Renault Clio opinie, oceny użytkowników, Renault Clio spalanie 2002r. (strona 1)

Opinie o samochodach Renault Clio

2002r.

Liczba ocen: 24

Åšrednia ocena: 7.42/10

Renault Clio spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.48/7.95
5.50
trasa
6.00/6.60
4.33
cykl mieszany
6.75/7.50
4.80

Oceny RENAULTA CLIO

2010-07-15

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Silnik w miarę elastyczny, nie ma klekotania i dobrze "słucha się" skrzyni biegów. Sama skrzynia ma nieco niepraktyczne rozwiązanie wstecznego biegu - wchodzi w to samo miejsce co jedynka tylko trzeba podciągnąć w górę specjalny pierścień pod gałką. To przy manewrowaniu np. n...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie funkcjonuje poprawnie, nie jest zbyt miękkie, ale i nie odbija się na nierównościach. Z dociążeniem auto porusza się chyba nawet płynniej. Trzeba jednak zaznaczyć, że zawieszenie w Renault jest bardzo delikatne i nie lubi nierówności (miałem sporo kłopotów przez dziury na ...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest sporo miejsca, z tyÅ‚u wyraźnie gorzej, zwÅ‚aszcza jeÅ›li chodzi o nogi pasażerów, bo szerokość i wysokość auta jest wystarczajÄ…ca. RobiÄ…c wiÄ™cej miejsca z tyÅ‚u, kierowca skazany jest na pewien dyskomfort, zwÅ‚aszcza gdy ma 185 cm wzrostu, jak ja. Schowków mogÅ‚oby być wiÄ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się przyzwoicie, jednak układ kierowniczy trafił mi się felerny - poszło łożysko w przekładni. Jest to jednak niezwykle rzadka usterka, co stwierdziłem po tym, iż nie łatwo dostać nową przekładnię, gdyż praktycznie się nie psują. Kręcenie "kółkiem" idzie ...

DANIEL2011-10-03

Ogólna ocena:

6/10


Opinia o układzie napędowym:
Czasami nierówna praca silnika , zarówno na zimnym silniku jak i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Czasami ma tendencje do gaśnięcia przy ruszaniu na skrzyżowaniu ( możliwe że kable do wymiany - do sprawdzenia)
Opinia o komforcie:
Wraz z upływem czasu - w przeciągu roku spadek komfortu,, ciszy',coraz bardziej słyszalne odgłosy z zewnątrz, wewnątrz pojazdu - wyeksploatowanie uszczelek w drzwiach. Ogólnie autko wygodne i dość komfortowe
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze ogólnodostępne ,niska przestrzeń z przodu (od fotela do sufitu), fotele w tej wersji komfortowe wygodne nawet w długich trasach.Co do karoserii widoczne pęknięcia na łączeniach słupków z dachem ,,wada', lipne przednie reflektory- plastiki górna ich część ulega zmatowieniu rys...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód zagadkowy wraz z upływem czasu wzbudzający coraz więcej kontrowersji , daje nieraz sporo do myślenia ,, dziwne zachowania'. Jeździ się nim dośc komfortowo ale ...problem z grzaniem się przednich kół nawet po wymianie klocków hamulcowych.

Marek Lewandowski2008-02-07

Ogólna ocena:

8/10

Auto bardzo zwinne (miejskie). Spalanie niemożliwie małe (aż cięzko myśleć o innym aucie). Trochę mały gdy się jeździ we więcej niż 2 osoby. Aby długo zawiesznie wytrzymało proponuję omijać te większe dziury (jak w każdym na naszych drogach) KOMFORTOWO I EKONOMICZNIE a przy tym ...
Opinia o układzie napędowym:
krótkie 1 i 2 bieg (jak to w dieslu), skrzynia dość duże skoki, i ruch lewarka podczas zmiany obciążenia trochę drażniące (połączenie na drążku a nie na linkach)
Opinia o komforcie:
wyciszenie - w środku naprawdę cicho tym bardziej że to diesel; za to jak się włączy radio to na zewnątrz słychać prawie tak jak w środku :) (słabe wygłuszenie drzwi)
Opinia o nadwoziu:
dla 5 osób ? - ludzie z tyłu cierpią bo ciasno i kanapa w pionie; bagażnik jak na tą klasę naprawdę pojemny i foremny; jakosć - w moim Privilege\'u wszytsko jest pod ręką a jakość materiałów jest dużo wyższa niż w uboższych wersjach
Opinia o układzie jezdnym:
wspomaganie zmienne elektryczne - precyzyjne ale nie lubi sportowej jazdy (trudny do wyczucia na pograniczu przyczepności); bardzo kiepski promień skrętu względem innych aut tej klasy

2009-07-08

Ogólna ocena:

8/10

Trzeba pamiętać o tym, że nie jest to wielka limuzyna. W mieście czuje się jak ryba w wodzie.
Opinia o układzie napędowym:
Silniczek fajny, mocniejsza wersja 82 KM. Różni się od słabszego (65 KM) wtryskami, programem komputera i tym że ma intercooler. Dynamiczny. Słabszy silnik (takim też miałem okazję jeździć) też świetny, bardzo oszczędny.
Opinia o komforcie:
Co do resorowania może będę mało obiektywny bo mam wymienione wszystkie sprężyny i amortyzatory więc jak fabryka. Fotele mojej wersji są kubełkowe i jak dla mnie ok. W słabszej wersji którą też jeździłem fotele słabo trzymaja na boki... z tyłu nigdy nie siedziałem :)
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie nie zachwyca, ale nie ma też do czego się przyczepić. Na początku były problemy z pukającymi wahaczami, a wystarczyło tylko wymienić tuleje i problem zniknął. Trzeba się też przyzwyczaić do elektrycznego wspomagania.

2010-07-14

Ogólna ocena:

4/10

Polecam majsterkowiczom, z poważnych napraw tylko silnik 1,5 dCi. Reszta to denerwujące drobiazgi.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo popularny, niestety modele sprzed roku 2004 mają tendencje do poważnych usterek typu szybkie zużycie panewek, nieszczelności tłoków, słabej jakości szklanki tłoków. Po 2004 silnik poprawiony i już znacznie lepszej jakości. Rozpoznać go można po rozruszniku umieszczonym z ...
Opinia o komforcie:
Z racji wersji resorowanie dosyć słabe, fotele kubełkowe nie za głębokie ale spełniają swoje zadanie.
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny w miarę precyzyjny, układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem trudny do zdiagnozowania w przypadku usterki wspomagania. Hamulce tarczowe wszystkich kół jak na tę klasę samochodu wystarczające.

Åšrednie oceny RENAULT CLIO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
33.33%
głosów 8
Raczej tak
37.50%
głosów 9
Trudno powiedzieć
16.67%
głosów 4
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
12.50%
głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.8/10
Układ kierowniczy
7.5/10
Hamulce
8.2/10
Parkowanie
8.0/10
Napęd
Elastyczność
7.2/10
Skrzynia biegów
7.2/10
Silnik
7.2/10
Przyspieszenie 0-100km
6.6/10
Przyspieszenie 60-120km
7.0/10
Przyspieszenie 80-120km
7.1/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.4/10
Resorowanie z obciążeniem
6.9/10
Fotele przednie
8.0/10
Fotele tylne
7.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.3/10
Wyciszenie
6.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.5/10
Przestrzeń z tyłu
6.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.7/10
Bagażnik
6.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.8/10
Możliwość aranżacji
6.5/10
Karoseria
7.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
7.5/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.8/10
Elektronika
4.5/10
Naprawy
Niezawodność
4.4/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
6
Napęd
3
Niezawodność
3
Komfort jazdy
3
Wnętrze
2
Widoczność
2
Inne
1
Układ jezdny
1
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
5
Awaryjność
5
Układ jezdny
4
Wnętrze
1
Napęd
1
Nadwozie
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault Clio braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Hyundai ix20.

Renault Clio

Renault Clio

Hyundai ix20

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Clio

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 110

Renault Clio Dynamique 1200 75KM 2002r. hatchback

Układ napędowy

Silnik w miarę elastyczny, nie ma klekotania i dobrze "słucha się" skrzyni biegów. Sama skrzynia ma nieco niepraktyczne rozwiązanie wstecznego biegu - wchodzi w to samo miejsce co jedynka tylko trzeba podciągnąć w górę specjalny pierścień pod gałką. To przy manewrowaniu np. na parkingu, kiedy w ciasnym miejscu trzeba kilka razy ruszać w przód i tył jest niewygodne. Poza tym kiedy zostawi się auto na biegu w tym położeniu, to nie ma się pewności, czy to jedynka czy wsteczny. Co do przyspieszenia, cóż cudów nie ma - mimo iż mam jedną z silniejszych wersji silnika (75 KM), autko zbiera się wolno.

