Saab 9-5 opinie, oceny użytkowników, Saab 9-5 spalanie benzyna+gaz (strona 1)

Opinie o samochodach Saab 9-5

benzyna+gaz

Liczba ocen: 11

Średnia ocena: 8.45/10

Saab 9-5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
15.45/14.02
-.--
trasa
11.35/9.57
-.--
cykl mieszany
13.48/11.82
-.--

Oceny SAABA 9-5

2010-03-01

Ogólna ocena:

9/10

Stosunek ceny zakupu, niewielu napraw, jazdy na gazie bez problemow. 9 to ocena nie zawyzona. Saab jest w Polsce autkiem bardzo niedocenionym z uwagi na dostepnosc czesci uzywanych i nowych lub raczej ich brak.
Opinia o układzie napędowym:
Elastycznosc wprost idealna, z wyjatkiem pierwszego i drugiego biegu ktore sprawiaja wrazenie zbyt dlugiego przelozenia(ale saab zwraca z nawiazka przyspieszeniem od 50km-150km\h, co jest znacznie istotniejsze w trasie). 2ka i 3ka, mimo ciezkiej masy auta, niezwykle mocne jak na 4 cylindrowy silnik...
Opinia o komforcie:
Auto niezwykle wygodne i mile dla kierowcy. Najlepszy samochod na dlugie trasy jakim jezdzilem do tej pory. Specjalilsci Saaba mogliby jeszcze tylko poprawic wyciszenie, chociaz to moja subiektywna ocena i to tylko do predkosci powyzej 130km\h co polskich kierowcow nie powinno zmartwic.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria dobra aczkolwiek po 3 audi nie moglem dac saabince wiecej niz 8. Przestrzen odwrotnie. Saab 10 , audi A4 8. Bagaznik spory, chociaz wolalbym zapasowe kolo normalne a nie dojazdowke (dlatego 9 a nie 10). Materialy idealne, skora i drewnopodobne zdobienia, wykonczenie b.dobre ale nie idea...
Opinia o układzie jezdnym:
10 = idealnie (np. Audi RS4). Hamulce slabe do wagi auta (najlepiej od razu zalozyc z 260konnej wersji AERO, nawet uzywane 2 razy lepsze niz nowy standard). Prowadzenie bardzo komfortowe, dla wymagajacych ponownie zmiana na AERO (usztywnia i na zakretach dodaje sporo przyczepnosci niwelujac przec...

2009-07-27

Ogólna ocena:

8/10

duze komfortowe auto zeswoimi wadami i zaletami zkrorego jestem zadowolony i w przyszlosci zamierzam nabyc nastepne
Opinia o układzie napędowym:
bardzo dobry silnik -rowniutka praca jak na 4 cyl w dodatku jest bardzo elastyczny zbiera sie od 1500 obr|min jedynie to zuzycie paliwa pozostawia troche do zyczenia ale jak na auto z ta masa i moca to wynik do zaakceptowania sr 11l\100 gazu sekw
Opinia o komforcie:
jedyny mankament to biala tapicerka
Opinia o nadwoziu:
wszystko jest na swoim miejscu choc do samej deski trzeba sie przyzwyczaic
Opinia o układzie jezdnym:
precyzyjny uklad kierowniczy jedyna wada jest szybkie pokonywanie zakretow - traci przytrzepnosc na to trzeba uwazac

2011-02-13

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie napędowym:
Przydałoby sie ze30 KM więcej.
Opinia o komforcie:
Super
Opinia o układzie jezdnym:
Nie wypada dać 10.

Średnie oceny SAAB 9-5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
54.55%
głosów 6
Raczej tak
36.36%
głosów 4
Trudno powiedzieć
9.09%
głosów 1
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.1/10
Parkowanie
7.8/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.2/10
Silnik
8.2/10
Przyspieszenie 0-100km
8.2/10
Przyspieszenie 60-120km
8.5/10
Przyspieszenie 80-120km
8.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.2/10
Resorowanie z obciążeniem
7.8/10
Fotele przednie
8.6/10
Fotele tylne
8.4/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.8/10
Wyciszenie
8.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.6/10
Przestrzeń z tyłu
8.7/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.9/10
Bagażnik
8.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.7/10
Możliwość aranżacji
8.6/10
Karoseria
8.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.1/10
Widocznośc do tyłu
8.2/10
Widoczność w lusterkach
8.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.7/10
Elektronika
7.5/10
Naprawy
Niezawodność
7.7/10
Koszty napraw
6.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
4
Napęd
2
Nadwozie
1
Niezawodność
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
4
Komfort jazdy
1
Układ jezdny
1
Nic
1
Awaryjność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Saab 9-5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-3.

Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 49

Saab 9-5 SE 2300 4 cyl.rzedowy 16V 170KM 2000r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Stosunek ceny zakupu, niewielu napraw, jazdy na gazie bez problemow. 9 to ocena nie zawyzona. Saab jest w Polsce autkiem bardzo niedocenionym z uwagi na dostepnosc czesci uzywanych i nowych lub raczej ich brak.

Układ napędowy

Elastycznosc wprost idealna, z wyjatkiem pierwszego i drugiego biegu ktore sprawiaja wrazenie zbyt dlugiego przelozenia(ale saab zwraca z nawiazka przyspieszeniem od 50km-150km\h, co jest znacznie istotniejsze w trasie). 2ka i 3ka, mimo ciezkiej masy auta, niezwykle mocne jak na 4 cylindrowy silnik (zasluga dobrze dobranego turbo, nawet slabszy 170 konny model z latwoscia `polyka` TIR-a w 5-8sek. w zaleznosci od predkosci (60-100km\h). Silnik dobry do dlugich tras, swietnie wspolgra z instalacja gazowa (nawet w sekwencji stag 300 plus, koszt jest nieduzy bo to 4 a nie 6 cylindrow). Silnik dobrze wytlumiony, chociaz z podniesiona maska znacznie glosniejszy niz jego 6 cylindrowi `koledzy` z tej samej klasy.

Widoczność

Przod z olbrzymia szyba i waskimi slupkami = 10. Tyl, w 5 metrowym aucie wyjatkowo dobra, ale za brak tylnej wycieraczki 8.

Komfort

Auto niezwykle wygodne i mile dla kierowcy. Najlepszy samochod na dlugie trasy jakim jezdzilem do tej pory. Specjalilsci Saaba mogliby jeszcze tylko poprawic wyciszenie, chociaz to moja subiektywna ocena i to tylko do predkosci powyzej 130km\h co polskich kierowcow nie powinno zmartwic.

Nadwozie

Karoseria dobra aczkolwiek po 3 audi nie moglem dac saabince wiecej niz 8. Przestrzen odwrotnie. Saab 10 , audi A4 8. Bagaznik spory, chociaz wolalbym zapasowe kolo normalne a nie dojazdowke (dlatego 9 a nie 10). Materialy idealne, skora i drewnopodobne zdobienia, wykonczenie b.dobre ale nie idealne. Aranzacje latwe, szybko mozna je wykonac, bez zbednych dzialan.

Układ jezdny

10 = idealnie (np. Audi RS4). Hamulce slabe do wagi auta (najlepiej od razu zalozyc z 260konnej wersji AERO, nawet uzywane 2 razy lepsze niz nowy standard). Prowadzenie bardzo komfortowe, dla wymagajacych ponownie zmiana na AERO (usztywnia i na zakretach dodaje sporo przyczepnosci niwelujac przechyly). Do tego polecam zestaw z poliurytenu POWERFLEX, i uklad kierowniczy staje sie niezwykle precyzyjny (nie polecam osobom stawiajacym na komfort, poniewaz poliuretan nie tlumi tak drgan jak standardowa guma).

Naprawy

Koszty napraw nieduze ale zaznaczam ze moj mechanik jest specjalista saab-a i posiada 2 hangary z czesciami uzywanymi. To sporo zmienia, poniewaz w Polsce dostepnosc czesci jest nadal dosc kiepska.

Wentylacja i ogrzewanie

8 z powodu awarii elektryki w klimie (sterownik bodajze). Poza tym idealnie.

Elektryka/elektronika

Czasem padaja zarowki (ale zyje w bardzo wilgotnym miescie), drobne usterki typu awaria silniczka w lusterku wiec 9. Elektronika 10. Zero problemow, plus spore pole do popisu dla zwiekszania mocy po podlaczeniu do TECH-a, czyli podrecznego komputera (operacja nazywana Stagem. Zazwyczaj jest dostepny Stage 1,2 i 3).

Zobacz również opinie:

Saab 9-5: coupe, kombi, sedan (limuzyna)

Saab 9-5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Saab 9-5: 2.0, 2.2, 2.3, 3.0

Saab 9-5: 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998