Opinie o samochodach Renault Trafic
benzyna
Liczba ocen: 2
Åšrednia ocena: 9.50/10
Renault Trafic spalanie (l/100km)
Oceny RENAULTA TRAFIC
Renault Trafic 2.0 KM 2004r. 500km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Już pisaÅ‚em, silnik jest dzielny i elastyczny. Skrzynia biegów chyba troszkÄ™ nieudana. ByÅ‚a w pieszym roku 3 razy w serwisie, zawsze jednak to samo. Trzeba polubić albo znienawidzić i tak jeździć. Mimo, że jej toporność mnie na poczÄ…tku denerwowaÅ‚a, chwile dziwnych odgÅ‚osów stresowaÅ...
Opinia o komforcie:
Resorowanie jak to we Francuzach świetne. Siedzenia kierowcy w wersji osobowej są zbyt miękkie. Można zamienić od wersji towarowej (twardsze) co osobiście polecam. Siedzenie z tyłu standardowe, nic specjalnego. Nigdy nikt się nie skarżył. W wersji osobowej z plastikami, a nie wszędzie t...
Opinia o nadwoziu:
Z jakością plastików bym dyskutował. Można było ładniej, estetyczniej, lepiej, z lepszych jakościowo materiałów. Przestrzeń chyba najlepsza ze wszystkich busów jakie widziałem. Super ustawny i pakowny bus! Trafik i Vivaro świetnie nadają się do zabudowy indywidualnej, na kampera czy...
Opinia o układzie jezdnym:
Bus ma jedną istotną zaletę. Jest maksymalnie pakowny, a przy ogromnym przeciążeniu świetnie się trzyma drogi. Jest jak pudełko sześcienne. Zapakować można wszystko i w każdej konfiguracji. Silnik benzynowy jest niezły, trzyma moc nawet po prawie półmilionowym przebiegu. Tankowany p...
Åšrednie oceny RENAULT TRAFIC
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Renault Trafic brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Vivaro.
Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Trafic
użytkownik: Majas
liczba głosów: 37
Renault Trafic 2000 KM 2004r. van
Ocena ogólna
Udany bus. Kupiłem właśnie nowego więc liczę na powtórkę historii eksploatacyjnej. W środku troszkę prosty (w nowym niewiele zmienili!) ale przyjemny. Trafic w wersji osobowej jest całkiem wygony. Cena zakupu wyższej wersji osobowej w stosunku do innych nie jest strasznie przesadzona choć mogła by być niższa (nasze zarobki). Polecił bym Renault Trafic z 2004r, w benzynie. Moja opinia o Trafic pozytywna, zasłużona.
Układ napędowy
Już pisałem, silnik jest dzielny i elastyczny. Skrzynia biegów chyba troszkę nieudana. Była w pieszym roku 3 razy w serwisie, zawsze jednak to samo. Trzeba polubić albo znienawidzić i tak jeździć. Mimo, że jej toporność mnie na początku denerwowała, chwile dziwnych odgłosów stresowały szybko się oswoiłem. Skrzynia dzielnie działa już parę lat. I dalej potrafi być czasami głośna. Nikt dokładnie nie wie co jest grane. Żeby pocieszyć napiszę że w nowym Trafiku zaczyna też świrować. Już się nie przejmuje bo bym zakwitł w ASO. Tak pomykam. Zresztą ASO nie widzi żadnej wady. Skrzynia to jedyny dziwny temat w Trafiku, Vivaro, Master i Movano. Trzeba przyznać że mimo dziwactw wciąż długo działa, paść jakoś nie chce.
Widoczność
Jedne z najlepszych lusterek jakie widziałem. Nie wiem jak w wersji blaszka ale w osobowym widoczność jest super (oszklony)
Komfort
Resorowanie jak to we Francuzach świetne. Siedzenia kierowcy w wersji osobowej są zbyt miękkie. Można zamienić od wersji towarowej (twardsze) co osobiście polecam. Siedzenie z tyłu standardowe, nic specjalnego. Nigdy nikt się nie skarżył. W wersji osobowej z plastikami, a nie wszędzie tekturą wyciszenie dość dobre. Słyszałem że w blaszakach tektura działa jak pudło rezonansowe i potrafi przy 100km/h głucho huczeć. W wersji z tapicerką normalną jest w porządku.
Nadwozie
Z jakością plastików bym dyskutował. Można było ładniej, estetyczniej, lepiej, z lepszych jakościowo materiałów. Przestrzeń chyba najlepsza ze wszystkich busów jakie widziałem. Super ustawny i pakowny bus! Trafik i Vivaro świetnie nadają się do zabudowy indywidualnej, na kampera czy busika turystycznego.
Układ jezdny
Bus ma jedną istotną zaletę. Jest maksymalnie pakowny, a przy ogromnym przeciążeniu świetnie się trzyma drogi. Jest jak pudełko sześcienne. Zapakować można wszystko i w każdej konfiguracji. Silnik benzynowy jest niezły, trzyma moc nawet po prawie półmilionowym przebiegu. Tankowany przeważnie na BP, mają dobre paliwo trzymające standardy i są mili, pomocni. Unikam Orlen i Ukoil. Paskudne paliwo, a obsługa wiecznie z muchami w nosie. Trafik osobówka to udanym bus, mam już nowy, zobaczymy różnice.
Naprawy
To tani bus w eksploatacji. Nie ma jakiś zabójczych cen części czy usług w serwisie. Bardzo duży wybór części. Do zawieszenie kupuję w kompletach ze wzmocnionymi łącznikami. Komplet lepszych części do zwieszenia starcza na 100tys.km. Na olejach nie oszczędzać choć pewnie znajdą się kutwy. Różnica w cenie z dedykowanym mineralnym mała 30-40zł, a jednak pełny syntetyk jest lepszy! Także nie oszczędzać na filtrach. Sędziszów jest w/g mnie najlepszy.
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra mocna dmuchawa. Co do klimy to różnie. Potrafi dość długo się rozkręcać. Nawet i 15 minut w bardzo upalne dni. Nie wiem od czego to zależy. Inni też mają podobnie.
Elektryka/elektronika
Elektryka nie należy do mocnej strony francuzów. Kable są słabe, cienkie, szybko pękają złącza i trzeba poprawiać. Po zakupie polecam przeinstalować kable od radia. Oryginalne są tandetne, cienkie. Za to głośniki oryginalne w poszyciu mają naprawdę świetną, wysoką klasę. W połączeniu z dobrym sprzętem brzmią pierwsza klasa.
Zobacz również opinie:
Renault Trafic: bus, inne, kombi, mini-van, van
Renault Trafic: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Renault Trafic: 1.6, 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.5
Renault Trafic: 2022, 2016, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 1995, 1990
Sprawdź także:
Renault Trafic - ogłoszenia , Renault - forum użytkowników, Renault Trafic - średnie ceny
Renault - tapety na pulpit, Renault - konfigurator felg, Renault - tanie opony,
Używane auto części, Renault - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie