Opinie o samochodach Renault Clio
1.4
Liczba ocen: 44
Åšrednia ocena: 7.73/10
Renault Clio spalanie (l/100km)
Oceny RENAULTA CLIO
Renault Clio 1.4 E7J718 75KM 1991r. 178 200km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik w clio to jeden z lepszych i ekonomiczniejszych z tamtych lat produkcji. dobrym motorem jest jeszcze 1.9 D . silnik niestety za głośny, lubią klekotac zawory mimo regulacji - taki urok tego silnika :-) silniczki w tak wiekowych autkach lubią brac olej, ale mimo to są dynamiczne i prac...
Opinia o komforcie:
autko ma raczej miękkie zawieszenie, ale nie takie pontonowe jak astra I, jest bardziej twarde. jak już wspomniałem nie lubi nierówności zwłaszcza naszych polskich. trzeba uważac na duże dziury, wbrew pozorom zawieszenie znacznie, znacznie delikatniejsze niż w golfach. wnętrze jest przytu...
Opinia o nadwoziu:
auto w wersji 3D ma bardzo duże drzwi przednie otwierające się prawie do 80 stopni, więc zajęcie miejsca także z tyłu nie robi żadnego problemu. schowki... w kokpicie jest kieszeń dośc głęboka z zamknięciem lub bez zamknięcia (zależy od modelu, ja mam RT i tu jest zamukany schowek z...
Opinia o układzie jezdnym:
autko prowadzi siÄ™ Å›wietnie. "nie lubi" poprzecznych nierównoÅ›ci zwÅ‚aszcza przy wiÄ™kszych prÄ™dkoÅ›ciach, jest trochÄ™ wtedy nieprzewidywalne. nie polecam brac ostrych zakrÄ™tów z dużą prÄ™dkoÅ›ciÄ… - pojawia siÄ™ nadsterownoÅ›c. nieco lepiej prowadzi siÄ™ z niewielkim obciÄ…Å...
Renault Clio 1.4 75KM 1997r. 145 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
Nie ma się co oszukiwać. jest to typowe auto do przmieszczania się zwłaszcza po mieście. Na trasie też całkiem nieźle sobie radzi, ale podczas wyprzedzania czasem brakuje mocy. Autko zdecydowanie do spokojnej jazdy, a nie wyścigów. W górach tzreba troszke popracować lewarkiem.
Opinia o komforcie:
Mimo tego że małe naprawde komfortowe (francuz;) ale pod warunkiem, że podróżuje się w dwie osoby. Z kompletem pasażerów niestety auto radzi sobie już tak sobie.
Opinia o nadwoziu:
Co do karoserii nie ma czego się czepiać. Auto przaktycznie całe ocynkowane więc nie ma problemów z korozją. 3 lata pod chmurką i ani kawałka rdzy:) W środku wszystko jest pod ręką. Jeżeli chodzi o wykończenie, to owszem jaest plastikowo ale nic nie stuka i nie trzeszczy. Mile zaskakuje...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na takie małe autko zaskoczył mnie dość duży promień skrętu. Ale szybko można się przyzwyczaić. Małe wymiary to rekompensują i można wcisnąć sie prawie wszędzie w mieście, tylko czasem troche trzeba się okręcić kierownicą. Dobrze trzyma sie drogi na zakrętach.
Renault Clio RT 1.4 Energy 75KM 1991r. 150 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik jak na tak mały samochód mocny. dobrze startuje-niejeden większy i mocniejszy sprzęt zostaje na starcie z tyłu. później gorzej-4 i 5 bieg za długi. udało mi się rozpędzić Clio do 190km/h (wg. licznika-raczej przesadził) nie próbujcie tego bo hamowanie niemal przyprawiło mnie o ...
Opinia o komforcie:
fotele wygodne, choć na dłuższe trasy nie za bardzo-zbyt miękkie. powyżej 3500obr/min robi się głośno, powyżej 5000 nie słychać nawet swoich myśli.
Opinia o nadwoziu:
z przodu sporo miejsca, z tyłu trochę gorzej.bagażnik nie za duży, ale składana dzielona tylna kanapa poprawia funkcjonalność. zabezpieczenie karoserji ok - ocynk,poza maską i dachem. lewe tylne nadkole-w wielu clio z tego okresu widoczne są tam przynajmniej pęcherze. jeśli gdzieś jeszcz...
