Opinie o samochodach Saab 9-5
2.3
Liczba ocen: 14
Średnia ocena: 9.00/10
Saab 9-5 spalanie (l/100km)
Oceny SAABA 9-5
Saab 9-5 SE 2.3 4 cyl.rzedowy 16V 170KM 2000r. 188 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastycznosc wprost idealna, z wyjatkiem pierwszego i drugiego biegu ktore sprawiaja wrazenie zbyt dlugiego przelozenia(ale saab zwraca z nawiazka przyspieszeniem od 50km-150km\h, co jest znacznie istotniejsze w trasie). 2ka i 3ka, mimo ciezkiej masy auta, niezwykle mocne jak na 4 cylindrowy silnik...
Opinia o komforcie:
Auto niezwykle wygodne i mile dla kierowcy. Najlepszy samochod na dlugie trasy jakim jezdzilem do tej pory. Specjalilsci Saaba mogliby jeszcze tylko poprawic wyciszenie, chociaz to moja subiektywna ocena i to tylko do predkosci powyzej 130km\h co polskich kierowcow nie powinno zmartwic.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria dobra aczkolwiek po 3 audi nie moglem dac saabince wiecej niz 8. Przestrzen odwrotnie. Saab 10 , audi A4 8. Bagaznik spory, chociaz wolalbym zapasowe kolo normalne a nie dojazdowke (dlatego 9 a nie 10). Materialy idealne, skora i drewnopodobne zdobienia, wykonczenie b.dobre ale nie idea...
Opinia o układzie jezdnym:
10 = idealnie (np. Audi RS4). Hamulce slabe do wagi auta (najlepiej od razu zalozyc z 260konnej wersji AERO, nawet uzywane 2 razy lepsze niz nowy standard). Prowadzenie bardzo komfortowe, dla wymagajacych ponownie zmiana na AERO (usztywnia i na zakretach dodaje sporo przyczepnosci niwelujac przec...
Saab 9-5 2.3 2.3t Vector 185KM 2004r. 133 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
To nie jest 9000 2.3 Turbo 200KM który chodzi jak rakieta, i w tym aucie dopiero zorientujesz się iż jedziesz szybko jak rzucisz okiem na prędkościomierz :D Przyspieszenie takie bardzo "linijne", a nie brutalne
Opinia o komforcie:
Nie jest aż tak dobrze wyciszony jak 9000 i miejsca z tylu, choć sporo go jest - nie jest aż tyle co w 9000. Ogólnie zawieszenie moje jest stosunkowo twarde w porównaniu do Saaba 9000 bo jest obniżone. Niemniej, pozostaje znacznie miększe niż w Zafirze OPC lub w Hondzie Civic "UFO"...
Opinia o nadwoziu:
Jedynym mankamentem to to, iż mogłoby być więcej schowków w kabinie. Ogromnym plusem jest otwierany uchwyt na kubki! :)
Opinia o układzie jezdnym:
Auto znakomicie się trzyma szosy. Prowadzenie auta oceniłem na "9" zamiast "10" tylko dlatego że ... tych 185KM nie do końca czuć jak się nie patrzy na licznik. Z parkowaniem jest O.K.jak na auto takiej wielkości - dobry promień skrętu.
Saab 9-5 aero 2.3 254KM 2003r. 145 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
skrzynia mogla by byc nieco lepsza , ale daje rade, wsteczny wchodzi ciezko. silnik to mazenie-- prawdziwa torpeda 250KM - wyprzedzanie to prawdziwa frajda:) fjny dzwiek turbiny:)
Opinia o komforcie:
bardzo konfortowa limuzyna, nawet z kompletem na pokladzie miejsca jest jak w salonie. zawieszenie twardawe ale na angielskich autostradach idealne:)
Opinia o układzie jezdnym:
zajefajna zabawa , prawdziwa kanapa na kolach, slaby widok do tylu, ale idzie przezyc, hamulce po wymianie na sportowe ok- na standartowych byl problem z zatrzymaniem przy predkosci 230 km/h
Saab 9-5 SE 2.3 16 V TURBO 170KM 1998r. 182 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
PRZY MASIE PONAD 1500kg OSIĄGI 170 KONNEGO SILNIKA SĄ ZADOWALAJACE
Opinia o komforcie:
PRZYZWOITE RESOROWANIE,KOMFORT JEST OK TYLKO DROGI MAMY KIEPSKIE I MOŻE ZA SZYBKO SIĘ EKSPLOATOWAC
Opinia o nadwoziu:
MIEJSCA FULL,PRZESTRZENI NIE BRAKNIE NAWET KOSZYKAŻOWI
Opinia o układzie jezdnym:
JEŻDZIŁEM POPSZEDNIO RENAULT 21 2.O TURBO 1988r.TRZYMAŁ SIĘ DROGI JAK GOKARD,SAAB 9-5 OSIĄGI MA PRZYZWOITE LECZ W ZAKRĘTACH TRZEBA OSTROŻNIEJ SZARŻOWAĆ.
