Saab 9-3 opinie, oceny użytkowników, Saab 9-3 spalanie benzyna+gaz (strona 1)

Opinie o samochodach Saab 9-3

benzyna+gaz

Liczba ocen: 7

Średnia ocena: 9.00/10

Saab 9-3 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
12.19/13.56
-.--
trasa
8.41/9.37
-.--
cykl mieszany
10.26/10.93
-.--

Oceny SAABA 9-3

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Kto raz wsiadł i pilotował Saaba wie, że tym samochodem się nie jedzie - nim się leci. Oryginalny samochód dla niebanalnych ludzi. Nigdy nie widziałem, żeby z Saaba wysiadł dresik lub inny prostak. Mam wersję kabrio, mogę nią podjechać w garniturze pod filharmonię w polo na pol...
Opinia o układzie napędowym:
Przy 270000 kilometrów zmieniłem olej z syntetyka na półsyntetyk. Silnik szczelny, turbina sucha. Istnieje pewien problem ze skrzynią przy wrzucaniu wstecznego, jeśli nie wkładam go "przez 5tkę" lubi zgrzytnąć... Awarie? Wymieniłem przepustnicę, bo padło elektroniczne ster...
Opinia o komforcie:
Fotele Aero to majstersztyk wygody. Nawet z tyłu wygodnie siedzi dwie dorosłe osoby (bo są 2 miejsca), jedyny problem to, wsiadanie i wysiadanie na tylną kanapę ;-) Zawieszenie zestrojone na tyle miękko by wygodnie jeździć po polskich drogach i na tyle twardo by móc bezproblemowo szybko ...
Opinia o nadwoziu:
Przesiadłem się z Audi A6 do Saab'owskiego wnętrza... początkowo czułem się dziwnie "ściśnięty" ale to subiektywna opinia wynikająca ze zmiany a nie obiektywnych warunków. Miejsca jest wystarczająco nawet dla sporego faceta (mam 187 cm wzrostu i ponad 100kilo wagi), drzwi ...
Opinia o układzie jezdnym:
Zrobiłem tym samochodem 50000 kilometrów, w tym czasie nie wymieniłem niczego z układu jezdnego z wyjątkiem amortyzatorów przednich, które przy przebiegu 285000 km miały prawo mieć już dość. Magiel, wspomaganie szczelne. W układzie hamulcowym wymieniłem klocki i tarcze - zużycie ek...

2008-08-15

Ogólna ocena:

10/10

Piękne sportowe nadwozie i dusza,lepsza niż Alfa to jest prawdziwe qore sportivo w wersji szwedzkiej musisz to sam sprawdzić. Gorąco polecam.
Opinia o układzie napędowym:
Dynamiczne sportowe auto
Opinia o komforcie:
To przecież limuzyna
Opinia o nadwoziu:
Może to jeszcze nie to co 9-5 ale jest super
Opinia o układzie jezdnym:
Just perfect

Bartosz2019-11-23

Ogólna ocena:

8/10

Ogólnie bardzo pozytywne odczucia, samochód wzbudza zaciekawienie wśród tłumu co jest bardzo fajne

2009-07-12

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie jezdnym:
Świetne auto...

Średnie oceny SAAB 9-3

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
71.43%
głosów 5
Raczej tak
28.57%
głosów 2
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
9.4/10
Hamulce
9.4/10
Parkowanie
7.9/10
Napęd
Elastyczność
9.0/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
9.1/10
Przyspieszenie 0-100km
9.0/10
Przyspieszenie 60-120km
9.0/10
Przyspieszenie 80-120km
9.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.1/10
Resorowanie z obciążeniem
8.0/10
Fotele przednie
9.4/10
Fotele tylne
9.1/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.9/10
Wyciszenie
8.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
7.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.3/10
Bagażnik
9.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.0/10
Możliwość aranżacji
7.4/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
7.1/10
Widoczność w lusterkach
8.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.1/10
Elektronika
8.6/10
Naprawy
Niezawodność
9.0/10
Koszty napraw
6.9/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Napęd
1
Niezawodność
1
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
3
Spalanie
2
Widoczność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Saab 9-3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-5.

Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-3

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 151

Saab 9-3 aero cabrio 2000 b205r 205KM 2001r. cabrio

Ocena ogólna

Kto raz wsiadł i pilotował Saaba wie, że tym samochodem się nie jedzie - nim się leci. Oryginalny samochód dla niebanalnych ludzi. Nigdy nie widziałem, żeby z Saaba wysiadł dresik lub inny prostak. Mam wersję kabrio, mogę nią podjechać w garniturze pod filharmonię w polo na pole golfowe, w jeansach pod klub i w sandałach na plażę... wszędzie robi fajne wrażenie i wszędzie pasuje idealnie...

Układ napędowy

Przy 270000 kilometrów zmieniłem olej z syntetyka na półsyntetyk. Silnik szczelny, turbina sucha. Istnieje pewien problem ze skrzynią przy wrzucaniu wstecznego, jeśli nie wkładam go "przez 5tkę" lubi zgrzytnąć... Awarie? Wymieniłem przepustnicę, bo padło elektroniczne sterowanie. Powolutku zbliża się czas wymiany kasety zapłonowej, reszta igła! 1dynka jest za krótka, za to 3ka jest tak elastyczna, że od 60 do 160 km/h jeździsz tylko na niej... i przyśpieszasz błyskawicznie!

Widoczność

Mała i mocno pionowa szyba z przodu ogranicza widok wysokim kierowcom - nie widać sygnalizatorów świetlnych na skrzyżowaniach, no i te szerokie słupki... Wyjechanie tyłem z miejsca parkingowego na ruchliwej ulicy jest niemalże niemożliwe. nic nie widać... Szyba tylna (szyba a nie folia czy pleksi) jest wystarczająco duża żeby widok był wystarczający w lusterku wewnętrznym... Zewnętrzne lusterka są świetne, eliminują efekt "martwego pola". Szybko się niestety brudzą w mokre dni... syf spod przednich kół brudzi niemiłosiernie.

Komfort

Fotele Aero to majstersztyk wygody. Nawet z tyłu wygodnie siedzi dwie dorosłe osoby (bo są 2 miejsca), jedyny problem to, wsiadanie i wysiadanie na tylną kanapę ;-) Zawieszenie zestrojone na tyle miękko by wygodnie jeździć po polskich drogach i na tyle twardo by móc bezproblemowo szybko pokonywać zakręty prawie, ze sportowo. Jak na kabriolet wyciszenie jest idealne. w porównaniu do innych (mam porównanie z BMW i Mercedesem w tym samym roczniku i o mniejszym przebiegu - Saab wypada tu wzorowo)

Nadwozie

Przesiadłem się z Audi A6 do Saab'owskiego wnętrza... początkowo czułem się dziwnie "ściśnięty" ale to subiektywna opinia wynikająca ze zmiany a nie obiektywnych warunków. Miejsca jest wystarczająco nawet dla sporego faceta (mam 187 cm wzrostu i ponad 100kilo wagi), drzwi otwierają się szeroko, fotele ruchome w każdej możliwej płaszczyźnie. Do tyłu wsiada się fatalnie a gorsze jest tylko wysiadanie, za to jazda jest bardzo wygodna... Skórzane wykończenie wnętrza jest trwałe, plastiki nie skrzypią (285000km!!) a obsługa i ergonomia przyrządów jest intuicyjna wręcz wzorowo. Saab słynie z oryginalnych wnętrz i za to jedni go kochają a inni patrzą jak na dziwadło... ja należę do tych pierwszych. W samochodzie odpoczywam - i o to chodzi. Jedyna oznaka korozji pojawiła się na klapce wlewu paliwa... reszta idealnie. miejscowe odpryski lakieru pojawiają się na masce (cholerne kamyczki na drogach). Lakier poza tym lśni i wygląda bardzo efektownie...

Układ jezdny

Zrobiłem tym samochodem 50000 kilometrów, w tym czasie nie wymieniłem niczego z układu jezdnego z wyjątkiem amortyzatorów przednich, które przy przebiegu 285000 km miały prawo mieć już dość. Magiel, wspomaganie szczelne. W układzie hamulcowym wymieniłem klocki i tarcze - zużycie eksploatacyjne...

Naprawy

oryginalne części w ASO są obrzydliwie drogie w naszym kraju, ale... www.partsforsaabs.com rozwiązuje ten problem - w 3 dni robocze masz wszystko na miejscu za około 1/3 lub 1/2 ceny i w dodatku wszystko oryginalne... Wszystko zależy od tego, jak i gdzie szukasz. Nie uważam, żeby części do mojego Saaba generalnie były droższe niż do innych marek uznawanych za elitarne... porównywalnie z BMW Mercedesem i Audi... Taniej niż do Porsche ;-)

Wentylacja i ogrzewanie

lepiej zrobić tego nie można było.

Elektryka/elektronika

zero problemów... wyłączając elektroniczny sterownik przepustnicy i rychłą wymianę kasety zapłonowej. Reszta "pysznie"!

Zobacz również opinie:

Saab 9-3: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Saab 9-3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Saab 9-3: 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Saab 9-3: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998