przyspieszenie 60-120km
7.0/10
Przyspieszenie 80-120km
7.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.8/10
Resorowanie z obciążeniem
7.4/10
Fotele przednie
8.1/10
Fotele tylne
7.1/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.5/10
Wyciszenie
6.9/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.1/10
Przestrzeń z tyłu
6.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.9/10
Bagażnik
7.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.1/10
Możliwość aranżacji
6.6/10
Karoseria
7.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.1/10
Elektronika
6.0/10
Naprawy
Niezawodność
6.3/10
Koszty napraw
5.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 38
Niezawodność 37
Spalanie 35
Napęd 24
Inne 12
Układ jezdny 9
Wnętrze 9
Nic 8
Nadwozie 6
Widoczność 6
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 54
Spalanie 18
Awaryjność 16
Wentylacja i ogrzewanie 13
Układ jezdny 13
Napęd 13
Inne 12
Komfort jazdy 9
Wnętrze 8
Nadwozie 7
Widoczność 3

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Renault Clio brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Corsa.

  Renault

  Clio

  Opel

  Corsa

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Clio

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: elektor

liczba głosów: 25

Renault Clio 1400 E7J718 75KM 1991r. hatchback

Ocena ogólna
zalety: piękna linia nadwozia, niski koszt eksploatacyjny, niewielkie spalanie zarówno 95 jak i LPG, wygodny, zwinny, jak na taki bagażnik jak ma clio I to super pakowne (przy rozłożonych tylnych siedzeniach) wady: humory elektyki, trzeszczące pastiki, zbyt głośno w aucie przy wyższych obrotach silnika :-( .

Układ napędowy
silnik w clio to jeden z lepszych i ekonomiczniejszych z tamtych lat produkcji. dobrym motorem jest jeszcze 1.9 D . silnik niestety za głośny, lubią klekotac zawory mimo regulacji - taki urok tego silnika :-) silniczki w tak wiekowych autkach lubią brac olej, ale mimo to są dynamiczne i pracują dośc równo. skrzynia biegów dośc lekko pracuje, naj mniej precyzyjnie wchodzi 1 bieg, ale i z tym nie ma problemu. silnik jest dosyc elastyczny, spokojnie na 5 biegu można jechac 60km/h (około 1500obr/min). autko z tym silnikiem najlepiej przyspiesza w granicach 3000-3700obr/min. największy moment obrotowy jest chyba przy 3500obr/min.

Widoczność
widocznośc z przodu świetna. przednie słupki są wąskie więc "przednie rogi" bardzo dobrze widoczne. natomiast widocznośc z tyłu rewelacja. parkowa można tyłem na przysłowiową kartkę. słupki tylne także jak na design karoserii nie są szerokie, także widocznośc z tyłu świetna. gorzej mają się niestety lusterka boczne, do którech trzeba się przyzwyczaic. są jak na moje oko trochę za małe. poprawiono je w wersjach fazy trzeciej czyli po roku 1996, tam są już nieco większe. jak ktoś nie przyzwyczai się to polecam wymianę szkieł lusterek na sferyczne bądź asferyczne (około 50zł na allegro) lusterko wewnętrzne jeśli się już dobrze ustawi to naprawdę dobrze pokazuje otoczenie za autem. "ciemny punkt" auta jak i w innym nie widoczny w żadnym lusterku na wysokości tylnego prawego koła). w lusterkach asferycznych problem znika.

Komfort
autko ma raczej miękkie zawieszenie, ale nie takie pontonowe jak astra I, jest bardziej twarde. jak już wspomniałem nie lubi nierówności zwłaszcza naszych polskich. trzeba uważac na duże dziury, wbrew pozorom zawieszenie znacznie, znacznie delikatniejsze niż w golfach. wnętrze jest przytulne i świetnie się można w nim czuc gdy obroty silnika nie przekroczą 3000obr/min. powyżej jest już głośno, zbyt głośno, także wyciszenie wnętrza autka od komory silnika słabe. znacznie lepiej i dużo ciszej jest w fazie trzeciej clio czyli po roku 1996. fotele są wygodne zarówno z przodu jak i z tyłu. spokojnie można wytrzymac długą podróż.

Nadwozie
auto w wersji 3D ma bardzo duże drzwi przednie otwierające się prawie do 80 stopni, więc zajęcie miejsca także z tyłu nie robi żadnego problemu. schowki... w kokpicie jest kieszeń dośc głęboka z zamknięciem lub bez zamknięcia (zależy od modelu, ja mam RT i tu jest zamukany schowek z podświetleniem). dwa miejsca schowkowe są pod siedzeniami przednimi i to wszystko :-( dodam jeszcze że w clio jest jeszcze coś, za co Francuzi powinni otrzymac medal... radio jest chowane za klapką, którą wystarczy tylko podnieśc lub opuścic. w rzadnym innym aucie tego nie znalazłem. super rozwiązanie, nie trzeba zabiera panelu z radia :-) na osłonach przeciwsłonecznych obu są lustereczka... gradka dla kobiet kierowców i pasażerów :-) ergonomia... wszystko jest pod ręką, do niczego nie trzeba się wspinac, wszystko jest na wyciągnięcie ręki. plastiki użyte do wykończenia auta są dośc dobrej jakości. gorzej z ich spasowaniem, najczęściej trzeszczy podczas jazdy lampka w podsufitce :-( auto mimo lat jest odporne na korozję. lecą zazwyczaj tylko tylne nadkola. przednie nie, progi... naprawdę musiałby by to samochód flejtucha żeby poleciały. tylne siedzenia można zdjąc w ciągu 20 sekund. tylna kanapa dwudzielna więc po rozłożeniu tylnego rzędu siedzeń bagażnik jest spory (gdyby nie ta butla :-) ). gdy nie ma butli bagażnik jest jak na rozmiary autka imponujący. przyznam szczerze, że mimo butli moja renia nadal mnie zadziwia. co chcę przewieśc zawsze przewiozę, kwestia organizacyjna :-), ale renia potrafi wiele. zegary są bardzo dobrze widoczne, przełączniki podświetlone, więc widac wszystkie także pociemku.

Układ jezdny
autko prowadzi się świetnie. "nie lubi" poprzecznych nierówności zwłaszcza przy większych prędkościach, jest trochę wtedy nieprzewidywalne. nie polecam brac ostrych zakrętów z dużą prędkością - pojawia się nadsterownośc. nieco lepiej prowadzi się z niewielkim obciążeniem, choc jak zasiądą 4 dorosłe osoby w aucie tył jak dla mnie trochę za bardzo siada. do powyższego dodam, że zawieszenie mam sprawne.

Naprawy
jak widac z listy w autku odpukac przez półtora roku oprócz normalnych wymian eksploatacyjnych nie robiłem nic. to wdzięczne autko i jeśli się o nie dba to ono dba o nas. części nie są drogie przewody janmorowskie 80zł kompletny rozrząd (pasek, rolka, napinacz) około 220zł kopułka 32zł, palec 8zł filtr powietrza 11zł filtr paliwa 21zł świece NGK komplet około 42zł

Wentylacja i ogrzewanie
autko rozgrzewa się szybciutko do temperatury normalnej pracy. wystarczy przejechac około 3 km lub pozostawi autko pracujące na kilka minut aby leciało już ciepłe powietrze. nawiewy są wydajne dobrze rozprowadzają wydmuch.

Elektryka/elektronika
z elektroniką odpukac problemów nie ma (autko na monowtrysku). co do elektryki to zdarzają się małe, raczej nie dokuczliwe awarie w stylu braki podświetlenia zegarka, czasem problemy ze złączem silniczka dmuchawy (styki i wypalające się kostki), braki w kontrolkach na desce rozdzielczej.

Pełna opinia o Renault Clio 1400 E7J718 75KM 1991r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Renault Clio: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)

Renault Clio: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault Clio: 1.1, 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Renault Clio: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991