Opinia o układzie jezdnym:
przy szybszym pokonywaniu zakrętów trochę za bardzo wyrzuca przód samochodu. hamulce - o czym się przekonałem słabe, z szerszymi oponami dużo lepiej
Renault Clio Clio 2 RN 1.4 8v 75KM 1998r. 140 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Trochę mało biegów zwłaszcza pow.100km/h,na 3-ce dobrze przyspiesza(wyprzedzanie)potem stabilnie ale pow.130 ciężko rozpędzić bandziora
Opinia o komforcie:
Nie jeżdżę z pełnym obciążeniem raczej max w dwie osoby ,trochę twardy na dziurach ,ale to wina zawieszenia po wymianie,z tyłu mało miejsca,no i głośno wewnątrz pow 100km/h
Opinia o nadwoziu:
Z przodu szeroko i wygodnie,z tyłu gorzej mało miejsca na nogi,mój bandzior to tzw.golas więc i obsługa ręczna ale da się żyć,bagażnik duży zwłaszcza po złożeniu tyłu,tapicerki trzeszczą plastiki no ale wiek auta też robi swoje,blacha jak narazie ok.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie świetne zwłaszcza po wymianie całego zużytego zawieszenia(amory,sprężyny,itp)kierowanie trochę ciężko mimo wspomagania zwłaszcza przy małych prędkościach(parkowanie)ale mimo to zwrotny maluch
Renault Clio 1.4 75KM 1999r. 106 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Małe autko 75 km jest pole do popisu na skrzyżowaniu, jednak dopiero przy wyższych obrotach jest powód do dumy.
Opinia o komforcie:
Francuskie zawieszenie nie należy do najtrwalszych jednak przy spokojnej jeździe jest w stanie pokonać masę km bez usterki.
Opinia o nadwoziu:
Posiadam model 3 drzwiowy, siedzenie z przodu jest baardzo wygodne, trochę gorzej jest z tyłem przy długich podróżach.
Opinia o układzie jezdnym:
Super się prowadzi, mimo tego że posiadam koła 13" autko idzie jak po torach.
Åšrednie oceny RENAULT CLIO
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Renault Clio brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Hyundai ix20.
Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Clio
użytkownik: elektor
liczba głosów: 150
Renault Clio 1400 E7J718 75KM 1991r. hatchback
Ocena ogólna
zalety: piękna linia nadwozia, niski koszt eksploatacyjny, niewielkie spalanie zarówno 95 jak i LPG, wygodny, zwinny, jak na taki bagażnik jak ma clio I to super pakowne (przy rozłożonych tylnych siedzeniach) wady: humory elektyki, trzeszczące pastiki, zbyt głośno w aucie przy wyższych obrotach silnika :-( .
Układ napędowy
silnik w clio to jeden z lepszych i ekonomiczniejszych z tamtych lat produkcji. dobrym motorem jest jeszcze 1.9 D . silnik niestety za głośny, lubią klekotac zawory mimo regulacji - taki urok tego silnika :-) silniczki w tak wiekowych autkach lubią brac olej, ale mimo to są dynamiczne i pracują dośc równo. skrzynia biegów dośc lekko pracuje, naj mniej precyzyjnie wchodzi 1 bieg, ale i z tym nie ma problemu. silnik jest dosyc elastyczny, spokojnie na 5 biegu można jechac 60km/h (około 1500obr/min). autko z tym silnikiem najlepiej przyspiesza w granicach 3000-3700obr/min. największy moment obrotowy jest chyba przy 3500obr/min.
Widoczność
widocznośc z przodu świetna. przednie słupki są wąskie więc "przednie rogi" bardzo dobrze widoczne. natomiast widocznośc z tyłu rewelacja. parkowa można tyłem na przysłowiową kartkę. słupki tylne także jak na design karoserii nie są szerokie, także widocznośc z tyłu świetna. gorzej mają się niestety lusterka boczne, do którech trzeba się przyzwyczaic. są jak na moje oko trochę za małe. poprawiono je w wersjach fazy trzeciej czyli po roku 1996, tam są już nieco większe. jak ktoś nie przyzwyczai się to polecam wymianę szkieł lusterek na sferyczne bądź asferyczne (około 50zł na allegro) lusterko wewnętrzne jeśli się już dobrze ustawi to naprawdę dobrze pokazuje otoczenie za autem. "ciemny punkt" auta jak i w innym nie widoczny w żadnym lusterku na wysokości tylnego prawego koła). w lusterkach asferycznych problem znika.
Komfort
autko ma raczej miękkie zawieszenie, ale nie takie pontonowe jak astra I, jest bardziej twarde. jak już wspomniałem nie lubi nierówności zwłaszcza naszych polskich. trzeba uważac na duże dziury, wbrew pozorom zawieszenie znacznie, znacznie delikatniejsze niż w golfach. wnętrze jest przytulne i świetnie się można w nim czuc gdy obroty silnika nie przekroczą 3000obr/min. powyżej jest już głośno, zbyt głośno, także wyciszenie wnętrza autka od komory silnika słabe. znacznie lepiej i dużo ciszej jest w fazie trzeciej clio czyli po roku 1996. fotele są wygodne zarówno z przodu jak i z tyłu. spokojnie można wytrzymac długą podróż.
Nadwozie
auto w wersji 3D ma bardzo duże drzwi przednie otwierające się prawie do 80 stopni, więc zajęcie miejsca także z tyłu nie robi żadnego problemu. schowki... w kokpicie jest kieszeń dośc głęboka z zamknięciem lub bez zamknięcia (zależy od modelu, ja mam RT i tu jest zamukany schowek z podświetleniem). dwa miejsca schowkowe są pod siedzeniami przednimi i to wszystko :-( dodam jeszcze że w clio jest jeszcze coś, za co Francuzi powinni otrzymac medal... radio jest chowane za klapką, którą wystarczy tylko podnieśc lub opuścic. w rzadnym innym aucie tego nie znalazłem. super rozwiązanie, nie trzeba zabiera panelu z radia :-) na osłonach przeciwsłonecznych obu są lustereczka... gradka dla kobiet kierowców i pasażerów :-) ergonomia... wszystko jest pod ręką, do niczego nie trzeba się wspinac, wszystko jest na wyciągnięcie ręki. plastiki użyte do wykończenia auta są dośc dobrej jakości. gorzej z ich spasowaniem, najczęściej trzeszczy podczas jazdy lampka w podsufitce :-( auto mimo lat jest odporne na korozję. lecą zazwyczaj tylko tylne nadkola. przednie nie, progi... naprawdę musiałby by to samochód flejtucha żeby poleciały. tylne siedzenia można zdjąc w ciągu 20 sekund. tylna kanapa dwudzielna więc po rozłożeniu tylnego rzędu siedzeń bagażnik jest spory (gdyby nie ta butla :-) ). gdy nie ma butli bagażnik jest jak na rozmiary autka imponujący. przyznam szczerze, że mimo butli moja renia nadal mnie zadziwia. co chcę przewieśc zawsze przewiozę, kwestia organizacyjna :-), ale renia potrafi wiele. zegary są bardzo dobrze widoczne, przełączniki podświetlone, więc widac wszystkie także pociemku.
Układ jezdny
autko prowadzi się świetnie. "nie lubi" poprzecznych nierówności zwłaszcza przy większych prędkościach, jest trochę wtedy nieprzewidywalne. nie polecam brac ostrych zakrętów z dużą prędkością - pojawia się nadsterownośc. nieco lepiej prowadzi się z niewielkim obciążeniem, choc jak zasiądą 4 dorosłe osoby w aucie tył jak dla mnie trochę za bardzo siada. do powyższego dodam, że zawieszenie mam sprawne.
Naprawy
jak widac z listy w autku odpukac przez półtora roku oprócz normalnych wymian eksploatacyjnych nie robiłem nic. to wdzięczne autko i jeśli się o nie dba to ono dba o nas. części nie są drogie przewody janmorowskie 80zł kompletny rozrząd (pasek, rolka, napinacz) około 220zł kopułka 32zł, palec 8zł filtr powietrza 11zł filtr paliwa 21zł świece NGK komplet około 42zł
Wentylacja i ogrzewanie
autko rozgrzewa się szybciutko do temperatury normalnej pracy. wystarczy przejechac około 3 km lub pozostawi autko pracujące na kilka minut aby leciało już ciepłe powietrze. nawiewy są wydajne dobrze rozprowadzają wydmuch.
Elektryka/elektronika
z elektroniką odpukac problemów nie ma (autko na monowtrysku). co do elektryki to zdarzają się małe, raczej nie dokuczliwe awarie w stylu braki podświetlenia zegarka, czasem problemy ze złączem silniczka dmuchawy (styki i wypalające się kostki), braki w kontrolkach na desce rozdzielczej.
Zobacz również opinie:
Renault Clio: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Renault Clio: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Renault Clio: 1.1, 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2
Renault Clio: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991
Sprawdź także:
Renault Clio - ogłoszenia , Renault - forum użytkowników, Renault Clio - średnie ceny
Renault - tapety na pulpit, Renault - konfigurator felg, Renault - tanie opony,
Używane auto części, Renault - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie