Renault Clio opinie, oceny użytkowników, Renault Clio spalanie 1.5 (strona 1)

Opinie o samochodach Renault Clio

1.5

Liczba ocen: 51

Średnia ocena: 7.96/10

Renault Clio spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
5.24
trasa
-.--/-.--
4.18
cykl mieszany
-.--/-.--
4.76

Oceny RENAULTA CLIO

Michał2011-02-12

Ogólna ocena:

8/10

Bardzo dobry silnik - niskie spalanie, świetna elastyczność. Dobre wyposażenie (ABS, 4 poduszki, Radio CD, Sportowe fotele, alufelgi, komputer pokładowy, elektryka szyb i lusterek). Duża niezawodność. Łatwy do parkowania ze względu na małe gabaryty. Bardzo dobre auto.
Opinia o układzie napędowym:
Główną zaletą tego samochodu jest właśnie rewelacyjny silnik. Jego elastyczność jest wspaniała. Pięknie przyspiesza od 1800 obr/min. Wyprzedzanie bez redukcji nie stanowi problemu. Średnie spalanie przy tym wynosi ok 4 - 4.5 l/100 km
Opinia o komforcie:
Posiadam wersję Extreme ze świetnymi fotelami, które zapewniają dobre trzymanie boczne. Silnik nierozgrzany pracuje dość głośno, lecz po kilku minutach prawie go nie słychać. Powyżej 120 km/h w samochodzie jest już jednak niezbyt cicho.
Opinia o nadwoziu:
W samochodzie spokojnie pomieści się 4 pasażerów, lecz z tyłu jest ograniczona przestrzeń na nogi. Samochód nie posiada najmniejszych śladów korozji. Materiały we wnętrzu są bardzo dobrej jakości, jedynie obszyta skórą kierownica się łuszczy. Ergonomia bez zarzutu
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie dość twarde, ale świetnie trzyma się drogi. Wspomaganie układu kierowniczego na szczęście nie jest zbyt mocne. Trwałość i wytrzymałość układu jezdnego oceniam bardzo pozytywnie.

Marek Lewandowski2008-02-07

Ogólna ocena:

8/10

Auto bardzo zwinne (miejskie). Spalanie niemożliwie małe (aż cięzko myśleć o innym aucie). Trochę mały gdy się jeździ we więcej niż 2 osoby. Aby długo zawiesznie wytrzymało proponuję omijać te większe dziury (jak w każdym na naszych drogach) KOMFORTOWO I EKONOMICZNIE a przy tym ...
Opinia o układzie napędowym:
krótkie 1 i 2 bieg (jak to w dieslu), skrzynia dość duże skoki, i ruch lewarka podczas zmiany obciążenia trochę drażniące (połączenie na drążku a nie na linkach)
Opinia o komforcie:
wyciszenie - w środku naprawdę cicho tym bardziej że to diesel; za to jak się włączy radio to na zewnątrz słychać prawie tak jak w środku :) (słabe wygłuszenie drzwi)
Opinia o nadwoziu:
dla 5 osób ? - ludzie z tyłu cierpią bo ciasno i kanapa w pionie; bagażnik jak na tą klasę naprawdę pojemny i foremny; jakosć - w moim Privilege\'u wszytsko jest pod ręką a jakość materiałów jest dużo wyższa niż w uboższych wersjach
Opinia o układzie jezdnym:
wspomaganie zmienne elektryczne - precyzyjne ale nie lubi sportowej jazdy (trudny do wyczucia na pograniczu przyczepności); bardzo kiepski promień skrętu względem innych aut tej klasy

2009-07-08

Ogólna ocena:

8/10

Trzeba pamiętać o tym, że nie jest to wielka limuzyna. W mieście czuje się jak ryba w wodzie.
Opinia o układzie napędowym:
Silniczek fajny, mocniejsza wersja 82 KM. Różni się od słabszego (65 KM) wtryskami, programem komputera i tym że ma intercooler. Dynamiczny. Słabszy silnik (takim też miałem okazję jeździć) też świetny, bardzo oszczędny.
Opinia o komforcie:
Co do resorowania może będę mało obiektywny bo mam wymienione wszystkie sprężyny i amortyzatory więc jak fabryka. Fotele mojej wersji są kubełkowe i jak dla mnie ok. W słabszej wersji którą też jeździłem fotele słabo trzymaja na boki... z tyłu nigdy nie siedziałem :)
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie nie zachwyca, ale nie ma też do czego się przyczepić. Na początku były problemy z pukającymi wahaczami, a wystarczyło tylko wymienić tuleje i problem zniknął. Trzeba się też przyzwyczaić do elektrycznego wspomagania.

2009-07-11

Ogólna ocena:

10/10

przyznam szczerze że kupiłem wbrew wszystkim w około (wiadomo że zawsze powinien być niemiec) , po zakupie mówili po zimie sprzedasz, przejeżdziłem już dwie z bananem na buzi nieraz pomagając odpalić na popych słynne niemieckie pompowtryskiwacze
Opinia o układzie napędowym:
j.w.
Opinia o komforcie:
j.w
Opinia o nadwoziu:
j.w
Opinia o układzie jezdnym:
Drodzy koledzy i koleżanki , wadliwe wtryski i ogólna awaryjność tego modelu to mit wymyślony przez zazdrosnych fanów innych marek lub przez ludzi chcących "d... szkłem utrzeć" , jeżdżę już drugi rok , tankuje na biało-czerwonej lepszą ropę i oprócz paska ,filtrów i oleju...

2011-02-16

Ogólna ocena:

8/10

Dość dynamiczne (0-100 w ok. 10sek), bardzo oszczędne, fajne auto. Razi jakość kierownicy i dostępność części.
Opinia o układzie napędowym:
Super silnik, skrzynia typowo francuska ;)
Opinia o komforcie:
Resorowanie jest na dobrym poziomie, fotele przednie w tym aucie z Clio sport, do tego autka są bardzo dobre. Z tyłu kanapa to tylko ławka na dwie osoby, na krótką trasę. Wyciszenie na dobrym poziomie
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest ok, tył jak wspominałem - nadaje się na przewiezienie psa, a nie trzech ludzi. Ergonomia na dobrym poziomie, wszystko intuicyjne i pod ręką. Jakość materiałów - przy 117 tys. kierownica wygląda koszmarnie, reszta materiałów w normie.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta i układ kierowniczy ok, hamulce fajne, z tyłu równiez tarcze, co daje dobre wyniki w porownaniu do zwyklego Clio. Parkowanie proste, auto ma dobra widocznosc, przeszkadza jednak promien skretu, ktory jest za duzy.

Średnie oceny RENAULT CLIO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
62.75%
głosów 32
Raczej tak
23.53%
głosów 12
Trudno powiedzieć
5.88%
głosów 3
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
7.84%
głosów 4
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.4/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
8.7/10
Parkowanie
8.5/10
Napęd
Elastyczność
8.2/10
Skrzynia biegów
7.8/10
Silnik
8.4/10
Przyspieszenie 0-100km
7.5/10
Przyspieszenie 60-120km
7.7/10
Przyspieszenie 80-120km
7.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.2/10
Fotele przednie
8.2/10
Fotele tylne
6.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.5/10
Wyciszenie
7.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.6/10
Przestrzeń z tyłu
6.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.0/10
Bagażnik
6.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.2/10
Możliwość aranżacji
6.6/10
Karoseria
7.6/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.6/10
Widocznośc do tyłu
7.8/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.4/10
Elektronika
6.3/10
Naprawy
Niezawodność
6.2/10
Koszty napraw
5.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
14
Napęd
9
Komfort jazdy
7
Niezawodność
6
Układ jezdny
2
Inne
1
Nadwozie
1
Wnętrze
1
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
16
Wentylacja i ogrzewanie
5
Awaryjność
4
Układ jezdny
3
Widoczność
2
Spalanie
2
Komfort jazdy
1
Napęd
1
Nadwozie
1
Wnętrze
1
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault Clio brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Toyota Yaris.

Renault Clio

Renault Clio

Toyota Yaris

Toyota Yaris

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Clio

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 105

Renault Clio Dynamique 1500 dCi 82KM 2002r. hatchback

Ocena ogólna

Trzeba pamiętać o tym, że nie jest to wielka limuzyna. W mieście czuje się jak ryba w wodzie.

Układ napędowy

Silniczek fajny, mocniejsza wersja 82 KM. Różni się od słabszego (65 KM) wtryskami, programem komputera i tym że ma intercooler. Dynamiczny. Słabszy silnik (takim też miałem okazję jeździć) też świetny, bardzo oszczędny.

Komfort

Co do resorowania może będę mało obiektywny bo mam wymienione wszystkie sprężyny i amortyzatory więc jak fabryka. Fotele mojej wersji są kubełkowe i jak dla mnie ok. W słabszej wersji którą też jeździłem fotele słabo trzymaja na boki... z tyłu nigdy nie siedziałem :)

Układ jezdny

Zawieszenie nie zachwyca, ale nie ma też do czego się przyczepić. Na początku były problemy z pukającymi wahaczami, a wystarczyło tylko wymienić tuleje i problem zniknął. Trzeba się też przyzwyczaić do elektrycznego wspomagania.

Naprawy

To jest niestety francuz i koszt jest trochę większy niż starego golfa II :)

Wentylacja i ogrzewanie

Posiadam wersję z klimatronikiem, bardzo wydajny. Ciekawe jest to, że Renault zrezygnowało z zastosowania filtra przeciwpyłkowego, więc uwaga dla wszystkich którzy mają niewielkie pojęcie i pojadą napełnić klimę - jeśli serwisant powie że trzeba wymienić filtr to powiedzcie mu, żeby wymienił sobie móżg.

Zobacz również opinie:

Renault Clio: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)

Renault Clio: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault Clio: 1.1, 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Renault Clio: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991