Saab 9-5 2.3 turbo 180KM 1998r. 92 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
pełna elastyczność, silnik rewelacja
Opinia o komforcie:
to jest limuzyna....,
Opinia o nadwoziu:
wszystko wygodne, pod ręką...lata pracy by kierowcy i pasażerom było wygodnie
Opinia o układzie jezdnym:
nic dodać, nic ująć
Średnie oceny SAAB 9-5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Saab 9-5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-3.
Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-5
użytkownik:
liczba głosów: 50
Saab 9-5 SE 2300 4 cyl.rzedowy 16V 170KM 2000r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Stosunek ceny zakupu, niewielu napraw, jazdy na gazie bez problemow. 9 to ocena nie zawyzona. Saab jest w Polsce autkiem bardzo niedocenionym z uwagi na dostepnosc czesci uzywanych i nowych lub raczej ich brak.
Układ napędowy
Elastycznosc wprost idealna, z wyjatkiem pierwszego i drugiego biegu ktore sprawiaja wrazenie zbyt dlugiego przelozenia(ale saab zwraca z nawiazka przyspieszeniem od 50km-150km\h, co jest znacznie istotniejsze w trasie). 2ka i 3ka, mimo ciezkiej masy auta, niezwykle mocne jak na 4 cylindrowy silnik (zasluga dobrze dobranego turbo, nawet slabszy 170 konny model z latwoscia `polyka` TIR-a w 5-8sek. w zaleznosci od predkosci (60-100km\h). Silnik dobry do dlugich tras, swietnie wspolgra z instalacja gazowa (nawet w sekwencji stag 300 plus, koszt jest nieduzy bo to 4 a nie 6 cylindrow). Silnik dobrze wytlumiony, chociaz z podniesiona maska znacznie glosniejszy niz jego 6 cylindrowi `koledzy` z tej samej klasy.
Widoczność
Przod z olbrzymia szyba i waskimi slupkami = 10. Tyl, w 5 metrowym aucie wyjatkowo dobra, ale za brak tylnej wycieraczki 8.
Komfort
Auto niezwykle wygodne i mile dla kierowcy. Najlepszy samochod na dlugie trasy jakim jezdzilem do tej pory. Specjalilsci Saaba mogliby jeszcze tylko poprawic wyciszenie, chociaz to moja subiektywna ocena i to tylko do predkosci powyzej 130km\h co polskich kierowcow nie powinno zmartwic.
Nadwozie
Karoseria dobra aczkolwiek po 3 audi nie moglem dac saabince wiecej niz 8. Przestrzen odwrotnie. Saab 10 , audi A4 8. Bagaznik spory, chociaz wolalbym zapasowe kolo normalne a nie dojazdowke (dlatego 9 a nie 10). Materialy idealne, skora i drewnopodobne zdobienia, wykonczenie b.dobre ale nie idealne. Aranzacje latwe, szybko mozna je wykonac, bez zbednych dzialan.
Układ jezdny
10 = idealnie (np. Audi RS4). Hamulce slabe do wagi auta (najlepiej od razu zalozyc z 260konnej wersji AERO, nawet uzywane 2 razy lepsze niz nowy standard). Prowadzenie bardzo komfortowe, dla wymagajacych ponownie zmiana na AERO (usztywnia i na zakretach dodaje sporo przyczepnosci niwelujac przechyly). Do tego polecam zestaw z poliurytenu POWERFLEX, i uklad kierowniczy staje sie niezwykle precyzyjny (nie polecam osobom stawiajacym na komfort, poniewaz poliuretan nie tlumi tak drgan jak standardowa guma).
Naprawy
Koszty napraw nieduze ale zaznaczam ze moj mechanik jest specjalista saab-a i posiada 2 hangary z czesciami uzywanymi. To sporo zmienia, poniewaz w Polsce dostepnosc czesci jest nadal dosc kiepska.
Wentylacja i ogrzewanie
8 z powodu awarii elektryki w klimie (sterownik bodajze). Poza tym idealnie.
Elektryka/elektronika
Czasem padaja zarowki (ale zyje w bardzo wilgotnym miescie), drobne usterki typu awaria silniczka w lusterku wiec 9. Elektronika 10. Zero problemow, plus spore pole do popisu dla zwiekszania mocy po podlaczeniu do TECH-a, czyli podrecznego komputera (operacja nazywana Stagem. Zazwyczaj jest dostepny Stage 1,2 i 3).
Zobacz również opinie:
Saab 9-5: coupe, kombi, sedan (limuzyna)
Saab 9-5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz