Renault Clio opinie, oceny użytkowników, Renault Clio spalanie 1.4 (strona 1)

Opinie o samochodach Renault Clio

1.4

Liczba ocen: 44

Åšrednia ocena: 7.73/10

Renault Clio spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.82/8.39
8.50
trasa
5.94/6.75
6.00
cykl mieszany
6.88/7.47
7.70

Oceny RENAULTA CLIO

elektor2008-08-12

Ogólna ocena:

9/10

zalety: piękna linia nadwozia, niski koszt eksploatacyjny, niewielkie spalanie zarówno 95 jak i LPG, wygodny, zwinny, jak na taki bagażnik jak ma clio I to super pakowne (przy rozłożonych tylnych siedzeniach) wady: humory elektyki, trzeszczące pastiki, zbyt głośno w aucie przy wy...
Opinia o układzie napędowym:
silnik w clio to jeden z lepszych i ekonomiczniejszych z tamtych lat produkcji. dobrym motorem jest jeszcze 1.9 D . silnik niestety za głośny, lubią klekotac zawory mimo regulacji - taki urok tego silnika :-) silniczki w tak wiekowych autkach lubią brac olej, ale mimo to są dynamiczne i prac...
Opinia o komforcie:
autko ma raczej miękkie zawieszenie, ale nie takie pontonowe jak astra I, jest bardziej twarde. jak już wspomniałem nie lubi nierówności zwłaszcza naszych polskich. trzeba uważac na duże dziury, wbrew pozorom zawieszenie znacznie, znacznie delikatniejsze niż w golfach. wnętrze jest przytu...
Opinia o nadwoziu:
auto w wersji 3D ma bardzo duże drzwi przednie otwierające się prawie do 80 stopni, więc zajęcie miejsca także z tyłu nie robi żadnego problemu. schowki... w kokpicie jest kieszeń dośc głęboka z zamknięciem lub bez zamknięcia (zależy od modelu, ja mam RT i tu jest zamukany schowek z...
Opinia o układzie jezdnym:
autko prowadzi siÄ™ Å›wietnie. "nie lubi" poprzecznych nierównoÅ›ci zwÅ‚aszcza przy wiÄ™kszych prÄ™dkoÅ›ciach, jest trochÄ™ wtedy nieprzewidywalne. nie polecam brac ostrych zakrÄ™tów z dużą prÄ™dkoÅ›ciÄ… - pojawia siÄ™ nadsterownoÅ›c. nieco lepiej prowadzi siÄ™ z niewielkim obciÄ…Å...

2010-08-04

Ogólna ocena:

6/10

Polecam osobą które nie jeżdzą dużo i szukaja taniego auta, które ma być drugim w rodzinie. Moja żona lubi nim jeździć. Jest po prostu małe wygodne i ma bardzo dobrą widoczność. Ale awaryjność psuje całokształt...
Opinia o układzie napędowym:
Nie ma się co oszukiwać. jest to typowe auto do przmieszczania się zwłaszcza po mieście. Na trasie też całkiem nieźle sobie radzi, ale podczas wyprzedzania czasem brakuje mocy. Autko zdecydowanie do spokojnej jazdy, a nie wyścigów. W górach tzreba troszke popracować lewarkiem.
Opinia o komforcie:
Mimo tego że małe naprawde komfortowe (francuz;) ale pod warunkiem, że podróżuje się w dwie osoby. Z kompletem pasażerów niestety auto radzi sobie już tak sobie.
Opinia o nadwoziu:
Co do karoserii nie ma czego się czepiać. Auto przaktycznie całe ocynkowane więc nie ma problemów z korozją. 3 lata pod chmurką i ani kawałka rdzy:) W środku wszystko jest pod ręką. Jeżeli chodzi o wykończenie, to owszem jaest plastikowo ale nic nie stuka i nie trzeszczy. Mile zaskakuje...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na takie małe autko zaskoczył mnie dość duży promień skrętu. Ale szybko można się przyzwyczaić. Małe wymiary to rekompensują i można wcisnąć sie prawie wszędzie w mieście, tylko czasem troche trzeba się okręcić kierownicą. Dobrze trzyma sie drogi na zakrętach.

2008-07-03

Ogólna ocena:

7/10

tani samochód, pomimo pojawiających się sporadycznie usterek bardzo tani u eksploatacji
Opinia o układzie napędowym:
silnik jak na tak mały samochód mocny. dobrze startuje-niejeden większy i mocniejszy sprzęt zostaje na starcie z tyłu. później gorzej-4 i 5 bieg za długi. udało mi się rozpędzić Clio do 190km/h (wg. licznika-raczej przesadził) nie próbujcie tego bo hamowanie niemal przyprawiło mnie o ...
Opinia o komforcie:
fotele wygodne, choć na dłuższe trasy nie za bardzo-zbyt miękkie. powyżej 3500obr/min robi się głośno, powyżej 5000 nie słychać nawet swoich myśli.
Opinia o nadwoziu:
z przodu sporo miejsca, z tyłu trochę gorzej.bagażnik nie za duży, ale składana dzielona tylna kanapa poprawia funkcjonalność. zabezpieczenie karoserji ok - ocynk,poza maską i dachem. lewe tylne nadkole-w wielu clio z tego okresu widoczne są tam przynajmniej pęcherze. jeśli gdzieś jeszcz...
Opinia o układzie jezdnym:
przy szybszym pokonywaniu zakrętów trochę za bardzo wyrzuca przód samochodu. hamulce - o czym się przekonałem słabe, z szerszymi oponami dużo lepiej

2009-07-11

Ogólna ocena:

8/10

Zwrotny bandziorek,szeroki wygodny dla max 2 osób z bagażem, fajny do miasta i na wypady urlopowe ale tylko po Polsce ,silnik raczej do spokojnej jazdy ale też potrafi zaszaleć,wszędzie się wciśnie do parkowania.Trochę ubogie wyposażenie jak na 1,4 RN wszystko manual.
Opinia o układzie napędowym:
Trochę mało biegów zwłaszcza pow.100km/h,na 3-ce dobrze przyspiesza(wyprzedzanie)potem stabilnie ale pow.130 ciężko rozpędzić bandziora
Opinia o komforcie:
Nie jeżdżę z pełnym obciążeniem raczej max w dwie osoby ,trochę twardy na dziurach ,ale to wina zawieszenia po wymianie,z tyłu mało miejsca,no i głośno wewnątrz pow 100km/h
Opinia o nadwoziu:
Z przodu szeroko i wygodnie,z tyłu gorzej mało miejsca na nogi,mój bandzior to tzw.golas więc i obsługa ręczna ale da się żyć,bagażnik duży zwłaszcza po złożeniu tyłu,tapicerki trzeszczą plastiki no ale wiek auta też robi swoje,blacha jak narazie ok.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie świetne zwłaszcza po wymianie całego zużytego zawieszenia(amory,sprężyny,itp)kierowanie trochę ciężko mimo wspomagania zwłaszcza przy małych prędkościach(parkowanie)ale mimo to zwrotny maluch

2009-07-12

Ogólna ocena:

9/10

Polecam Reneult Clio wszystkim tym którzy cenią sobie wygodną jazdę, dzięki temu że autko to nie należy do zbyt dużych jest bardzo wygodne doi jazdy w mieście jednak w trasie też spisuję się bardzo dobrze, przy spokojnej jeździe 110/120 potrafi się zmieścić w spalaniu 5,3l / 100km, g...
Opinia o układzie napędowym:
Małe autko 75 km jest pole do popisu na skrzyżowaniu, jednak dopiero przy wyższych obrotach jest powód do dumy.
Opinia o komforcie:
Francuskie zawieszenie nie należy do najtrwalszych jednak przy spokojnej jeździe jest w stanie pokonać masę km bez usterki.
Opinia o nadwoziu:
Posiadam model 3 drzwiowy, siedzenie z przodu jest baardzo wygodne, trochę gorzej jest z tyłem przy długich podróżach.
Opinia o układzie jezdnym:
Super się prowadzi, mimo tego że posiadam koła 13" autko idzie jak po torach.

Åšrednie oceny RENAULT CLIO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
52.27%
głosów 23
Raczej tak
29.55%
głosów 13
Trudno powiedzieć
11.36%
głosów 5
Raczej nie
2.27%
głosów 1
Nie
4.55%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.3/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
7.8/10
Parkowanie
9.0/10
Napęd
Elastyczność
7.8/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
7.9/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
7.5/10
Przyspieszenie 80-120km
7.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
7.6/10
Fotele tylne
7.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.6/10
Wyciszenie
6.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.2/10
Przestrzeń z tyłu
6.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.9/10
Bagażnik
7.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.1/10
Możliwość aranżacji
7.0/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.0/10
Elektronika
6.0/10
Naprawy
Niezawodność
5.9/10
Koszty napraw
5.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
9
Napęd
7
Niezawodność
7
Wnętrze
4
Spalanie
3
Inne
3
Nic
2
Układ jezdny
2
Widoczność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
11
Inne
4
Awaryjność
4
Nadwozie
3
Układ jezdny
3
Komfort jazdy
3
Spalanie
3
Wentylacja i ogrzewanie
2
Napęd
2
Wnętrze
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault Clio braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Hyundai ix20.

Renault Clio

Renault Clio

Hyundai ix20

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Clio

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: elektor

liczba głosów: 150

Renault Clio 1400 E7J718 75KM 1991r. hatchback

Ocena ogólna

zalety: piękna linia nadwozia, niski koszt eksploatacyjny, niewielkie spalanie zarówno 95 jak i LPG, wygodny, zwinny, jak na taki bagażnik jak ma clio I to super pakowne (przy rozłożonych tylnych siedzeniach) wady: humory elektyki, trzeszczące pastiki, zbyt głośno w aucie przy wyższych obrotach silnika :-( .

Układ napędowy

silnik w clio to jeden z lepszych i ekonomiczniejszych z tamtych lat produkcji. dobrym motorem jest jeszcze 1.9 D . silnik niestety za głośny, lubią klekotac zawory mimo regulacji - taki urok tego silnika :-) silniczki w tak wiekowych autkach lubią brac olej, ale mimo to są dynamiczne i pracują dośc równo. skrzynia biegów dośc lekko pracuje, naj mniej precyzyjnie wchodzi 1 bieg, ale i z tym nie ma problemu. silnik jest dosyc elastyczny, spokojnie na 5 biegu można jechac 60km/h (około 1500obr/min). autko z tym silnikiem najlepiej przyspiesza w granicach 3000-3700obr/min. największy moment obrotowy jest chyba przy 3500obr/min.

Widoczność

widocznośc z przodu świetna. przednie słupki są wąskie więc "przednie rogi" bardzo dobrze widoczne. natomiast widocznośc z tyłu rewelacja. parkowa można tyłem na przysłowiową kartkę. słupki tylne także jak na design karoserii nie są szerokie, także widocznośc z tyłu świetna. gorzej mają się niestety lusterka boczne, do którech trzeba się przyzwyczaic. są jak na moje oko trochę za małe. poprawiono je w wersjach fazy trzeciej czyli po roku 1996, tam są już nieco większe. jak ktoś nie przyzwyczai się to polecam wymianę szkieł lusterek na sferyczne bądź asferyczne (około 50zł na allegro) lusterko wewnętrzne jeśli się już dobrze ustawi to naprawdę dobrze pokazuje otoczenie za autem. "ciemny punkt" auta jak i w innym nie widoczny w żadnym lusterku na wysokości tylnego prawego koła). w lusterkach asferycznych problem znika.

Komfort

autko ma raczej miękkie zawieszenie, ale nie takie pontonowe jak astra I, jest bardziej twarde. jak już wspomniałem nie lubi nierówności zwłaszcza naszych polskich. trzeba uważac na duże dziury, wbrew pozorom zawieszenie znacznie, znacznie delikatniejsze niż w golfach. wnętrze jest przytulne i świetnie się można w nim czuc gdy obroty silnika nie przekroczą 3000obr/min. powyżej jest już głośno, zbyt głośno, także wyciszenie wnętrza autka od komory silnika słabe. znacznie lepiej i dużo ciszej jest w fazie trzeciej clio czyli po roku 1996. fotele są wygodne zarówno z przodu jak i z tyłu. spokojnie można wytrzymac długą podróż.

Nadwozie

auto w wersji 3D ma bardzo duże drzwi przednie otwierające się prawie do 80 stopni, więc zajęcie miejsca także z tyłu nie robi żadnego problemu. schowki... w kokpicie jest kieszeń dośc głęboka z zamknięciem lub bez zamknięcia (zależy od modelu, ja mam RT i tu jest zamukany schowek z podświetleniem). dwa miejsca schowkowe są pod siedzeniami przednimi i to wszystko :-( dodam jeszcze że w clio jest jeszcze coś, za co Francuzi powinni otrzymac medal... radio jest chowane za klapką, którą wystarczy tylko podnieśc lub opuścic. w rzadnym innym aucie tego nie znalazłem. super rozwiązanie, nie trzeba zabiera panelu z radia :-) na osłonach przeciwsłonecznych obu są lustereczka... gradka dla kobiet kierowców i pasażerów :-) ergonomia... wszystko jest pod ręką, do niczego nie trzeba się wspinac, wszystko jest na wyciągnięcie ręki. plastiki użyte do wykończenia auta są dośc dobrej jakości. gorzej z ich spasowaniem, najczęściej trzeszczy podczas jazdy lampka w podsufitce :-( auto mimo lat jest odporne na korozję. lecą zazwyczaj tylko tylne nadkola. przednie nie, progi... naprawdę musiałby by to samochód flejtucha żeby poleciały. tylne siedzenia można zdjąc w ciągu 20 sekund. tylna kanapa dwudzielna więc po rozłożeniu tylnego rzędu siedzeń bagażnik jest spory (gdyby nie ta butla :-) ). gdy nie ma butli bagażnik jest jak na rozmiary autka imponujący. przyznam szczerze, że mimo butli moja renia nadal mnie zadziwia. co chcę przewieśc zawsze przewiozę, kwestia organizacyjna :-), ale renia potrafi wiele. zegary są bardzo dobrze widoczne, przełączniki podświetlone, więc widac wszystkie także pociemku.

Układ jezdny

autko prowadzi się świetnie. "nie lubi" poprzecznych nierówności zwłaszcza przy większych prędkościach, jest trochę wtedy nieprzewidywalne. nie polecam brac ostrych zakrętów z dużą prędkością - pojawia się nadsterownośc. nieco lepiej prowadzi się z niewielkim obciążeniem, choc jak zasiądą 4 dorosłe osoby w aucie tył jak dla mnie trochę za bardzo siada. do powyższego dodam, że zawieszenie mam sprawne.

Naprawy

jak widac z listy w autku odpukac przez półtora roku oprócz normalnych wymian eksploatacyjnych nie robiłem nic. to wdzięczne autko i jeśli się o nie dba to ono dba o nas. części nie są drogie przewody janmorowskie 80zł kompletny rozrząd (pasek, rolka, napinacz) około 220zł kopułka 32zł, palec 8zł filtr powietrza 11zł filtr paliwa 21zł świece NGK komplet około 42zł

Wentylacja i ogrzewanie

autko rozgrzewa się szybciutko do temperatury normalnej pracy. wystarczy przejechac około 3 km lub pozostawi autko pracujące na kilka minut aby leciało już ciepłe powietrze. nawiewy są wydajne dobrze rozprowadzają wydmuch.

Elektryka/elektronika

z elektroniką odpukac problemów nie ma (autko na monowtrysku). co do elektryki to zdarzają się małe, raczej nie dokuczliwe awarie w stylu braki podświetlenia zegarka, czasem problemy ze złączem silniczka dmuchawy (styki i wypalające się kostki), braki w kontrolkach na desce rozdzielczej.

Zobacz również opinie:

Renault Clio: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)

Renault Clio: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault Clio: 1.1, 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Renault Clio: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991