Opinie o samochodach Saab 9-3
2.2
Liczba ocen: 13
Średnia ocena: 9.31/10
Saab 9-3 spalanie (l/100km)
Oceny SAABA 9-3
Saab 9-3 9-3 SS Vector 2.2 TiD 125KM 2002r. 210 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
- elastyczny, 5tka od 60km daje rade juz, - dobrze przyspiesza na wysokich predkosciach, - lekko odczuwalna turbo dziura, ale da sie to zniwelowac odpiednia zmiana biegow, - mocniejszy silnik mile widziany szczegolnie z 2.2 TiD lub 1.9TDI przy tej masie, - bardzo odczuwalny spadek mocy przy obci...
Opinia o komforcie:
- zawieszeni ogolnie ok, ladnie trzyma samochod na zakretach, - nisko zawieszony, przy obciazeniu sprawia wrazenie, jakby bardzo "siedzial na kolach", - fotele ekstra kubelkowe, - cichy, stabilny, - jedzie sie wygodnie nawet w 4 osoby, choc mocy wtedy lekko brak,
Opinia o nadwoziu:
- przestrzeni w "kokpicie" sporo, nawet na tylnych kanapach, - bagaznik duzy, choc nieregularne ksztalty, szczegolnie zwezenia widoczne pod zlozeniu tylnej kanapy ograniczaja zaladownosc, - prog bagaznika delikatny, latwo uszkodzic lakier na tylnym zderzaku, - srodek wykonczony swietnie...
Opinia o układzie jezdnym:
- swietnie trzyma sie na zakretach, - stabilny przy duzych predkosciach, - dobrze reaguje na powiewy na autostradzie (jesli zawieszenie i gumy sprawne), - szanuje opony, - nie na polskie drogi (wroclawskie), padaja gumy w tylnym zawieszeniu,
Saab 9-3 SE 2.2 2,2TiD 125KM 2001r. 194 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Jeszcze nie jeździłem elastyczniejszym stąd moje oceny. Skrzynia trochę haczy ale te typy tak mają. Silnik starej konstrukcji - trochę głośny.
Opinia o komforcie:
Z tyłu jeszcze nie jeździłem...
Opinia o nadwoziu:
Co tu aranżować, skoro wszystko jest na swoim miejscu. Ogromny bagażnik, piękna linia...
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie mogłoby być ciut sztywniejsze. Wspomaganie kierownicy trochę większe. Hamulce trochę mocniejsze ;)
Saab 9-3 czarny 2.2 125KM 2001r. 23 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
nie liczyłem ze stoperem ale ten samochód uwielbia wysokie obroty i wspina się do 100 około 7 s ... podczas wyprzedzania jest bezpieczny, przy 120km/h przyspiesza bez redukcji bardzo zwinnie i szybko.
Opinia o komforcie:
cupe mówi tu wszysko.
Opinia o nadwoziu:
ok.
Opinia o układzie jezdnym:
czasem traci pewność prowadzenia, ale to subiektywne odczucie, trzyma sie dobrze drogi, zakręty 90km/h bez problemów.
Saab 9-3 SE 2.2 TiD 116KM 1998r. 180 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Przy kupnie auta nalezy zwrocic uwage na moc. Jednostki 115KM sa duzo tansze w eksploatacji niz te 125KM!! Np. pompa paliwa do wersji 125KM kosztuje 16tys. zł!! a do 115KM tylko 1tys. :)
Opinia o komforcie:
Wszystko na najwyzszym poziomie, w koncu to limuzyna :)
Opinia o nadwoziu:
Stylowe wnetrze przykuwa uwage, kazdy prowadzacy saaba czuje sie jakby siedział w kabinie pilota w samolocie :)
Saab 9-3 2.2 115KM 2000r. 200 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Auto dobrze jeżdzi mimo że ma tylko 115 KM
Opinia o komforcie:
Auto jest wygodne całość psuje dżwięk diesla
Opinia o nadwoziu:
Jeśli chodzi o przestrzeń i materiały to auto jest niczego sobie
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie rzecz biorąc to samochód sprawuje się dobrze w trasie i na krótkich odcinkach
Średnie oceny SAAB 9-3
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Saab 9-3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-5.
Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-3
użytkownik: Maciej
liczba głosów: 66
Saab 9-3 9-3 SS Vector 2200 TiD 125KM 2002r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
- frajda z jazy i piekno samochodu rekompensuje drogi serwis i czesci.
Układ napędowy
- elastyczny, 5tka od 60km daje rade juz, - dobrze przyspiesza na wysokich predkosciach, - lekko odczuwalna turbo dziura, ale da sie to zniwelowac odpiednia zmiana biegow, - mocniejszy silnik mile widziany szczegolnie z 2.2 TiD lub 1.9TDI przy tej masie, - bardzo odczuwalny spadek mocy przy obciazeniu,
Widoczność
- wszytko ok, - gdy zamontowany asystent parkowania to w ogole bez zarzutu,
Komfort
- zawieszeni ogolnie ok, ladnie trzyma samochod na zakretach, - nisko zawieszony, przy obciazeniu sprawia wrazenie, jakby bardzo "siedzial na kolach", - fotele ekstra kubelkowe, - cichy, stabilny, - jedzie sie wygodnie nawet w 4 osoby, choc mocy wtedy lekko brak,
Nadwozie
- przestrzeni w "kokpicie" sporo, nawet na tylnych kanapach, - bagaznik duzy, choc nieregularne ksztalty, szczegolnie zwezenia widoczne pod zlozeniu tylnej kanapy ograniczaja zaladownosc, - prog bagaznika delikatny, latwo uszkodzic lakier na tylnym zderzaku, - srodek wykonczony swietnie, choc czasem na dziurach niektore plastiki (pod szyba) trzeszcza, - sztuczna skora na kierownicy moze powodowac alergie (u mnie tak bylo), - kokpit piekny, jak samolot, wyswietlacze przejrzyste, dobrze widoczne pod slonce, sporo schowkow, - nie rdzewieje, ale podatna na zadrapania na myjniach, schodzi farba z emlementow Saab(logo) na przedniej i tylnej pokrywie od szczotek myjni aytomatycznej, - karoseria i jej ksztalt jest piekny!
Układ jezdny
- swietnie trzyma sie na zakretach, - stabilny przy duzych predkosciach, - dobrze reaguje na powiewy na autostradzie (jesli zawieszenie i gumy sprawne), - szanuje opony, - nie na polskie drogi (wroclawskie), padaja gumy w tylnym zawieszeniu,
Naprawy
- drogi serwis i czesci, nawet zamienniki,
Wentylacja i ogrzewanie
- chlodzi i grzeje, choc zatarl sie silnik dmuchawy/wentylatora wnetrza, koszt 400-500zl za zamiennik, oryginal 2,5x tyle.
Elektryka/elektronika
- mam model produkowany od 2003, data produkcji 2002 i sprawia troche problemow: - czasem bledy na wyswietlaczu CID (prawodpoobnie przez wilgoc, po deszczach) *ze, zepsute zatrowki, *ze niedomknieta tylna kanapa, *zamek tylnych drzwi czasem nie reaguje na pilota, - czasem pojedyncze bledy "check engine" *znikaja po 2-3 zapaleniu, *serwis nie stwierdza usterek, - drogie czesci elektryczne/elektroniczne *wentylator wnetrza ok 500zl, *ulkad CIM (wycieraczki, stacyjka, ESP, ABS, tempmat) ok 3200zl
Zobacz również opinie:
Saab 9-3: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Saab 9-3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Saab 9-3: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998