Saab 9-5 opinie, oceny użytkowników, Saab 9-5 spalanie 2005r. (strona 1)

Opinie o samochodach Saab 9-5

2005r.

Liczba ocen: 3

Średnia ocena: 7.33/10

Saab 9-5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
13.00/-.--
9.50
trasa
9.85/-.--
5.20
cykl mieszany
11.00/-.--
7.00

Oceny SAABA 9-5

Zbigniew2009-07-14

Ogólna ocena:

8/10

W zakupie auto z tym przebiegiem w porównaniu do rocznika nie wypadło tak drogo. To auto, które po prostu kupuje ten co chce Saab'em jeździć. Na pewno ma swoje plusy i minusy. Plus to komfort, minus to ewentualne ceny części zamiennych. w egzemplarzach do 2005 roku w Silnikach tego typu-opada...
Opinia o układzie napędowym:
Mimo swojej wagi i niezbyt wyżyłowanych osiągów auto nie sprawia wrażenia ociężałego. 350 Nm i 177 koni sprawnie pcha żelazo do przodu...a szóstka cylindrów przyjemnie sobie przy tym pomrukuje. Osiągi nie są powalające w porównaniu do innych aut jak Audi A6, BMW 530 D, czy Mercedes E...
Opinia o komforcie:
To Bardzo komfortowe auto. Fotele jedne chyba z najwygodniejszych na świecie...Ktoś kto o wzroście 186 cm kto przejechał Golfem 600 kilometrów wie o czym mówię, a wentylowana skóra do tego nie pozostawia wiele do życzenia. mały minus za wyciszenie.. tu szwedzcy konstruktorzy mogliby sie t...
Opinia o nadwoziu:
Przy moich 185 cm wzrostu nie mam problemu z wysiadaniem i zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą jak i z tyłu. Wnętrze trzeba po prostu lubić, jest jego tyle zwolenników jak i przeciwników, ale z mojej strony nie mam nic do zarzucenia. Przyciski są dość duże i obsługa czegokolwiek w au...
Opinia o układzie jezdnym:
Aucie w tej wersji wypopsażenia trudno zarzucać jakieś rażące braki w prowadzeniu zważywszy na to że to auto nie jest jeszcze mocno wyeksploatowane, a kupiony z udokumentowanym przebiegiem nie mogę mu jak na razie cokolwiek zarzucić do prowadzenia się samochodu. Neutralny w zakrętach (nie...

2008-02-08

Ogólna ocena:

4/10


Opinia o nadwoziu:
Plastiki trzeszczą, śliczne listewki dookoła reflektorów, wyglądające jak face lifting a\'la pawilony rzemieślnicze w lat 70-tych
Opinia o układzie jezdnym:
To mój trzeci SAAB (9000 z 1997, 9-3 z 2000 i ten). Zdecydowanie najgorszy samochód z tych trzech. Ciągłe problemy z reflektorami (awarie styczników), ciążko chodząca kierownica, stosunkowo ubogie wyposażenie standardowe (np. "komputer pokładowy" pokazujący aż dwie infromacje -...

Średnie oceny SAAB 9-5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
33.33%
głosów 1
Raczej tak
33.33%
głosów 1
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
33.33%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.3/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
8.0/10
Napęd
Elastyczność
8.3/10
Skrzynia biegów
8.0/10
Silnik
8.3/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.3/10
Przyspieszenie 80-120km
8.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.3/10
Resorowanie z obciążeniem
8.3/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
7.7/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.3/10
Wyciszenie
8.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.0/10
Przestrzeń z tyłu
8.7/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.3/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.7/10
Możliwość aranżacji
8.3/10
Karoseria
7.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
3.3/10
Elektronika
3.3/10
Naprawy
Niezawodność
3.3/10
Koszty napraw
1.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Widoczność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Saab 9-5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-3.

Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Zbigniew

liczba głosów: 101

Saab 9-5 Vector 3000 TiD 177KM 2005r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

W zakupie auto z tym przebiegiem w porównaniu do rocznika nie wypadło tak drogo. To auto, które po prostu kupuje ten co chce Saab'em jeździć. Na pewno ma swoje plusy i minusy. Plus to komfort, minus to ewentualne ceny części zamiennych. w egzemplarzach do 2005 roku w Silnikach tego typu-opadające tuleje są przyczyną remontu silnika, gdzie trzeba zdjąć głowice splanować założyć trochę grubszą uszczelkę pod głowicę. i można śmigać dalej. Nie jest to jednak zabawa tania.

Układ napędowy

Mimo swojej wagi i niezbyt wyżyłowanych osiągów auto nie sprawia wrażenia ociężałego. 350 Nm i 177 koni sprawnie pcha żelazo do przodu...a szóstka cylindrów przyjemnie sobie przy tym pomrukuje. Osiągi nie są powalające w porównaniu do innych aut jak Audi A6, BMW 530 D, czy Mercedes E300 D, ale w zupełności wystarcza jak ktoś chce do wygodnego i dynamicznego podróżowania. Ostatecznie nie jest to auto sportowe. 5 biegowa manualna skrzynia pracuje płynnie i precyzyjnie, nie trzeba szukać biegów jak w niektórych (np. włoskich) autach. może i to moja subiektywna opinia, ale szkoda że Szwedzi nie wstawili tu automatu. byłoby po prostu jeszcze wygodniej. Silnik baaaaardzo elastyczny.. w zasadzie na 4 biegu można przejechać całe obojętnie jakie miasto w Polsce. przyspieszenia na biegach... lepiej nie trzeba...jeżeli silnik załapie 2000 rpm...następuje ,miłe uczucie wciskania w fotel... zero problemów z wyprzedzaniem tak na 4 jak i na 5 biegu. Szkoda że nie ma 6 biegu...silnik spokojnie by sobie poradził przez co spalanie byłoby trochę na pewno mniejsze.

Widoczność

Widoczność do przodu.. tak chyba jak w każdym aucie. Tak ten jak i inne auto marki SAAB (oprócz modelu 9000)nie ma zbyt dużej szyby, co byłoby pomocne przy dojeżdżaniu do świateł...niekiedy trzeba się nieźle gimnastykować aby zobaczyć sygnalizacje świetlna na skrzyżowaniu. Moim zdaniem to polskie normy, które nijak się niekiedy mają do realiów. Poza tym w niektórych państwach światła są za skrzyżowaniem. to bardzo ułatwia. (Tu ukłon do naszych projektantów dróg i skrzyżowań-troche pomyślunku Panowie i Panie!!!) Widoczność w lusterkach.. zadowalająca...każde auto jest inne ... moim zdaniem, to kwestia przyzwyczajenia do auta, którym poprzednio się jeździło.

Komfort

To Bardzo komfortowe auto. Fotele jedne chyba z najwygodniejszych na świecie...Ktoś kto o wzroście 186 cm kto przejechał Golfem 600 kilometrów wie o czym mówię, a wentylowana skóra do tego nie pozostawia wiele do życzenia. mały minus za wyciszenie.. tu szwedzcy konstruktorzy mogliby sie trochę lepiej postarać, co prawda przy 150 km/h a autostradzie niemieckiej słychać tylko wiatr i opony, ale BMW albo Mercedes robią to chyba lepiej.

Nadwozie

Przy moich 185 cm wzrostu nie mam problemu z wysiadaniem i zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą jak i z tyłu. Wnętrze trzeba po prostu lubić, jest jego tyle zwolenników jak i przeciwników, ale z mojej strony nie mam nic do zarzucenia. Przyciski są dość duże i obsługa czegokolwiek w aucie nie nastręcza żadnych problemów. Ktoś kto wsiada do tego auta wie co, gdzie jest, a obsługa wszystkich urządzeń jak klimatyzacja, radio, ogrzewanie postojowe jest po prostu intuicyjna, poza stacyjką między siedzeniami, do której jak w Porsche trzeba się przyzwyczaić. Ergonomia na wysokim poziomie-wszystko w zasięgu!Schowki jak na tego typu limuzynę moim zdaniem wystarczające... Klimatyzowany schowek nieraz się przydaje. Wygodne chwytaki na napoje tak z przodu jak i z tyłu. Niedopracowane szczegóły w postaci niedokładnie spasowanych maskownic ramek drzwi z tyłu (Może akurat taki egzemplarz)Złośliwi twierdzą, że w końcu to jakby nie było (SAAB już nie, ale) wtedy należące do koncernu GM. Tak to sobie można tłumaczyć, ale to moje subiektywne odczucie. Siedzenia tylne.. nie ma problemu.. mimo, że to sedan dwoma ruchami da się szybko złożyć tylną kanapę. Brak zapasowego koła może nastręczyć jedynie w razie złapania gumy pewien problem, ale z pomocą oferowanego zestawu naprawczego można bezpiecznie dojechać do najbliższego serwisu z oponami. Karoseria...wszystko zależy od tego gdzie jeździło auto wcześniej, na zewnątrz niczego nie widać... auto jest po prostu jeszcze za młode, żeby pojawiły się oznaki korozji. pod spodem jedynie niewielkie zaczerwienienia od rdzy, ale prawdopodobnie to wynik jazdy w południowej części Niemiec, gdzie auto jeździło. Poza tym to części eksploatacyjne typu wahacz, czy kolumna McPersona. Auta z Włoch, mimo że może niektóre bardziej wyeksploatowane.. nie maja ognisk rdzy w podwoziu. Zegary...to nie finezja, a raczej funkcjonalność. Wszystko na swoim miejscu. Żadne tam niebieskie czy pomarańczowe kolory...po prostu w nocy stonowana nie męcząca oczu zieleń- nie ma sie czego przyczepić.

Układ jezdny

Aucie w tej wersji wypopsażenia trudno zarzucać jakieś rażące braki w prowadzeniu zważywszy na to że to auto nie jest jeszcze mocno wyeksploatowane, a kupiony z udokumentowanym przebiegiem nie mogę mu jak na razie cokolwiek zarzucić do prowadzenia się samochodu. Neutralny w zakrętach (nie wiem jak ekstremalnie, bo nie miałem takich sytuacji)nie ma luzów, nic nie puka , nic nie stuka. mimo swojej niemałej wagi nie problemów z hamowaniem, co w dużej mierze zależy od rodzaju nawierzchni oraz stanu ogumienia, Promień skrętu powinien być trochę lepszy, ale w sumie to długie auto i nie ma co narzekać. Jak ktoś dobrze parkuje i poprawnie określa odległości między autami...nie będzie miał z tym problemów w takim, ani innym aucie.

Naprawy

Za krótko jeżdżę tym autem , żeby oceniać awaryjność tego auta. Z raportu jaki dostałem z Serwisu SAAB'a w Niemczech, że auto było wzorcowo sewisowane. Auto było najprawdopodobniej autem służbowym i niestety nie było to tanie jak dla nas Polaków, ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia:) . Wymieniony katalizator, filtr cząstek stałych, pasek rozrządu...Nic tylko jeździć

Wentylacja i ogrzewanie

Celująco, zwłaszcza, że auto w tej wersji wyposażone jest w ogrzewanie postojowe. Fotele z przodu i z tyłu podgrzewane dobre w zimie a na lato wentylowane (niestety tylko z przodu) Poza tym bardzo wydajna klimatyzacja.

Elektryka/elektronika

Póki co wszystko działa bez zarzutu.

Zobacz również opinie:

Saab 9-5: coupe, kombi, sedan (limuzyna)

Saab 9-5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Saab 9-5: 2.0, 2.2, 2.3, 3.0

Saab 9-5: 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998