Renault Espace opinie, oceny użytkowników, Renault Espace spalanie 1997r. (strona 1)

Opinie o samochodach Renault Espace

1997r.

Liczba ocen: 6

Średnia ocena: 8.00/10

Renault Espace spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
13.60/14.80
-.--
trasa
10.80/10.72
-.--
cykl mieszany
12.00/11.90
-.--

Oceny RENAULTA ESPACE

Sławek2008-04-25

Ogólna ocena:

8/10

Bardzo dobry samochód, o wiele lepszy niż Sharan/Galaxy/Alhambra. Bardzo miłe i przytulne wnętrze. Bardzo dobre wyciszenie i silnik 3.0 V6 (który jest chyba zmorą mechaników, bo nie mogą włożyć rąk-tak jest poupychane wszystko). Myślę, ze jak się robi wszystkie wymiany na bieżąco ni...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 3.0 jest super ale ta skrzynia 4-biegowy automat z beznadziejnym programem sterującym to POMYŁKA!!! Samochód zmienia biegi przy minimalnych prędkościach: 3 wrzuca przy 52 km/h, a 4 przy minimum 72 km/h.
Opinia o komforcie:
Samochód jest rewelacyjnie wyciszony (słyszałem o tym wcześniej i jest to prawda). Zawieszenie oceniam jako twarde (myślałem, że "francuz" będzie bardziej miękki...) i dość głośne (ale to raczej wina poduszek trzymających silnik i zawieszenie tzw. wózek). Zdecydowanie lepiej...
Opinia o nadwoziu:
ESPACE - znaczy przestrzeń, tu nie ma co komentować, jest rewelacyjnie!!! Do obsługi szybko można się przyzwyczaić. Ogromna ilość schowków (i ten największy centralny) to jest to!!!. Materiały plastikowe nie są najwyższej jakości (jak to zwykle w Renault-tkaniny o wiele lepsze lepsze ...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na tą wielkość auta fantastyczna widoczność (brak słupków przednich jak w normalnych autach) i poczucie przestrzeni (ESPACE znaczy przestrzeń :)). Układ kierowniczy mało precyzyjny i słabo wyczuwa się co się dzieje z przednimi kołami. Hamulce dość dobre ale przy tej masie i hamul...

2009-07-12

Ogólna ocena:

9/10

jak się nieba to się niema sam znam na swoim przypadku nie wpore wymieniony pasek rozrządu liczy się z wymianą silnika to około 1300 bez robocizny

Grzegorz Woźniak2008-04-01

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo wygodny w prowadzeniu na jezdni.Dobrze usytuowanelusterka boczne.

2008-02-07

Ogólna ocena:

7/10


Opinia o układzie jezdnym:
auto ogólnie ok szwankuje elektronika

Rafał2008-02-09

Ogólna ocena:

9/10

Średnie oceny RENAULT ESPACE

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
33.33%
głosów 2
Raczej tak
66.67%
głosów 4
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.2/10
Układ kierowniczy
7.7/10
Hamulce
8.7/10
Parkowanie
8.7/10
Napęd
Elastyczność
7.3/10
Skrzynia biegów
6.8/10
Silnik
8.3/10
Przyspieszenie 0-100km
7.2/10
Przyspieszenie 60-120km
7.5/10
Przyspieszenie 80-120km
7.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.2/10
Resorowanie z obciążeniem
8.7/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
8.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.5/10
Wyciszenie
8.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.3/10
Przestrzeń z tyłu
9.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.8/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.2/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
9.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.3/10
Widocznośc do tyłu
9.2/10
Widoczność w lusterkach
9.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
2.7/10
Elektronika
3.3/10
Naprawy
Niezawodność
3.3/10
Koszty napraw
2.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
5
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Awaryjność
2
Widoczność
1
Spalanie
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault Espace brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Dacia Lodgy.

Renault Espace

Renault Espace

Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Espace

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Sławek

liczba głosów: 164

Renault Espace 3.0 V6 Elysee Automat 3000 V6 167KM 1997r. van

Ocena ogólna

Bardzo dobry samochód, o wiele lepszy niż Sharan/Galaxy/Alhambra. Bardzo miłe i przytulne wnętrze. Bardzo dobre wyciszenie i silnik 3.0 V6 (który jest chyba zmorą mechaników, bo nie mogą włożyć rąk-tak jest poupychane wszystko). Myślę, ze jak się robi wszystkie wymiany na bieżąco nie powienien sprawiac kłopotów. Koszty eksploatacji na gazie (który silnik bardzo dobrze znosi- ja mam wtrysk sekwencyjny) są porównywalne z dieslem 2.2/113 KM ale to jest V6, które fantastycznie brzmi na wysokich obrotach i nie ma wibracji jak diesel (po prostu-aksamit.... miłosnicy V6 wiedzą co mam na myśli). Skrzynia biegów powinna mieć conajmniej 5 biegów i opcję zmiany biegów nawet na 4 przy 50/60 km/h jeśli się jedzie ze stałą prędkością (nowoczesne automaty tak robią). Auto spalało by o wiele mniej w mieście. Ale może wersja V6 została stworzona do pokonywania długich dystansów......? Do tego się nadaje jak mało które auto. Wg mnie: najładniejszy VAN z końca 90-tych lat i rzecz niedoceniona przez większość: pierwszy VAN na świecie, w którym producent pomyślał o bezpieczeństwie pasażerów podczas wypadku. Zajrzyjcie na stronę EURO-NCAP i zobaczcie wyniki testów dla Espace, a potem zajrzyjcie do Voyagera, Sharana itp. NO COMENT...

Układ napędowy

Silnik 3.0 jest super ale ta skrzynia 4-biegowy automat z beznadziejnym programem sterującym to POMYŁKA!!! Samochód zmienia biegi przy minimalnych prędkościach: 3 wrzuca przy 52 km/h, a 4 przy minimum 72 km/h.

Widoczność

Kiedyś się bałem VAN-ów, no bo przodu nie widać zza kierownicy:) Ale teraz wiem,że można parkować "na centymetry". Samochód jest plastikowy i nie pęka od razu:) Widoczność do tyłu jest OK (tył jest pionowy więc "No problem". Ale jak ktoś lubi można zainwestować w czujniki parkowania (nawet 8-sensorowe, przód-tył z wyświetlaczem odległosci do przeszkody) i wtedy parkowanie nawet nocą to zabawa.

Komfort

Samochód jest rewelacyjnie wyciszony (słyszałem o tym wcześniej i jest to prawda). Zawieszenie oceniam jako twarde (myślałem, że "francuz" będzie bardziej miękki...) i dość głośne (ale to raczej wina poduszek trzymających silnik i zawieszenie tzw. wózek). Zdecydowanie lepiej auto resoruje jak jest obciążone. Fotele jak dla mnie są zbyt małe (mam 183 cm wzrostu) ale są obite w całości welurem a to lubie najbardziej :))) Mam elektryczną regulację i ogrzewanie i te elementy polecam wszystkim, którzy tego jeszcze nie mieli, przede wszystkim zimą można sobie podgrzać "4 litery", a i ciepły tyłeczek kobiety też jest ważny :)))

Nadwozie

ESPACE - znaczy przestrzeń, tu nie ma co komentować, jest rewelacyjnie!!! Do obsługi szybko można się przyzwyczaić. Ogromna ilość schowków (i ten największy centralny) to jest to!!!. Materiały plastikowe nie są najwyższej jakości (jak to zwykle w Renault-tkaniny o wiele lepsze lepsze niż plastiki. Fatalnie wykończona tylna klapa od wewnątrz, wszystko się rusza i hałasuje na nierównościach. Możliwości aranżacji (jeśli macie wersję z szynami do foteli) są ogromne. 2+3+2, 2+2+2, 2+2+1 itp. jak dusza zapragnie, fotele nie są cięzkie i montaż na prawdę prosty. Wygląd karoserii to wg mnie jeden z największych atutów (min. dlatego go kupiłem bo uważam, że to najładniejszy VAN z tamtych lat. Bardzo opływowy i przez to cichy, no i te lusterka boczne z żeberkami.... Miodzio...

Układ jezdny

Jak na tą wielkość auta fantastyczna widoczność (brak słupków przednich jak w normalnych autach) i poczucie przestrzeni (ESPACE znaczy przestrzeń :)). Układ kierowniczy mało precyzyjny i słabo wyczuwa się co się dzieje z przednimi kołami. Hamulce dość dobre ale przy tej masie i hamulcami z Laguny nie spodziewajcie się, że auto stanie dęba... lepiej rozpocząć hamowanie wcześniej:) ABS dość późno się włącza więc to zaliczam "in plus". Z racji takiego ciężkiego silnika i przedniego napędu samochód ma tendencję do wyjeżdżania przodem na zewnątrz łuku ale nie jest to trudne do opanowania.

Naprawy

Elektryka to pierwsza rzecz, która mnie zawiodła i unieruchomiła w trasie. Padł całkiem alternator i rozrusznik (zużyte wszystko wewnątrz, tulejki, łożyska itp.) Były wcześniej sygnały jak go kupowałem ale olałem je i "się zesrało" z bagażami w trasie w środku puszczy augustowskiej, hihihihi. Ale kochani gospodarze pomogli i mieliśmy wydłużony urlop o czas naprawy. Często nie wiedzieć czemu zapala się SERVICE (nawet jak jest rezerwa benzyny) i trzeba się nauczyć nie denerwować na zapas tymi komunikatami. Raz się przepaliła przednia żarówka (H1 - koszt tylko 10 zł i bajecznie prosta wymiana- tutaj "szacun" dla Renault za myśl techniczną), hehehehe...

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo wydajne, klima chłodzi bardzo szybko. Szkoda, że nie ma osobnej nagrzewnicy na tył... Tylne szyby boczne są uchylane (szkoda, że nie elektrycznie jak w Galaxy czy Carnivalu) ale bardzo poprawiają wentylację jak nie chcecie chłodzić auta klimą. Ogrzewanie zimą bardzo wydajne i fajną rzeczą jest dwustrefowy nadmuch (osobno prawa i lewa strona).

Elektryka/elektronika

Elektryka to pierwsza rzecz, która mnie zawiodła i unieruchomiła w trasie. Padł całkiem alternator i rozrusznik (zużyte wszystko wewnątrz, tulejki, łożyska itp.) Były wcześniej sygnały jak go kupowałem ale olałem je i "się zesrało" z bagażami w trasie w środku puszczy augustowskiej, hihihihi. Ale kochani gospodarze pomogli i mieliśmy wydłużony urlop o czas naprawy. Często nie wiedzieć czemu zapala się SERVICE (nawet jak jest rezerwa benzyny) i trzeba się nauczyć nie denerwować na zapas tymi komunikatami. Raz się przepaliła przednia żarówka (H1 - koszt tylko 10 zł i bajecznie prosta wymiana- tutaj "szacun" dla Renault za myśl techniczną), hehehehe...

Zobacz również opinie:

Renault Espace: bus, hatchback, mini-van, van

Renault Espace: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault Espace: 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.8, 3.0

Renault Espace: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1988, 1987