Saab 9-3 opinie, oceny użytkowników, Saab 9-3 spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Saab 9-3

Liczba ocen: 47

Średnia ocena: 8.91/10

Saab 9-3 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.61/13.56
7.33
trasa
7.98/9.37
5.85
cykl mieszany
9.35/10.93
6.50

Oceny SAABA 9-3

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Kto raz wsiadł i pilotował Saaba wie, że tym samochodem się nie jedzie - nim się leci. Oryginalny samochód dla niebanalnych ludzi. Nigdy nie widziałem, żeby z Saaba wysiadł dresik lub inny prostak. Mam wersję kabrio, mogę nią podjechać w garniturze pod filharmonię w polo na pol...
Opinia o układzie napędowym:
Przy 270000 kilometrów zmieniłem olej z syntetyka na półsyntetyk. Silnik szczelny, turbina sucha. Istnieje pewien problem ze skrzynią przy wrzucaniu wstecznego, jeśli nie wkładam go "przez 5tkę" lubi zgrzytnąć... Awarie? Wymieniłem przepustnicę, bo padło elektroniczne ster...
Opinia o komforcie:
Fotele Aero to majstersztyk wygody. Nawet z tyłu wygodnie siedzi dwie dorosłe osoby (bo są 2 miejsca), jedyny problem to, wsiadanie i wysiadanie na tylną kanapę ;-) Zawieszenie zestrojone na tyle miękko by wygodnie jeździć po polskich drogach i na tyle twardo by móc bezproblemowo szybko ...
Opinia o nadwoziu:
Przesiadłem się z Audi A6 do Saab'owskiego wnętrza... początkowo czułem się dziwnie "ściśnięty" ale to subiektywna opinia wynikająca ze zmiany a nie obiektywnych warunków. Miejsca jest wystarczająco nawet dla sporego faceta (mam 187 cm wzrostu i ponad 100kilo wagi), drzwi ...
Opinia o układzie jezdnym:
Zrobiłem tym samochodem 50000 kilometrów, w tym czasie nie wymieniłem niczego z układu jezdnego z wyjątkiem amortyzatorów przednich, które przy przebiegu 285000 km miały prawo mieć już dość. Magiel, wspomaganie szczelne. W układzie hamulcowym wymieniłem klocki i tarcze - zużycie ek...

Maciej2010-07-15

Ogólna ocena:

9/10

- frajda z jazy i piekno samochodu rekompensuje drogi serwis i czesci.
Opinia o układzie napędowym:
- elastyczny, 5tka od 60km daje rade juz, - dobrze przyspiesza na wysokich predkosciach, - lekko odczuwalna turbo dziura, ale da sie to zniwelowac odpiednia zmiana biegow, - mocniejszy silnik mile widziany szczegolnie z 2.2 TiD lub 1.9TDI przy tej masie, - bardzo odczuwalny spadek mocy przy obci...
Opinia o komforcie:
- zawieszeni ogolnie ok, ladnie trzyma samochod na zakretach, - nisko zawieszony, przy obciazeniu sprawia wrazenie, jakby bardzo "siedzial na kolach", - fotele ekstra kubelkowe, - cichy, stabilny, - jedzie sie wygodnie nawet w 4 osoby, choc mocy wtedy lekko brak,
Opinia o nadwoziu:
- przestrzeni w "kokpicie" sporo, nawet na tylnych kanapach, - bagaznik duzy, choc nieregularne ksztalty, szczegolnie zwezenia widoczne pod zlozeniu tylnej kanapy ograniczaja zaladownosc, - prog bagaznika delikatny, latwo uszkodzic lakier na tylnym zderzaku, - srodek wykonczony swietnie...
Opinia o układzie jezdnym:
- swietnie trzyma sie na zakretach, - stabilny przy duzych predkosciach, - dobrze reaguje na powiewy na autostradzie (jesli zawieszenie i gumy sprawne), - szanuje opony, - nie na polskie drogi (wroclawskie), padaja gumy w tylnym zawieszeniu,

tomek2011-03-01

Ogólna ocena:

10/10

Ten samochód to dusza i nie podlega skali ocen. Jego się poprostu nie da nie kochać.
Opinia o układzie napędowym:
Dynamit w pełnym tego słowa znaczeniu.
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy super tylko trzeba pamiętać, że to dalej jest auto bez sztywnego dachu i są możliwe jakieś dolegliwości w postaci ruchu lub skrzypienia ale myślę, że to zasługa bardziej naszych dróg. Jeżeli chodzi o wycisznie to prędkości powyżej 200 na dłuższą mete mogą przeszkadz...
Opinia o nadwoziu:
Auto jest czteromiejscowe, aczkolwiek należy pamiętać że przy osobach większego wzrostu tj powyżej 180 cm należało by tratować raczej jako dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci.
Opinia o układzie jezdnym:
bez uwag

2014-06-03

Ogólna ocena:

9/10

Po kilku volvo przyszedł czas na innego Szweda. Jestem zadowolony choć v50 czy s40 z tych roczników też niczego sobie. Ale jednak saab ma coś więcej.
Opinia o układzie napędowym:
6 bieg przydaje się w trasie i to bardzo. Przyśpieszenie do setki jest dobre. Plus za długą jedynkę.
Opinia o komforcie:
Wyciszenie powyżej 130 - 140 km/h nie za bardzo dobre. Może to już wina kilkuletnich uszczelek?
Opinia o nadwoziu:
Karoseria wyróżnia się sportowym lekko zacięciem. Z tyłu mało miejsca na nogi ale w volvo V50 mam wrażenie że jest mniej. Ergonomia? To szwedzkie jest to jaka ma być? Głupie pytanie przy szwedzkiej marce. Jakość materiałów jeśli chodzi o deskę, wykończenia drzwi to mogło by być le...
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie dość twarde. Frajda w zakrętach. Na nierównościach jest nie fajnie. Hamulce brzytwa!!!! Sedanem do tyłu z czujnikami cofania, inaczej jest słabo.

2010-02-17

Ogólna ocena:

8/10

auto robi duże wrażenie całościowo, jedyne co, to może się nie podobać stylistyka wnętrza - rzecz gustu, jeśli ktoś lubi duże konstrukcje, to polecam, dla miłośników małych, miejskich autek - będzie kłopotliwy
Opinia o układzie napędowym:
silnik 16v turbo - na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest przeciętny, ale powyżej 3000 obr zaczyna się dobra zabawa, na dłuższych trasach idealny
Opinia o komforcie:
co do resorowania - trudno powiedzieć, bo amortyzatory już mają swój naturalny czas na wymianę, po zrobieniu można obiektywnie stwierdzić
Opinia o nadwoziu:
szwedzka stylistyka i ergonomia - wszystko pod ręką, nie ma sensu nic przestawiać, oszczędnie i konkretnie, nie polecam miłośnikom koreańskich światełek, błyskotek i wodotrysków w samochodzie
Opinia o układzie jezdnym:
parktronic z przodu i z tyłu sprawia, że parkowanie tak dużego auta jest dziecinnie proste, bez tego było by trudniej

Średnie oceny SAAB 9-3

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
76.60%
głosów 36
Raczej tak
14.89%
głosów 7
Trudno powiedzieć
4.26%
głosów 2
Raczej nie
2.13%
głosów 1
Nie
2.13%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.4/10
Układ kierowniczy
9.3/10
Hamulce
9.1/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
9.0/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
9.2/10
Przyspieszenie 0-100km
8.7/10
Przyspieszenie 60-120km
8.9/10
Przyspieszenie 80-120km
9.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.7/10
Resorowanie z obciążeniem
8.7/10
Fotele przednie
9.3/10
Fotele tylne
8.2/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.5/10
Wyciszenie
8.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.0/10
Przestrzeń z tyłu
7.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.2/10
Bagażnik
9.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.7/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
9.2/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
7.9/10
Widoczność w lusterkach
9.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.1/10
Elektronika
7.8/10
Naprawy
Niezawodność
7.6/10
Koszty napraw
5.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
10
Niezawodność
7
Układ jezdny
5
Napęd
5
Spalanie
3
Nadwozie
3
Inne
3
Wentylacja i ogrzewanie
2
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
11
Inne
7
Spalanie
6
Wnętrze
4
Widoczność
3
Układ jezdny
2
Nadwozie
1
Awaryjność
1
Komfort jazdy
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Saab 9-3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-5.

Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-3

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 150

Saab 9-3 aero cabrio 2000 b205r 205KM 2001r. cabrio

Ocena ogólna

Kto raz wsiadł i pilotował Saaba wie, że tym samochodem się nie jedzie - nim się leci. Oryginalny samochód dla niebanalnych ludzi. Nigdy nie widziałem, żeby z Saaba wysiadł dresik lub inny prostak. Mam wersję kabrio, mogę nią podjechać w garniturze pod filharmonię w polo na pole golfowe, w jeansach pod klub i w sandałach na plażę... wszędzie robi fajne wrażenie i wszędzie pasuje idealnie...

Układ napędowy

Przy 270000 kilometrów zmieniłem olej z syntetyka na półsyntetyk. Silnik szczelny, turbina sucha. Istnieje pewien problem ze skrzynią przy wrzucaniu wstecznego, jeśli nie wkładam go "przez 5tkę" lubi zgrzytnąć... Awarie? Wymieniłem przepustnicę, bo padło elektroniczne sterowanie. Powolutku zbliża się czas wymiany kasety zapłonowej, reszta igła! 1dynka jest za krótka, za to 3ka jest tak elastyczna, że od 60 do 160 km/h jeździsz tylko na niej... i przyśpieszasz błyskawicznie!

Widoczność

Mała i mocno pionowa szyba z przodu ogranicza widok wysokim kierowcom - nie widać sygnalizatorów świetlnych na skrzyżowaniach, no i te szerokie słupki... Wyjechanie tyłem z miejsca parkingowego na ruchliwej ulicy jest niemalże niemożliwe. nic nie widać... Szyba tylna (szyba a nie folia czy pleksi) jest wystarczająco duża żeby widok był wystarczający w lusterku wewnętrznym... Zewnętrzne lusterka są świetne, eliminują efekt "martwego pola". Szybko się niestety brudzą w mokre dni... syf spod przednich kół brudzi niemiłosiernie.

Komfort

Fotele Aero to majstersztyk wygody. Nawet z tyłu wygodnie siedzi dwie dorosłe osoby (bo są 2 miejsca), jedyny problem to, wsiadanie i wysiadanie na tylną kanapę ;-) Zawieszenie zestrojone na tyle miękko by wygodnie jeździć po polskich drogach i na tyle twardo by móc bezproblemowo szybko pokonywać zakręty prawie, ze sportowo. Jak na kabriolet wyciszenie jest idealne. w porównaniu do innych (mam porównanie z BMW i Mercedesem w tym samym roczniku i o mniejszym przebiegu - Saab wypada tu wzorowo)

Nadwozie

Przesiadłem się z Audi A6 do Saab'owskiego wnętrza... początkowo czułem się dziwnie "ściśnięty" ale to subiektywna opinia wynikająca ze zmiany a nie obiektywnych warunków. Miejsca jest wystarczająco nawet dla sporego faceta (mam 187 cm wzrostu i ponad 100kilo wagi), drzwi otwierają się szeroko, fotele ruchome w każdej możliwej płaszczyźnie. Do tyłu wsiada się fatalnie a gorsze jest tylko wysiadanie, za to jazda jest bardzo wygodna... Skórzane wykończenie wnętrza jest trwałe, plastiki nie skrzypią (285000km!!) a obsługa i ergonomia przyrządów jest intuicyjna wręcz wzorowo. Saab słynie z oryginalnych wnętrz i za to jedni go kochają a inni patrzą jak na dziwadło... ja należę do tych pierwszych. W samochodzie odpoczywam - i o to chodzi. Jedyna oznaka korozji pojawiła się na klapce wlewu paliwa... reszta idealnie. miejscowe odpryski lakieru pojawiają się na masce (cholerne kamyczki na drogach). Lakier poza tym lśni i wygląda bardzo efektownie...

Układ jezdny

Zrobiłem tym samochodem 50000 kilometrów, w tym czasie nie wymieniłem niczego z układu jezdnego z wyjątkiem amortyzatorów przednich, które przy przebiegu 285000 km miały prawo mieć już dość. Magiel, wspomaganie szczelne. W układzie hamulcowym wymieniłem klocki i tarcze - zużycie eksploatacyjne...

Naprawy

oryginalne części w ASO są obrzydliwie drogie w naszym kraju, ale... www.partsforsaabs.com rozwiązuje ten problem - w 3 dni robocze masz wszystko na miejscu za około 1/3 lub 1/2 ceny i w dodatku wszystko oryginalne... Wszystko zależy od tego, jak i gdzie szukasz. Nie uważam, żeby części do mojego Saaba generalnie były droższe niż do innych marek uznawanych za elitarne... porównywalnie z BMW Mercedesem i Audi... Taniej niż do Porsche ;-)

Wentylacja i ogrzewanie

lepiej zrobić tego nie można było.

Elektryka/elektronika

zero problemów... wyłączając elektroniczny sterownik przepustnicy i rychłą wymianę kasety zapłonowej. Reszta "pysznie"!

Zobacz również opinie:

Saab 9-3: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Saab 9-3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Saab 9-3: 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Saab 9-3: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998