Renault Master opinie, oceny użytkowników, Renault Master spalanie diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Renault Master

diesel

Liczba ocen: 14

Średnia ocena: 7.00/10

Renault Master spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
10.53
trasa
-.--/-.--
9.21
cykl mieszany
-.--/-.--
9.72

Oceny RENAULTA MASTER

2010-07-18

Ogólna ocena:

6/10

tak niewiele potrzeba żeby było znacznie lepiej, teraz już o tyle dobrze że znacznie więcej części na rynku wtórnym niż w latach 1999-2002
Opinia o układzie napędowym:
samochód przenosi drgania przy ruszaniu, brak elastyczności przy ruszaniu zwłaszcza z obciążeniem, silniki 2,2dci lubią przepuszczać olej na simeringach po stronie rozrządu i dalej na pasek wielorowkowy oraz w rejonie zaworu egr, skrzynie padają bo kończą się łożyska po ok. 120.000 prz...
Opinia o komforcie:
zawieszenie raczej twarde ale jest to samochod dostawczy, czuć jednak każdą dziurę z obciążeniem jak i bez, dosyć twarde resorowanie ale resory nie sprawiające kłopotów (poliwęglan) niestety żywotność amortyzatorów kończy się przez dolne simerbloki i wtedy zawieszenie zaczyna się t...
Opinia o nadwoziu:
wszystkie mają ten problem z rdzewieniem pod listwami plastykowymi tuz za drzwiami kierowcy, dodatkowo odboje do magnesów tylnych drzwi zwulkanizowane w gumą zaczynają po jakimś czasei rdzewieć a to przechodzi na lakier, dolna część lakieru lubi odchodzić od ocynkowanej karoserii chociaż ...
Opinia o układzie jezdnym:
+ to niska podłoga, - za mały promień skrętu

2008-08-13

Ogólna ocena:

1/10

Zrobiłem tym autem 215tys km. Bywało różnie ale koszty części i to że auto jest już do złomu to szok!!! Nie polecam. Posiadałem w mojej firmie dużo innych busów ale na tym bardzo straciłem . Z perspektywy czasu mogę dodac że im nowsze busy tym gorsze. Na moim starym ducato 1999r...
Opinia o układzie napędowym:
Nikomu nie polecam tego modelu !!! 215 tys km i ZATARTY SILNIK !!! Dodam że od nowości lany najlepszy olej i filtry!!! Sprawdziłem w internecie i okazuje sie że to częsta wada tych samochodów
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo żle oceniam w tym aucie zawieszenie !!! co 30000km coś do wymiany w nim

Marek2020-01-27

Ogólna ocena:

9/10

niezawodny samochód, świetnie się prowadzi, mógłby trochę być mocniejszy, chcę podnieść moc do 150 KM
Opinia o układzie napędowym:
jeżdżę autem maksymalnie obciążonym, trochę brakuje mu mocy na wyższych biegach
Opinia o komforcie:
samochód bardzo komfortowy
Opinia o nadwoziu:
aranżacja wnętrza super, natomiast słaba jakość materiału na kierownicy
Opinia o układzie jezdnym:
słaby skręt, utrudnienie na parkingach

2010-02-21

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie jezdnym:
Kupiłem autko całe choć okazało się na 1szej kontroli u mechanika że solidnie bite w przód,co miało w dalszym eksplatowaniu odzwierciedlenie,blok naruszony i problemy z alternatorem,lecz pozatym to zima czy lato palił i jechał,załadowany po sam dach i nawet nie poczuł,mocne i twarde autk...

2011-02-13

Ogólna ocena:

4/10

zawieszenie, blachy do za słabe ,skrzynia też do wymiany
Opinia o układzie napędowym:
miałem zwykły silnik bez turbiny więc wiadomo przyspieszenia brak, ale sam silnik bez problemu zato skrzynia raz wymieniana po ok. 200 tyś
Opinia o komforcie:
ok.
Opinia o nadwoziu:
ok.
Opinia o układzie jezdnym:
komfortowy jak na busa, ale mało odporny na nasze drogi co wiąże się z dość wysokimi kosztami naprawy zawieszenia

Średnie oceny RENAULT MASTER

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
42.86%
głosów 6
Raczej tak
28.57%
głosów 4
Trudno powiedzieć
14.29%
głosów 2
Raczej nie
7.14%
głosów 1
Nie
7.14%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.4/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
9.0/10
Parkowanie
7.3/10
Napęd
Elastyczność
7.4/10
Skrzynia biegów
7.1/10
Silnik
8.1/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
7.6/10
Przyspieszenie 80-120km
7.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.7/10
Resorowanie z obciążeniem
8.1/10
Fotele przednie
7.7/10
Fotele tylne
3.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.6/10
Wyciszenie
7.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.2/10
Przestrzeń z tyłu
5.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.4/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.4/10
Możliwość aranżacji
7.5/10
Karoseria
8.2/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
8.5/10
Widoczność w lusterkach
8.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.3/10
Elektronika
5.4/10
Naprawy
Niezawodność
5.9/10
Koszty napraw
3.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
3
Niezawodność
2
Napęd
2
Nadwozie
1
Układ jezdny
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Awaryjność
3
Napęd
2
Nic
2
Komfort jazdy
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault Master brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Fiat Ducato.

Renault Master

Renault Master

Fiat Ducato

Fiat Ducato

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Master

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 104

Renault Master L3H2 2200 G9T 90KM 2002r. bus

Ocena ogólna

tak niewiele potrzeba żeby było znacznie lepiej, teraz już o tyle dobrze że znacznie więcej części na rynku wtórnym niż w latach 1999-2002

Układ napędowy

samochód przenosi drgania przy ruszaniu, brak elastyczności przy ruszaniu zwłaszcza z obciążeniem, silniki 2,2dci lubią przepuszczać olej na simeringach po stronie rozrządu i dalej na pasek wielorowkowy oraz w rejonie zaworu egr, skrzynie padają bo kończą się łożyska po ok. 120.000 przebiegu,

Widoczność

ogólnei z widocznością dosyć dobrze ale od strony elektrycznej podgrzewane lusterka nie są zbyt trwałe co chyba jest cechą wielu modeli renaulta.

Komfort

zawieszenie raczej twarde ale jest to samochod dostawczy, czuć jednak każdą dziurę z obciążeniem jak i bez, dosyć twarde resorowanie ale resory nie sprawiające kłopotów (poliwęglan) niestety żywotność amortyzatorów kończy się przez dolne simerbloki i wtedy zawieszenie zaczyna się tłuc co powoduje konieczność ich wymiany w całości, fotele przednie raczej w miare wygodne ale jakośc materiałów jest raczej średnia bo rozrywają się w każdym jednym masterze od strony wsiadającego kierowcy, wyciszenie w miarę dobre jeśli nie jeździmy powyżej 120km/h

Nadwozie

wszystkie mają ten problem z rdzewieniem pod listwami plastykowymi tuz za drzwiami kierowcy, dodatkowo odboje do magnesów tylnych drzwi zwulkanizowane w gumą zaczynają po jakimś czasei rdzewieć a to przechodzi na lakier, dolna część lakieru lubi odchodzić od ocynkowanej karoserii chociaż ta jest w miarę dobrze odporna na korozję, zawiasy tylnych drzwi zacierają się, szczególnie nie polecam tych które otwierają drzwi na 270° bo nie ma szans uchronić ich przed zatarciem a te z kolei powodują przy otwarciu uszkodzenie tylnych lamp

Układ jezdny

+ to niska podłoga, - za mały promień skrętu

Naprawy

mógłbym napisać o tym wszystkim książkę, mam 5 masterów i sam je naprawiam, jedne 2,8 dti i 4 szt. 2,2 dci, nowsze odele już ciut lepiej z jakością ale ogólnie można to nazwać francuską myślą techniczną podobnie jak sweg o czasu polską myślą techiczną były polonezy , fiaty itp.

Wentylacja i ogrzewanie

dosyć dobrze z wentylacją i z ogrzewaniem , duża kubatura kabiny nie powoduje duchoty w przypadku braku klimatyzacji

Elektryka/elektronika

układ elektryczny pozostawia sporo do życzenia, niestety renault odwala tu totalną lipę, naprawiając czasem auto zastanawiam się dlaczego to jest rozwiązane tak a nie tak, problemy z kostkami, przekaźnikami , lusterkami, natomiast w nowszych modelach po 2004 projektantowi przednich lamp poleciłbym samemu wymienić żarówkę H7 oto lifting który nie zawsze przynosi pozytywne rezultaty, podobnie jest z umieszczeniem akumulatora w wersji po liftingu , jest to tak głupio zrobione że jest potem problem ze skrzynką na akumulator w przypadku demontażu w przednim zawieszeniu, komu przeszkadzał akumulator za przednią lewą lampą?

Zobacz również opinie:

Renault Master: bus, pick-up

Renault Master: olej napędowy, turbo diesel

Renault Master: 2.2, 2.3, 2.5, 2.8, 3.0

Renault Master: 2015, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000, 1998