Widoczność

Widoczność do przodu jest bardzo dobra, a osoba wysoka (jak ja) bez trudu widzi maskę samochodu, co pomocne jest przy dojeżdżaniu do jakiejś przeszkody. Słupki, jak wszędzie ograniczają nieco widoczność i przy skręcaniu trzeba czasem trochę się przechylić, aby lepiej widzieć, co się dzieje na drodze. Widoczność do tyłu jest słabsza, okno jest mniejsze. Najgorzej jest w czasie deszczu lub śniegu, gdyż tylna wycieraczka obsługuje tylko środkową część szyby. Do lusterek nie mam zastrzeżeń. Boczne mają elektryczną regulację, co przy zmieniających się kierowcach ułatwia użytkowanie. Do tego lusterka mają niejednolitą powierzchnię, tzn. mają fragment obszaru delikatnie zniekształcony, przez co pokazują więcej niż całe płaskie.

Komfort

Zawieszenie funkcjonuje poprawnie, nie jest zbyt miękkie, ale i nie odbija się na nierównościach. Z dociążeniem auto porusza się chyba nawet płynniej. Trzeba jednak zaznaczyć, że zawieszenie w Renault jest bardzo delikatne i nie lubi nierówności (miałem sporo kłopotów przez dziury na drogach). Ponieważ fotele w tym modelu są profilowane (kubełkowe) i przyjemnie obejmują boki siedzącego, to jazda jest nie tylko wygodna, ale wręcz przyjemna, szczególnie na zakrętach. Wyciszenie mogłoby by być lepsze, ale nie jest to głośny samochód.

Nadwozie

Z przodu jest sporo miejsca, z tyłu wyraźnie gorzej, zwłaszcza jeśli chodzi o nogi pasażerów, bo szerokość i wysokość auta jest wystarczająca. Robiąc więcej miejsca z tyłu, kierowca skazany jest na pewien dyskomfort, zwłaszcza gdy ma 185 cm wzrostu, jak ja. Schowków mogłoby być więcej, a te na napoje są niewygodne (głęboko umieszczone pod radiem i klimatyzacją). Jakość materiałów nie budzi zastrzeżeń, nawet w tym kilkuletnim już aucie wszystko trzyma się na swoim miejscu, nie trzeszczy, nie pęka. Tylko kierownica, obszyta skórą, nie wygląda już najlepiej. Przełączniki wygodnie rozmieszczone, dodatkowo od radio-CD jest "pilot" przy kierownicy. Czytelność zegarów bez zastrzeżeń. Karoseria bardzo trwała, bo zrobiona z blachy ocynkowanej i korozja jeszcze się jej nie chwyciła. Co do możliwości aranżacji wnętrza, wiele nie można zdziałać - ot, tylna kanapa jest niesymetrycznie dzielona i każdą z części oparcia można złożyć lub wyjąć.

Układ jezdny

Auto prowadzi się przyzwoicie, jednak układ kierowniczy trafił mi się felerny - poszło łożysko w przekładni. Jest to jednak niezwykle rzadka usterka, co stwierdziłem po tym, iż nie łatwo dostać nową przekładnię, gdyż praktycznie się nie psują. Kręcenie "kółkiem" idzie lekko, ale przy parkowaniu trochę nakręcić się trzeba. Hamulce (z ABS) póki co mnie nie zawiodły.

Naprawy

Trudno ocenić, czy kilka awarii, jakie mnie spotkały to specyfika auta, czy wina poprzedniego użytkownika - ale fakt, kilka napraw miało miejsce. Co do części, zwykle są łatwo dostępne. Oryginalne są drogie, zamienniki (często wykonane przez tych samych producentów, ale bez nalepki Renault) są wyraźnie tańsze, używane (np. na Allegro) można kupić jeszcze taniej. Przykład - przekładnia do kierownicy: w serwisie ok. 1700 zł, zamiennik (ten sam producent) ok. 700 zł, na aukcji internetowej dałem 150 zł + koszt przesyłki.

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja działa sprawnie, zwłaszcza dla siedzących z przodu. Ogrzewanie szybko podnosi temperaturę. Chłodzenie latem sprawuje się trochę gorzej, ale włączenie klimatyzacji załatwia problem - w ciągu minuty, góra dwóch, czuć przyjemne chłodzenie.

Elektryka/elektronika

Nie zauważyłem żadnych problemów z elektryką.

Zobacz również opinie:

Renault Clio: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)

Renault Clio: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault Clio: 1.1, 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Renault Clio: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991