Opinie o samochodach Saab 9-5
sedan
Liczba ocen: 23
Średnia ocena: 8.83/10
Saab 9-5 spalanie (l/100km)
Oceny SAABA 9-5
Saab 9-5 Vector 3.0 TiD 177KM 2005r. 125 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Mimo swojej wagi i niezbyt wyżyłowanych osiągów auto nie sprawia wrażenia ociężałego. 350 Nm i 177 koni sprawnie pcha żelazo do przodu...a szóstka cylindrów przyjemnie sobie przy tym pomrukuje. Osiągi nie są powalające w porównaniu do innych aut jak Audi A6, BMW 530 D, czy Mercedes E...
Opinia o komforcie:
To Bardzo komfortowe auto. Fotele jedne chyba z najwygodniejszych na świecie...Ktoś kto o wzroście 186 cm kto przejechał Golfem 600 kilometrów wie o czym mówię, a wentylowana skóra do tego nie pozostawia wiele do życzenia. mały minus za wyciszenie.. tu szwedzcy konstruktorzy mogliby sie t...
Opinia o nadwoziu:
Przy moich 185 cm wzrostu nie mam problemu z wysiadaniem i zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą jak i z tyłu. Wnętrze trzeba po prostu lubić, jest jego tyle zwolenników jak i przeciwników, ale z mojej strony nie mam nic do zarzucenia. Przyciski są dość duże i obsługa czegokolwiek w au...
Opinia o układzie jezdnym:
Aucie w tej wersji wypopsażenia trudno zarzucać jakieś rażące braki w prowadzeniu zważywszy na to że to auto nie jest jeszcze mocno wyeksploatowane, a kupiony z udokumentowanym przebiegiem nie mogę mu jak na razie cokolwiek zarzucić do prowadzenia się samochodu. Neutralny w zakrętach (nie...
Saab 9-5 SE 2.3 4 cyl.rzedowy 16V 170KM 2000r. 188 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastycznosc wprost idealna, z wyjatkiem pierwszego i drugiego biegu ktore sprawiaja wrazenie zbyt dlugiego przelozenia(ale saab zwraca z nawiazka przyspieszeniem od 50km-150km\h, co jest znacznie istotniejsze w trasie). 2ka i 3ka, mimo ciezkiej masy auta, niezwykle mocne jak na 4 cylindrowy silnik...
Opinia o komforcie:
Auto niezwykle wygodne i mile dla kierowcy. Najlepszy samochod na dlugie trasy jakim jezdzilem do tej pory. Specjalilsci Saaba mogliby jeszcze tylko poprawic wyciszenie, chociaz to moja subiektywna ocena i to tylko do predkosci powyzej 130km\h co polskich kierowcow nie powinno zmartwic.
Opinia o nadwoziu:
Karoseria dobra aczkolwiek po 3 audi nie moglem dac saabince wiecej niz 8. Przestrzen odwrotnie. Saab 10 , audi A4 8. Bagaznik spory, chociaz wolalbym zapasowe kolo normalne a nie dojazdowke (dlatego 9 a nie 10). Materialy idealne, skora i drewnopodobne zdobienia, wykonczenie b.dobre ale nie idea...
Opinia o układzie jezdnym:
10 = idealnie (np. Audi RS4). Hamulce slabe do wagi auta (najlepiej od razu zalozyc z 260konnej wersji AERO, nawet uzywane 2 razy lepsze niz nowy standard). Prowadzenie bardzo komfortowe, dla wymagajacych ponownie zmiana na AERO (usztywnia i na zakretach dodaje sporo przyczepnosci niwelujac przec...
Saab 9-5 2.0 150KM 1999r. 170 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Super silnik, elastyczny z dobrym przyśpieszeniem. Wyprzedzanie to przyjemność. Przy tym cichy i mało paliwożerny.
Opinia o komforcie:
Miękie resorowanie to super komfort jazdy. Przejechałem nim 1000 kilometrów z małą jedną przerwą i wysiadłem bez bólu pleców, bez zmęczenia i znużenia, wygodne fotele, cichy samochód nawet przy wyższych prędkościach, kabina dobrze wyciszona!
Opinia o nadwoziu:
Duża ilość miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla pasażerów z tyłu to jego duża zaleta. Dobrze wyposażony, wszytsko pod reka choć do stacyjki trzeba się przyzwyczaic ale to jego urok a nie wada. Materiały przyjemne w dotyku i dla oka, nic nie skrzypi i nic sie nie wyciera.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo pewne prowadzenie, pełna kontrola nad autem, dobre hamulce. Do parkowania trzeba się przyzwyczaić bo to duże autko i trochę ma ograniczoną widoczność.
Saab 9-5 VECTOR 2.2 TiD 120KM 2002r. 200 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik prost w budowie (łancuch rozrządu i pompa wtryskowa), spalanie miasto 9 litrów, trasa 6, jak na auto o masie 1600 kg calkiem nieźle, dynamiczny i w miarę oszczędny.
Opinia o komforcie:
Saab jest bardzo komfortowym samochodem a co do foteli to chyba nie ma drugiego takiego auta z tak wygodnymi fotelami
Opinia o układzie jezdnym:
bardzo komfortowy, trwały, bezpieczny samochód, który nie ustępuje nowoczesniejszym samochodom typu audi, bmw, mercedes, dobre zabezpieczenie antykorozyjne, używany samochód można nabyć za naprawde nieduże pieniądze, lepiej wybierać droższe lecz sprawdzone oferty wówczas samochód odwdz...
Saab 9-5 sedan 2.0 tb 185KM 1999r. 2 350 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
bardzo dobry silnik -rowniutka praca jak na 4 cyl w dodatku jest bardzo elastyczny zbiera sie od 1500 obr|min jedynie to zuzycie paliwa pozostawia troche do zyczenia ale jak na auto z ta masa i moca to wynik do zaakceptowania sr 11l\100 gazu sekw
Opinia o komforcie:
jedyny mankament to biala tapicerka
Opinia o nadwoziu:
wszystko jest na swoim miejscu choc do samej deski trzeba sie przyzwyczaic
Opinia o układzie jezdnym:
precyzyjny uklad kierowniczy jedyna wada jest szybkie pokonywanie zakretow - traci przytrzepnosc na to trzeba uwazac
Średnie oceny SAAB 9-5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Saab 9-5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9-3.
Inne częste porównania:
Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 9-5
użytkownik:
liczba głosów: 119
Saab 9-5 2000 150KM 1999r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Od dawna marzyłem o tym aucie i teraz go mam. Na trasie z Belgii zaskoczyło mnie to, że jest w nim bardzo cicho, wygodnie. Fotele to bajka, zawieszenie bardzo wygodne i sprężyste, człowiek sie nie męczy za kierownicą. Prowadzenie tego auta to przyjemność i mam nadzieję, że tak już zostanie. Jak na silnik dwulitrowy to na trasie jest bardzo ekonomiczny (7,4 litra przy automacie to bardzo dobry wynik przy 130-140 km/h)choć w mieście trochę żłopie i dlatego przerabiam na gaz firmy BRC. Polecam ale tylko dobrze utrzymane egzemplarze.
Układ napędowy
Super silnik, elastyczny z dobrym przyśpieszeniem. Wyprzedzanie to przyjemność. Przy tym cichy i mało paliwożerny.
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest dobra natomiast do tyłu juz jest troche gorzej, trzeba trochę czasu i praktyki by się przyzwyczaić do prawidłowego parkowania. Lusterka dobre i do tego podgrzewane.
Komfort
Miękie resorowanie to super komfort jazdy. Przejechałem nim 1000 kilometrów z małą jedną przerwą i wysiadłem bez bólu pleców, bez zmęczenia i znużenia, wygodne fotele, cichy samochód nawet przy wyższych prędkościach, kabina dobrze wyciszona!
Nadwozie
Duża ilość miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla pasażerów z tyłu to jego duża zaleta. Dobrze wyposażony, wszytsko pod reka choć do stacyjki trzeba się przyzwyczaic ale to jego urok a nie wada. Materiały przyjemne w dotyku i dla oka, nic nie skrzypi i nic sie nie wyciera.
Układ jezdny
Bardzo pewne prowadzenie, pełna kontrola nad autem, dobre hamulce. Do parkowania trzeba się przyzwyczaić bo to duże autko i trochę ma ograniczoną widoczność.
Naprawy
Na razie standardowo wymieniłem olej i filtry oraz uszczelkę pod pokrywę zaworów no i filtr kabinowy bo był masakrycznie zaniedbany. Ceny trochę wyższe niż w Golfie III ale do zaakceptowania.
Wentylacja i ogrzewanie
Super klimatyzacja dopełnia bardzo pozytywny wizerunek tego auta. Trzeba tylko dbać o filtr kabinowy (wymiana raz do roku) bo ludzie bardzo często o nim zapominają a potem narzekają, że szyby parują i coś w aucie śmierdzi.
Elektryka/elektronika
na razie nie mam zdania bo za krótko go posiadam ale wierzę, że będzie dobrze.
Zobacz również opinie:
Saab 9-5: coupe, kombi, sedan (limuzyna)
Saab 9-5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz